“ဗုဒၶ၏အဆံုးအမကို လက္ဆင့္ကမ္းျခင္း” •••••••••••••••••••••••••••••••• ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ “ကုသုိလ္” ျဖစ္တဲ့အလုပ္ မွန္သမွ် လုပ္ေကာင္းတယ္၊ “အကုသုိလ္”ျဖစ္တဲ့အလုပ္ မွန္သမွ် မလုပ္ေကာင္းဘူး၊ ဒီလိုပဲ သတ္မွတ္တယ္။
တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ဒါလုပ္ေကာင္းလား၊ မလုပ္ေကာင္းဘူးလား၊
တခ်ဳိ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲ ● ဖိနပ္စီးေကာင္းလား ေမးတဲ့လူက ရွိေသးတယ္ေနာ္၊ အဲေတာ့ ကိုယ့္ “စိတ္”ပၚမွာ မူတည္တယ္ေနာ္၊ ဪ ဒါ သံဃာေတြ သီတင္းသံုးတဲ့ေနရာပဲ၊ ဘုရားေက်ာင္းကန္ေတြရွိတယ္ ။ respect ေပးလို႔ ခြၽတ္ရင္ ကုသုိလ္ရတယ္၊ ဒါမွန္တယ္။
မခြၽတ္ခ်င္ဘူး ဆိုရင္လည္း မေလးမစားလုပ္တာ ၊ မဟုတ္ရင္ အကုသုိလ္မျဖစ္ဘူး။ သံဃာေတြ႕နဲ႔ေတြ႕ရင္ ခြၽတ္တယ္၊
သို႔ေသာ္ ... ဗမာျပည္မွာ “ဆန္႔က်င္ေနတာ”တစ္ခုရွိတယ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲ၀င္ရင္ ●“စက္ဘီး”ေပၚက မဆင္းဘူး။ ●“ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္”ေပၚက မဆင္းဘူး။ ●“ဖိနပ္”ေတာ့ ခြၽတ္တယ္။ ဒါ အဓိပၸာယ္မရွိဘူးေနာ္။ ဖိနပ္ထက္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္တို႔၊ ကားတို႔က ပိုႀကီးတဲ့ယာဥ္ပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဆိုလိုတာက ကားေပၚကဆင္းၿပီး ဖိနပ္စီးလာတာ အေကာင္းဆံုးပဲေပါ့။ ဒီလို ဆိုလိုတာေပါ့။
ေရွးတုန္းကဆိုရင္ ဘုရား၊ ေက်ာင္းကန္၀င္လို႔ရွိရင္ ဆင္ေတြ၊ ျမင္းေတြကို အျပင္ဘက္မွာ ထားခဲ့တယ္။ ဖိနပ္စီးၿပီး ၀င္လာၾကတယ္။ ဘုရားနဲ႔ေတြ႔တဲ့ အခါက်ေတာ့မွ ဖိနပ္ခြၽတ္ၿပီး ရွိခိုးၾကတယ္။
ဒီလို ေက်ာင္းထဲမွာ ဖိနပ္မစီးရဘူးဆိုတဲ့ အယူအဆတစ္ခုဟာ “အေလးျပဳ”ရာကေနေ ပၚလာတာ။ သို႔ေသာ္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းရင္ အျပစ္ရွိတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။
♦စီးသည့္အတြက္ေၾကာင့္ “အျပစ္”မရွိဘူး၊ “ေစာ္ကား”လို၍ လုပ္ရင္ေတာ့ “အျပစ္”ရွိတယ္။
♦ေလးစားလို႔လုပ္တယ္ဆိုရင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈရတယ္၊ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ လုပ္တယ္ ဒီလိုေျပာရမယ္၊
ဘုန္းႀကီးတို႔ရြာမွာဆိုရင္ ေက်ာင္းထဲမေျပာနဲ႔ ။ ေက်ာင္းေရွ႕က ျဖတ္သြားရင္ေတာင္ ဖိနပ္ခြၽတ္သြားၾ ကတယ္။ ဒါ အစဥ္အလာတစ္ခုပဲေနာ္။ “tradition” လို႔ ေခၚတယ္၊ ဘုရားက ခြၽတ္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊
ဘုန္းႀကီးေတြ ရြာထဲသြားရင္ ဖိနပ္မစီးရဘူး။ အခုေတာ့လည္း စီးေနၾကတာပဲ။
အဲဒီလို ေျပာင္းတိေျပာင္းျပန္ေတြေပါ့၊ ဘုရားဆံုးမတာေတြနဲ႔ တခ်ဳိ႕ဟာ ေျပာင္းတိေျပာင္းျပန္ေတြ ျဖစ္တယ္ေပါ့၊
● တခ်ဳိ႕က “သိမ္”ထဲကို “အမ်ိဳးသမီး” မ၀င္ေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။ မ၀င္ေကာင္းဘူးလို႔ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကိုယ့္ေလာက္မွ တန္ဖိုးမရွိတဲ့ “အိမ္ေျမႇာင္”ေတြေတာင္ သိမ္ထဲမွာ ေနၾကတာပဲ၊ အမ်ိဳးသမီးက အိမ္ေျမႇာင္ထက္ ျမတ္ပါေသးတယ္။ ဆိုလိုတာက ဒီ မွားမွားယြင္းယြင္း ေျပာဆိုရင္းကေန ဒီလိုျဖစ္လာတယ္။
ရွင္သာရိပုတၱရာတို႔ သမုတ္တဲ့ “သိမ္”က ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ ေက်ာင္းႀကီးတစ္ဆယ့္ရွစ္ေက်ာင္းကို ၿခံဳၿပီးေတာ့ သိမ္တစ္လံုးထဲသမုတ္ထားတာ။ အဲဒီထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြေကာ၊ အမ်ိဳးသားေတြေကာ၊ အိမ္ေတြေကာ၊ ရြာေတြေကာ အကုန္လံုး ရွိေနတာပဲေနာ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ မ၀င္ေကာင္းဘူးဆိုတာ မဟုတ္ဘူး။
တစ္ေန႔က ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက ဖုန္းဆက္ၿပီးေတာ့ ေမးတယ္။ ဆရာေတာ္ သိမ္ထဲမွာ အိမ္သာ “ကုဋီ” ေဆာက္ခ်င္လို႔ ေဆာက္လို႔ရလား။ သိမ္ထဲမွာ ကုဋီေဆာက္ေကာင္းလားလို႔ ေမးတယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာ သမုတ္တဲ့ သိမ္ထဲမွာေတာ့ ဘယ္ ကုဋီတင္ကမွာတုန္း၊
သိမ္ဆိုသည္မွာ ရဟန္း၊ သံဃာေတြအတြက္ ကံေဆာင္ဖို႔ရာအတြက္ ဧရိယာေလးတစ္ခု သတ္မွတ္တာပဲရွိတယ္၊ အဲဒါေတြ မဆိုင္ဘူးလို႔ အဲဒီလို ေျပာျပလိုက္ရတယ္၊ သိမ္ထဲမယ္ မလုပ္ေကာင္းဘူး ဒီလိုမရွိပါဘူးလို႔၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သင့္ေတာ္၏ ၊ မေတာ္၏ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဆံုးျဖတ္တာေပါ့ေနာ္။
ေအး ဒါေၾကာင့္မို႔ ေန႔စဥ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြထဲမယ္ ဘုရားအဆံုးအမေတြ မွန္မွန္ကန္ကန္ သိၾကဖို႔ရာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတယ္။
(မူရင္းဓမၼဒါနအလွဴရွင္ -Ma Hla Hla Win)
Dhamma Danã Source ► Ma Hla Hla Win & www.facebook.com/youngbuddhistass ociation.mm
No comments:
Post a Comment