Sunday, March 10, 2013

အစၥလာမ္

ေယန႕ကမၻာေပၚတြင္ ထာ၀ရဘုရားသခတင္စ္ဆူတည္းအားကိုးကြယ္ေသာ ဘာသာကို ၿပပါဟုဆိုလွ်အင္စၥလာမ္ဘာသာၿဖစ္သည္။ အစၥလာမ္ဆိုသည့္ ေဝါဟာရ သည္ အာရဗီစကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟု အဓိပၸာ္ရယသည့္ စလာမ္ဟူေသာ စကားလုံးမွ ဆင္းသက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ပညာရွမင္်ားက "ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ၊ အမိန္႕နာခံျခင္း" ဟု ဖြင့္ဆိုၾကသည္။ အစၥလာမ္' (Arabic: Template:Audio; အသံထြက္၊ [s. læm][note 1]) သည္တစ္ဆူတည္းေသာဘုရားဝါဒ ေအဗ်ာဟမစ္ ဘာသာေရး ျဖစ္သည္။ ၇ ရာစုႏွစ္က အာရပ္လူမ်ိဳး ဘာသာေရးႏွင့္ ဦးေဆာပင္ုဂၢိဳလ္ အစၥလာမ္ တမန္ေတာ္‘‘မုဟမၼဒ္”၏ သင္ၾကားမွုမ်ားမွ စတခင္ဲ့ပါသည္။ အစၥလာမ္ သည္ ခံဝန္ျခင္း ဟုအာရပ္စကားျဖင့္ အဓိပၸါ္ရယွိၿပီး၊ အစၥလာမ္ သာသနာဝသင္ည္ မိမိကိုယ္မိမိ ဘုရားသခင္(Template:အာရပ္စကား- အလႅာ)၏ အမိန႔္ဩဇာကို လုံးဝနားခံရန္ ယုံၾကည္သူျဖစ္ၿပီး [1]၎တို႔အား မြတ္စလင္[2][3] ဟုေခၚ၏။ ပညာရွမင္်ားက "ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ၊ အမိန႔္နာခံျခင္း" ဟု ဖြင့္ဆိုၾကသည္။ ကမၻာေပၚတြင္ မြတ္စလင္ဦးေရမွာ၁ မွ ၁.၈ ဘီလ်ံ ရွိ၍ အစၥလာမ္ ဘာသာသည္ ခရစ္ယန္ဘာသာၿပီးလၽွင္ ကမၻာေပၚတြင္ ဒုတိယ အႀကီးဆုံး ဘာသာျဖစ္၏။[4] တစ္ပါးသူမ်ား ေအနျဖင္႕အစၥလာမ္ ကို သာသနာ ဘာသာတရား တစ္ခု အျဖစ္ ျမမင္ည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အစၥလာမ္ သည္ ဘာသာတရား တစ္ခုမွ်သာ မဟုတ္ေခ်။ စနစ္တစ္ခုဟု ဆိုလွ်င္ ပိုမို မွန္ကန္ပါလိမ့္ မည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ ထဲတြင္ အစၥလာမ္ အား "ဘဝတည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္" (ဒီန္) အျဖစ္ ေဖာ္ျပထားသည္။အစၥလာမ္ ကို ဘာသာ ဟု သံုးႏွဳန္းၿပီး၊ ထို ဘာသာကို ကိုးကြယ္သူမ်ားအား မြတ္စလမ္င္ ဟု သံုးႏွဳန္းသည္။

မြတ္စလမင္်ား [ဆြလာသ္] ေခၚ ၀တ္ျပဳျခင္း ........................................................ အစၥလာမ္အယူဝါဒ အစၥလာမ္သည့္ စၾကဝဠာခပ္သိမ္းကုန္တို႔ကို ဖန္ဆင္းေမြးျမဴေတာ္မူေသာ အလံုးစံုကို သိျမင္ေတာ္ မူ၍ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ တစ္ဆူတည္း၊ တစ္ပါးတည္းျဖစ္ေတာ္မူေသာ မဟာက႐ုဏာ႐ွင္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာအလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္ ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ ေဒသနာေတာ္ျမတ္ျဖစ္ေပသည္။ ႏွစ္ဘဝ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈကိုညႊန္ျပသည္။ အစၥလာမ္သည္ “နာခံျခင္း”ဟူေသာ အထူးဝိေသဂုဏ္ပုဒ္တစ္ခုကိုေဆာလင္်က္႐ွိသည္။ အစၥလာမ္၏အဓိက ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ မိမိေဆာထင္ားေသာ အစၥလာမ္တည္းဟူေသာဂုဏ္ပုဒ္ကို လူသားအားလံုးအား တပ္ဆင္ေပးရန္ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ပင္ ေခေတ္မ႐ြး၊ ျပေည္မ႐ြး၊ လူမ်ိဳးေမ႐ြး၊ အုပ္စုေမ႐ြး၊လူတန္းစားမခြဲ၊ ျဖဴနက္မျခား အစၥလာမ္တည္းဟူေသာ ဂုဏ္ပုဒ္ႏွင့္ျပည့္စံုၾကကုန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မြန္တို႔သည္အတိတ္ေခတ္တြလင္ည္း မြတ္စလမင္်ားပင္ျဖစ္ၾကသည္။ ယခုပစၥဳပၸန္တြလင္ည္း မြတ္စလမင္်ားပင္ျဖစ္ၾကသည္။ ေနာင္ အနာဂတ္တြလင္ည္း မြတ္စလမင္်ားပင္ျဖစ္ၾကမည္။ အစၥလာမ္ဟူေသာပုဒ္သည္ “နာခံျခင္း”အဓိပၸာယ္ေပးသည္ အစၥလာမ္ဟုအမည္သမုတ္ျခင္းမွာလည္း ဤအယူဝါဒကို လက္ခံနာယူေသာ မြတ္စလတင္ိုင္းသည္ ေအရးကိစၥအဝ၀တြင္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္၏ ေဒသနာျမတ္မ်ားကို ဦးလည္မသုန္ လိုက္နာက်င့္သံုးရျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္သည္ စၾကဝဠာအဝန္းကို စတင္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေတာ္မူေသာ ပိုဆင္ိုစင္ိုးမိုး စီမံ ကြပ္ကဲအုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူေသာ အ႐ွသင္ခင္ျဖစ္ေတာ္မူေပရာ တစ္နည္းဆိုေသာ္ စၾကဝဠာ႐ွင္၏ အမိန္႔ေတာ္နာခံျခင္းပစင္ၾကဝဠာတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈကို ဖန္တီးရာမည္သည္။ သို႔ျဖ္ရစာ အစၥလာမ္သည္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဝါဒျဖစ္၍မြတ္စလသင္ည္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဝါဒီျဖစ္သည္။ ....................................................................................... မုဟမၼဒ္ႏွင့္ကုရ္အာန္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္သည္ ယခင္ႏွစ္ေပါင္း(၁၄၀ဝ)ေက်ာ္က ကမၻာသူ ကမၻာသားအားလံုးကို က႐ုဏာ တရားပြားမ်ား၍ ႏွစ္ဘဝ၏ သုခခ်မ္းသာအျဖာျဖာကို ရစိမ့္ေသာငွာ တမန္ေတာ္ေအပါင္းတို႔၏ အခ်ဳပ္ ျဖစ္ေသာတမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္အား (ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာအျဖာျဖာသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ေအပၚသို႔ သက္ေရာက္ပါေစ)ေနာက္ဆံုးတမန္ေတာ္အျဖစ္ ေစလႊတ္ေတာ္မူ၍ က်မ္းဂန္ေအပါင္းတို႔၏ အခ်ဳပ္ျဖစ္ေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ ကိုလည္း တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ထံသို႔ ခ်ေပးသနားေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္၏ အာယသ္ေတာ္ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္မိမိက်ေရာက္လာခဲ့ေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းလာ အာယသ္ေတာ္မ်ားကို အခ်ိန္မလင့္ေစဘဲ စနစ္တက် ေရးမွတ္ေေစတာ္မူခဲ့သည္။ အာဂံုေဆာင္ေေစတာ္မူခဲ့သည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို စလယ္ဆံုး အာဂံုေဆာထင္ားၾေကသာ (ဟာဖစ္ဇ္)အာဂမဓရတို႔၏ ႏွလံုးသားမ်ားတြလင္ည္းေကာင္း တည္႐ွိေေနပသည္။ ကမၻာအရ္ရပပ္တြင္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ေအစာင္ေပါင္းအေသခ်ၤ၊ အသခ်ၤာ႐ွိျငားေသာ္လည္း တစ္ေစာင္ႏွင့္တစ္ေစာအင္ၾကား ပုဒ္၊ပဒ၊ သရ၊ သုညမွအစ ကြဲျပားမႈအလ်င္းမ႐ွိဘဲ ပကတိအတိုင္း လံုးလံုးလ်ားလ်ား တစ္မ်ိဳးတည္း တစ္စားတည္းပင္႐ွိေနသည္မွာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ ထူးျခားခ်က္တ္ရစပ္ျဖစ္သည္။ ဤသည္ “ကုရ္အာန္ က်မ္းျမတ္ကိုငါအ႐ွင္ျမတ္ ထုတ္ျပန္ခ်မွတ္ေတာ္မူ၍ ယင္းက်မ္းျမတ္ကို ငါအ႐ွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေ႐ွာက္ေတာ္မူမည္”ဟူေသာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္၏ေက်းဇူးပင္ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ ၁၅း၉ ကို႐ႈ) “ကုရ္အာန္” ဟူေသာပုဒ္သည္ မ်ားစြာ႐ြေ္ရတသာက်မ္းဟု အနက္ေပးထားသည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ နာမည္ႏွင့္အညီေယန႔တိုင္ ကမၻာတြအင္မ်ားဆံုး႐ြတ္ဖတ္သရဇၩာေ္ရယသာက်မ္းတစ္ဆူလည္းျဖစ္ေပသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ဦးထိပ္ထားကာ အစၥလာမ္အယူဝါဒကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုး ျပေသတာ္မူခဲ့သည္။ တိုေတာင္းလွစြာေသာ (၂၃)ႏွစ္အတြင္း တိရစၦာန္တမွ် ဆိုးသြမ္းမိုက္မဲ လမ္းလြဲလ်က္႐ွိေနခဲ့ၾေကသာသူမ်ားအား ေအမွာခင္ြင္း၍ အလင္းသို႔ ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ လူ႕ဘဝတြင္ လူ႐ိုင္း တို႔အားယဥ္ပါးေေစတာ္မူခဲ့သည္။ လူ႕ဘဝတြင္ ေအာက္ဆံုးအဆင့္သို႔ေရာက္႐ွိေနခဲ့ၾေကသာ သူတို႔အား လူ႔ဘဝအထြတ္အထိပ္သို႔ တင္ေဆာင္ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ အစၥလာမ္ အယူဝါဒကို မိမိကိုယ္တိုကင္်င့္သံုး ျပေသတာ္မူခဲ့သည္သာမက စံျပမြတ္စလအင္ုပ္စုႀကီးတစ္ခုလံုးကိုလည္း ေမြးထုတ္ထားေတာ္မူခဲ့ ေပသည္။အစၥလာမ္အယူဝါဒသည္ တစ္ေန႔တစ္ျခား ပ်ံ႕ပြားလာခဲ့ေပရာ ေယန႔မြတ္စလတင္ို႔သည္ ကမၻာအရ္ရပပ္တြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔လ်က္႐ွိၾေကပသည္။ .......................................................................... အစၥလာမ္၏ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားမွာ (၁) အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္အား ယံုၾကည္ျခင္း။ (၂) ထိုအ႐ွင္ျမတ္၏ ေကာင္းကတင္မန္မ်ားကို ယံုၾကည္ျခင္း။ (၃) ထိုအ႐ွင္ျမတ္၏ က်မ္းဂန္မ်ားကို ယံုၾကည္ျခင္း။ (၄) ထိုအ႐ွင္ျမတ္၏ တမန္ေတာ္မ်ားကို ယံုၾကည္ျခင္း။ (၅) စၾကဝဠာပ်က္ဆီးဆိတ္သုဥ္းမည့္ေနာက္ဆံုးေန႔ကို ယံုၾကည္ျခင္း။ (၆) ေသၿပီးေနာက္ ႐ွင္ျပန္ထရမည္ကိုယံုၾကည္ျခင္းဟူ၍ျဖစ္သည္။ ............................................................................... အစၥလာမ္၏ အျမစ္တရားငါးပါးကား (၁) အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္မွတပါး ကိုးကြ္ရယာဟူ၍အလ်ဥ္းမ႐ွိသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္သည္ ထိုအ႐ွင္ျမတ္၏ တမန္ေတာ္ျဖစ္သည္ကိုလည္း ယံုၾကည္သက္ေသခံျခင္း။ (၂) ဆြလာသ္ေဆာက္တည္ျခင္း (ဝတ္ျပဳျခင္း)။ (၃) ဇကားသ္ေပးလွဴျခင္း။ (၄) ဆြီယာမ္ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ျခင္း။ (၅) ဟဂ်္ျပဳျခင္းဟူ၍ျဖစ္ေလသည္။ အစၥလာမ္၏ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားကို လက္ခံယံုၾကည္သူ မြတ္စလတင္စ္ဦးသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ခ်မွတ္ေတာ္မူသည့္ က်င့္စဥ္က်င့္ရပ္မ်ားႏွင့္အညီ တစ္ေန႔လွ်ငင္ါးႀကိမ္ ဆြလာသ္ေဆာက္တ္ရညသည္။ စားဝတ္ေေနရးအတြက္လိုအပ္သည္ထက္ပိုေသာ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားထဲမွ ဆင္းရဲသားမ်ားအား ဇကားသ္ ေပးလွဴရသည္။ တစ္ႏွစ္တြင္ တစ္လ ဆြီယာမ္ဥပုသ္ေဆာက္တ္ရညသည္။ ခရီးစရိတ္တတ္ႏိုလင္ွ်င္ တစ္သက္ တစ္ခါမကၠာၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ သြားေရာက္၍ ဟဂ်္ျပဳရသည္။ ဤသည္ကား အစၥလာမ္၏ ေအျခခံယံုၾကည္ခ်က္မ်ားႏွင့္က်င့္စဥ္မ်ားျဖစ္ေပသည္။ ................................................................................

တစ္မိတစ္ဖတည္း အစၥလာမ္အယူဝါဒအရ ကမၻာသူ ကမၻာသားအားလံုးတို႔သည္ တစ္မိတစ္ဖတည္းမွ ဆင္းသက္ေပါက္ဖြားလာၾေကသာ ညီရင္းအစ္ကို ေမာရင္င္းႏွမမ်ားပင္ျဖစ္ၾေကပသည္။ “အို-လူသားေအပါင္းတို႔၊ ငါအ႐ွင္ျမတ္သည္ အသတင္ို႔အား တစ္မိတစ္ဖတည္းမွ စတဖင္န္ဆင္းေတာ္မူခဲ့သည္။ အသတင္ို႔အခ်င္းခ်င္း သိကြ်မ္း၍ေမတၲာသ္ရကန္အလို႔ငွာ ငါအ႐ွင္ျမတ္သည္ အသတင္ို႔အား လူမ်ိဳးအဖံုဖံု၊ မ်ိဳးႏြယ္အစားစား ျပဳလုပ္ထားေတာ္မူသည္။ ငါအ႐ွင္ျမတ္ထံေတာ္၌ အမြန္ျမတ္ဆံုးေသာသူမွာ စင္ၾကယ္သန္႔႐ွင္းအျပစ္ကင္းသူသာျဖစ္ေပသည္။” (ကုရ္အာန္ ၄၉း၁၃)

မိသားစု အစၥလာမ္ယူဝါဒအရ ေေဝနယ်သတၲဝါအားလံုးတို႔သည္ မိသားစုႀကီးျဖစ္ေပသည္။ အဖန္ဆင္းခံေေဝနယ် သတၲဝါအားလံုးတို႔သည္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္၏ အိမ္ေတာ္သူအိမ္ေတာ္သားမ်ား ျဖစ္ၾေကပသည္။ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္ထံေတာ္၌ အိမ္ေတာ္သူအိမ္ေတာ္သားမ်ားအနက္ အမ်ားဆံုးခ်စ္ၾကည္ျမတ္ႏိုးအပ္သူမွာအိမ္ေတာ္သူ အိမ္ေတာ္သားမ်ားအား အမ်ားဆံုး အက်ိဳးျပဳသူသာျဖစ္ေပသည္။ (တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဩဝါေဒတာ္)

လူတန္းစားမခြဲ အစၥလာမ္အယူဝါဒတြင္ လူတန္းစားခြဲျခားမႈအလ်ဥ္းမ႐ွိ။ အျဖဴသည္ အနက္ထက္မသာ၊ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းျခင္းအားျဖင့္ တစ္ဦးထက္တစ္ဦးသာႏိုင္ေပသည္။ “အို-လူသားေအပါင္းတို႔၊ အသတင္ို႔အ႐ွသင္ခသင္ည္ တစ္ပါးတည္း၊ အသတင္ို႔၏ဖခသင္ည္ တစ္ဦးတည္း၊ အာရဗ္လူမ်ိဳးသည္ အျခားလူမ်ိဳးထက္မသာ၊ အနီသည္ အနက္ထက္မသာ၊ အနက္သည္ အနီထက္မသာ၊ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္အား ေၾကာက္႐ြံ႕႐ိုေသခန္႔ညား၍ စင္ၾကယ္သန္႔႐ွင္း အျပစ္ကင္းျခင္း အားျဖင့္သာလွ်င္ တစ္ဦးထက္တစ္ဦးသာသည္။ ”(တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဩဝါေဒတာ္)

မည္သူ႔ကိုမွ် ဒုကၡေမပးရ အစၥလာမ္အယူဝါဒအရ ကမၻာ့အိမ္ေထာစင္ုႀကီးတစ္ခုလံုးသည္ မိသားစုႀကီးျဖ္ရစာမြတ္စလင္ တစ္ဦးအဖို႔ ကမၻာ့ အိမ္ေထာစင္ုအတြင္း၌ သူစိမ္းဟူ၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်ပမင္႐ွိေပ။ အားလံုးတို႔သည္ မိသားစုမ်ားျဖစ္ၾေကပရာ အခ်င္းခ်င္း အက်ိဳးျပဳရမည္သာျဖစ္၍ ဒုကၡေမပးရ။ “မြတ္စလသင္ည္ မိမိ၏ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ လက္ျဖင့္လည္းေကာင္း မည္သူကိုမွ်ဒုကၡေမပးရ။ ႀကီးသူကိုေမလးစား၊ ငယ္သူကိုမသနားသူသည္ ငါ၏တပည့္မဟုတ္။ မိမိအဖို႔ ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာအရာကို သူတစ္ပါးအဖို႔ မႏွစ္ၿခိဳက္ေသာသူသည္ မြတ္စလမင္ဟုတ္။ အိမ္နီးခ်င္းကို ဒုကၡေပးသူသည္ မြတ္စလမင္ဟုတ္။ အသတင္ို႔သည္ ကမၻာေျမ၌႐ွိသူတို႔အား သနားၾကနင္ာၾကကုန္။ ေကာင္းကထင္က္႐ွိေတာ္မူေသာ အ႐ွသင္ည္အသတင္ို႔အား သနားၾကနင္ာေတာ္မူအံ့။” (တမန္ေတာ္ျမတ္ဩဝါဒ)

“စလာမ္”ေမတၲာ အစၥလာမ္ဝါဒီ မြတ္စလမင္်ားသည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးေတြ႕ဆံုၾကသည့္အခါ (အတ္စၥလာမုအလိုကင္ြန္မ္) “အသတင္ို႔ေအပၚ၌ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ အစုစုသက္ေရာက္ပါေစ”ဟု ေမတၲာပို႔သၾကသည္။ ေမတၲာပို႔သျခင္း ခံရသူမ်ားကလည္း (ဝအလိုကင္ု မုစၥလာမ္ ဝ-ရဟ္မတုလႅာဟ္၊ ဝ-ဗုရကာတူဟူ)၊ “အသတင္ို႔ေအပၚ၌လည္းၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈအစုစု သက္ေရာက္ပါေစ။ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္၏ က႐ုဏာေတာ္ႏွင့္ မဂၤလာေတာ္မ်ား လည္းသက္ေရာက္ပါေစ”ဟု ေမတၲာတံု႔ျပန္ၾေကပသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ မြတ္စလတင္ို႔စုေဝးရာဌာနမ်ားတြင္ ေမတၲာသံမ်ားသည္ပဲ့တထင္ပ္မွ်ျဖစ္႐ွိေေနပသည္။ “ကြ်ႏု္ပ္သည္ မိမိ၏အ႐ွအင္ား တိုတင္ည္ေျပာအံ့။ အသတင္ို႔သည္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္အားမယံုၾကည္သမွ် ကာလပတ္လံုး အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္အား ယံုၾကည္ႏိုင္ၾကမည္မဟုတ္။ ကြ်ႏု္ပ္သည္ အသတင္ို႔အား အသတင္ို႔အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခရင္န္လမ္းစဥ္ ညႊန္ျပမည္။ ထိုလမ္းစဥ္ကား အျခားမဟုတ္။ အသတင္ို႔ အခ်င္းခ်င္း ျဖဴစပင္ြင့္လင္းစြာ စလာမ္ေမတၲာကို ပို႔သၾကကုန္” (တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဩဝါေဒတာ္)

စားဝတ္ေေနရး အစၥလာမ္သည္ ႏွစ္ဘဝ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈကို ညႊန္ျပသည္။ လူ႔ေလာကတြင္ စားဝတ္ေေနရးသည္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထား၍ျဖစ္ႏိုင္ေသာကိစၥမ်ိဳးကား အလ်င္းမဟုတ္။ စားဝတ္ေေနရး အဆေမင္ျပက ေလာကုတၲရာေရးရာမ်ားကို မဆိုထားႏွင့္၊ ေလာကီေရးရာမ်ားကိုပင္ ေကာင္းစြာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုမင္ည္မဟုတ္ေပ။ အူေမတာင့္မွ သီေလစာင့္ႏိုသင္ည္ဟူေသာ ဆို႐ိုးစကားသည္ မွန္ကန္လွေပသည္။ ထို႔အတြက္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ (၆၂း၁၀)တြင္ အသတင္ို႔သည္ ဆြလာသ္ ေဆာက္တည္ၿပီးေသာအခါ ကမၻာသို႔လွည့္၍ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္၏ ရိကၡာေတာ္ကို ႐ွာေဖြၾကကုန္ေလာ့}ဟု အတိအလင္း မိန္႔ၾကားထားေတာ္မူသည္။ တရားသျဖင့္ ဥစၥာပစၥည္း႐ွာေဖြရမည့္ေအၾကာင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တမန္ေတာ္ျမတ္ကလည္း “ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးမႈသည္ သာသနာပျဖစ္ေစတတ္သည္။ တရားသျဖင့္ စီးပြား႐ွာေဖြျခင္းသည္ မလုေပ္မနရ တာဝန္မ်ားေနာက္ မလြဲေမ႐ွာသင္ာေသာ တာဝန္တ္ရစပ္ပင္ျဖစ္သည္။ အသတင္ို႔သည္ မိမိတို႔၏ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားအား ဝ၀လလင္င္ ႐ွာေဖြေကြ်းေမြးၾကကုန္။ ဤသည္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္၏လမ္းေတာ္၌ ဂ်ီဟာ့ဒ္ သက္စြန္႔ ႀကိဳးပမ္းရာမည္သည္”ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ လယ္ယာကိုင္းကြ်န္းႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားသည္ စားဝတ္ေေနရးတြက္ အလြန္ေအရးပါေသာလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္း တမန္ေတာ္ျမတ္က “အသတင္ို႔သည္ လယ္ယာကိုင္းကြ်န္း လုပ္ကိုင္ၾက၊ လယ္ယာကိုင္းကြ်န္းလုပ္ငန္းသည္ အလြန္မဂၤလာ႐ွိ၏၊ တိုးပြား၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာအတတ္ပညာသည္မ်ားကို အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္သည္ အထူးႏွစ္သက္ ျမတ္ႏိုးေတာ္မူသည္}ဟူ၍လည္းေကာင္း မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ စားဝတ္ေေနရးတြင္ ဆူႀကံဳနိမ့္ျမင့္ အလြန္အကြ်ံ ကြာျခားေနပါက ဒုကၡေရာက္ႏိုသင္ည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္က ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္(၅၉း၇)တြင္ “ဥစၥာပစၥည္းသည္ အသတင္ို႔အနက္ ကံုလံု ၾကြယ္ဝသူတစ္စု၏ လက္တြင္း၌သာ စုပံုေမနရာ”ဟု အတိအလင္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ျပတင္ဝ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ ဇကားသ္ေပးရမည့္ေအၾကာင္း၊ အတိုးအညြန္႔မစားသံုးရမည့္ေအၾကာင္း၊ အတိုးအညြန္႔စားသံုးသူမ်ားကိုတို္ရကမည့္ေအၾကာင္း၊ ေအလာင္းအစားမျပဳလု္ရပမည့္ေအၾကာင္း၊ ေအပ်ာ္အပါးမလိုက္စားရမည့္ ေအၾကာင္း၊ ခိုးဝွက္ တိုက္ခိုက္ လုယက္ျခင္း မျပဳလု္ရပမည့္ေအၾကာင္း၊ မျဖဳန္းတီးရမည့္ေအၾကာင္း၊ စားဝတ္ေေနရးတြင္ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ကို လိုက္နာရမည့္ေအၾကာင္း၊ ၿခိဳးၿခံစြာေနထိုရင္မည့္ေအၾကာင္းမ်ားကို အထပ္ထပ္အခါခါ မိန္႔ၾကားထားေတာ္မူသည္။

မြတ္စလဂင္ု္ရဏည္ အစၥလာမ္အယူဝါဒကို လက္ခံနာယူက်င့္သံုးသူတစ္ဦးသည္ -(၁) ယံုၾကည္ခ်က္ မွန္က္ရနမည္။ (၂) ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ဆက္ဆံမႈေျပျပ္ရစမည္။ (၃) သူတစ္ပါးအက်ိဳးေဆာရင္မည္။ (၄) သီေလကာင္းရမည္။ (၅) ဇြဲသတၲိ႐ွိရမည္။ ဤေအၾကာင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ဆိုထားေတာ္မူသည္။ “ေအ႔႐ွဘက္၊ ေအနာက္ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူျခင္းသည္ ေကာင္းျမတ္သည္မဟုတ္။ ေကာင္းျမတ္ေသာသူမြန္သူျမတ္တို႔ကား အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္အားလည္းေကာင္း၊ ေနာက္ဆံုးေန႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ေကာင္းကတင္မန္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ က်မ္းဂန္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ တမန္ေတာ္ေအပါင္းကိုလည္းေကာင္း ယံုၾကည္ၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ၄င္းတို႔သည္ မိမိတို႔ဥစၥာ ပစၥည္းမ်ားကို ခံုမင္ၾကပါလ်က္ ေဆြဆင္းရဲ မ်ိဳးဆင္းရဲမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ မိတဆိုး ဖတဆိုးမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ဆင္းရဲသားမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ဒုကၡသည္ ဧည့္သည္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ လက္ျဖန္႔ေတာင္းခံစားေနၾက႐ွာေသာ သူေတာင္းစားမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ေက်းကြ်န္မ်ားကို ကြ်န္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ေစရာတြလင္ည္းေကာင္း လွဴဒါန္းေပးကမ္း ၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ၄င္းတို႔သည္ ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳၾကသည္။ ဇကားသ္ေပးလွဴၾကသည္။ ကတိတည္ၾကသည္။ ထို႔ျပတင္ဝ ၄င္းတို႔သည္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္အခါတြလင္ည္းေကာင္း၊ ေရာဂါဖိစီးသည့္အခါတြလင္ည္းေကာင္း၊ စစ္မက္ျဖစ္ပြားေနၾကသည့္ အခါတြလင္ည္းေကာင္း ႀကံ့ခိုစင္ြာရပ္တည္ေနၾကသည္။ ဤဂု္ရဏည္မ်ားႏွင့္ျပည့္စံုသူမ်ားသည္ သစၥာဝါဒီမ်ားျဖစ္ၾေကပသည္။ ဤပုဂၢိဳလ္မ်ားသာလွ်င္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္အား ေၾကာက္႐ြံ႕႐ိုေသခန္႔ညားေသာ သူမြန္သူျမတ္အားျဖစ္ၾေကပသည္။ ”(ကုရ္အာန္ ၂း၁၇၇)

ေနာက္ဆံုးမိန္႔ၾကားေသာဩဝါဒ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ဟစ္ဂ်္ရီသကၠရာဇ္ (၁၀)ခုႏွစ္၊ ဇစ္လ္ဟတ္ဂ်္ဂ်ဟ္လ (၁၁)ရက္၊ ခရစ္ႏွစ္ (၆၃၂)ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၈)ရက္ေန႔တြင္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္၏ေက်ာင္းေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ရန္အတြက္ ေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာေသာ သာဝကႀကီးမ်ားႏွင့္အတူ မကၠာၿမိဳ႕ေတာ္အနီး႐ွိ မီနာၿမိဳ႕တြင္ ေရာက္႐ွိေေနတာ္မူခဲ့သည္။ ဇစ္လ္ဟစ္ဂ်္ဂ်ဟ္လ(၉)ရက္ေန႔တြင္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္၏အထံေတာ္မွ “ေယန႔ ငါအ႐ွင္ျမတ္သည္ အသတင္ို႔ အဖို႔ အသတင္ို႔၏ဝါဒကိုျပည့္စံုေအာင္ျပဳေတာ္မူလိုက္ၿပီ။ ငါအ႐ွင္ျမတ္သည္ အသတင္ို႔အဖို႔ ဝါဒအျဖစ္ အစၥလာမ္ကို ႏွစ္ၿခိဳက္ေတာ္မူၿပီ”ဟူေသာ အာယသ္ေတာ္က်ေရာက္လာခဲ့ေပသည္။“အခ်င္းတို႔၊ အသတင္ို႔သည္ ဤသည့္ဩဝါဒမ်ားကို တဆင့္ေဟာၾကားၾက။” တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ယင္းသို႔ တရားဓမၼေဟာၾကားၿပီးေနာက္ အသင့္ေရာက္႐ွိေေနသာ တပည့္သားတို႔အား မိမိသည္ တရားဓမၼေဟာၾကားမႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တာဝန္ေက်ပြန္သည္၊ ေမက်ပြန္သည္ကို ေမးျမန္းေတာ္မူရာ တပည့္သားမ်ားက “တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ တာဝန္ေက်ပြန္ေတာ္မူပါၿပီ”ဟု တခဲနက္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ၾေကလသည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ေကာင္းကသင္ို႔ လက္ညႇိဳးညႊန္ကာ “အိုအလႅာဟ္အ႐ွင္ျမတ္၊ မွတ္ေတာ္မူပါ”ဟုေလွ်ာက္ထား၍ မိမိ၏တာဝန္တို႔ကို တိက် ျပတ္သားစြာေဆာင္႐ြက္သြားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ဤကား အစၥလာမ္ဝါဒီတို႔ လိုက္နာက်င့္သံုးၾကရမည့္ ဩဝါေဒတာ္မ်ားတည္း။ ...........................................................................

မူဆလင္ ကမၻာ၏ ၅ပံု ၁ပံုမွ်ေသာ သူမ်ားသည္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀မင္်ားျဖစ္ၾကၿပီး လူမ်ိဳးအသီးသီး ႏိုငင္ံအသီးသီး ႏွင့္ ကမၻာအရ္ရပ္ရပွိ ယာဥ္ေက်းမႈ အဖံုဖံုတို႔မွ လူမ်ားပါ၀င္ၾကပါသည္။ ဖိလစ္ပိုင္ေတာဘင္က္ပိုင္းမွသည္ ႏိုဂင္်ီးရီးယား ထိတိုင္ေအာပင္ရင္ွိ၏။ ထိုသူတို႔အားလံုးသည္ တူညီေသာ အစၥလာမ္သာသနာအားျဖင့္ တူညီေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ ခံယူခ်က္မ်ား ရွိၾက၏။ အာရပ္တိုင္းျပည္မ်ားတြင္ ၁၈%ေသာ မူဆလမင္်ားရွိၿပီး အဒင္ိုနီးရွားသည္ ကမၻာတြင္ မူစလင္ အမ်ားဆံုးေသာ ႏိုငင္ံျဖစ္သည္။ အာရွ ႏွင့္ အာဖရိက တြင္ မူဆလင္ ေအတာ္မ်ားမ်ားေနထိုင္ၾကသည္။ ရုရွား၊ တရုတ္၊ ေအမရိကန္ ေတာင္ႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္း၊ ဥေရာပတို႕တြင္ မူဆလင္ လူနည္းစုမ်ားေန ထိုင္ၾကပါသည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာတြင္ ကက္သလစ္ႏွင့္ ေအရွ႕ေအာ္သိုေဒါ့ခ္ ဟူေသာ ဘာသာေရးဂိုဏ္းၾကီး ႏွစ္ဂိုဏ္းကြဲခဲ့ျပီး ထုိမွတဆင့္ ပရိုတက္စတင့္ ကဲ့သို႕ဂိုဏ္းမ်ား ထပ္မံ ကြဲသြားသကဲ့သို႕ အစၥလာမ္ဘာသာတြလင္ည္း ဆြန္နီမူဆလင္(Sunni)ႏွင့္ ရွီရာမူဆလင္(Shia ) ဟူ၍ ဂိုဏ္းၾကီးႏွစ္ဂိုဏ္း ကြဲခဲ့ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ မတူညီသည့္ အခ်က္မွာ ခရစ္ယာန္ ဂိုဏ္းကြဲမႈသည္ ေယရႈခရစ္ ကားစင္ အတခင္ံရျပီးေနာက္ ႏွ္ရစာေပါင္း မ်ားစြာၾကာမွ အစျပဳခဲ့ေသာ္လည္း အစၥလမ္ ဂိုဏ္းကြဲမႈမွာ တမန္ေတာ္ မိုဟာမက္ ေသဆံုးျပီးျပီးျခင္းပင္ အစျပဳခဲ့သည္။

ဆြန္နီမြတ္စလင္ ၆၃၂တြတင္မန္ေတာ္မုိဟာမက္ မရွိေတာ့သည္ေနာက္ သူ၏အရိုက္အရာအားဆက္ခံမည့္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာအင္ား မူဆလမင္်ား ေရြးခ်္ရယာမွ အဘူဗက္ကာ(Abu-Bakr) (မိုဟာမက္၏ တပည့္သာဝကၾကီး ျဖစ္သလို၊ ေအစာဆံုး မြတ္စလင္ ျဖစ္လာသူမ်ားထဲမွတစ္ဦး) ကို ေခါင္းေဆာအင္ျဖစ္ တင္ေျမာက္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိသို႕ Abu-Bakr ႏွင့္ သူ႕အားဆက္ခံခဲ့ၾကသည့္ အျခား ေခါင္းေဆာင္၃ဦး (အစၥလာမ္ဘာသာတြင္ မွန္ကန္သည့္ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ၄ ဦးဟူ၍ရွိသည္) အား လက္ခံသူ ေနာက္လုိက္မ်ားကို ဆူနီမြတ္စလဟင္ုေခၚျပီး ကမာၻ႕မြတ္စလင္ ေအရအတြက္၏ ၉၀ရာခုိင္ႏႈန္းရွိသည္။

ရွီအာမြတ္စလင္ သို႕ရာတြင္ အဘူဗက္ကာ ၏ ဆက္ခံမႈအား ေမထာက္ခံသည့္အလီ အိုဘင္င္ အဘီ တာလိဘ္(Ali-ibn-Abi-Talib) ဦးေဆာသင္ည့္ အုပ္စုကိုမူ ရွီအာဟုေခၚၾကသည္။ အလီသည္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ၄ ဦးတြင္ စတုတၳေျမာက္ဆက္ခံသူေနရာအား ရရွိခဲ့သည္။ ဆိုလုိရင္းမွာ Sunni မ်ားအတြက္ Abu-Bakr သည္ မိုဟာမက္ေနာက္ ပထမဆံုး ဆက္ခံသူေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ျပီး အလီ မွာ စတုတၳေျမာက္ ဆက္ခံသူျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ရွီအာမ်ားအတြက္ေတာ့ အလီ သာလွ်င္ မိုဟာမက္ေနာက္ ပထမဆံုး ဆက္ခံသူျဖစ္သည္။ ဆြန္နီ ႏွင့္ ရွီအာတုိ႕သည္ ကိုးကြယ္က်င့္သံုးရာအျဖစ္ ကုရ္အာန္က်မ္းအား အဓိကအသံုးျပဳၾေကသာ္လည္း မတူကြဲျပားျခားနားေသာ hadiths ေခၚအစဥ္အလာႏွင့္ ကိုရ္အာန္အား ျပန္လည္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဘာသာေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား မတူညီၾေကခ်။ ေအရအတြက္အရလည္း ဆြန္နီ မ်ားသည္ ကမာၻအဝွမ္းတြင္ လူမ်ားစုျဖစ္ျပီး ရွီအာ မ်ားမွာ အီရန္ႏွင့္ အီရတ္တြသင္ာ လူမ်ားစုအျဖစ္ တ္ရညွိၾကသည္။

အာရပ္မြတ္စလတင္ို႔၏ အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ နယ္ပယ္ခ်ဲဲ႕ထြမင္ႈမ်ား

အာရဗ္မူဆလတင္ို႔၏ နယ္ပယ္ခ်ဲ႕ထြမင္ႈျေပျမပံု မိုဟာမက္ကိုဘာသာေရးသာမက ႏိုငင္ံေရး၊အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ လူမႈေရးတို႔တြလင္ည္း ဦးေဆာသင္ူအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုသင္ည္။ အစုစုကြဲျပားေနသည့္ အာရပ္မ်ိဳးႏြယ္စုတို႔ကို ဘာသာေရးဦးေဆာမင္ႈျဖင့္ စုစည္းေပးႏိုင္ျပီး မိမိထက္အအင္ားျခင္း မယွဥ္ႏိုင္ေအာမင္်ားျပားက်ယ္ျပန္႔သည့္ ေအရွ႕ဖက္မွ ဆက္စနစ္(Sassanids)တို႔၏ ပါရွန္းအပင္ါယာသစ္(Neo-parsian Empire) ႏွင့္ ေအနာက္ဖက္မွ ေအရွ႕ေရာမအပင္ါယာ(ေခၚ)ဘိုဇင္န္တိုင္းအပင္ါယာ (Byzantine Empire)တို႔ကို အႏိုင္ယူျပီး အယူ၀ါဒအသစ္ကို ျပန္႔ပြားရန္အတြက္ လမ္းခင္းေပးခဲ့သည္။ကိန္းဂဏန္း၊လူဦးေရ အရႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ အာရပ္ႏွင့္ ထိုအပင္ါယာၾကီးႏွစ္ခုၾကားတြင္ အလြန္႕အလြန္ကြာျခားသည္ဟုဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘာသာေရးယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ ႏိႈးဆြထားသည့္ အာရပ္တို႔အတြက္မူ ထိုကြာျခားမႈတို႔ကို မမႈေတာ့ေပ။ မိုဟာမက္ေနာက္ဆက္ခံသည့္ အဘူဗကရ္ႏွင့္ အုမရ္အိေဗန အယ္လ္ ခတ္တဗ္(Umar ibn al-khattab)တို႔လက္ထက္မ်ားတြင္ အာရွမွ အာရပ္တို႔ဦးေဆာသင္ည့္ မြတ္စလတင္ို႔၏ ဘာသာေရးလႈ္ရပွားမႈတစ္ျဖစ္လဲ နယ္ပယ္ခ်ဲ႕ထြမင္ႈသည္ အလြန္သြက္လက္ျမန္ဆန္သည္ဟုဆိုရမည္ျဖစ္သည္။အခ်ိန္တိုအတြင္း မက္ဆိုပိုေတးမီးယား(Metsopoyamia)၊ဆီးရီးယားႏွင့္ ပါလက္စတိုင္းေဒသမ်ားကို သိမ္းသြင္းျပီး အယူ၀ါဒသစ္ကို ျပန္႕ပြားရန္ အားထုတ္ၾကသည္။ ၆၄၂တြင္ အီဂ်စ္ကို ဘိုဇင္န္တိုင္းအပင္ါယာ လက္မွဖဲ့ယူျပီး ေအရွ႕ဖက္မွ ပါရွတပ္မ်ားကို ဒီစီယားစစ္ပြဲ(၆၃၇) ႏွင့္ ေနဟာဗစင္စ္ပြဲ(၆၄၂)မ်ားတြင္ အျပီးသတ္ ေအာင္ႏိုသင္ည္။ ဂ်ီေဘရာ္တာေရလက္ၾကားကိုျဖတ္ကာ ဥေရာပကုန္းေျမရွိစပိန္ႏိုငင္ံထိ သိမ္းယူႏိုသင္ည္အထိအအင္ားၾကီးခဲ့သည္။ဥေရာပရွိ မူလ ခရစ္ယာန္ႏိုငင္ံမ်ားအားလံုး မူဆလတင္ို႔၏ သိမ္းသြင္းမႈခံေရတာ့မည့္ ေအနအထားသို႔ ျခိမ္းေျခာက္လာသည့္တိုင္ ျပင္းထန္လွေပသည္။သို႔ေသာ္ ၇၃၂ ခု၊ျပသင္စ္ႏိုငင္ံ အလယ္ပိုင္းတြင္ တိုက္ခိုက္သည့္ နာမည္ေက်ာ္ တိုး(Tours) စစ္ပြဲတြင္ မြတ္စလတင္ို႔ ရွံဳးႏွိမ့္ျပီးမွသာ ထိုခ်ဲ႕ထြမင္ႈရပ္တန္႔ေတာ့သည္။ စပိန္ေအနျဖင့္ ေနာင္ အႏွစ္ ၇၀၀ေက်ာ္ရုန္းကန္ျပီးမွသာ မြတ္္စလတင္ို႔လက္ေအာက္မွ လြတ္ထြက္ျပီး ခရစ္ယာန္ႏိုငင္ံအျဖစ္ ပီပီျပင္ျပင္ျပန္လ္ရညပ္တည္ႏိုသင္ည္။ထို႔အတူ အာဖရိေကျမာက္ပိုင္းေဒသမ်ားလည္း ဆက္တိုက္ပင္ အာရပ္တို႔လက္ေအာက္မွလြတ္ေျမာက္သည္ ဟုဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း အာရပ္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အစၥလာမ္ဘာသာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုပင္ ဆက္လက္ျပီး လက္ခံက်င့္သံုးျမဲ၊က်င့္သံုးဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ......................................................................
Posted via BlogPost

No comments: