Wednesday, February 27, 2013

ေ၀ဒနာႏုပႆနာ Vs. ဣရိယာပုဒ္ျပဆင္င္ျခင္း ----------------------------------------------- အခုေတလာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ ႔ဓမၼမိတ္ေဆြတခ်ိဳ ႔ ေ၀ဒနာႏုပႆနာေအၾကာင္း အၾကီးအက်ယ္ေဆြးေႏြးေနၾကတာ သတိထားမိတယ္။ စာေတြ႔၊ လက္ေတြ႔ ေတြေကန ထြက္လာတဲ့ စကားေတြမို႔ အမင္တန္စိတ္၀စင္ားဖို႔ေကာင္းျပီး အက်ိဳးလည္းမ်ားလ ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးေနၾကတဲ့မိတ္ေဆြေတြအတြက္လည္း ေနာက္ထပ္ က်မ္းကိုးက်မ္းကားစံုသြားေအာင္၊ အခုမွ စတင္ေလ့လာေနၾကတဲ့ မိတ္ေဆြေတြအတြက္လည္း ကိုယ္တိုင္ စဥ္းစားေတြးေခၚဆ ုးျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ နာဖူး၊ ဖတ္ဖူးထားတဲ့ ဆရာသမားမ်ားရဲ ႔ အဆံုးအမတခ်ိဳ ႔ကို ထပ္ျပီးေ၀မွ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ ------------------------------------------- ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိကရဲ ႔ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ ႏွင့္ ဣရိယာပုဒ္ ေအျပာင္းအလဲကိစၥကို ေမးေလွ်ာက္လာသူ ဒကာမတစ္ဦးကို ရွင္းျပထားတဲ့ အသံဖိုင္ေလးပါ။ (မျဖေစ္မန နားေထာင္ၾကည့္ေစ ခ်ပင္ါတယ္။ ) http://minus.com/l1RR0227h1L88 -------------------------------------------- ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက ရဲ ႔ A map of the journey စာအုပ္ထဲက ရွင္းလင္းထားခ်က္ပါ။ We cannot sit all the time. Our body needs to move, needs some exercise, change of posture, it is very important, because Buddha said, when you keep your body in one position for too long —I don’t know how long is too long, it depends on the person — it becomes painful and when the body becomes painful, unbearable, the mind gets agitated, when the mind gets agitated there is no calmness or peacefulness, there is no samædhi anymore and without samædhi no insight, no insight no liberation! When the pain becomes unbearable you don’t have to be with it. Change your posture. When you change your posture do it very mindfully. From sitting you want to move a little bit, you can do that. Slowly move and as you move you can see the pain getting less and less. Feel that pain getting less and less; don’t change your posture immediately, without being aware of the changing and lessening of the pain. If you do that there is a gap you are not aware of, not mindful of. When there is pain in your limbs, your mind does not like it. You want to get rid of it. This is the habit but actually it is useful as well because if you don’t do something about it you might hurt yourself. For example, when we pick up something very hot we immediately let go of it, because if we don’t do that it will burn. This is a kind of survival reaction that we have learnt. When sitting and meditating we know that there is no real danger. When you experience pain, as long as you can be with the pain to endure it, see how your mind reacts. This is a very important learning process. Ven Sayadaw U Jotika (A Map Of The Journey) --------------------------------------------- ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ ႔ တရားထဲက ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ပါ။ သမိၪၨိေတ ပသာရိေတ သမၸဇာနကာရီ ေဟာတိ၊ = ေကြးရာ ဆန္႔ရာ၌ သမၸဇဥ္ဉာဏ္ျဖင့္ ျပဳေလ့ရွိ၏။ လက္ဆစ္ ေျခဆစ္ဟူေသာ အ႐ိုးအဆစ္တို႔ကို ေကြးမႈ ဆန္႔မႈကို သမိၪၨိတ ပသာရိတဟု ဆိုသည္။ ၁။ သာတၳကသမၸဇဥ္ သမိၪၨိေတ ပသာရိေတတိ ပဗၺာနံ သမိၪၨနပသာေရဏ။ တတၳ စိတၱေဝေသနဝ သမိၪၨနပသာရဏံ အကတြာ ဟတၳပါဒါနံ သမိၪၨနပသာရဏပစၥယာ အတၳာနတံၴ ပရိဂၢေဟတြာ အတၳပရိဂၢဏွနံ သာတၳကသမၸဇညံ။ တတၳ ဟတၳပါေဒ အတိစိရံ သမိၪၨိတြာ ဝါ ပသာေရတြာ ဧဝ ဝါ ဌိတႆ ေခဏ ေခဏ ေဝဒနာ ဥပၸဇၨႏိၲ၊ စိတၱံ ဧကဂၢံ န လဘတိ၊ ကမၼ႒ာနံ ပရိပတတိ၊ ဝိေသသံ နာဓိဂစၧတိ။ ကာေလ သမိၪၨႏၲႆ ကာေလ ပသာေရႏၲႆ ပန တာ ေဝဒနာ ႏုပၸဇၨႏိၲ၊ စိတၱံ ဧကဂံၢ ေဟာတိ၊ ကမၼ႒ာနံ ဖာတိ ံ ဂစၧတိ၊ ဝိေသသမဓိဂစၧတီတိ ဧဝံ အတၳာနတၳပရိဂၢဏွနံ ေဝဒိတဗံၺ။ (အဘိ၊႒၊ ၂၊၃၄၂။ မ၊႒၊၁၊၂၆၈။) ထိုလက္ေျခတို႔ကို ေကြးရာ ဆန္႔ရာ၌ စိတ္၏အလိုအတိုင္းသာလွ်င္ ေကြးျခင္း ဆန္႔ျခင္းကို မျပဳမူ၍ လက္ ေျခတို႔ကို ေကြးျခင္း ဆန္႔ျခင္းတည္းဟူေသာ ေအၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးရွိသည္ မရွိသည္ကို ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခား ယူ၍ အက်ဳိးရွိသည္ကိုသာ သိမ္းဆည္းျခင္းသည္ (= အက်ဳိးရွိသည္ဟု ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူႏို ပင္ါမွ ေကြးျခင္း ဆန္႔ျခင္းသည္) သာတၳကသမၸဇဥ္ မည္၏။ ထိုသို႔ ေကြးရာ ဆန္႔ရာ၌ လက္ေျခတို႔ကို အလြန္ၾကာျမင့္စြာ ေကြး၍ေသာ္လည္းေကင္း, ဆန္႔တန္း၍သာလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း တည္ေေနသာ ေယာဂါဝစရပုဂၢိဳလ္အား ခဏတိုင္း ခဏတိုင္း၌ ဒုကၡေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ၾကကုန္၏၊ စိတ္သည္ တည္ၾကည္ျခင္း = သမာဓိကို မရႏိုင္၊ ကမၼ႒ာန္းသည္ ေလွ်ာက်သြား၏၊ ဆုတ္ယုတ္သြား၏၊ တရားထူး တရားျမတ္ကို မရရွိႏိုင္။ ေကြးသင့္ေသာ အခ်ိန္ကာလ၌ ေကြးေသာသူအား ဆန္႔သင့္ေသာ အခ်ိန္အခါကာလ၌ ဆန္႔ေသာသူအားကား ထိုဒုကၡေဒဝနာတို႔သည္ မျဖစ္ေပၚလာၾကကုန္။ စိတ္သည္ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိကို ရရွိလာ၏ = စိတ္သည္ တည္ၾကည္လာ၏။ ကမၼ႒ာန္းသည္ ႀကီးပြားျခင္းသို႔ ေရာ္ရကွိ သြား၏။ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ နိဗၺာန္ဟူသည့္ တရားထူး တရားျမတ္ႀကီးကို ရရွိႏိုင္၏။ ဤသို႔လွ်င္ အက်ဳိးရွိမႈ မရွိမႈကို ဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားယူႏိုင္ျခင္းကို သိရွိပါေလ။ (အဘိ၊႒၊၂၊၃၄၂။ မ၊႒၊၁၊ ၂၆၈။) ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး နိဗၺာနဂါမိနိပဋိပဒါ - ဒုတိယတြဲ-၉ (အက်ယ္ဆက္ဖ္ရတန္ - http://www2.pitakataw.c om/2011/10/9_26.html) ေလးစားစြာျဖင့္ ၀ိမုတၱိသုခ —


No comments: