Wednesday, February 26, 2014

အၾကားအျမင္

အၾကားအျမင္

ဗုဒၶ၀ါဒအရ ``ယထာကမၼဴပဂဉာဏ္´´ကို ရတဲ့သူဟာ ဘယ္ကံရဲ႕အက်ဳိးေပးေၾကာင့္သတၱ၀ါေတြ ဘယ္ဘံုဘ၀မွာဘယ္လိုျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို လမ္းေပၚမွာသြားေနသူေတြကို အိမ္ျပတင္းေပါက္ထိုင္ၾကည့္ေနသလိုျမင္ႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္အဲဒီဉာဏ္ကိုရရင္ ``အၾကားအျမင္ ´´ရသူလို႔ဆိုခြင့္ရွိတာမွန္တယ္။ အဲဒီဉာဏ္ကိုရဖို႔ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕သိကၡာသံုးပါးက်င့္စဥ္ကိုက်င့္ရင္ ရတာလည္းဟုတ္တာပဲ။

ဒါေပမဲ့အဲဒီဉာဏ္ကိုရမွသာ အၾကားအျမင္ရသူလို႔ဆိုရင္ မျပည့္စံုေတာ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ဗုဒၶလက္ထက္က ၀ဂၤ ီသရဲ႕ျဖစ္ရပ္အရ အဲဒီဉာဏ္ကိုမရဘဲ တျခားစြမ္းရည္တစ္မ်ဳိးနဲ႔လည္းသတၱ၀ါေတြ ေရာက္ေနတဲ့ဘ၀ကို သိႏုိင္ တာကိုေတြ႕ရလို႔ပါ။အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ျမင္ႏုိင္ၾကားႏုိင္တဲ့စြမ္းရည္ပမာဏသာကြာရင္ကြာမယ္ အျခားနည္းနဲ႔ အၾကားအျမင္ရတာမ်ဳိးလည္းရွိႏုိင္တယ္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။

သာ၀တၱိၿမိဳ႕သား (ဓမၼပဒ-႒ ၂၊၄၄၉ ) အရ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕သား ၀ဂၤ ီသအမည္ရတဲ့လူငယ္ဟာသံုးႏွစ္အလြန္က လူေသရဲ႕ေခါင္းခြံကိုပင္ လက္သည္းဖ်ားနဲ႔ျခစ္ၿပီး ေခါက္ၾကည့္႐ုံနဲ႕အဲဒီလူဘယ္ဘ၀ေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ ကိုေျပာႏုိ္င္သတဲ့။ အဲဒီေတာ့ပုဏၰားလူလည္ေတြက``ဒီေကာင္ကိုျပၿပီးလုပ္စား လို႔ ရတယ္ ( သကၠာ ဣမံနိႆာယေလာကံ ခါဒိတံု )လို႔ ႀကံၿပီး၀ါဒျဖန္႔လိုက္တာ ``အဂၤ ီသနဲ႔ေတြ႕ရင္၀င္ေငြလာဘ္တိုး႐ုံမွ်မက ေသရင္နတ္ျပည္ေရာက္တယ္´´ဆိုတဲ့အထိပဲ။ တစ္ေထာင္ဆိုလည္းေရာ့၊တစ္ေသာင္းဆိုလည္း အင့္လို႔ဆိုၿပီး ေပးလာတဲ့ လူေတြထဲမွာ မင္းမႈးမတ္နဲ႕သူေ႒းေတြ ေရွ႕ဆံုးကပါသတဲ့။ ဗုဒၶနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါဗုဒၶက၀ဂၤ ီသကိုဦးေခါင္းခြံတစ္ခုေပးၿပီး ေဟာခိုင္းတယ္။ ၀ဂၤီသကလက္ျခစ္ေခါက္ ၾကည့္ၿပီး``ဒီေခါင္းပိုင္ရွင္က ငရဲမွာ´´လို႔ေျဖေတာ့ဗုဒၶက ``ေကာင္းစြ၊မင္းျမင္တာမွန္တယ္( သာဓု သုဒိ႒ံ တယာ )( အံ-႒ ၁၊၂၀၉ )´´လို႔မိန္႔ေတာ္မူတယ္။

၀ဂၤ ီသဆီမွာလူေတြတ႐ုန္း႐ုန္းျဖစ္ရတာဟာ ေသသူေတြရဲ႕ေရာက္ရာဘ၀ကိုေျပာႏုိင္တာအျပင္တမလြန္မွ ာရွိေနတဲ့ေသၿပီးသူေတြနဲ႔ ေသသူအၾကားရွိခဲ့တဲ့လွ်ဳိ႕၀ွက္ကိစၥနဲ႔ပါတ္သတ္ၿပီး လူအမ်ားယံုၾကည္ေလာက္ေအာင္ ေျပာျပႏုိင္တာေတြ ေၾကာင့္လည္းျဖစ္ဖြယ္ရွိတယ္။ ဗုဒၶကေတာင္ ၀ဂၤ ီသေျဖတာမွန္တယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပံုေထာက္ရင္ သူ႔စြမ္းရည္ဟာ မေခဘူး။ က်မ္းဂန္ ( အပဒါန၊႒ ၂၊၂၅၄) မွာေတာ့ေ၀ဒက်မ္းလာ ``ဆ၀သီသ မႏၱာန္´´ကိုတတ္လို႔ အဲဒီလိုေဟာႏုိင္တာ လို႔သာမာန္ပဲဆိုတယ္။ အဲဒီမႏၱာန္ကဘာ၊ ဘယ္လိုစီရင္ရတယ္ဆိုတာ မေဖာ္ျပဘူး။ ၀ဂၤီသဟာ သူ႕စြမ္းရည္ကို သက္ေမြးေက်ာင္းအတြက္အသံုးခ်ခဲ့တာပဲ။

ယေန႔ေခတ္မွာလည္းကမၻာတစ္လႊား``အၾကားအျမင္ရ ၾကားခံလူ (psychnic medium) ´´လို႔ေခၚတဲ့ ၀ဂၤ ီသလိုလူေတြရွိၾကတယ္။ ဒီဘက္ကမၻာကေခတ္သစ္၀ဂၤ ီသေတြကေတာ့သူ႔တို႔ရဲ႕စြမ္းရည္ကိုေလ်ာ့မသြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလူအမ်ားသိေအာင္စာေရး၊႐ုပ္ျမင္သံၾကား၊ သတင္းမီဒီယာေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီးအဲဒီေမြးရာပါစြမ္းရည္ကိုမိမိတို႔ရဲ႕သက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္းဘ၀ထဲေရာက္ ေအာင္ႀကိဳးစားၾကတယ္။

ကမ ၻာနဲ႔အ၀ွမ္းနာမည္ႀကီးသူေတြအနက္တစ္ဦးက နယူးေယာက္ၿမိဳ႔သားဂၽြန္ အက္ဒ္၀ပ္(John Edward)ျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးတုန္းက႐ုိမန္ကက္သလစ္၊ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီယံုၾကည္မႈကိုစြန္႔ခဲ့ေၾကာင္းသိရပါတယ္။ ဒီလူက ပရေလာကသား (သူ႕အေခၚ outer side ကပုဂၢဳိလ္)ေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး စကားေျပာႏုိင္ပါသတဲ့။ ဒီလူရဲ႔႕အၾကားအျမင္ေဟာေျပာခ်က္ကို CNN မွာေတြ႕ဖူးၾကမွာေပါ့။

ေနာက္တစ္ဦးကသူ႔ကိုယ္သူ ဂၽြန္ေဟာ္လန္ ( John Holland ) ဒီလူကေတာ့ သူ႔ဆီကိုလာေမးတဲ့လူေတြကိုလည္းအခေၾကးေငြယူၿပီး ေဟာေပးသတဲ့။ ၀ိညာဥ္ေတြသူ႔ဆီလာၿပီးသူ႔နားရြက္နားမွာ တိုးတိုးေလးကပ္ေျပာတယ္လို႔သူကဆို တယ္။ဒီလူေတြဟာဆယ္ခုေမးရင္ ရွစ္ခုထက္မနည္းေတာ့ မွန္ေအာင္ေျဖႏုိင္ၾကသတဲ့။

သိပၸံပညာရွင္ေတြက ``ဒီလူေတြဟာ သိပ္ၿပီးေတာ့ sensitive ျဖစ္တယ္။( အျမင္ အၾကားအေတြးစတဲ့ အာ႐ုံေတြသူမ်ားထက္ အားေကာင္းတယ္ ) ´´လို႔မွတ္ခ်က္ေပး႐ုံကလြဲၿပီးအဲဒီလူေတြရဲ႔႕စြမ္းရည္ကို သိပၸံနည္းနဲ႔ မစမ္းသပ္ႏုိင္ေသး ေပမဲ့ CIAလိုေထာက္လွမ္းေရးဌာနကေတာင္ ထိုလူေတြရဲ႕စိတ္နဲ႔ပံုေဖာ္တဲ့ တရားခံရဲ႕႐ုပ္သ႑ာန္ကို အတည္ျပဳရပါသတဲ့။

ဗုဒၶ၀ါဒမွာ လူတစ္ခ်ဳိ႔ကလြဲၿပီးလူတိုင္းမေတြ႕ျမင္ႏုိင္တဲ့ တမလြန္ဘ၀မ်ဳိးရွိတယ္ဆိုတာယံုၾကည္တယ္။ ပုထုဇဥ္မွ်သာျဖစ္တဲ့မာရ္နတ္က ေသာတာပန္အရိယယာျဖစ္တဲ့ရွင္အာနႏၵာရဲ႕ ႏွလံုးအိမ္ကိုဖမ္းဆုတ္ထားတယ္။ (မုေခနဟတၳံ ပေ၀ ေသတြာ ဟဒယံမဒၵတိ၊ဒီ-႒ ၂၊ ၁၄၅ )ဆိုတာကို ေခတ္ေ၀ါဟာရနဲ႔အဓိပၸါယ္ယူရင္ အရွင္အာနႏၵာကိုမရ္နတ္ႀကီးက ၀င္ပူးတဲ့သေဘာပဲ။ ဒါေၾကာင့္၀င္ပူးတယ္ဆိုရင္လဲလက္ခံႏုိင္ဖြယ္ရွိတယ္။ မရ္နတ္ႀကီးလည္းေသလာအမည္ရွိတဲ့ ဘိကၡဴနီမရဲ႕နားရြက္နားကုိ ကပ္ၿပီး``သိပ္ေခ်ာတာပဲ ´´လို႕ေျပာတယ္။( သံ-၁၊၁၃၅ ) ဆိုေတာ့ မျမင္ႏုိင္သူ ပရေလာကသားနဲ႔ ဆက္သြယ္စကားေျပာတယ္လို႔ဆ္ုရင္ေကာ ျငင္းလို႔သင့္ပါမလား။

ဒီေနရာမွာ သူသူငါငါတို႔သတိထားရမွာက ၁။ နတ္၀င္သည္သို႔မဟုတ္ အၾကားအျမင္ရသည္ဆိုသူေတြအေနနဲ႔မလိမ္မညာဘူး။ ႐ုိးတယ္ပဲထား။ ၀င္ပူးကပ္ေျပာလာတဲ့ ပရေလာကသားအမ်ားစုဟာ ပုထုဇဥ္ေတြပဲျဖစ္ဖြယ္ရွိလို႔ေျပာတိုင္းမမွန္ႏုိင္ဘူးလို႔မွတ္ထား ပါ။ ၂။ ဒါ့အျပင္ဘယ္ေလာက္႐ုိးပါတယ္ေျပာတဲ့ လူေတြေတာင္ နာမည္ႀကီးလာတဲ့အခါရရွိတဲ့ အရွိန္အ၀ါနဲ႔ စီးပြားျဖစ္ထြန္းမႈကို သာယာမက္ေမာၿပီးအမွန္တစ္ပဲ အလြဲတစ္ပိႆာျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္နာမည္ႀကီးလို႔ဆိုၿပီး မိမိရဲ႕ဘ၀နဲ႔ဓနကို ဘယ္ေတာ့မွ အၾကားအျမင္ေတြစီမွာပံုမေအာမိပါေလနဲ႔။ လိမၼာျမင္သိပညာရွိ ဗုဒၶ၀ါဒီျဖစ္ရင္အဲဒီလို အၾကားအျမင္ဆရာေတြကို မ်က္စိစံုမွိတ္ယံုၾကည္ၿပီး ရာထူးတက္မယ္ သူေ႒းျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ အေမွ်ာ္စိတ္စြဲနဲ႔ ၄င္းတို႔ေနာက္လိုက္ရင္း အခ်ိန္ကုန္ လူပန္းဥစၥာျဖဳန္း နလပိန္းတုန္းမလုပ္ပဲ``ကံဆိုတာ အလုပ္၊ အလုပ္ေကာင္းမွ ကံေကာင္းမယ္´´ဆိုတာကိုဦးေႏွာက္ထဲ သံမႈိႏွက္သလိုစြဲထားၿပီး ကို္ယ့္ေျခေထာက္ေပၚကိုယ္ရပ္တည္ရင္းဇြဲ လံု႔လ ဆင္ေျခတံုတရားထိုေလးပါးနဲ႔သာ ဘ၀ေလာကဓံကို ေက်ာ္လႊားဖို႔ႀကိဳးစား သင့္ပါေၾကာင္း။

အရွင္ေကလာသ(USA) ဓမၼအေမးအေျဖမ်ား

No comments: