Monday, February 24, 2014

နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္း

ိနိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္း

တို႔တစ္ေတြ အတြယ္အတာ ရွိေနေသးသမွ် နိဗၺာန္ကို မေရာက္ႏုိင္ေသးဘူးလို႔ မွတ္ရမယ္။ အတြယ္အတာ ကင္းျပတ္သြားၿပီဆိုရင္ တို႔တစ္ ေတြနိဗၺာန္ ေရာက္ၿပီလို႔၊ ေအးတခ်ဳိ႕က အဲလိုက် ေတာ့ေျပာၾကလိမ့္မယ္။ “တပည့္ေတာ္ဘယ္သူမွ မတြယ္တာေတာ့ပါဘူး၊ သားသမီးေတြအေပၚလဲ မတြယ္တာဘူး၊ ပစၥည္းဥစၥာလဲ မတြယ္တာဘူး၊ အားလံုးစြန္႔လႊတ္ထားၿပီ။ ”ဒီလိုေျပာေကာင္းေျပာ လိမ့္မယ္။ တြယ္တာမႈဆိုတာတစ္ခုၿပီးတစ္ခုလိုက္ တြယ္ေနတာေနာ္၊ လြတ္သြားတယ္ရယ္လို႔မရွိဘူး၊ သားသမီးမရွိလို႔ သား သံေယာဇဥ္မရွိဘူး၊ သမီး သံေယာဇဥ္မရွိဘူးဆိုတဲ့ပုဂၢဳိလ္က တစ္ခုခုသြားၿပီး ေတာ့သံေယာဇဥ္ရွိေသးတာပဲ။ တဏွာရွိေနေသး တဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာမတြယ္လို႔ကိုမရဘူး။ တြယ္ေနေသး တာပဲ။ ေနာက္ဆံုးဘယ္သူ႔တြယ္တုန္းဆိုရင္ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုျပန္တြယ္ေနတယ္။

အဓိကကေတာ့လူေတြဟာ အတြယ္အတာဟာ ဘယ္အေပၚမွာ အားအႀကီးဆံုးတုန္း ဆိုလို႔ရွိရင္ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုေပၚတြယ္တာတာ အားအႀကီးဆံုးပဲ တဲ့။“အတၱသမံ ေပမံနတၳိ” အဲဒါေၾကာင့္မု႔ိလို႔ျမတ္စြာ ဘုရားကေဟာတယ္။ “ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေပၚမွွာတြယ္ တာတာေလာက္ တျခားတြယ္တာမႈကမရွိႏုိင္ဘူး” တဲ့။ ကိုယ့္ကိုယ္ဟာေလာကမွာအခ်စ္ဆံုးပဲ။ သား သမီးခ်စ္တယ္တို႔ တျခား ပစၥည္း ခ်စ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္အတြက္ခ်စ္ၾကတာ။ ထင္ၾကတယ္သူ႔အတြက္ လို႔ထင္တယ္။ မဟုတ္ဘူး ကိုယ့္အတြက္၊ ဘယ္လို ကိုယ့္အတြက္တုန္းလို႔ဆိုေတာ့ ဒီသာ း ဒီသမီး ဒီ ပစၥည္း ဒီဥစၥာ ဒီပုဂၢဳိလ္နဲ႔ ေနရလို႔ရွိရင္ စိတ္ခ်မ္းသာ ေနတယ္။ အဲဒီစိတ္ခ်မ္းသာမႈေလးကုိခ်စ္ခင္ ေနတာ။ အဲဒီစိတ္ခ်မ္းသာမႈကဘယ္သူ႔ရဲ႕စိတ ္ခ်မ္းသာမႈလဲဆို ေတာ့ ကိုယ့္ရဲစိတ္ခ်မ္းသာမႈပဲ။ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ခ် မ္းသာ မႈမဟုတ္ဘူး။

ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ခ်မ္းသာမႈက ိုေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးလာ လို႔ရွိရင္ ဘယ္သူ႔မွလက္မခံေတာ့ဘူူး။ ခ်စ္လွပါတယ္ ဆိုတဲ့သားတည္း အေမြျပတ္ေၾကျငာတာပဲ။ ခ်စ္လွပါ တယ္ဆိုတဲ့သမီးလည္း အေမြျပတ္ေၾကျငာတာပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုတန္ဖိုးထားတဲ့ကိုယ့္ရဲ႕ ႏွစ္သက္မႈ ေက်နပ္မႈ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေလးကို ပ်က္စီးေအာင္လုပ္လို႔ မခ်စ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ တကယ့္အႏွစ္သာရကိ ုၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ လူေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အခ်စ္ဆံုးဆိုတာ ဟုတ္တယ္။

ေနာက္ဆံုးမွာတြယ္တာမႈကဘယ္အထိသြာ းတုန္းဆို လို႔ဆိုရင္ အတြယ္အတာဟာ အာ႐ုံေတြကာမဂုဏ္ ေတြ တစ္ခုေပၚမွ မတြယ္ေတာ့ပါဘူူး။ ဘ၀လည္း မတြယ္ေတာ့ဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘာသြားတြယ္ေနတုန္း ဆိုရင္ကိုယ္ရထားတဲ့ တရားဓမၼအေပၚမွာသြားတြယ္ ေနတယ္။ အဲဒါကို “ဓမၼရာဂ ဓမၼနႏၵီ”လို႔ေခၚတယ္။ အဲဒီဓမၼအေပၚမွာတြယ္တဲ့အရာကိုပါတြယ္တာမႈ အား လံုးကိုလံုး၀စြန္႔လႊတ္လိုက္ၿပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ “အ တြယ္အတာလြတ္ျခင္းသည္ပင္ ဘ၀ကလြတ္ေျမာက္ ျခင္းပဲ၊ အတြယ္အတာရွိေနျခင္းသည္ ဘ၀၌ရွိေနျခင္း ပဲ””ဒီလိုမွတ္ရမယ္။ အဲဒီေတာ့နိဗၺာန္ဆိုတာ အတြယ္ အတာက လံုး၀လြတ္သြားတယ္ေခၚတယ္ေပါ့။

“ စတုမဂၢဉာေဏန သစၦိကာတဗၺံ” နိဗၺာန္ကိုသိႏုိ င္တာ ဘာနဲ႔သိႏုိင္လဲဆိုလို႔ဆိုရင္ မဂ္ဉာဏ္ေလးပါးနဲ႔မွ သိႏုိင္ တယ္။ ပကတိမ်က္စိနဲ႔နိဗၺာန္ကိုျမင္လို႔မရဘူး။ သာမာန္ ဉာဏ္ကေလးနဲ႔လည္းနိဗၺာန္ကိုျမင္လို႔မရဘူး။ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ေတြ႕ သိတာကိုေျပာ တာ။ ကုိယ့္ရဲ႕မ်က္စိေအာက္ ဆိုတဲ့သေဘာမ်ဳိး၊ မ်က္စိ ေအာက္ဆိုတဲ့အထဲမွာ မ်က္ေမွာက္ျပဳတယ ္ဆိုတဲ့အဓိ ပၸါယ္ကကိုယ္တိုင္ျမင္တယ္၊ ကိုယ္တိုင္ၾကားတယ္၊ ကိုယ္တိုင္အနံ႔ရတယ္။ ဒီလိုဟာမ်ဳိးကို မ်က္ေမွာက္လို႔ ေခၚတယ္။ ကိုယ္ေတြ႕သိတာ။

အဲဒီေတာ့နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳတယ္ဆိုတာ ဉာဏ္နဲ ႔မွမ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္တာ။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္ ဆိုတာနဲ႔ သာမာန္စိတ္ေတြနဲ႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳလိ ု႔မရဘူး။ မသိႏုိင္ဘူး။ နိဗၺာန္ကိုလက္လွမ္းမမွီဘူးေပါ့။ နိဗၺာန္ကို မ်က္စိနဲ႔ၾကည့္လို႔မရဘူးလို႔ဒီလိုေျပာတာ။ ဉာဏ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္းပဲ သာမာန္ဉာဏ္နဲ႔နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွ ာက္ မျပဳႏုိင္ဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ “စတုမဂၢ ဉာေဏန သစၦိကာ တဗၺံ”“မဂ္ဉာဏ္ေလးပါးနဲ႔မွ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏု ိင္တယ္။”

ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ

No comments: