Sunday, December 29, 2013

ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္

ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္

ေလာကေ၀ါဟာရအားျဖ င့္ `အလုပ္` ေဒသနာေ၀ါဟာရအားျ ဖင့္`ကံ`သည္ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံအားျဖင့္သံုးမ်ဳိးရွိၿပီး ေကာင္းမေကာင္းအားျဖင့္ ႏွစ္မ်ဳိးစီရွိသ ည္။ ေကာင္းေသာကံကို ကုသိုလ္ဟူ၍ဆိုၿပီး မေကာင္းေသာ ကံကို အကုသိုလ္ဟုဆိုသည္။

ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ သံသရာ၌က်င္လည္ေနသ၍ ကာလပတ္လံုး ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္ႏွစ္မ်ဳိးအနက္ တမ်ဳိးမ်ဳိးကို အၿမဲတေစျပဳလုပ္ေ နၾကရ၏။ ကုသိုလ္အလုပ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ အကုသိုလ္အလုပ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ႏွစ္မ်ဳိးအနက္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးသာ ျဖစ္၏။ ၾကားအလုပ္ဟူ၍မရွိ။ မလုပ္ပဲေရွာင္လြဲ ၍မရ။ ဤသည္ကုိပင္ သတၱ၀ါတို႔သႏၱာန္၌ ကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ အကုသိုလ္စိတ္ ႏွစ္မ်ဳိးမ်ဳိးတ ို႔အနက္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးသည္ အၿမဲတေစ ျဖစ္ေနၾကသည္ဟူ၍ ဆိုရ၏။

ေကာင္းေသာအလုပ္သည္ ကုသိုလ္ကံျဖစ္၏ ။ မေကာင္းေသာအလုပ္သည္ အကုသိုလ္ကံျဖစ္၏။ အလုပ္ဟူသမွ်သည္ေ ကာင္းမေကာင္းႏွစ ္မ်ဳိးသာရွိၿပီး ၾကားအလုပ္ဟူ၍မရွိ။ ကံဟူသမွ်သည္ ကုသိုလ္အကုသိုလ္ႏွစ္မ်ဳိးသာရွိၿပီး ၾကားကံဟူ၍မရွိ။ ဤသည္မွာ ပရမတၱသစၥာအားျဖင့္ အမွန္ျဖစ္၏။ ဤသေဘာ ကို အတၱႏွင့္အနတၱဘာသာတရားမ်ားအားလံု းက ေကာင္းေသာအလုပ္ကို လုပ္ရန္ႏွင့္ မေကာင္းေသာအလုပ္ ကိုေရွာင္ၾကဥ္ရန ္ သြန္သင္ျပ၏။

သို႔ရာတြင္ေကာင္းမေကာင္းသတ္မွတ္နည္း ေကာင္းေသာအလုပ္ကိုလုပ္နည္း ႏွင့္ မေကာင္းေသာအလုပ္ကိုေရွာင္နည္းတိ ႔ႏွင့္စပ္လ်ည္း၍ သြန္သင္ရာ၌မႈ အနတၱဗုဒၶေဒသနာႏွ င့္ အတၱေဒသနာတို႔သည္ သေဘာခ်င္းမတူညီၾကေခ်။

သတၱ၀ါတို႔သည္ သံသရာ၌က်င္လည္ေန သူမ်ားျဖစ္၏။ သံသရာသည္ အေျပာ က်ယ္ေသာ သမုဒၵရာႏွင့္တူ၏။ သမုဒၵရာသည္ ေဘးဘ်မ္းအတိၿပီး၏။ ႏွစ္သက္စရာမဟုတ္။

သံသရာ၌က်င္လည္ျခင္းသည္ အေျပာက်ယ္ေသာ သမုဒၵရာ၌ လက္ပစ္ကူး ေနျခင္းႏွင့္တူ၏။ သမုဒၵရာ၌ လက္ပစ္ကူးေနသူသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းရာတစ ္ဖက္ ကမ္းေရာက္ေရးအတြက္ အေသေကာင္ပုပ္ကို ေတြ႔လွ်င္လည္း အမွီတံကဲ ျပဳ၏။ သစ္တံုးကိုေတြ႔လွ်င္လည္း အမွီတံကဲျပဳ၏။

သို႔ရာတြင္ အေသေကာင္ပုပ္ကိုေတြ႔ေသာအခါ စက္ဆုပ္၏။ စက္ဆုပ္ေသာ္ လည္းမလြန္႔ပစ္ ။ သင့္သလိုအမွီတံကဲအျဖစ္ အသံုးျပဳ၏။ သစ္တံုးကိုေတြ႔ ေသာအခါ၀မ္းေျမာက ္၏။ ၀မ္းေျမာက္ေသာ္လ ည္းမသိမ္းပိုက္။ သင့္သလို အမွီတံကဲအျဖစ္ အသံုးျပဳ၏.။ သူ႔အတြက္ တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ ေရးသာ အဓိက ျဖစ္၏။ အေသေကာင္ပုပ္သည္လည္း အဓိကမဟုတ္၊ သစ္တံုးသည္ လည္းအဓိကမဟုတ္။ လက္ျပစ္ကူးေနစဥ္ ကာလအတြင္း အသံုးျပဳစရာ တန္ဆာပလာမ်ားသာျဖစ္၏။ တစ္ဖက္ကမ္းက်ည္းကုန္းထက္သို႔ေရာက္ပါက အသံုးျပဳစရာတန္ဆာပလာမ်ားသည္ ဘာမွ်အသံုးမက်ေတာ့။ စြန္႔ျပစ္ရမည္ ခ်ည္းျဖစ္၏။ ဤသို႔ျမတ္စြာဘုရားသည္ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္ (၁၈၈) ကုေလႅာပမသုတ္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

ဗုဒၶေဒသနာေတာ္အရ သမုဒၵရာ၌လူးလားေ ခါက္ျပန္လက္ပစ္ကူးေနသူအတြက္ အေသေကာင္ပုပ္သည္ အကုသိုလ္ႏွင့္တူ၏။ သစ္တံုးသည္ကုသိုလ္ႏွင့္တူ၏။ ဘာသာေရးေလာက၌ လမ္းစဥ္ႏွင့္ပန္ းတိုင္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရႏွစ္လံုးရွိ၏။ ဗုဒၶဘာသာ၌ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို လမ္းစဥ္အျဖစ္သတ္မွတ္၍ နိဗၺာန္ကို ပန္းတိုင္ အျဖစ္သတ္မွတ္သည္။ လမ္းစဥ္ဟူသည္မွာ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္မစ ြဲလမ္း ဘဲ ဆႏၵသက္သက္ျဖင့္ယူႏုိင္ေသာ သေဘာျဖစ္သည္။ ပန္းတိုင္ကိုသာ ႏွလံုးသြင္းမေကာင္းလွ်င္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စြဲလမ္းႏုိင္သည္။

ဥပမာ ေသနတ္ပစ္ေသာေယာက္်ားသည္ က်ည္ဆန္ကိုယူေသာအခါ က်ည္ဆန္ ၌သိမ္းပိုက္ႏုိင္ျခင္းမရွိ။ ရယူ႐ုံသက္သက္မွ် သာျဖစ္၏။ သားေကာင္၌သာ သိမ္း ပိုက္လိုျခင္းရွိ၏။ ဤသေဘာအရ က်ည္ဆန္ကို လမ္းစဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း သားေကာင္ကိုပန္းတိုင္ဟူ၍လည္းေကာင္း ဆိုအပ္၏။ သိမ္းပိုက္လိုျခင္းရွိလာ လွ်င္ လမ္းစဥ္သည္ပင္ ပန္းတိုင္ျဖစ္လာ ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္ ကို မဂၢင္ရွစ္ပါး၌ပါ ၀င္ေအာင္ ႀကိဳးစားအပ္၏။ အကုသိုလ္ကို မဂၢင္ရွစ္ပါး၌ပါ ၀င္ ေအာင္ႀကိဳးစားရာ တြင္ ယင္းအကုသိုလ္ကို ပယ္သတ္ႏုိင္ေအာင္ သမၼပၸဒါန္နည္း အတိုင္း အားထုတ္ရန္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ဥာဏ္ရွိ၍ သံုးတတ္ပါက အဆိပ္ပင္ကို လည္း ေဆးဖက္၀င္ေအာင္ အသံုးျပဳ၍ရသကဲ့သို႔ျဖစ္၏။ ဤေနရာ၌လမ္းစဥ္ကို အသံုးျပဳစရာ တန္ဆာပလာအျဖစ္သာ အသံုးျပဳအပ္၏။ ပန္းတိုင္အျဖစ္အ သံုး မျပဳအပ္။

အကုသိုလ္ကိုအသံုးျပဳစရာ တန္ဆာပလာအျဖစ္အသံုးျပဳျခင္းဆိုသည္မွာ ပုထုဇဥ္တို႔၏သဘာ၀အရ မလႊဲသာမေရွာင္သာ အကုသိုလ္ကိုျပဳမိပါက ယင္းျပဳမိေသာ အကုသိုလ္ကို ေမ့ထားရမည္မဟုတ္။ မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳရမည္ မဟုတ္။ ယင္းအကုသိုလ္ကို ပယ္သတ္ရန္အားထုတ္ရမည္။

စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္အတိုင္း အကုသိုလ္ကို အကုသိုလ္မွန္းသိရမည္။ ယင္းျပဳမိေသာအကုသိုလ္ကို အားႀကီးေသာ ဥပနိႆယအေၾကာင္းျပဳ၍ ယင္း၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ကုသိုလ္ကိုျပဳရမည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ပန္းတိုင္အျဖစ္အ သံုးျပဳျခင္း ငါ၊ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့အတြက္သိမ္းပိ ုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းကိုတဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စြဲယူျခင္းဟူ၍ဆိုသည္။

အမွန္အားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္ ေလာဘကိုပယ္သတ္ေသာဘာသာျဖစ္သည္။ နိဗၺာန္ဟူသည္မွာ ၀ါနဟုေခၚ တဏွာေလာဘ ကုန္ျခင္းပင္ျဖစ ္၏။

ဦးေရႊေအာင္၏ ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္မွ

No comments: