Monday, March 11, 2013

*****ပဠာသႏွင့္ ေသာကေအၾကာင:္

*****ပဠာသႏွင့္ ေသာကေအၾကာင္း*****

****************************** ***************** ပဠာသေအၾကာင္း

ပဠာသဟူေသာ ဂုဏ္တုဂုဏ္ျပိဳင္ ျပဳတတ္ေသာ ေဒါသတစ္မ်ိဳးပင္တည္း။ သီလ သမာဓိ ပညာရွိသူ၊ ဥစၥာေပါသူ၊ ရုပ္ေခ်ာသူ၊ အမ်ိဳးျမတ္သူ၊ လိမၼာသူမ်ားကို အသာေမပးႏုိဘင္ဲ “သူနဲ႔ငါနဲ႔ ဘာထူးေသးသလဲ” (မိမိထက္ အမွန္ သာေနသူ၊ သာမွန္းလည္း သိေလာက္သူႏွင့္) အတင္ူအားတူဂုဏ္တူလုပ္၍ ေျပာဆုိျပိဳဆင္ုိင္ျခင္းမ်ိဳးတည္း။ မိမိမွာ ထုိကဲ့သို႔ ဂုဏ္မ်ိဳးရွိသည္ ထင္၍ ႏူိင္းယွဥ္ေျပာဆုိမူမွာ ပဠာသ မဟုတ္ေခ်။

ေသာကေအၾကာင္း

၀မ္းနည္းမူကို “ေသာက”ဟုေခၚသည္။ ေနာက္၌ ျပမည့္ ေဒါမနႆ ေ၀ဒနာ ေစတသိက္ကိုပင္ ၀မ္းနည္းစရာေတြ႕၍ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖ္ရစာ၌ “ေသာက”ဟုေခၚေလသည္။ ဤေသာကျဖစ္တုိင္း ေဒါသလည္း ပါေေနသာေၾကာင့္ ေဒါသႏွင့္စပ္၍ ေသာကေအၾကာင္းကိုလည္း သိသင့္သည္။ ေသာက၏ ၀မ္းနည္းမူသည္ ယခု လူတုိ႔၌ မ်ားျပားလွေခ်၏။ မိမိႏွင့္ ခ်စ္ခင္ေေနသာ ေဆြမ်ိဳးစသည္တုိ႔ ပ်က္စီး၍ ၀မ္းနည္းရျခင္း၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္စီးဆံုးရူံး၍ ၀မ္းနည္းရျခင္း၊ မိမိအက်ိဳးကို လုိလားေသာ မိတ္ေဆြမ်ား၌ ဥစၥာစည္းစိမ္ပ်က္၍ ၀မ္းနည္းရျခင္းမ်ားသည္ ေသာကခ်ည္းတည္း။

ေဒါမနႆ တစ္မ်ိဳး

“ေသာက”ဟု ထမင္ွားေေနသာ ေဒါမနႆ တစ္မ်ိဳးလည္း ရွိေသး၏။ ခ်စ္ခသင္ူမ်ား ဖ်ားနာမည္ကို စိုးရိမ္ျခင္း၊ အရပ္တစ္ပါးသြားေသာအခါ ျပန္ခ်ိန္တန္လ်က္ မျပန္လာသျဖင့္ စိုးရိမ္ျခင္း၊ ေကလးသူငယ္ လူမမယ္အတြက္ အရာရာမွာ စိုးရိမ္ျခင္း ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမူမ်ားရွိရုံတြမင္က “ငါမရွိလွ်င္ သူတို႔ေတာ့ ခ္ရကစ္ေတာ့မွာပဲ”ဟု ေနာက္ဆက္တြဲ စိုးရိမ္မူတုိ႔မွာ ေသာကမဟုတ္၊ ရုိးရုိး ေဒါမနႆသာတည္း။

စိုးရိမ္လုိ အက်ိဳးရွိရဲ႕လား

ျပခဲ့ေသာ စိုးရိမ္မူမ်ားသည္ သက္သက္သာသာ ျဖစ္ၾကသည္မဟုတ္။ စိတ္ႏွလံုးကို ထိခိုက္ေစ၍ လူိက္လူိက္လွဲလွဲ ၀မ္းနည္းျခင္း ပူပန္ျခင္း ျဖစ္ၾကရသည္။ ထုိမွ်ေလာက္ စိတ္ပန္း ကိုယ္ပန္း မခ်မ္းမျမ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ ၾကမူေၾကာင့္ တစ္စံုတစ္ခု ေကာင္းက်ိဳးရလွ်င္ ေတာ္ပါေသး၏။ စစင္စ္မွာ စိတ္ႏွလံုး၏ ပူေလာင္ျခင္းမွတစ္ပါး ေကာင္းက်ိဳးဘက္က တစ္ခ်က္မွ် မရွိေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သူ႔အတြက္ျဖစ္ျဖစ္ အက်ိဳးမဲ့ အခ်ည္းႏွီး အစိုးရိမ္ၾကီး စိုးရိမ္ေနမည့္ အစား ထုိသို႔ စိုးရိမ္ဖြယ္ မရွိေအာင္ သတိၾကီးစြာျဖင့္ ၾကိဳတင္၍ စီစဥ္သင့္ၾကပါသည္။ ဥပမာ -င္ရယြယ္သူတို႔အတြက္ ဖ်ားနာမူကို စိုးရိ္ရမမည့္အစား အဖ်ားအနာကို ကာကြယ္ဖုိ႔ရာ အသြားအလာ အစားေအသာက္ကိုသာ သင့္တင့္ေအာင္ စီစဥ္သင့္၏။ ထုိသို႔ စီစဥ္ပါလ်က္ ဖ်ားနာလာလွ်င္ ဆရာေခၚဖုိ႔သာ တာ၀္ရနွိ၏။

အရပ္တစ္ပါးသို႔ သြားလာရာ၌ စိုးရိမ္ဖြ္ရယွိလွ်င္ မသြားေအာင္ တားျမစ္ဖုိ႔ တာ၀္ရနွိသည္။ မလြဲသာ၍ သြားေစရလွ်င္ စိတ္ခ်ေရသာနည္းျဖင့္ စီစဥ္ေပးဖို႔ တာ၀္ရနွိ၏။ ငါမရွိလွ်င္ ျဖစ္ပံုမရသူတုိ႔အတြက္ ငါမရွိလွ်င္ မည္သူေစာင့္ေရွာ က္လိမ့္မည္ဟု စိတ္ခ်ေလာက္သူအထံ အပ္ႏွံထားဖုိ႔ တာ၀္ရနွိ၏။ ထုိကဲ့သို႔ စိုးရိမ္တတ္သူ လူၾကီး သို႔မဟုတ္ ေခါင္းေဆာင္၏ တာ၀န္ေက်ပြန္ပါလ်က္ စီစဥ္တုိင္း မလုိက္နာမူေၾကာင့္ တစ္စံုတစ္ခု အႏၱရာယ္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ (ေသတန္လွ်င္ ေသခဲ့ပါစ) မပူပန္ေလႏွင့္။ အစီအစဥ္အတုိင္း မလုိက္နာသူတို႔အတြက္ ပူပန္ေနဦးမည္ဆုိလွ်င္ ထုိသူကို မုိက္မဲ ဖ်င္းအ အသံုးမက်ေသာ အဆင့္အတန္းမွာပင္ ရွိေသးသူဟု မွတ္ပါ။ မွန္၏။ ယခုေခတ္၌ ဆရာသမားႏွင့္ မိဘစကားကို မလုိက္နာသူေတြ မ်ားလွ၏။ ထိုမလုိက္နာမူေၾကာင့္ ဒုကၡျဖ္ရစသူေတြလည္း မနည္းလွေခ်။ ထုိသူတို႔အတြက္ ဆရာမိဘတုိ႔ ၀မ္းနည္းထုိက္ပါေသလာ။

အရွဇင္နကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျေပပးပါသည္။

...ခ်မ္းသာၿခင္းသုခနွင့္ၿပည့္စ့ုံၾကပါေစ...


Posted via BlogPost

No comments: