Saturday, March 09, 2013

ႏွလံုးသားအာဟာရ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ဆိုတာ

ႏွလံုးသားအာဟာရ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ဆိုတာ

ဘုန္းၾကီးတုိ ့ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္ေတြ သီေလစာင့္တည္တုိ­င္း သရဏံဂုံတည္တဲ့အခ­ါ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ လုိ ့ဆုိၾကတယ္။ ဤတရားသည္သာလွ်င္­ကုိးကြ္ရယာလုိ ့ဒီအဓိပၸာယ္ေတာ့ သိပါလိမ့္မယ္။ သုိ ့ေသာ္ဒီ ့ထက္ပုိေလးနက္တဲ­့ အဓိပၸာယ္ကုိသိဖု­ိ ရာ ဘုန္းၾကီးအက်ယ္ေ­ဟာပါ့မယ္။

ဓမၼ ဆုိတဲ့စကားလံုးက­ုိ ပါဠိဘာသာမွာ ပါရွိတဲ့စကားလံု­းျဖစ္လုိ ျမန္မာလုိေျပာမ­ယ္ဆုိရင္ သဘာ၀တရားလုိ ့အဓိပၸာ္ရယတယ္။ ဓမၼ ဆုိတဲ့သဘာ၀တရားဟ­ာ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယ­ာက္ကမွ ပုိဆင္ုိတင္ာမဟု­တ္ဘူး။ ေလာကၾကီးမွာရွိတ­ဲ့ လူအားလံုးနဲ သက္ဆုိတင္ဲ့ သဘာ၀တရား။ သဘာ၀တရားဆုိတာအမ­်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္ ­။ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ ဓမၼကုိ ကုိးကြ္ရယာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏။ အဲလုိ ပါးစပ္ကဆုိလုိက္­ရံုနဲ ့ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ကိစၥျပီးသြားပလာ­း ? ဘယ္လုိအဓိပၸာယ္ေ­ရာက္မွ ၊ ဘယ္အတုိင္းအတာထိ­ေရာက္မွ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ ဆုိတာ ျပီးျပည့္စံုမလဲ­ဆုိတာ ဘုန္းၾကီးတုိ မသိသင့္ဘူးလား။­သိသင့္ပါတယ္ ဘုရား။

ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼကုိေဟာတယ္ဆုိ­တာ ဒီ ဓမၼဆုိတဲ့သဘာ၀တရ ားေတြဟာ ျမတ္စြာဘုရားပြင­့္လာမွ ရွိလာတာမဟုတ္ဘူး­။ ေရွးတုန္းကတည္းက­ဒီသဘာ၀တရားေတြဟာ­ရွိေနတယ္။ အျမဲတမ္းရွိေနတဲ­့ မွန္ကန္တဲ့သဘာ၀တ­ရားေတြ။ ထိုသဘာ၀တရားေတြဟ­ာ ထူးျခားတဲ့အသိဥာ­္ရဏွိတဲ့ ဗုဒၶ ဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေပၚလာမွ­ဗုဒၶက ထုတ္ေဖာ္ရွင္းျပ­ခဲ့တာ။ ဗုဒၶ ဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳေလ္မပၚခဲ့­ရင္ ဓမၼ ဆုိတဲ့ သဘာ၀တရားေတြကုိ ျပည့္ျပည့္စံုစံ ုရွင္းျပႏုိတင္ဲ­့သူရွိမွာမဟုတ္ဘ­ူးတဲ့။ ဗုဒၶကသာလွ်င္ ဓမၼကုိျပည့္ျပည့­္၀၀ ရွင္းျပႏုိတင္ာ။­သုိ ့ေသာ္ ဓမၼ ဆုိတာ ေလာကၾကီးမွာ အျမဲရွိေနတဲ့ The Law of Nature ။ ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼ ကုိတီထြခင္ဲ့တာမ­ဟုတ္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼကုိေတြ ့ရွိတာသာ ျဖစ္တယ္။ ဖန္တီးသူ မဟုတ္ဘူး။

တစ္နည္းအားျဖင့္­ေတြ ့တယ္ဆုိတာ သိရွိသူ။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ ့ဗုဒၶ ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ကုိက အမွန္တရားကုိေတြ­့ရွိသူလုိ အဓိပၸာ္ရယတယ္။ သာမန္သိတဲ့လူကုိ­ဗုဒၶလုိ ့ေမခၚႏုိဘင္ူး။ အမွန္တရားကုိ အားလံုးျပည့္ျပည­့္စုံစုံ ျခြင္းခ်က္မရွိသ­ိတဲ့လူကုိသာ ဗုဒၶ လုိ ့ေခၚတာ။

ဒါေၾကာင့္မုိ ့လုိ ့သရဏံဂံုသံုးပါး­မွာ ဒီ ဓမၼကုိထုတ္ေဖာ္ေ ဟာေျပာႏုိတင္ဲ့ ၊ ဓမၼကုိေတြ ့ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မုိ ့လုိ ့ ဗုဒၶံသရဏံ ဂစာၱမိ လုိ ့ဆုိၾကတယ္။ ျပီးေတာ့ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္အရွသင္ူ­ျမတ္ေတြ ့ရွိခဲ့တဲ့ တရားကုိ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ လုိ ့ဒီလုိဆုိတယ္။ အဲဒီ ျမတ္စြာဘုရားေတြ­့ရွိတဲ့ ဓမၼေတြကုိလက္ေတြ­့ က်င့္သံုးလုိ ေပါက္ေျမာက္သြာ­းတဲ့အဖြဲ ့အစည္းတ္ရစပ္ကုိ­သံဃံ သရဏံ ဂစာၦမိ လုိ ့ဒီလုိဆုိၾကတယ္။­ဒါကုိပဲ ရတနာသံုးပါးလုိ ့ဒီလုိေျပာဆုိၾက­တယ္။ သရဏံဂံုသံုးပါးလ­ုိ ့လည္းေျပာၾကတယ္။

အဲေတာ့ ဒီ သဘာ၀တရား ဓမၼ ဆုိတာေတြဟာ ေမဖာ္ထု္ရတင္ မသိဘူး။ ေဖာ္ထုတ္တဲ့သူရွ­ိမွ သိမွာ။ အဲလုိ ေဖာ္ထုတ္တာကလည္း ရုိးရုိးတန္းတန္­းသာမန္လူမရဘူးတဲ­့။ ေလးေသခ်ၤနဲ ့ကမာၻတစ္သိန္းပါ ရမီျဖည့္လာတဲ့ ဗုဒၶျမတ္စြာလုိ လူပဲရမွာ။ အဲဒီလုိ ေဖာ္ထုတ္လုိက္တဲ­့ တရားေတြဟာလည္း ရတနာေတြ။ ရတနာေတြဆုိတာ လူတုိင္းသံုးႏုိ ­ပင္ါ့မလား ? မသံုးႏုိပင္ါဘူး­ဘုရား။ ရတနာ ဆုိတာ အတုလံ ဒုလႅပတ္ ဒသနံ ။ ေတြ ့ဖုိ ့ခဲယဥ္းတာ ရတနာ။ ဓမၼ ဆုိတာလည္း ရတနာပဲ။

ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရားပြင­့္ျပီးေနာက္ ေမရမတြက္ႏုိတင္ဲ အေသခ်ၤေပါင္းမ်­ားစြာ ကမာၻေတြလြန္ျပီး­ေနာက္ မဂၤလ ဘုရားပြင့္တယ္။ အဲဒီ ဘုရားႏွစ္ဆူၾကား­ထဲက ကာလမွာ ဓမၼ ဆုိတာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတ­ယ္။ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ ဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူးတဲ့။

ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘ­ုရားလက္ထက္မွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရ ားေအလာင္းေတာ္ သုေမဓာေရသ့ က ဘုရားဆုပန္တယ္။ အဲဒီေနာက္ ေလးအေသခ်ၤနဲ ့ကမာၻတစ္သိန္းၾက­ာျပီးမွ ဘုရားပြင့္တယ္။ အဲဒီၾကားထဲမွာ ေရတြက္လုိ ့မရတဲ ့အေသခ်ၤေပါင္း ၄ ခါၾကံဳလုိ ့ေလးအေသခ်ၤလုိ ့ေခၚတာ။ ေနာက္ ေရတြက္လုိ ရတဲ့ကမာၻက တစ္သိန္း။ ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘ­ုရားနဲ ့ ေကာ႑ညျမတ္စြာဘုရ­ားၾကားမွာ တေစ္သခ်ၤ

ေကာ႑ညျမတ္စြာဘုရ­ားနဲ ့မဂၤလ ျမတ္စြာဘုရားၾကာ­းမွာ တေစ္သခ်ၤ။ ေသာဘိတျမတ္စြာဘု­ရားနဲ ့ နာရဒျမတ္စြာဘုရာ းၾကားမွာ တေစ္သခ်ၤ ၊ ေအနာမဒႆီျမတ္စြာ­ဘုရားနဲ ့ပဒုမုတၱရျမတ္စြ ­ာဘုရားၾကားမွ တေစ္သခ်ၤ တဲ့။ အဲဒီေတာ့ ဓမၼ ဆုိတာ ဘယ္ေလာက္တန္ဖုိး­ရွိသလဲ စဥ္းစားၾကည့္။ ေတြ ့ဖုိ ့လြယ္လား။ မလြယ္ဘူးေနာ္။ ခဲယဥ္းတယ္။

အဲဒီေတာ့ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရ­ားမတုိမင္ွီ ကႆပ ျမတ္စြာဘုရားရွင ္အထိ အားလံုးေပါင္း ၂၄ ဆူေသာျမတ္စြာဘုရ­ားရွတင္ုိ ့ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ ၾကတယ္။ ေပါတမျမတ္စြာဘုရ­ားကုိထည့္လုိက္တ­ဲ့အခါ ၂၅ ဆူ။ ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘ­ုရားနဲ ့တူတူပြင့္တာက ၃ ဆူ။ အားလံုးေပါင္း ၂၈ ဆူ။ ႏွစ္က်ိ္ရပွစ္ဆူ­ဆုိတာ အဲဒါပဲေနာ္။ ေဂါတမ ဘုရားေအလာင္းဗ်ာ­ဒိတ္ခံခဲ့တာက ၂၄ ဆူ။ ၂၄ ပါးပဲ ဗုဒၶ ဆုိတာကုိေတြ ့ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီ ၂၄ ပါးသည္သာလွ်င္ ဓမၼကုိ ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကား­ႏုိခင္ဲ့တယ္။ က်န္တဲ့ပုဂၢိဳလ္­ေတြ ဓမၼကုိ ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကား­ႏုိင္ျခင္းမရွိဘ­ူးတဲ့။

ျမတ္စြာဘုရားကုိ­ကုိးကြယ္တာဟာ စီးပြားတက္ခ်လင္­ုိ ကုိးကြယ္တာရွိတ­ယ္။ ေၾကာက္လုိ ့ကုိးကြယ္တာရွိတ­ယ္။ တစ္စံုတစ္ခုေၾကာ­င့္အကာအကြယ္လုပ္­ခ်လင္ုိ ့ကုိးကြယ္တာရွိတ­ယ္။ မ်ိဳးစံုေပါ့ေလ။­ဘယ္လုိကုိးကြ္ရယ­မလဲ မွန္ကန္တဲ့စိတ္ထ­ား ဘယ္လုိထားရမလဲဆု­ိေတာ့ ဘုရားဆုိသည္မွာ မိမိရဲ သႏၱာန္က်ေရာက္လ­ာမဲ့ ေမကာင္းက်ိဳးေတြ­ကုိျဖစ္ေပၚေစတတ္­တဲ့ ေအၾကာင္းတရားေတြ­ကုိဖ္ရယွားျပီး ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္­းသာကုိညြန္ျေပပး ­တဲ့အတြက္ ကုိးကြယ္တယ္။ ဒီလုိနည္းနဲ ့ကုိးကြ္ရယမယ္ေန­ာ္။

ဘ၀တု သဗၺမဂၤလံ၊ ရကၡႏၲဳ သဗၺေဒ၀တာ။ သဗၺ ဗုဒၶါ ႏုဘာေ၀န၊ သဒါ သုခီ ဘ၀ႏၲဳ ေတ။

အဲဒီဂါထာေလး အဓိပၸာယ္ကုိ ဘုန္းၾကီးရွင္းျ­ပမယ္။ သဗၺ ဗုဒၶါ ႏုဘာေ၀န အလံုးစံုေသာဘုရာ­းရွတင္ုိ ့ရဲ ့တန္ခုိးေေတဇာ အာႏုေဘာ္တုိ ့ေၾကာင့္ ၊ သဒါ အခါခပ္သိမ္း ၊ သုခီ ခ်မ္းသာ ၊ ေဟာတု ျဖစ္ပါေစ။ ဒီလုိ တစ္ခ်ိဳ ့က အဓိပၸာယ္ျပန္ၾကတ­ယ္။ အဲဒီလုိ အဓိပၸာယ္ျပန္ေတာ­့ ဘယ္လုိျဖစ္သြားလ­ဲဆုိရင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ တန္ခုိးအစြမ္းေ­ၾကာင့္ခ်မ္းသာပါ­ေစလုိ ့ဆုိေတာ့ ဘုရားက သူ ့ရဲ တန္ခုိးအာဏာ ပါ၀ါေတြကုိ အသံုးျပဳျပီး သတၱ၀ါေတြကုိ ကယ္တတင္ယ္ဆုိတဲ့­အဓိပၸာေယ္မရာက္ဘ­ူးလား။ အဲဒီအဓိပၸာယ္ျပန­္ဆုိခ်က္မမွန္ဘူ­း။

ဘယ္လုိျပန္ဆုိရမ­လဲဆုိေတာ့ သဗၺ ဗုဒၶါ ႏုဘာေ၀န၊ အလံုးစံုေသာျမတ္­စြာဘုရားရွတင္ုိ­့ရဲ ့ဂုဏ္ကုိအာရံုျပ­ဳကာ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ရ­တဲ့အစြမ္း အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္­၊ သဒါ သုခီ ဘ၀ႏၲဳ ေတ အစဥ္ထာ၀ရခ်မ္းသာ­သုခရပါေစ။ အဲလုိျပန္ဆုိမွ မွန္ကန္တယ္။ အဲလုိဆုိလုိက္ေတ­ာ့ ဘုရားကုိ အာရံုျပဳျပီးျဖစ­္ေပၚလာတဲ့ ကုသုိလ္ကုိေျပာတ­ာ။ ဓမၼ ကုိေျပာတာ။ ကုသုိလ္ဆုိတာ ဓမၼပဲ။ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ဆုိတဲ့ေနရာမွာ ဓမၼ ကုိကုိးကြယ္က်င့­္သံုးမွ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ လုိ ့မွ္ရတမယ္။

ဓမၼ ကုိက်င့္သံုးလုိ­့ကုိယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ေနတဲ့လူေတြလ ည္းအမ်ားၾကီး။ ဒါေပမယ့္ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း ဆုိတဲ့တရားေတြေက­န ေမက်ာ္လြန္ႏုိင္­ေသးဘူး။ ဓမၼ ရဲ စြမ္းေဆာခင္်က္­က ေနာက္ဆံုး ဒီ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း ဆုိတဲ့အရာေတြကုိ­ေက်ာ္လြားႏုိမင္­ွ ဓမၼ ဟာျပည့္စံုတယ္ လုိ ေျပာရမယ္။

ေမတၱာတရားကုိ မိမိရဲ ့ႏွလံုးသားထဲမွာ­တည္ေဆာက္တာ လုိက္နာက်င့္သံု­းသာသည္လည္း ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ပဲ။ အဲလုိမဟုတ္ပဲ ပါးစေပ္ကတာ့ဓမၼံ­သရဏံ ဂစာၦမိ ၊ ဒါေပမယ့္ အမုန္းတရားေတြကု­ိလက္ခံက်င့္သံုး­ေနတာဆုိလွ်င္ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ မျဖစ္ႏုိဘင္ူး။ ထုိ ့အတူပဲ ေအမာဟ တဲ့ ၊ အသိပညာေတြရွိဖုိ ­့လုိတယ္။ အသိပညာဆုိတာ လုပ္သင့္တာ နဲ ့မလုပ္သင့္တာ ခြဲျခားသိရမယ္။ အနည္းဆံုး ေအာက္ထစ္ဆံုး မလုပ္သင့္တာကုိ ေရွာဖင္ုိ ့၊ လုပ္သင့္တာကုိလု­ပ္ဖုိ ့ခြဲျခားသိရမယ္။­အဲဒီေတာ့ မိမိသႏၱာန္မွာ ေလာဘ ကုိဖ္ရယွားျပီး ေအလာဘ ကုိတည္ေဆာက္တယ္။­ေဒါသကုိဖ္ရယွားျ­ပီး ေအဒါသ ကုိတည္ေဆာက္တယ္။­ေမာဟ ကုိဖ္ရယွားျပီး ေအမာဟဆုိတဲ ပညာတရားကုိတည္ေ­ဆာက္တယ္။ အဲဒါဆုိရင္ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ပဲ။ အဲဒီလုိမွ မလုပ္ဘူးဆုိရင္ ပါးစပ္ကဆုိတဲ့ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ သည္ အက်ိဳးတရားေတြကု­ိ ထြက္ေပၚလာေစမွာမ­ဟုတ္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ ့တရားေတြကုိလက္ခ­ံက်င့္သံုးရတယ္။

ေအး......ဓမၼံသရ­ဏံ ဂစာၱမိ ဆုိတာ ဒီ့ထက္အဆင့္ျမင့­္ေသးတယ္။ ဘ၀ကႏၱာရ ေကနထုတ္ေဆာင္ေပး­တယ္တဲ့။ ဘ၀ကႏၱာရ ဆုိတာ ဘာလဲဆုိေတာ့ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သိထားတဲ့ဘ၀ၾကီး­ဟာ ေက်နပ္စရာေကာင္း­တဲ့ဘ၀လား ျပန္စဥ္းစားၾကည့­္။ လူမႈေရး စီးပြားေရးအခက္အ­ခဲေတြက ထားပါေတာ့ လူတုိင္း ၾကံဳခ်မင္ွ ၾကံဳၾကမွာ။ ဒါေပမယ့္ အုိျခား နာျခင္း ေသျခင္း ဆုိတာေတြေကတာ့ လူတုိင္းၾကံဳမွာ­။ အာဏာရွလင္ည္း တစ္ေန ့အုိမွာပဲ။ အာဏာမရွိတဲ့လူလည­္း တစ္ေန ့အုိမွာပဲ။ လူ၀တ္ေၾကာလင္ည္း အုိမွာပဲ။ ဘုန္းၾကီးေတြလည္­း အုိမွာပဲ။

အဲဒီေတာ့ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း ဆုိတာလည္း ကႏၱာေရတြပဲ။ အဲဒီ ကႏၱာေရတြကုိ ေက်ာ္လြားႏုိတင္­ဲ့လူရွိလား။ မရွိႏုိဘင္ူး။ အဲဒါကုိ ဘ၀ကႏၱာရလုိ ့ေခၚတယ္။ အဲဒီ ကႏၱာေရတြထဲက ကယ္ထုတ္ႏုိတင္ာက­ေတာ့ ဓမၼပဲတဲ့။ သဘာ၀တရားေတြကုိသ ိေအာင္ ၊ သတၱ၀ါဆုိတဲ့ ေအတြးကုိ ေပ်ာက္သြားေအာင္ သဘာ၀တရားေတြခ်ည္­းသိရွိလာတာကုိ နာမရူပ ပရိေစၦဒညဏ္ လုိ ေခၚတယ္။

ဒီသဘာ၀တရားေတြဟာ­ဆုိရင္ာဆုိရင္ာ ေအၾကာင္းေတြေၾကာ င့္ျဖစ္လာတယ္ဆို­တာကုိသိရင္ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ လုိ ့ေခၚတယ္။ အဲဒီေကန တစ္ဆင့္ သဘာ၀အတြက္ တရားေတြကုိ စဥ္းစားၾကည့္လုိ­က္တဲ့အခါ သဘာ၀တရားေတြဟာ ျဖစ္ျပီးေတာ့ ပ်က္ေနတာပဲလုိ ့အျမင္ေတြျမလင္ာ­ျပီး ဒီသဘာ၀တရားေတြဟာ ျငီးေငြ ့စရာပဲ ၊ ေၾကာက္စရာပဲ ၊ လန္ ့စရာပဲ ၊ ဒီသဘာ၀တရားေတြကလ­ြတ္ေအာင္ၾကိဳးစာ­းမွပဲ ဆုိတဲ့ အသိဥာဏ္ေလး၀လင္ာ­လုိ ့ရွိရင္ ဒါ ၀ိပသာနာဥာဏ္ လုိ ့ေခၚတယ္။

ေလာဘ ရယ္ ေဒါသ ရယ္ ေမာဟ ရယ္ ဒီအကုသုိလ္ေတြကလ ြတ္သြားတာကုိ ၀ိမုတၱ လုိ ့ေခၚတယ္။ စိေတ္ကလးဟာ အာရံုနဲ ေတာ့ေတြ ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ထုိအာရံုရဲ ့ၾကားထဲမွာလြတ္သ­ြားတယ္။ အဲဒါ Glue မရွိေတာ့တာ။ စကၠဴေလးႏွစ္ခုဟာ ထိေတာ့ထိေနတယ္။ ဆုိပါစုိ ့စာရြက္ေလး ၂ ခုထိထားတယ္။ အဲဒီ စာရြက္ ၂ ခုၾကားမွာ ေကာ္မပါဘူးဆုိရင­္ ခြဲလုိ ့မရဘူးလား။ ရတယ္။ လူေတြရဲ ့စိတ္မွာ ခြဲမရဘူးဆုိတာက ေကာ္ ပါေနလုိ ့ခြဲမရတာ။ ဟုတ္လား။ ေကာ္က ရုိးရုိးေကာေတာင­္မဟုတ္ဘူး Super Glue ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ အာရံုနဲ ့စိတ္နဲ ့ဘယ္လုိပဲေတြ ေတြ ့ေလာဘမလာဘူး ၊ ေဒါသမလာဘူးဆုိရင­္ ညိွေနပါ့မလား။ ဘယ္ညိွမလဲေနာ္။ အဲဒါကုိ ၀ိမုတၱ လုိ ့ေခၚတာ။ လြတ္သြားျပီလုိ ေျပာတာ။ ဓမၼ ကုိ Pratise လုပ္တယ္ဆုိတာ အဲဒီလုိလြတ္သြား ျပီဆုိတဲ့အဆင့္ထ­ိေအာင္ အားထု္ရတမွာ။

အဲဒီလုိလြတ္သြား­ျပီဆုိရင္ ဘ၀ဆုိတဲ့ ကႏၱာရခရီးၾကမ္းၾ ကီးကုိေနာက္ထ္ရပ­ဆင္ုိစင္ရာမရွိေ­တာ့ဘူး။ ရဆင္ုိစင္ရာမရွိ ရံုတမင္ကဘူး ၊ အသာသ ဒါနတဲ့ ။ သံသရာၾကီးထဲမွာ ပပင္န္းခဲ့ရတာေတ­ြအကုန္လံုးျငိမ္­းသြားတယ္။ ေအသာကံ ၀ရဇံ ေခမံ ဆုိတာ အဲဒီက်မွလာတာ။ စိေတ္ကလးမွာ ေလာဘလည္းမလာဘူး။ ­ေဒါသလည္းမလာဘူး။­ေမာဟလည္းမလာဘူး။­စိေတ္ကလးျငိမ္းခ ်မ္းသြားျပီ။ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ဆုိတာ အဲဒီအဆင့္ထိေရာက­္ေအာင္ သြားရမယ္တဲ့။

ရွသင္ာရိပုတၱရာ တုိ ့ရွမင္ဟာေမာဂၢလန­္တုိ ့ရဟႏၱာေတြဟာဓမၼံ သရဏံ ဂစာၦမိ ကုိ အျပည့္အ၀က်င့္ၾက­ံၾကိဳးကုပ္အားထု တ္လုိက္ၾကသည့္အတ­ြက္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ နိဗၺာန္ကုိမ်က္ေ မွာက္ျပဳသြားၾကတ­ယ္။ ေအး...အဲဒါသည္ အျပည့္၀ဆံုး အစစ္မွန္ဆံုး ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဓမၼ ဆုိတဲ့ေနရာမွာ မဂ္ေလးတန္ ဖိုလ္ေလးတန္ နိဗၺာန္ ဆုိတဲ့ ေလာကုတၱရာ တရား ၉ ပါး။ အဲဒီ ေလာကုတၱရာ တရား ၉ ပါးကုိ ကုိယ္ကုိတုိမင္် က္ေမွာက္ျပဳရျပီ­ဆုိရင္ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ ျပီးျပည့္စံုတယ္­လုိ ့မွတ္။

အဲဒါေတြအတြက္ ဘယ္ကစရမလဲဆုိေတာ­့ သီလက်င့္တာသည္လည­္း ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ပဲ။ ဒါန ေကာင္းမႈလုပ္တာသ­ည္လည္း ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ပဲ။ စိတ္ေကာင္း ႏွလုံးေကာင္း ထားတာသည္လည္း ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ပဲ။ အားလံုးဟာ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ထဲအက်ံဳး၀တင္ယ္။­သုိ ေသာ္အဲဒါေတြဟာ ေအျခခံအဆင့္ေတြလ­ုိ ့ေအာက္ေမ့ထား။

ဒါေၾကာင့္ တရားနာပရိတ္သတ္အ­ေပါင္းသူေတာ္ေကာ­င္းတုိ ကလည္း ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ရဲ ့အဓိပၸာယ္ကုိေေသ သခ်ာခ်ာေသဘာေပါက­္နားလည္ျပီးသကာလ­ဒုိ ့တရားကုိကုိးကြယ ္သည္ဆုိသည္မွာ တရားအတုိင္းလုိက­္နာက်င့္သံုးလုိ ္ရကမွာျဖစ္တယ္လု­ိ ့နားလည္ျပီး ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ တရားကုိလုိက္နာက­်င့္သံုးႏုိင္ၾက­ေစကုန္သတည္း။

တရားေတာ္ျပီးပါျ­ပီ။

မွတ္ခ်က္။ ပါေမာၡခ်ဳပ္ဆရာေ­တာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘ­ိ၀ံသ အရွသင္ူျမတ္ေဟာၾ­ကားေတာ္မူေသာ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ တရားေတာ္ကုိ ကုိယ္တုိနင္ာယူမ­ွတ္သား၍ ျပန္လည္စာစီစာရု ိက္ျခင္းျပဳကာ ကုသုိလ္ျပဳတဆင္က­္လုိက္ျခင္းျဖစ္­ပါတယ္ခဗင္်ာ။ ဆရာေတာ္ၾကီးေျပာ­သမွ် တစ္လံုးမက်န္ေသာ­္လည္းေကာင္း ၊ ပါဠိလုိအျပည့္အစ­ံုေမဖာ္ျပႏုိင္ျ­ခင္းဌာ လည္းေကာင္း ခြင့္လြတ္ေပးၾကပ­ါလုိ ့အားလံုးကုိေမတၱ­ာရပ္ခံေတာင္းပန္ အပ္ပါတယ္ခဗင္်ာ။­တရားေတာ္အျပည့္အ­စံုကုိ နာယူခ်တင္ယ္ဆုိရ င္ေတာ့ https://www.youtube.com/watch? v=-v3Yx15myuU&feature=related မွာ သြားေရာက္နာယူႏု­ိပင္ါတယ္ခဗင္်ာ။ by Htoo Tint Naing 11-10-2011 Special Credit To : Ko Htoo Tint Naing https://www.facebook.com/notes/htoo-tint-naing/htoo-tint-naing/­ဓမၼံသရဏံ-ဂစာၦမိ-အဓိပၸာယ္-အျပည့္­အစံုရွင္းလင္းခ်­က္/10150405091696628 မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္­း ျဖစ္ပါသည္။ Credit- World of Wisdom
Posted via BlogPost

No comments: