"သတိပ႒ာန္အေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ" *************************** သတိပ႒ာန္ဟူသည္ လြန္စြာတည္ေသာ သတိ ခို္င္ျမဲစြာတည္ ေသာ သတိဟု အဓိပၸါယ္ရရွိပါသည္။သက္ဆုိင္ရာ အာရုံထဲ၌ စြဲစြဲျမဲျမဲ သက္ဝင္တည္ေနေသာ သတိေစတသိတ္ကု ိ ဆုိလုိပါသည္။ တရားကုိယ္အားျဖင့္သတိေစတသိတ္(၁)ပါ းပင္ျဖစ္ေသာ္လည္းအာရုံ(၄)မ်ဳိးယူပုံအျခင္းအရာ(၄)မ်ဳိး၊ ပယ္ခြာျခင္း(၄)မ်ဳိး ျပားျခင္းေၾကာင့္သတိပ႒ာန္ (၄)မ်ဳိး ျပားရျခင္းျဖစ္ပါသည္။၄င္းတုိ႔မွာ ၁။ ကာယနုပႆနာသတိပ႒ာန္ ၂။ ေဝဒနာနုပႆနာသတိပ႒ာန္ ၃။ စိတၱာနုပႆနာသတိပ႒ာန္ ၄။ ဓမၼာနုပႆနာသတိပ႒ာန္ တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။ ၁။ ကာယာနုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ကာယာနုပႆနာသတိပ႒ာန္ဟူသည္ ထြက္သက္ဝင္သက္ အစရွိေသာ ႐ူပကာယ၌ ခုိင္ျမဲစြာေသာ သတိျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္၌(ဝါ) ဆံပင္ေမႊးညွင္းစေသာ (၃၂)ေကာ႒ာသ၌ အဖန္ဖန္ ႐ႈျခင္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီလုိ အဖန္ဖန္႐ႈတဲ့အခါ အသုဘ(မတင့္တယ္ ရြံရွာဖြယ္) အျခင္းအရာ ထင္လာပါတယ္။ ဤသတိပ႒ာန္နဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ကုိ တင့္တယ္ တယ္လုိ႔မွတ္ထင္ေနတဲ့ သုဘဝိပလႅာသကုိ ပယ္ခြာနုိင္ပါတယ္။(သုဘဝိပလႅာသ-တင့္တယ္၏ဟု ေဖာ္ျပန္စြာျမင္မႈ)၊
၂။ ေဝဒနာနုပႆနာသတိပ႒ာန္ ေဝဒနာနုပႆနာသတိပ႒ာနဟူသည္ ေဝဒနာတရားတုိ႔၌ ခိုင္ျမဲစြာ တည္ေသာ သတိျဖစ္သည္။တနည္းအားျဖင့္ ေဝဒနာတုိ႔ကုိ ဒုကၡအျခင္းအရာထင္လာေအာင္ အဖန္ဖန္ ႐ႈဆင္ျခင္ေသာ သတိျဖစ္ပါသည္။ ဤသတိပ႒ာန္ျဖင့္ သုခေဝဒနာ၊ ဒုကၡေဝဒနာ၊ ဥေပကၡာေဝဒနာတုိ႔ကုိ အဖန္ဖန္႐ႈေသာအခါ အျဖစ္အပ်က္ဒဏ္ အျမဲခံရပုံကုိ ျမင္ရတဲ့အတြက္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေဘးဒုကၡဟူ၍ ထင္လာပါတယ္။ ထုိသတိပ႒ာန္နဲ႔ ရုပ္နာမ္ တုိ႔၌သုခဟု မွတ္ထင္ေသာ သုခဟု မွတ္ထင္ေသာ သုခဝိပလႅာသကုိ ပယ္ရွားနုိင္ပါတယ္။ (သုခဝိပလႅာသ-ခ်မ္းသာ၏ဟု ေဖာက္ျပန္စြာျမင္မႈ)
၃။ စိတၱာနုပႆနာသတိပ႒ာန္ စိတၱာနုပႆနာသတိပ႒ာန္ဟူသည္ သရာဂစိတ္၊ဝီတရာဂစိတ္ အစရွိေသာ စိတ္အျပား၌ခုိင္ျမဲစြာ တည္ေသာ သတိျဖစ္ပါသည္။တစ္နည္းအားျဖင့္ စိတ္ကုိ အာရုံျပဳ၍ ဤစိတ္ကားရာဂစိတ္၊ဤစိတ္ကား ရာဂကင္းေသာစိတ္စ သည္ျဖင့္ ခြဲျခားလ်က္ အနိစၥအျခင္းအရာထ င္လာေအာင္ အဖန္ဖန္႐ႈတတ္ေသာ သတိျဖစ္သည္။ဤသတိပ႒ာန္ျဖင့္ စိတ္တုိ႔ကုိ ခြဲျခားဆင္ျခင္ေသာအခါ စိတ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲပုံကုိ ေသခ်ာစြာ သိရသျဖင့္ အနိစၥအျခင္းအရာ လြန္စြာထင္လာပါတယ္။ ဤသတိပ႒ာန္ျဖင့္ နိစၥဝိပလႅာသကုိ ပယ္ခြာနုိင္ပါတယ္။(နိစၥဝိပလႅာသ-ျမဲ၏ဟု ေဖာက္ျပန္စြာျမင ္မႈ)
၄။ ဓမၼာနုပႆနာသတိပ႒ာန္ ဓမၼာနုပႆနာသတိပ႒ာန္ဟူသည္ နီဝရဏစေသာ ဓမၼတုိ႔၌ ခုိင္ျမဲစြာတည္ေသာ သတိျဖစ္ပါတယ္။တစ္နည္းအားျဖင့္ ႐ူပကၡႏၶာကုိ ကာယာနုပႆနာျဖင့္ ေဝဒနာကၡႏၶာကုိ ေဝဒနာနုပႆနာျဖင့္၊ဝိညာဏကၡႏၶာကုိ စိတၱာနုပႆနာျဖင့္ ႐ႈျပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၾကြင္းေသာ သညာကၡႏၶာႏွင့္ သခၤ`ါရကၡႏၶာဟူေသာ ဓမၼကုိ အဖန္ဖန္႐ႈေသာ သတိျဖစ္သည္။ ယင္းဓမၼတုိ႔ကုိ အနတၱအျခင္းအရာ ထင္လာေအာင္ အဖန္ဖန္တလဲလဲ အာရုံျပဳ၍႐ႈေသာအခါ အရာရာ ကိစၥတုိ႔၌ ပရမတၳဓမၼမ်ားသာ ရြတ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ပရမတၳခ်ည္းသာ ထင္ရွားရွိေၾကာင္းကုိ သိရ၍ စီမံနုိင္ေသာ အတၱ (အသက္လိပ္ျပာဝိညာဥ္)ေကာင္မရွိေသာ အနတၱအျခင္းအရာ လြန္စြာထင္လာပါတယ္။ ဤသတိပ႒ာန္ျဖင့္ အတၱဝိပလႅာသကုိ ပယ္ရွားနုိင္ပါတယ္။ (အတၱဝိပလႅာသ-အတၱရွိ၏ဟု ေဖာက္ျပန္စြာျမင္မႈ)။
စာဖတ္သူအားလုံးသက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာျပီး လုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေစ။ အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)
No comments:
Post a Comment