Monday, February 24, 2014

အေသထြက္ အရွင္ထြက္

အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္ *****************

ျမန္မာျပည္၌ ပိဋကတ္၌မလာေသာ ျပႆနာတစ္မ်ိဳးရွိေသး၏။ ယင္းကား ထြက္ရပ္ေပါက္သည္ ဆုိေသာစကားျဖစ္ေလသည္။

ထြက္ရပ္လမ္းေပါက္သည္ဆိုရာ၌ ႏွစ္မ်ိဳး ႏွစ္စားရွိသည္ ဆို၏။

ပထမတစ္မ်ိဳးမွာ အေသထြက္ျဖစ္၍ ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ အရွင္ထြက္ဟူ၍ ျဖစ္ေလသည္။

အေသထြက္ဆိုသည္မွာ သတၱဝါတစ္ဦးသည္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ထြက္ရပ္လည္း ေပါက္သြားသည္ဟု ဆိုလို၍

အရွင္ထြက္ဆိုသည္မွာ မေသဘဲ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ လူမျမင္ရေသာ ခႏၶာကိုယ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစ ြာ အသက္ရွင္လ်က္ တရားဓမၼကိုက်င့္ေနသည္ဟု ဆိုလိုေပသည္။

အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ လူမ်ားမျမင္ႏိုင္ေသာ ခႏၶာကိုယ္အျဖစ္သို႔ ေရာက္သြားသည္၊ လက္ရွိခႏၶာကိုယ္ကိုစြန္႔၍ ေရာက္သြားသူႏွင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို မစြန္႔ဘဲ ေရာက္သူဟူ၍သာ ျခားနားသည္ဟု ဆိုၾကေလသည္။

ဤအယူအဆသည္ ပိဋကတ္ေတာ္မွာလည္း မလာဘဲလ်က္ မည္သည့္ အယူအဆမွ တစ္ဆင့္ ကူးလာသနည္းဆိုေသာအခ်က္ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ ေလ့လာသင့္ၾကေပသည္။

အစပထ ေလ့လာရန္အခ်က္မွာ ရွင္ေလးပါ၊ ေသေလးပါးဟူ၍ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ခြဲျခား၍ သတ္မွတ္ထားၾက၏။

ရွင္ေလးပါး စာရင္း၌ -(၁) ရွင္ဥပဂုတၱ - ေတာင္သမုဒၵရာ (၂) ရွင္သာရဒတၱ - ေျမာက္သမုဒၵရာ (၃) ရွင္အေကၠာသာရ - အေရွ႕သမုဒၵရာ (၄) ရွင္ေမဓရ - အေနာက္သမုဒၵရာ

ေသေလးပါးစာရင္း၌ -(၁) ရွင္မဟာကႆပ - ေဝဘာရေတာင္ (၂) ရွင္မဟာသသာရ - ဥတၱမေတာင္ (၃) ရွင္ဥေပကၡ - မကုလေတာင္ (၄) ရွင္ဓမၼသာရ - မလူကေတာင္

ယင္း ရွင္ေလးပါး၊ ေသေလးပါးမွာ မည္သည့္ပိဋကတ္က်န္းဂန္မ်ားမွာမွ် မလာဘဲ ေရွးေခတ္ကေပၚခဲ့ဖူးေသာ ဘုရားရွိခိုးအမ် ိဳးမ်ိဳးစာအုပ္တြင္ ေတြ႔ရဖူး၏။ မည္သူက စတင္တီထြင္လုိက္သည္ဟု လက္သည္အတိအက်မရွိဘဲ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ ်ားအတြင္းသို႔ အယူအဆတစ္မ်ိဳးေရ ာက္ေနသည္မွာ ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာေကာင္းလွ၏။

ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ဂုဏ္ေတာ္၊ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္မ်ားကိုမွ် မ်က္ႏွာေတာ္မေထာ က္ဘဲ ထင္ရာကိုဖန္တီးၾကသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအဖို႔ ေကာင္းေသာလကၡဏာက ား မဟုတ္ေခ်။ ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ယေန႔တိုင္ေအာင္ အသက္ရွင္လ်က္ရွိ သည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေအာင္ဖန္တီး၍ ယံုၾကည္ႏိုင္ၾကသည္မွာ အံ့ၾသဖြယ္ရာရွိေခ်သည္။

(အရွင္ရာဟုလာ ဆရာေတာ္) ~~~~~~~~~~~~~~~~ မင္းနန္ (ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ားေပါင္းခ်ဳပ္ (ႏွာ-၃၀၂) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

Dhamma Dãna Source : ေထရဝါဒ ရနံ႔ https://www.facebook.com/thefragranceoftheravada

No comments: