တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာလမ္း
ဘုရားရွင္သည္ သာဝတၱိျပည္ ပုဗၺာရံုေက်ာင္း တိုက္တြင္ သီတင္းသံုး စံေနေတာ္မူခိုက္ ဂဏကေမာဂၢလႅာန္ပုဏၰားၾကီးသည္ ဘုရားရွင္ထံသို.ခ်ဥ္းကပ္ကာ သူသိလိုသည့္ ေမးခြန္းမ်ားကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္။ ထိုေမးခြန္းမ်ား၏ ဆိုလိုရင္းမွာ---
အရွင္ေဂါတမ၏ သာသနာေတာ္၌ အစဥ္အတိုင္း လိုက္နာျပဳက်င့္အပ္သည့္ က်င့္စဥ္အရပ္ရပ္ ထင္ရွားတည္ရွိပါသလား ဟု ေမးျမန္းေလွ်ာက္ ထား၏။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္က အစဥ္အတိုင္း လိုက္နာျပဳက်င့္အပ္သည့္ က်င့္စဥ္အရပ္ရပ္ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကာ---
၁။ရဟန္းေတာ္တို. လိုက္နာျပဳက်င့္အပ္သည့္ ပါတိေမာကၡသံဝရ သီလတည္းဟူေသာ ဝိနည္းသီလက်င့္စဥ္၊
၂။မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ ႏွလံုးတည္းဟူေသာ ဒြါရ(၆)ပါး၊ တံခါးၾကီး(၆)ေပါက္မွ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ စသည့္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို. ဝင္ေရာက္မလာႏိူင္ေအာင္ မိမိမ၏ ကမၼ႒ာန္းအာရံု၌ ဘာဝနာစိတ္ကို အျမဲသြတ္သြင္းထားလ်က္ ဣေျႏၵတို.ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားျခင္းတည္းဟူေသာ ဣျႏၵိယ သံဝရသီလက်င့္စဥ္၊
၃။အစာအာဟာရ၌ အတိုင္းအရွည္ကို သိျခင္း၊ ပစၥေဝကၡဏာဆင္ျခင္လ်က္ အစာအာဟာရကိုသံုး ေဆာင္မွီဝဲျခင္းတည္းဟူေသာ ပစၥယသႏ႖ိႆိတသီလက်င့္စဥ္၊
၄။ညဥ့္သံုးယာမ္ တစ္ယာမ္သာ အိပ္စက္လ်က္ ၾကြင္းက်န္ေသာ အခ်ိန္ကာလတို.၌ ကမၼ႒ာန္းတရားတို.ကို သာလ်င္ အျပင္းအထန္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ျခင္း ဇာဂရိယာႏုေယာဂက်င့္စဥ္၊
၅။သတိ၏ တည္ရာအာရံုျဖစ္ၾကကုန္ေသာ သမထကမၼ႒ာန္းအာရံုႏွင့္ ဝိပႆနာကမၼ႒ာန္းအ ာရံုတို.အေပၚ၌ ခိုင္ျမဲေသာ သတိႏွင့္ ပိုင္းပိုင္းျခာ းျခားကြဲကြဲျပားျပား သိတတ္ေသာ သမၸဇဥ္ဉာဏ္တို.ႏွင့္ျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္က်င့္ရမည့္ သတိသမၸဇဥ္ပိုင္း က်င့္စဥ္၊
၆။ဆိတ္ျငိမ္ရာ ေတာေက်ာင္း ေတာင္ေက်ာင္းသို. ခ်ည္းကပ္ကာ ေရွးဦးစြာ သမထကမၼ႒ာန္းကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ျဖည့္က်င့္ရမည့္ က်င့္စဥ္၊ ထိုသို.က်င့္ရာ၌---
၇။(က) သက္ရွိသက္မဲ့ ကာမဝတၳဳ အစုစုတို.အေပၚ၌ လိုလားတပ္မက္ျခင္း ကာမစၦႏၵနီဝရဏ၊ (ခ)သက္ရွိသက္မဲ့ ကာမဝတၳဳအစုစုတို.ကို ပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္ဆီးလိုျခင္း ဗ်ာပါဒနီဝရဏ၊ (ဂ)ကမၼ႒ာန္းအာရံုေပၚ၌ စိတ္ေစတသိက္တို.၏ တက္တက္ၾကြၾကြမရွိပဲ ေလးလံထိုင္းမႈိင္းေနျခင္း ထိနမိဒၶနီဝရဏ၊ (ဃ)ကမၼ႒ာန္းအာရုံေပၚ၌ စိတ္ေစတသိက္တို.ကို စုစည္းလို. မရႏိူင္ဘဲ ျပင္ပအာရံု အမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚသို. စိတ္ပ်ံ.လြင့္ေနျခင္း ဥဒၶစၥႏွင့္ျပဳျပီးဒုစရိုက္ မျပဳလိုက္မိေသာသုစရိုက္တို.ကို အာရံုျပဳကာ ေနာင္တတစ္ဖန္ပူပန္ေနျခင္း ကုကၠဳစၥတည္းဟူေသာ နီဝရဏ(ဥဒၶစၥ+ကုကၠဳစၥ နီဝရဏ)၊ (ဂ)ရတနာသံုးတန္ ကံ-ကံ၏အက်ိဳးတရာ းစသည္တို.အေပၚ၌ သို.ေလာသို.ေလာ ေတြးေတာယံုမွားေနျခင္း ဝိစိကိစၦာနီဝရဏ-သမထစ်ာန္ႏွင့္ ဝိပႆနာဉာဏ္တို.က ျဖစ္ေပၚမလာေအာင္ တားျမစ္ေႏွာင့္ယွက္ ပိတ္ပင္ေနသည့္ ဤနီဝရဏတရား၅-ပါးတို.ကို ႏွိပ္ကိပ္ဖ်က္ဆီးေၾကာင္းျဖစ္သည့္ ပထမစ်ာန္ ဒုတိယစ်ာန္ တတိယစ်ာန္ စတုတၳစ်ာန္သို. ဆိုက္ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ရမည့္က်င့္စဥ္၊
၈။ထိုစတုတၳစ်ာန္ သမာဓိကို ဝိပႆနာဉာဏ္၏ အေျခခံ သမာဓိအျဖစ္ ထူေထာင္ကာ အရဟတၱဖိုလ္ေပါက္ အဆင့္ဆင့္ လိုက္နာျပဳက်င့္ ရမည့္ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္-
ဤကဲ့သို.အစဥ္အတိုင္း လိုက္နာျပဳက်င့္ရမည့္ က်င့္စဥ္အရပ္ရပ္တို. ငါဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္၌ ထင္ရွားတည္ရွိပါေၾကာင္းကို ျပန္လည္ကာ မိန္.ၾကားေတာ္မူလိုက္သည္။ ထိုက်င့္စဥ္အရပ္ရပ္တို.ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္လိုက္လွ်င္ ထိုက်င့္စဥ္တို.မွာ သီလက်င့္စဥ္ သမာဓိက်င့္စဥ္ ပညာက်င့္စဥ္ဟူေသာ မဂၢင္(၈)ပါး က်င့္စဥ္တရားတို.သာ ျဖစ္ၾကေပသည္။
နိဗၺာန္တရားေတာ္ျမတ္သည္လည္းထင္ရွားရွိတာ မွန္၏။ နိဗၺာန္သြားရာလမ္းသည္လည္း ထင္ရွားရွိတာမွန္၏။ နိဗၺာန္သြားရာလမ္းကို ညႊန္ၾကားျပသတတ္သည့္ ဘုရားရွင္လည္း ထင္ရွားရွိတာမွန္၏။ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္ဟာ နိဗၺာန္သို. သြားရာလမ္းကို ေဟာၾကားျပသတတ္သူ သာ ျဖစ္ျပီး ကိုယ္တိုင္က်င့္သူေတြသာ သံသရာဝ္ ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ၾကမွာျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ အရွင္ေရဝတ၏ နိဗၺာန္သို.သြားရာ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာလမ္း စာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္မွ်ေဝပါသည္။
No comments:
Post a Comment