Sunday, June 02, 2013

“အသုဘ ကမၼ႒ာန္း''

“အသုဘ ကမၼ႒ာန္း (သတၱမပိုင္း -နိဂုံး )”


“ပုပ္သိုးနံေစာ္ ေရေလွ်ာ္ပစ္ရ ကိုယ္ကာယ”


(၁၃) ဒြိပါဒေကာယ မသုစိ၊ ဒုဂၢေႏၶာ ပရိဟရတိ။ နာနာကုဏပ ပရိပူေရာ၊ ဝိႆဝေႏာၱ တေတာ တေတာ။


ဒြိပါဒေကာ၊အေျခႏွစ္ေခ်ာင္းရွိေသာ။အယံ ကာေယာ၊ ဤကိုယ္သည္။ အသုစိ၊ မစင္ၾကယ္လ်က္။ ဒုဂၢေႏၶာ၊ မေကာင္းေသာအနံ႕ရွိလ်က္။နာနာကုဏပပရိပူေရာ၊ အထူးထူးေသာ အပုပ္အတိျပည့္လ်က္။ တေတာ တေတာ၊ မ်က္စိ နားစေသာ ထိုထုိ ကိုယ္အရပ္မွ။ ဝိသဝေႏာၱ၊ အထူးထူးအေထြေထြ ယိုစီးလ်က္။ဗာေလာ၊ လူမိုက္သည္။ ႏွာနာဒီဟိ၊ေရခ်ဳိးျခင္းစသည္တို႕ျဖင့္။ပရိဟရတိ၊ ရြံ႕ရွာဖြယ္တို႕ ကို သုတ္သင္ဖယ္ရွား၏။ပုပၹဂႏၶဝတၳာလကၤာရာဒီဟိ၊ပန္း၊နံ႕သာ အဝတ္တန္ဆာ စသည္တို႕ျဖင့္။ပရိဟရတိ၊ ကိုယ္လုံးဝန္းက်င္ ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္၏။


အေျခႏွစ္ေခ်ာင္းရွိေသာ လူ၏ကိုယ္သည္ အမွန္အားျဖင့္ မသန္႕ရွင္း မစင္ၾကယ္သည္သာ ျဖစ္၏။ေကာင္းမြန္ေမႊးႀ ကိဳင္ေသာ အနံ႕မရွိရုံသာမဟုတ္၊ ပုပ္သိုး ညွီေဟာင္ေသာ အနံ႕လည္းရွိ၏။အထူးထူးအေထြေထြေသာ အပုပ္တို႕ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ရွိ၏။ထိုထို မ်က္စိေပါက္၊ နားေပါက္စသည္တို႕မွ အညစ္အေၾကးတို႕သည္ယိုစီးလ်က္ရွိ၏။ယင္းသို႕လွ်င္ အလြန္မႏွစ္သက္ဖြယ္၊ ရြံ႕ရွာဖြယ္၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ကိုပင္လွ်င္တရားမယွဥ္ အျမင္မမွန္ေသာ သူတို႕သည္ ေရခ်ဳိးျခင္း၊သနပ္ခါး ပန္းနံ႕သာ အေမႊးအႀကိဳင္ လိမ္းက်ံျခင္း၊ ပိုးဖဲကတၱီပါ အဝတ္အရုံတို႕ကိုဝတ္ရုံသုံးေဆာင္ျခင္းျဖင့္ အပုပ္အတိၿပီးေသာကိုယ္ကိုကာကြယ္ဖုံးအုပ္ကာ မိမိကိုယ္ကိုလည္းမိမိႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုး သာယာၾကကုန္၏။ ဗဟိႏၶျဖစ္ေသာ အျခားေသာ ကိုယ္ကိုလည္း သာယာႏွစ္သက္ တပ္မက္စြဲလမ္းၾကကုန္၏- ဟု အက်ဥ္းခ်ဴပ္ေဒသနာေတာ္ျဖင့္ ေဟာေတာ္မူသည္။


“ပုပ္သိုးေနေသာကိုယ္ျဖင့္ တရားမျမင္ မာန္ဝင္ေနၾကျခင္း”


(၁၄) ဧတာဒိေသနကာေယန၊ ေယာ မေညဥဏၰေမတေဝ။ ပရံ ဝါ အဝဇာေနယ်၊ ကိမညၾတအဒႆနာ။


ဧတာဒိေသန၊ ဤျပဆိုအပ္ၿပီးေသာ သေဘာရွိေသာ။ကာေယန၊ အပုပ္အသိုးအတိျပည့္ေသာကိုယ္ျဖင့္။ေယာ၊ အၾကင္တရားမယွဥ္ ဥာဏ္မျမင္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္။ ဥဏၰေမတေဝ၊မာန္တၾကြားၾကြားငါတကားဟု ေထာင္လႊားျခင္းင ာ။မေည၊ တဏွာအားျဖင့္ ငါ့ကိုယ္၊ မာနအားျဖင့္ ငါတကား၊ ဒိ႒ိအားျဖင့္ ငါ့ကိုယ္ၿမဲ၏ဟု ေအာက္ေမ့မွတ္ထင္၏။ပရံ ဝါ၊ သူတစ္ပါးကိုမူလည္း။အဝဇာေနယ်၊ ဇာတိ နာမ ေဂါတၱ စသည္ျဖင့္ မထီမဲ့ျမင္ရွုတ္ခ်ရာ၏။ တံ ကာရဏံ၊ထိုသူမိုက္၏ မိမိကိုယ္ကို ဘဝဂ္ကိုျမွင့္ ခ်ီးပင့္ေျမွာက္စား သူတစ္ပါးကို ေအာက္အဝီစိ ဆိုက္ဘိေကာင္းဖြယ္ ႏွိပ္နယ္ ရွုတ္ခ်ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္။အဒႆနာ၊အရိယမဂ္ျဖင့္ အရိယသစၥာကို မျမင္ျခင္းဟူေသာ အဓိဂမ မရွိျခင္းကို။ဝါ၊ ကာယဝိစၦိႏၵနိက သုတၱန္ဟူေသာ အာဂမ၊ ထုိသုတၱန္ျဖင့္ ျပအပ္ေသာ သုညတစသည္ကို မျမင္ျခင္းကို။အညၾတ၊ၾကဥ္ထား၍။ ကိ ံ သိယာ၊ အဘယ္မွာ ျဖစ္ရာအံ့နည္း။အာဂမာဓိဂမာဘာဝေမဝ၊ အာဂမဟူေသာပရိယတ္၊အဓိဂမဟူေသာ ပဋိေဝဓ မရွိျခင္းသည္သာလွ်င္။ကာရဏံ၊ ကိုယ့္ကိုေျမွာက္စား သူတစ္ပါးကို ရွုတ္ခ်ျခင္း၏အေၾကာင္းရင္းေပတည္း။


“ကာယာႏုပႆနာျဖင့္နႏၵေထရီရဟႏာၱမျဖစ္ျခင္း”


ဤေဒသနာေတာ္ အဆုံး၌ နႏၵာေထရီသည္ “ငါသည္ အလြန္မွ မိုက္မဲေလစြတကား၊ကိုယ္ခႏၶာကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဤကဲ့သို႕ေသာ ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအားဖူးေျမာ္ကာ တရားနာရန္မလာမိခဲ့ေပ” ဟု သံေဝဂ ျဖစ္ေလသည္။ သံေဝဂျဖစ္ၿပီးေနာက္ ကာယဝိစၦိႏၵနိကသုတၱန္ ေဒသနာေတာ္ကို ေကာင္းစြာႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္၍ထိုကာယႏုပႆနာကမၼ႒ာန္းျဖင့္သာလွ်င္ ၂-ရက္၊ ၃-ရက္အတြင္း၌ အရဟတၱဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသျဖင့္ ခီဏာသဝအဂၢဒကၡိေဏယ်ရဟႏာၱေထရီမ အျဖစ္သို႕ ေရာက္ေလၿပီ။ ဤကား သာဝတၳိၿမိဳ႕၌ နႏၵာေထရီကို အေၾကာင္းျပဳ၍ေဟာေတာ္မူျခင္းတည္း။


ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕၌အညတရ ရဟန္းကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာေတာ္မူေသာအခါ၌ကား တရားေတာ္အဆုံး၌ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေသာ သတၱဝါတို႕သည္ အကၽြတ္တရားရၾကကုန္၏။သီရိမာနတ္သမီးသည္လည္း အနာဂါမိဖိုလ္သို႕ေရာက္ေလသည္။အညတရ ရဟန္းသည္ကားေသာတာပတၱိဖိုလ္၌ တည္သည္ -ဟု ဆိုသည္။


ဤတရားစာအစ၌ ျပဆိုခဲ့သည္အတိုင္း-


၁။ ရုပ္အစုအေပါင္း၏အႏွစ္သာရမရွိျခင္း။


၂။ အေမႊးနံ႕သာတို႕ျဖင့္ ျပည့္ေသာရုပ္ မဟုတ္ျခင္ း၊


၃။ ရြံ႕ရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္အတိျပည့္ေသာ ရုပ္အေပါင္းမွ်သာ ျဖစ္ျခင္း၊


၄။ တပ္မက္ႏွစ္သက္ဖြယ္မရွိျခင္း -ဟု ဆိုအပ္ေသာ ေကာ႒ာသ ရုပ္အစုအေပါင္း၏သေဘာမွန္ကို ဥာဏ္ျဖင့္ သိျမင္ကာ ထိုရုပ္အစုအေပါင္း၌ မွားယြင္းေသာအျမင္ျဖင့္ တပ္မက္ႏွစ္သက္ တြယ္တာခဲ့ေသာ တဏွာ၊ ငါတကားဟူေသာ မာန၊ ဒိ႒ိတို႕ကို ဝိပႆနာဥာဏ္အဆင့္ဆင့္ျဖင့္ တျဖည္းျဖည္းေခါင္းပါး အားနည္းေစလ်က္ မဂ္ဥာဏ္အတန္တန္ျဖင့္ ေက်ာ္ကာ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ျဖင့္ကိေလသာတို႕ကို အၾကြင္းမဲ့ပယ္သတ ္ၿငိမ္းေအးေစသည္ျဖစ္၍အာသေဝါကုန္ခန္းေသာ အဂၢဒကၡိေဏယ်ရဟႏာၱအျဖစ္သို႕နႏၵာေထရီ စေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႕ကဲ့သို႕ ေရာက္ၾကရ၍ဒုကၡဇာတ္သိမ္း အၿငိမ္းႀကီးၿငိမ္းၾကေစရန္ ဤကာယာႏုပႆနာတရားကို ၾကည့္ရွု႕ၾကားနာၾကရေသာ သူေတာ္ေကာင္းရဟန္း ရွင္လူအေပါင္းတို႕သည္လည္း ရုပ္အစုအေပါင္း၏အျဖစ္မွန္ကို ဝိပႆနာဥာဏ္အျမင္ျဖင့္ ေရွးဦးစြာျမင္ၾကၿပီးလွ်င္ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ျဖင့္ကိေလသာအေပါင္းကိုအၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္ႏိုင္ၾကေသာအားျဖင့္ ဒုကၡဇာတ္သိမ္းအၿငိမ္းႀကီးၿငိမ္း ရာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။


ကာယဝိစိၦႏၵနိကသုတ္ ၿပီး၏။


ကိုးကား။ ။ကမၼ႒ာန္းတရားအားထုတ္ရျခင္းအေၾကာင္း၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္၊ သတိပ႒ာန္ဘာဝနာ အားထုတ္ပုံ၊ ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္။ မဟာသတိပ႒ာန္တရားေတာ္၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္။


No comments: