Wednesday, February 27, 2013

ျမန္မာမွတ္ပံုတင္ကုိထင္ားတုိင္း ျမန္မာႏုိငင္ံသားလား တ ေလာတုန္းက ျမန္မာျပည္က မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႔ဆီကို ဖုန္းဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသည့္အထဲမွာ ေတယာက္ေသာ မိတ္ ေဆြေကတာ့ အမရပူရၿမိဳ႕မွာ ေနပါတယ္။ အမရပူရကို ေဒသခံမ်ားက ေတာင္ၿမိဳ႕လို႔လည္း ေခၚပါေသးတယ္။ ေတာင္ ၿမိဳ႕လို႔ ေခၚရတာေကတာ့ မင္းတုန္းမင္းက အမရပူရထီးနန္းကို မႏၲေလးေရႊ႔ေတာ့ မႏၲေလးက အမရပူရရဲ႕ ေျမာက္ဖက္မွာ ရိွတာေၾကာင့္ နန္းၿမိဳ႕ေဟာင္းျဖစ္သြားတဲ့ အမရပူရကို ေတာင္ၿမိဳ႕လို႔ ေခၚတာပါ။ မႏၲေလးမွာ အခုေတာ့ အသစ္ဝင္ေရာက္လာတဲ့ တ႐ုတ္ေတြက မ်ားလြန္းလွတယ္ဆိုတာ လူတုိင္းသိၾကပါတယ္။ တရား ဝင္ ဝလင္ာတာလား တရားမဝင္ ဝလင္ာတာလား ဆိုတာေကတာ့ အာဏာပုိမင္်ားက ပိုသိမွာပါ။ ေတာင္ၿမိဳ႕က မိတ္ေဆြ နဲ႔ ဖုန္းေျပာေတာ့ သူေျပာတာက မႏၲေလးမွာ တ႐ုတ္ေတြက အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္းနဲ႔ ေနရာေကာင္းေတြကို ဝယ္ယူပုိင္ ဆုိင္ႏုိတင္ာ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္းႏွစ္ေတြက စလို႔မ်ားလာတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ျမန္မာစာ ျမန္မာစကားကို ေမရးတတ္ ေမျပာတတ္သလို တုိင္းရင္းသား ဘာသာစကား တမ်ဳိးမ်ဳိးကိုလည္း ေမျပာတတ္ၾကဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ ဆို လိုတာေကတာ့ ရွမ္းျပည္မွာ အစဥ္အဆက္ေနခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏုိငင္ံသား တ႐ုတ္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ အနည္းဆံုးေတာ့ ျမန္မာလို မတတ္ဘူး ဆိုရင္ ေတာတင္႐ုတ္လိုသာမက ရွမ္းလိုလဲ ေျပာတ္ရတမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ရွမ္းစကားလည္း မတတ္ၾကဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာလည္း သူတို႔ေတတြဟာ ျမန္မာမွတ္ပံုတင္မ်ား ကိုင္ေဆာထင္ားၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက မႏၲေလးမွာေပါက္တဲ့ ျမန္မာျပည္ဖြား တ႐ုတ္ေတြဟာ တ႐ုတ္တန္းမွာ ေအနမ်ားပါတယ္။ တ႐ုတ္စကားေကာ ျမန္မာစကားပါ ေရလည္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တ႐ုေတ္ကလးမ်ားလည္း ျမန္မာစာသင္ ေက်ာင္း ေတြမွာ ပညာသင္ၾကတာကိုး။ အမရပူရ တ႐ုတ္တန္းက တ႐ုတ္အဆက္အႏြယ္ေတြေကတာ့ တ႐ုတ္လိုေတာင္ သိပ္မတတ္ေတာ့ဘဲ ျမန္မာစကား ျမန္မာစာကိုပဲ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ဘုရကင္ အမရပူရေကန မႏၲေလး ေရႊ႔သြားေတာ့ တခ်ဳိ႔ေသာ တ႐ုတ္အိမ္ေထာစင္ု ေတြကလည္း မႏၲေလးကို လုိက္ေျပာင္းပါတယ္။ တခ်ဳိ႔လည္း အမရပူရမွာ က်္ရနစ္ခဲ့ တာ အခုအထိပါပဲ။ အမရပူရက ၿမိဳ႕တည္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္ ရိွပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ အထက္ျမန္မာျပည္မွာ တ႐ုတ္ေတြ မ်ားမ်ားစားစား ေအျခခ်ေနထုိခင္ဲ့တာ အမရပူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ စတေအင္ျခခ်ခဲ့တာဟာ အမရပူရ ၿမိဳ႕တည္တဲ့ သက္တန္းနဲ႔ အတူတူေလာ္ရကိွေနၿပီလို႔ ဆုိရလင္ည္း ဆိုလို႔ရပါတယ္။ သူတို႔ေတတြဟာ တ႐ုတ္ဆိုေပမယ့္ ျမန္မာဆန္တဲ့ တ႐ုတ္ေတြပါ။ ျမန္မာစကား၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာ စတာေတြကိုလည္း သူတို႔ခံုမပင္ါတယ္။ ေပြ႔ ဖက္ပါတယ္။ က်င့္သံုးပါတယ္။ ဥပမာ တခုေလာက္ ျပရရင္ ႐ု္ရပွဒင္ါ႐ုိက္တာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီး ဦးဝင္း ေဖ ရဲ႕ အဖိုးဟာ တ႐ုတ္လူမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မႏၲေလးမွာ တ႐ုတ္ႏြယ္ဖြား ဘုရားဒကာ ေက်ာင္းဒကာေတြ အမ်ား ႀကီး ရိွခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုေခတ္ ၁၉၉ဝ ေနာက္ပုိင္းၾကမွ ဝင္ေရာက္လာတဲ့ ျမန္မာမွတ္ပံုတင္ ကုိင္ေဆာထင္ားတဲ့ တ႐ုတ္ေတြေကတာ့ ျမန္မာ ေတြနဲ႔ ေမပါင္းစပ္ပါဘူး။ ကူးလူးဆက္ဆံျခင္း မရိွဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ တခါ သူတို႔ရဲ႕ ဓနပုိဆင္ုိမင္ႈက ႀကီးမားလြန္းေတာ့ ရပ္ကြက္လူႀကီး အဆင့္ေလာက္က သူတို႔တုိက္တာေတြမွာ ဧည့္စာရင္းစစ္ဖို႔ဆိုၿပီး အိမ္တံခါးေတာင္ ေမခါ္ရကဲဘူးလို႔ လည္း ၾကားရျပန္ပါတယ္။ ဘယ္လိုျဖစ္ၿပီး ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းမွာ တ႐ုတ္ေတြ မႏၲေလးမွာ ဒီေလာက္မ်ားလာရတာလဲ။ ဘယ္သူကခြင့္ျပဳခဲ့တာ လဲ။ ဘာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳခဲ့တာလဲ။ ဘယ္လိုေၾကာင့္ ျမန္မာမွတ္ပံုတင္ေတြ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ ရခဲ့ၾကတာလဲ။ သူတို႔မွာပါ လာတဲ့ ထုထည္ႀကီးမားလွတဲ့ ေငြေတြက ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ရခဲ့တဲ့ေငြေတြလဲ။ အခု မႏၲေလးမွာ မွတ္ပံုတကင္ိစၥနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ျပန္လည္ ကိုတင္ြယ္စစ္ေဆး မယ္ဆိုတာ ၾကားရပါတယ္။ စနစ္တက် လုပ္ဖို႔ေတာ့ လိုပါလိမ့္မယ္။ လူမ်ဳိးေရး ဖိ ႏိွပ္တဲ့ အသြမင္်ဳိး ခြဲျခားတဲ့ အသြမင္်ဳိးနဲ႔ ခ်ည္းကပ္လုပ္ေဆာတင္ာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ႏုိငင္ံမွာရိွေနတဲ့ တည္ဆဲလူဝမင္ႈ ႀကီးၾကပ္ေရး ဥေပဒမ်ားနဲ႔အညီ လုပ္ေဆာတင္ာမ်ဳိး ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ သူမ်ားႏုိငင္ံေတြမွာ ဘယ္လိုလုပ္ကုိင္ၾကသလဲ။ ထုိင္းႏုိငင္ံမွာ ေကန႔ႀကံဳေတြ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ထုိင္းမွတ္ပံုတင္ ကိုင္ေဆာင္ တဲ့ ေနရာမွာ ေတြ႔ရတဲ့ ကိစၥရပ္မ်ားကို တဆင့္ေျပာလိုပါတယ္။ ထုိင္းႏုိငင္ံမွာ လူတဦးေတယာက္ဟာ ထုိင္းစာလည္းမ တတ္ အနည္းဆံုး ထုိင္းစကားလည္း ေမျပာတတ္ဘဲ ထုိင္းမွတ္ပံုတင္ ကိုင္ေဆာထင္ားတုန္း ဖမ္းမိတယ္ဆိုရင္ အဲသည့္ မွတ္ပံု တဟင္ာ လူဝမင္ႈႀကီးၾကပ္ေရးဌာနရဲ႕ ကြန္ျပဴတာ စာရင္းထဲမွာ ရိွေနတယ္ ဆိုရင္ေတာင္ အႀကံဳးမဝပင္ါဘူး။ ဖမ္းပါ တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္း ဆိုေတာ့ လူဝမင္ႈႀကီးၾကပ္ေရး အရာရိွတဦးဦး လာဘ္စားၿပီး ႏုိငင္ံသားအျဖစ္ ကြန္ျပဴတာစာရင္း ထဲ သြင္းေပးထားၿပီး မွတ္ပံုတကင္ို ထုတ္ေပးထားတယ္လို႔ သတ္မွတ္တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ထုိင္းစကား ေအတာ္ေလး ေျပာတတ္သူ တဦးကို ထုိင္းမွတ္ပံုတင္ ကိုင္ေဆာထင္ားေပမယ့္ သံသယ ရိွတယ္ဆိုရလင္ည္း ဆက္လက္ စစ္ေဆးပါတယ္။ ဘယ္လိုစစ္သလဲ ဆိုေတာ့ ပထမဆံုး ထုိင္းႏုိငင္ံေတာ္ သီခ်င္းကို ဆိုခုိင္းပါတယ္။ ထုိင္းႏုိငင္ံမွာ သူငယ္တန္းေကန အထက္တန္းအဆင့္အထိ ေက်ာင္းမွာ မနက္တုိင္း ႏုိငင္ံေတာ္အလံကို ေအလးျပဳရၿပီး ႏုိငင္ံေတာ္သီခ်င္းကို ဆိုရတာျဖစ္လို႔ ထုိင္းႏုိငင္ံသားဆိုရင္ လူတုိင္းႏုိငင္ံေတာ္သီခ်င္းကို အလြ္ရတပါတယ္။ ႏုိငင္ံေတာ္ သီခ်င္း ကိုေတာမင္ွ မဆိုတတ္ဘူးဆိုရင္ ထုိင္းအခမဲ့ပညာေရး စနစ္အတြင္းမွာ ေက်ာင္းေမနဘဲ တသက္လံုးဘယ္ ေရာက္ေနသလဲ ဆိုတာ ေမးစရာျဖစ္လာပါတယ္။ ဆိုလိုတာေကတာ့ ေနာက္မွအသစ္ဝင္ေရာက္လာတဲ့ ႏုိငင္ံျခားသား ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ သံသယ ျဖစ္စရာရိွလာပါတယ္။ အကယ္၍ ႏုိငင္ံေတာ္သီခ်င္းကို ဆိုတ္ရတလင္ည္း ေနာက္ထပ္သီ ခ်င္းတပုဒ္ ရိွပါေသးတယ္။ အဲတာေကတာ့ ထုိင္းႏုိငင္ံဘုရမင္င္းျမတ္ကို အရိုေအေသပး စပ္ဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းျဖစ္ပါ တယ္။ ေနာက္ထပ္ ႏုိငင္ံေတာ္ သီခ်င္းတပုဒ္လို ႔လည္း ဆိုႏုိပင္ါေသးတယ္။ ဒီသီခ်င္းကိုလည္း လူတုိင္းေက်ာင္း သားငယ္ ဘဝကထဲက ဆိုလာရတာေၾကာင့္ ထုိင္းႏုိငင္ံမွာ ေကလးဘဝကထဲက ေနလာတဲ့သူဆိုရင္ ဆိုတတ္ပါတယ္။ တခါ အဲတာေတြနဲ႔မွ မလံုေလာ္ရကင္ ထုိင္းစာေတြ ေရးခုိင္းပါတယ္။ ေမရးတ္ရတလင္ည္း သက္ဆုိရင္ာ လူဝမင္ႈႀကီးၾကပ္ ေရး ဒါမွမဟုတ္ ရဲအရာရိွမ်ားက သံသယျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခ်ေက္ကတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္ းဟာ မွတ္ပံုတထင္ုတ္တဲ့ အခါမွာ သက္ဆုိရင္ာ ေက်းရြာအလုိက္ ရပ္ကြက္အလုိက္ ေမြးစာရင္းေတြ ရိွသလို ရပ္ကြက္လူႀကီးရဲ႕ ေထာက္ခံစာပါမွ မွတ္ပံုတကင္ို ထုတ္ခြင့္ရပါတယ္။ ေက်းရြာလူႀကီးနာမည္ ရပ္ကြက္လူႀကီးနာ မည္ကို အတိအက် ေအျပာခုိင္းပါတယ္။ တခါ အိမ္နီးခ်င္းေတြ က ဘယ္သူေတြလဲ။ သူတို႔နာမည္ေတြ ေျပာပါဦးဆိုတာမ ်ဳိးလည္း ရိွပါေသးတယ္။ ဆိုလိုခ်တင္ာက ေတာ့ ထုိင္းႏုိငင္ံမွာ ထုိင္းႏုိငင္ံသားမွတ္ပံုတကင္ိုင္ေဆာဖင္ို႔ ပုိက္ဆံရိွယံု တခုထဲသက္သက္နဲ႔ မရဘူးဆိုတာ ေျပာလုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုင္ လူတဦးေတယာက္ဟာ ျမန္မာႏုိငင္ံထဲမွာ ျမန္မာစကားေအျပာမ်ားတဲ့ ေဒေသတြထဲမွာ ေမြး ဖြားႀကီးျပင္းတဲ ့သူ မဟု္ရတလင္ည္း ကိစၥမရိွပါဘူး။ ရွမ္းျပည္ထဲမွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းတယ္ဆိုရင္ အနည္းဆံုး ရွမ္းစကား၊ ရွမ္း သီခ်င္း၊ ရွမ္းရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ အစရိွတာေတြကို သိကိုသိေနရပါလိမ ့္မယ္။ ခ်င္းျပည္နယ္မွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းတယ္ ဆိုရလင္ည္း ခ်င္းစကား၊ ခ်င္းသီခ်င္း၊ ခ်င္းရိုးရာယဥ္ေက်းမႈေတြကို သိရိွနားလည္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။ ျပည္ေထာစင္ုအ တြင္းက တုိင္းရင္းသား ဘာသာ စကားေတြကို ဘာတခုမွ ေမျပာတတ္ မဆိုတတ္ဘူးဆိုရင္ ျမန္မာႏုိငင္ံသား မွတ္ပံုတင္ ကိုင္ေဆာထင္ားယံုနဲ႔ ျမန္မာႏုိငင္ံသား ျဖစ္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ဖို႔ ယံုၾကည္ဖို႔ ခက္ခဲပါလိမ့္မယ္။ အမရပူရက မိတ္ေဆြနဲ႔ ဖုန္းစကားေျပာတာကို ျပန္ေကာက္ပါ့မယ္။ အခု မႏၲေလးမွာ ေနာက္ဝလင္ာတဲ့ တ႐ုတ္လူမ်ဳိးေတြ ဟာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေပၚက ေနရာေကာင္းေတြကို ဝယ္ယူေနတာေကန ၿမိဳ႕အျပကင္ လယ္ေျမယာေျေမတြကိုလည္း ဝယ္ ယူေနတယ္လို႔ မိတ္ေဆြက ေျပာပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ျမန္မာစကား ေမျပာတတ္ေပမယ့္ ျမန္မာမွတ္ပံုတင္ ကိုင္ေဆာင္ ထားတဲ့အတြက္ ျမန္မာႏုိငင္ံသားစစ္စစ္တဦးလို ေျမယာကို ပုိဆင္ုိခင္ြင့္ေတြ ေရနတယ္လို႔ ေထာက္ျပပါတယ္။ ဥပမာ တခုေလာက္ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ အမရပူရၿမိဳ႕နဲ႔ကပ္လွ်က္မွာ ယဥ္ေတာ္ဆိုတဲ့ ရြာတရြာ ရိွပါတယ္။ ယဥ္ေတာ္ရြာဟာ မိုး တြင္း ဧရာဝတီျမစ္ေရတက္ရင္ ေရဝင္ေလ့ရိွတာေၾကာင့္ အိမ္တုိင္းဟာ ေျခတံရွည္အိမ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ရြာသားအမ်ား စုဟာ ကုိင္းလုပ္ငန္းနဲ႔ အသက္ေမြးၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကဆိုရင္ ယဥ္ေတာ္ရြာဟာ ျမန္မာ့ရိုးရာလက္ ေဝွ႔သမားေတြ ထြက္တဲ့ရြာအျဖစ္လည္း သိၾကပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီး လက္ေဝွ႔သမား အနည္းအပါးေတာင္ ေပၚခဲ့ဖူးပါ တယ္။ အခု ယဥ္ေတာ္ရြာထဲက အိမ္ေတြေျေမတြကို မႏၲေလးက တ႐ုတ္ေတြလာဝယ္ေနၾကတယ္လို႔ ေျပာျပပါတယ္။ က်ေနာ့္ေအနနဲ႔ ယဥ္ေတာ္ရြာထဲက အိမ္ေတြေျေမတြက ဘယ္ေလာက္ေတာင္ တ႐ုတ္ေတြအတြက္ ေအရးပါေနလို႔ အလု အယက္ လာဝယ္ၾကတာလဲလို႔ ေတြးေနမိပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းက ရွင္းျပပါတယ္။ အစိုးရက ဧရာဝတီျမစ္ကူးတံတား အသစ္ႀကီးေဆာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ ေရႊၾကက္ ယ္ရကြာေကန မႏၲေလးတက္ေသးအင္းအထိ တာရိုးဖို႔ၿပီး ကားလမ္းေဖာက္လုိက္တဲ့အတြက္ ယဥ္ေတာ္ရြာဟာ အရကင္ လို ႏွစ္တုိင္းေရဝင္တဲ့ အရပ္မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ေရမဝင္ေတာ့တဲ့အခါ အရကင္လို ေျခတံရွည္အိမ္ေတြ ေဆာက္စရာ မလိုေတာ့တဲ့အျပင္ ရြာကလည္း ၿမိဳ႕နဲ႔ဆက္သြား တာေၾကာင့္ ရြာဆိုတဲ့ အဆင့္အတန္းေကန ၿမိဳ႕စြန္ လူေန အိ္ရမာ အဆင့္အတန္းမ်ဳိး ေျပာင္းသြားပါတယ္။ အဲတာေၾကာင့္မ်ား တ႐ုတ္ေတြ လွိမ့္ဝယ္ေနတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ မိတ္ ေဆြက သံုးသပ္ပါတယ္။ အိမ္ေျမဝယ္တာ ေရာင္းတာဆိုတာဟာ ကမၻာတေည္သရြ႔ ရိွေနဦးမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာႏုိငင္ံသား မွတ္ပံုတင္ ကိုင္ ေဆာထင္ားတဲ့ ေနာက္ဝလင္ာတဲ့ တ႐ုတ္လူမ်ဳိးေတြ လက္ထဲ ဓားမဦးခ်လယ္ေျမေတြ ေရာက္ကုန္တာေကတာ့ စီစစ္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ ေျပာလိုပါတယ္။ သက္ဆုိရင္ာ ဥေပေဒၾကာင္းအရ ျမန္မာႏုိငင္ံသား ျဖစ္ထုိက္သူ တ႐ုတ္လူမ်ဳိးေတြ ျမန္မာ ႏုိငင္ံသားျဖစ္တာကို ကန္႔ကြက္စရာမရိွပါ။ ဒါေပမယ့္ တဖက္မွာ တ႐ုတ္မွတ္ပံုတင္လည္း ခုိးကိုထင္ားၿပီး၊ ျမန္မာမွတ္ပံု တကင္ိုလည္း ကိုထင္ားတဲ့ တ႐ုတ္လူမ်ဳိးေတြလက္ထဲ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ေျမရာေတြ ေရာက္ကုန္တာေကတာ့ ဘယ္ လိုမွ မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ျမပင္ါတယ္။ ျမန္မာမွတ္ပံုတင္ ကိုင္ေဆာထင္ားရံုနဲ႔ ေသခ်ာေပါက္ ျမန္မာႏုိငင္ံသားျဖစ္ၿပီလား။ စနစ္တက် ျပန္လည္ စိစစ္တာမ်ဳိးေတြ အလွ်အင္ျမန္လုပ္ သင့္ေနၿပီလို႔ ေျပာလိုပါတယ္။ ဟိုတုန္းက သံုးေခါက္ခ်ဳိး မွတ္ ပံုတင္ေတြရဲ႕ ေအာက္ဆံုးမွာေရးထားတဲ့ စာေၾကာင္းေကတာ့ "ဤသက္ေသခံ လက္မွတ္ကို ကိုင္ေဆာထင္ားျခင္းျဖင့္ ျပည္ေထာစင္ု ျမန္မာႏုိငင္ံသား ျဖစ္သည္ဟု အလွ်င္းသက္ေသခံ မျဖစ္ေစရ" တဲ့။


Posted via BlogPost

No comments: