ေ၀ဒနာ ႏုပႆနာ တရားေတာ္ၾကီးပထမပုိင္း(၂)
"အာရုံေကာင္းမ်ားခံစားတတ္သည္ စိတ္အေဖာ္မ်ားရႊင္ပြားေစသည္ ကုိယ္စိတ္ထဲမွာ ေကာင္လွထင္သည္ ခ်မ္းသာမွုမွတ္ရွုျမတ္ေယာဂီ" တဲ့။
ဒီေဆာင္ပုဒ္ထဲမွာ "အာရုံေကာင္းမ်ားခံစားတတ္သည္" ဆုိတာဟာ အာရုံေကာင္းေတြ ခံစားျပီးေကာင္းေနတာဟာ သုခေ၀ဒနာရဲ႔ သေဘာလကၡဏာပဲ။ အဲဒါကုိ ေယာဂီဟာ ရွုမွတ္ရင္းသိသိသြားရမယ္လုိ႔ဆုိလုိတယ္။ "စိတ္အေဖာ္မ်ား ရႊင္ပြားေစသည္" ဆုိတာကေတာ့စိတ္ေစတသိက္ဆုိတဲ့ ေ၀ဒနာနဲ႔အေဖာ္ေတြကုိ ရႊင္လန္းတုိးတက္ေစတာဟာ သုခေ၀ဒနာရဲ႔စြမ္းရည္သတၱိ ရသတဲ့။ အဲဒါကုိလည္း ရွုမွတ္ရင္းသိသိသြားရမယ္ လုိ႔ဆုိလုိတယ္။ "ကုိယ့္စိတ္ထဲက ေကာင္းလွထင္သည္"ဆုိတာကေတာ့ကုိယ္ထဲစိတ္ထဲမွာ "ေကာင္းလုိက္တာ ေကာင္းလုိက္တာ"လုိ႔ထင္ရတာ ကေလးေတြသုခေ၀ဒနာရဲ႔အျခင္းအရာအေျခအေန ပစၥဳပ႒ာန္ပဲ၊အဲဒါကုိလည္းရွုမွတ္ရင္းသိသိသြားရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။
"ခ်မ္းသာမွုမွတ္ရွု ျမတ္ေယာဂီ"ဆုိတာကေတာ့ခ်မ္းသာမွု သုခေ၀ဒနာျဖစ္တုိင္းရွုမွတ္ျပီးယခုေျပာခဲ့တဲ့"လကၡဏာ"နဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္၊"ရသ "နဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္ "၊ "ပစၥဳပ႒ာန္ "နဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ သိသိသြားရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိတယ္။
ဒါေၾကာင့္-"အာရုံေကာင္းမ်ားခံစားတတ္သည္ စိတ္အေဖာ္မ်ားရႊင္ပြားေစသည္ ကုိယ္စိတ္ထဲမွာ ေကာင္းလွထင္သည္ ခ်မ္းသာမွုမွတ္ရွုျမတ္ေယာဂီ"
ဆုိတဲ့ေဆာင္ပုဒ္ကေလးကုိလည္းအရ က်က္မွတ္ ထားၾကရမယ္။ ကုိယ္စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ခ်မ္းသာမွု ကေလးကုိ ျဖစ္ဆဲမွာသာ စူးစုိက္ျပီးရွုမွတ္ၾကည့္ပါ။ ယခုေျပာခဲ့တဲ့ အတုိင္း"လကၡဏာ နဲ႔ေရာ၊ ရသနဲ႔ေရာ ပစၥဳပၸ႒ာန္နဲ႔ေရာ"သိႏုိင္ပါတယ္။
ဒီလုိ "လကၡဏာ၊ရသ၊ပစၥဳပ႒ာန္" နဲ႔သိတယ္ဆုိရင္ ေကာင္းတဲ့ အာရုံေတြရလုိ႔ေကာင္းေကာင္းသြားတယ္ဆုိတဲ့ သူ႔အေၾကာင္း"ပဒ႒ာန္" ကုိလဲ သိသြားေတာ့ တာပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ သုခေ၀ဒနာထက္ဒုကၡေ၀ဒနာက သာျပီး ထင္ရွားေသးတယ္။ အဲဒီ ဒုကၡေ၀ဒနာ ထင္ရွားပုံကုိေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ ရွုပုံအပုိင္းက်မွ ေဟာရမယ္။
ယခုေျပာခဲ့တဲ့ သုခေ၀ဒနာ ကုိ ျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္းရွုမွတ္ျပီး သေဘာမွန္ကုိ သိရင္အဲဒီ ခ်မ္းသာမွုေလးရဲ႔ အစေပၚလာမွုျဖစ္မွုကုိလည္းထင္ရွားသိေတာ့တာပဲ။ ကုန္ဆုံးေပ်ာက္ကြယ္သြားတာကုိလည္း ထင္ရွားသိေတာ့တာပဲ။ ဒီေတာ့ခ်မ္းသာမွု ကေလးေတြကုိ တစ္ခုစီ တစ္ပုိင္းစီတစ္ပုိင္းစီ ခြဲျခားျပီးသိႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္အလ်င္တုန္းကတစ္ေယာက္တည္းရယ္လုိ႔ ထင္ရတဲ့ သႏၲတိ ပညတ္ဟာ ယခုသူ႔အလုိလုိ ပ်က္သြားပါေရာ။
ဒီလုိ သႏၲတိပညတ္ ပ်က္သြားေတာ့ "ျဖစ္ေပၚျပီး ပ်က္ပ်က္သြားလုိ႔မျမဲဘူး"ဆုိတဲ့အနိစၥ လကၡဏာဟာလည္း သူ႔အလုိလုိပဲထင္ရွားေပၚလာပါတယ္။
ျပီးေတာ့" ျဖစ္လုိက္ပ်က္လုိက္နဲ႔ ျဖစ္မွု ပ်က္မွုက မျပတ္ ႏွိပ္စက္ေနလုိ႔ ဘာမွအားမကုိးေလာက္ဘူး။ ဆင္းရဲပဲ " ဆုိတဲ့ဒုကၡ လကၡဏာဟာလည္းသူ႔အလုိလုိပဲ ထင္ရွားေပၚလာပါတယ္။
ျပီးေတာ့ "ကုိယ့္အလုိအတုိင္းမျဖစ္ဘဲသူ႔သေဘာ အတုိင္းခ်ည္းျဖစ္ပ်က္ေနလုိ႔အစိုးမရဘူး၊ ငါေကာင္မဟုတ္ဘူး" ဆုိတဲ့ အနတၱလကၡဏာလည္း သူ႔အလုိလုိ ထင္ရွားေပၚလာပါတယ္။
ဒီလုိ ထင္ရွားေပၚလာတဲ့အတြက္ေယာဂီဟာ သုခေ၀ဒနာ ကုိ ရွုမိတုိင္းရွုမိတုိင္း"ခံစားတတ္တဲ့ငါေကာင္မရွိဘူး။ ေကာင္းစားခ်မ္းသာေနတဲ့ငါေကာင္မရွိဘူး။ အာရုံေကာင္းကေလးေတြနဲ႔ ေတြ႔ေတြ႔ျပီးအသစ္အသစ္ ဆင့္ကာဆင့္ကာမျပတ္ျဖစ္ေနတဲ့ခံစားမွု အေပါင္းမွ်သာ ရွိတယ္" လုိ႔လည္းရွင္းရွင္းၾကီးသေဘာက်က်သြားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္"ေကာေ၀ဒယတိ-ဘယ္သူခံစားတာလဲ၊ ခံစားတတ္တဲ့ အတၱေကာင္ရွိသလား" ဆုိတဲ့ ေဟာဒီ ပထမ ေမးခြန္းကုိလည္းေျပလည္ေအာင္သိသြားပါတယ္။
ျပီးေတာ့ "ခံစားမွုရဲ႔ပုိင္ရွင္ အတၱေကာင္ရယ္လုိ႔မရွိဘူး။ ခံစားမွုမွ်ရွိတာပဲ "လုိ႔ အသိရွင္းေနတဲ့ အတြက္ "ကႆေ၀ဒနာ- ဘယ္သူရဲ႔ ခံစားမွုလဲ၊ခံစားမွုရဲ႔ပုိင္ရွင္ အတၱေကာင္ရွိသလား" ဆုိတဲ့ ေဟာဒီ ဒုတိယ ေမးခြန္းကုိလည္းေျပလည္ေအာင္သိသြားပါတယ္။
ျပီးေတာ့ "အာရုံေကာင္းကေလးေတြနဲ႔ ေတြ႔ေတြ႔ျပီး ခ်မ္းသာမွုေကာင္းစားမွု အသစ္အသစ္ျဖစ္ေနရုံမွ်ပဲ"လုိ႔ အသိရွင္း ေနတဲ့ အတြက္ "ကိ ံကာရုဏာ ေ၀ဒနာ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ခံစားမွု ျဖစ္သလဲ " ဆုိတဲ့ေဟာဒီ တတိယေမးခြန္းကုိလည္းေျပလည္ေအာင္ အသိရွင္းေနပါတယ္။
ယခုေျပာတဲ့ အတုိင္းေမးခြန္း(၃) ခ်က္ အရ ေျပလည္ေအာင္ အသိရွင္းေနတာကုိ သမၸဇာနဥာဏ္ လုိ႔ေခၚတယ္။ အသေမၼာဟသမၸဇဥ္ ဆုိတာလည္းဒီဥာဏ္ပါပဲ။ ကုိယ္ထဲ စိတ္ထဲမွာ မျပတ္ျဖစ္ေနတဲ့ ခံစားမွုေတြကုိ စူးစုိက္ျပီး မျပတ္မွတ္ေနရင္အသေမၼာဟသမၸဇဥ္ ေခၚတဲ့ အသိဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာတာကုိ ကုိယ္တုိင္ပဲေတြ႔ရပါတယ္။
ဒီလုိ အသိဥာဏ္ကေတာ့ခံစားမွု ဟူသမွ်ကုိ "သေဘာတရားမွ်" အေနနဲ႔လည္း သိေနတယ္။ "အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊အနတၱ" လုိ႔လည္းရွင္းလင္းစြာသိေနတယ္။
ဒီေနရာမွာ သိ ဆုိတာက တကယ့္ကုိ သိတာပဲ။ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျပီးယုံၾကည္ရုံမွ် သေဘာက်ရုံမွ်ကုိ သိတယ္လုိ႔မဆုိလုိပါဘူး။
ဒီလုိ တကယ္သိ ေနတဲ့ အတြက္ ခံစားမွုကုိ ငါေကာင္လုိ႔ ထင္ျမင္စြဲလန္းခဲ့တဲ့ အယူမွားကုိလည္းပယ္ေဖ်ာက္ ္ႏုိင္တယ္။ "ပယ္ေဖ်ာက္" ဆုိတာ ကေတာ့အလင္းေရာင္ ေပၚလာေတာ့ အေမွာင္ေပ်ာက္သြားတာမ်ိဳးပဲ၊ "အမွန္အတုိင္းသိလုိက္တာနဲ႔ မူလကရွိေနတဲ့ အသိမွာ အထင္မွားေတြ အလုိလုိ ေပ်ာက္သြားတာ"ကုိပဲ ဆုိလုိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ရွုမွတ္ျပီးသိေနတဲ့ ေယာဂီရဲ႔ ဒီသမၸဇဥ္အသိ ဟာ ကမၼ႒ာန္းလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအသိကုိပဲ ရည္ရြယ္ျပီးေတာ့ျမတ္စြာဘုရားကခ်မ္းသာရင္ "ခ်မ္းသာတယ္ ခ်မ္းသာတယ္" လုိ႔ရွုွမွတ္ျပီးသိဖုိ႔ ေဟာေတာ္မူတာပါပဲတဲ့။
အဲယခုေျပာခဲ့တာဟာ အ႒ကထာဆရာရဲ႔ ေျဖရွင္းခ်က္ပါပဲ။ ကဲရွင္းၾကရဲ႔ မဟုတ္လား။ မရွင္းေသးရင္လည္း ကုိယ္တုိင္သာ အားထုတ္ ၾကည့္ၾကေပေတာ့။ အားထုတ္ၾကည့္လုိ႔ ကိုယ္တုိင္ေတြ႔တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီ ကုိယ္တုိင္ေတြ႔ အသိယုံမွားေတြေ၀မွု ကုိ ရွင္းလင္း သုတ္သင္သြားပါလိမ့္မယ္။
ေဟာ- အခ်ိန္က ကုန္သြားျပီ။ ေဟာစရာေတြ ကေတာ့ အမ်ားၾကီးပဲ က်န္ေသးတယ္။ ယခုေဟာခဲ့တဲ့ ေ၀ဒနာ ၉-ပါးရွိတဲ့အနက္က သုခေ၀ဒနာ ေလာက္သာ ျပီးခဲ့ေသးတယ္ ေ၀ဒနာ ရွစ္ပါးေတာင္ က်န္ေသးတယ္။ ဒီလုိက်န္ေနတာေတြကုိေတာ့ေနာင္အခြင့္သာတဲ့ အခါက်မွ ဆက္ျပီးေဟာရေတာ့မွာပဲ။ ယခုေတာ့ ဒီေ၀ဒနာ ႏုပႆနာ တရားေတာ္ကုိ ပထမပုိင္းအျဖစ္နဲ႔ ဒီတင္ပဲ အဆုံးသတ္ၾကစုိ႔။
ယခုေျပာခဲ့တဲ့ နည္းအျမြက္ႏွင့္အညီ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ လုပ္ငန္းစဥ္ကုိ မွန္ကန္စြာအားထုတ္ႏုိင္ၾက၍ ဆင္းရဲ ခပ္သိမ္းတုိ႔၏ ျငိမ္းရာျဖစ္ေသာနိဗၺာန္ တရားေတာ္ျမတ္ကုိ မဂ္ဥာဏ္ဖုိလ္ဥာဏ္တုိ႔ျဖင့္လ်င္ျမန္စြာဆုိက္ေရာက္၍ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ။
ေ၀ဒနာႏုပႆနာတရားေတာ္ပထမပုိင္းျပီး၏။
www.mahasidhamma.com
No comments:
Post a Comment