Thursday, February 28, 2013

ထာ၀ရ ကုသုိလ္တုိးပြားေစတဲ့ ထာ၀ရဒါန (၆) (၁) အာရာေမရာပဒါန- ပန္းဥယ်ာဥ္၊ သစ္သီးဥယ်ာဥ္မ်ားကို လွဴဒါန္းျခင္း။ (၂) ၀ေနရာပဒါန- အရိပ္ေကာင္းတဲ့သစ္ပင္ မ်ားကို စုိက္ပ်ဳိးလွဴဒါ န္းျခင္း။ (၃) ေသတုကာရကဒါန- တံတားခင္းျပီး လွဴဒါန္းျခင္း။ (၄) ပပါဒါန- ေရအုိးစတင္ည္၍ လွဴဒါန္းျခင္း။ (၅) ဥပပါနဒါန- ေရတြင္းေရကန္တူူး၍ လွဴဒါန္းျခင္း။ (၆) ဥပႆယဒါန - ဇရပ္၊ တန္ေဆာင္း၊ ေက်ာင္း၊ ျပာသာဒ္၊ သိမ္၊ ဓမၼာရုံ လွဴဒါန္းျခင္း။ ဒီဒါန (၆) မ်ဳိးအနက္ တစ္မ်ုိးမ်ဳိးကုိ လွဴဒါန္းသူဟာ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ အခါခပ္သိမ္း ကုသုိလ္တရား တုိးပြားတယ္။ ေသလြန္တဲ့အခါ နတ္ျပည္သုိ႔ လားေရာ္ရကတယ္။ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရားသီတင္းသုံးစဥ္အခါ ညဥ့္သန္းေခါင္ယံမွာ နတ္သားတစ္ပါး ေမးေလ်ာက္တယ္။ “အရွင္ေဂါတမ… အဘယ္သူတုိ႔ဟာ ေန႔ေရာညဥ့္ပါ အခါခပ္သိမ္း ေကာင္းမႈတုိးပြားၾကပါသလဲ၊ အဘယ္သူတုိ႔ဟာ သီလႏွင့္ ျပည့္စုံပါကုန္သလဲ၊ အဘယ္သူတုိ႔ဟာ နတ္ျပည္သုိ႔ သြားၾကရကုန္ပါသလဲ” “ အုိ…နတ္သား၊ အၾကသင္ူတုိ႔ဟာ သစ္သီးဥယ်ာဥ္ ၊ ပန္း ဥယ်ာဥ္။ အရိပ္ေကာင္းသစ္ပမင္်ားကို စုိက္ပ်ဳိးလွဴဒါန္းၾကတယ္၊ တံတားခင္း ၾကတယ္၊ ေရအုိးစတင္ည္ခင္းၾကတယ္၊ ေရတြင္း ေရကန္ႏွင့္ ေက်ာင္း၊ သိမ္၊ ဓမၼာရုံ ေနရာေကာင္းတုိ႔ကုိ လွဴဒါန္းၾကတယ္၊ ထုိသူတုိ႔မွာ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ အခါခပ္သိမ္း ကုသုိလ္တုိးပြားတယ္၊ ထုိသူတုိ႔ဟာ တရားမွာ တည္ ကုန္တယ္၊ ေအလ့အထ စာရိတၱသီလ ႏွင့္ ျပည့္စုံကုန္တယ္၊ ထုိသူတို႔ ေသ လြန္တဲ့အခါ နတ္ျပည္သုိ႔လားေ ရာက္ၾကတယ္” ကုသိုလ္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးယူႏိုင္ၾကပါေစ..... အကုသိုလ္ ပယ္နည္းမ်ား (၁) ျမင္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (ဒႆနာ ပဟာတဗၺာ) (၂) ပိတ္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (သံဝရာ ပဟာတဗၺာ) (၃) မီွဝဲျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (ပဋိေသဝနာ ပဟာတဗၺာ) (၄) သည္းခံျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (အဓိဝါသနာ ပဟာတဗၺာ) (၅) ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (ပရိဝဇၨနာ ပဟာတဗၺာ) (၆) ေဖ်ာက္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (ဝိေနာဒနာ ပဟာတဗၺာ) (၇) ပြါးျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (ဘာဝနာ ပဟာတဗၺာ) (၁) သစၥာေလးပါးကို ျမင္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (၁- ေမြး၊ အို၊ နာ၊ ေသ၊ မခ်စ္တာနဲ႔တြဲ၊ ခ်စ္တာနဲ႔ကြဲ၊ လိုရာမရျခင္း၊ ဥပါဒါနကၡႏၶာရွိေနျခင္း ဟူေသာ ဒုကၡတို႔ကို သိျမင္ျခင္း၊ ၂- တဏွာ ေလာေဘၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္ေနရသည္ဟု သိျမင္ျခင္း၊ ၃- နိဗၺာန္ေရာက္မွ ဒုကၡအားလံုး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမည္ဟု သိျမင္ျခင္း၊ ၄- ထိုနိဗၺာန္ေရာက္ရန္ မဂၢရင္ွစ္ပါးပြားရမည္ဟု သိျမင္ျခင္း) (၂) မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ ေစသာ ဣေျႏၵတို႔ကို ပိတ္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (အကုသိုလ္ျဖစ္စရာ အာ႐ံုမ်ားကို မၾကည့္မိ၊ နားေမထာမင္ိ မခံစားမိေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း) (၃) ဆြမ္း ေစသာ ပစၥည္းတို႔ကို ဆင္ျခင္၍ မွီဝဲျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (အစား၊ အဝတ္၊ ေနရာ၊ ေဆးတို႔ကို မိမိအက်ိဳး၊ အမ်ားအက်ိဳး၊ သာသနာ့အက်ိဳး ေဆာင္ႏိုရင္န္ သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ သံုးေဆာပင္ါသည္ဟု ဆင္ျခင္၍ သံုးေဆာင္ျခင္း) (၄) ဆင္းရဲေဝဒနာတို႔ကို သည္းခံျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (ေမကာင္းေသာစကား၊ ေမကာင္းေသာေအတြ႕၊ အခ်မ္းအပူ၊ ျခင္၊ မွက္၊ ေလ၊ ေန၊ အနာ၊ ေရာဂါစသည္တို႔ကို သည္းခံျခင္း) (၅) ေနရာမဟု္ရတာ၊ က်က္စားရာမဟု္ရတာ၊ ယုတ္မာေသာ မိတ္ေဆြတို႔ကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္ေသာ မသြားသင့္ေသာ အရပ္၊ ၾကမ္းေသာ ဆင္၊ ျမင္း၊ ေခြး၊ ေျမြ၊ သစ္ငုတ္၊ ေခ်ာက္ကမ္းပါး၊ အညစ္ေအၾကးရွိရာအရပ္ စသည္တို႔ကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း) (၆) ကာမဝိတက္၊ ဗ်ာပါဒဝိတက္၊ ဝိဟႎသဝိတက္ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ျခင္း ျဖင့္ ပယ္ျခင္း (ကာမဂုဏ္တို႔ကို ႀကံစည္ျခင္း၊ သူတစ္ပါးကို ပ်က္စီးေစရန္ ႀကံစည္ျခင္း၊ ညႇင္းဆဲရန္ ႀကံစည္ျခင္း ဟူေသာ ေမကာင္းေသာ အႀကံတို႔ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ျခင္း) (၇) သတိေသမၺာဇၩင္ ေစသာ ေဗာဇၩင္ (၇)ပါးတို႔ကို ပြားျခင္းျဖင့္ ပယ္ျခင္း (သတိ၊ ပညာ၊ ဝီရိယ၊ ပီတိ၊ ပႆဒၶိ၊ သမာဓိ၊ ဥေပကၡာ တို႔ကို ပါြးမ်ားျခင္း) အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္ အာရံုမ်ားႏွင့္ ၾကံဳၾကိဳက္လာလွ်င္ မသင့္ေမလ်ာ္ ႏွလံုးမသြင္းမဆင္ျခမင္ိေစဘဲ သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျ ခင္ျခင္း ေယာနိေသာမနသိကာရ ျဖစ္ေအာထင္ားျခင္းျဖင့္ပင္ အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ပယ္ၿပီး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မည္။ ကုသုိလ္တရား အားလံုးတို႔သည္... ေလးပါးေသာ အရိယသစၥာတို႔၌ ... အက်ဥ္းခ်ဳံးျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္၏။ ... ဒုကၡျဖစ္ေသာ အရိယသစၥာ၊ ... ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ အရိယသစၥာ... ဒုကၡခ်ဳ္ရပာ ျဖစ္ေသာ အရိယသစၥာ၊... ဒုကၡခ်ဳ္ရပာသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း ... အက်င့္ ျဖစ္ေသာ အရိယသစၥာတို႔၌ ... ေပါင္းဆံုျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္၏။...


Posted via BlogPost

No comments: