ႏွလံုးသားအာဟာရ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ဆိုတာ
ဘုန္းၾကီးတုိ ့ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္ေတြ သီေလစာင့္တည္တုိင္း သရဏံဂုံတည္တဲ့အခါ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ လုိ ့ဆုိၾကတယ္။ ဤတရားသည္သာလွ်င္ကုိးကြ္ရယာလုိ ့ဒီအဓိပၸာယ္ေတာ့ သိပါလိမ့္မယ္။ သုိ ့ေသာ္ဒီ ့ထက္ပုိေလးနက္တဲ့ အဓိပၸာယ္ကုိသိဖုိ ရာ ဘုန္းၾကီးအက်ယ္ေဟာပါ့မယ္။
ဓမၼ ဆုိတဲ့စကားလံုးကုိ ပါဠိဘာသာမွာ ပါရွိတဲ့စကားလံုးျဖစ္လုိ ျမန္မာလုိေျပာမယ္ဆုိရင္ သဘာ၀တရားလုိ ့အဓိပၸာ္ရယတယ္။ ဓမၼ ဆုိတဲ့သဘာ၀တရားဟာ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ ပုိဆင္ုိတင္ာမဟုတ္ဘူး။ ေလာကၾကီးမွာရွိတဲ့ လူအားလံုးနဲ သက္ဆုိတင္ဲ့ သဘာ၀တရား။ သဘာ၀တရားဆုိတာအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္ ။ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ ဓမၼကုိ ကုိးကြ္ရယာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏။ အဲလုိ ပါးစပ္ကဆုိလုိက္ရံုနဲ ့ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ကိစၥျပီးသြားပလား ? ဘယ္လုိအဓိပၸာယ္ေရာက္မွ ၊ ဘယ္အတုိင္းအတာထိေရာက္မွ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ ဆုိတာ ျပီးျပည့္စံုမလဲဆုိတာ ဘုန္းၾကီးတုိ မသိသင့္ဘူးလား။သိသင့္ပါတယ္ ဘုရား။
ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼကုိေဟာတယ္ဆုိတာ ဒီ ဓမၼဆုိတဲ့သဘာ၀တရ ားေတြဟာ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္လာမွ ရွိလာတာမဟုတ္ဘူး။ ေရွးတုန္းကတည္းကဒီသဘာ၀တရားေတြဟာရွိေနတယ္။ အျမဲတမ္းရွိေနတဲ့ မွန္ကန္တဲ့သဘာ၀တရားေတြ။ ထိုသဘာ၀တရားေတြဟာ ထူးျခားတဲ့အသိဥာ္ရဏွိတဲ့ ဗုဒၶ ဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေပၚလာမွဗုဒၶက ထုတ္ေဖာ္ရွင္းျပခဲ့တာ။ ဗုဒၶ ဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳေလ္မပၚခဲ့ရင္ ဓမၼ ဆုိတဲ့ သဘာ၀တရားေတြကုိ ျပည့္ျပည့္စံုစံ ုရွင္းျပႏုိတင္ဲ့သူရွိမွာမဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဗုဒၶကသာလွ်င္ ဓမၼကုိျပည့္ျပည့္၀၀ ရွင္းျပႏုိတင္ာ။သုိ ့ေသာ္ ဓမၼ ဆုိတာ ေလာကၾကီးမွာ အျမဲရွိေနတဲ့ The Law of Nature ။ ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼ ကုိတီထြခင္ဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼကုိေတြ ့ရွိတာသာ ျဖစ္တယ္။ ဖန္တီးသူ မဟုတ္ဘူး။
တစ္နည္းအားျဖင့္ေတြ ့တယ္ဆုိတာ သိရွိသူ။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ ့ဗုဒၶ ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ကုိက အမွန္တရားကုိေတြ့ရွိသူလုိ အဓိပၸာ္ရယတယ္။ သာမန္သိတဲ့လူကုိဗုဒၶလုိ ့ေမခၚႏုိဘင္ူး။ အမွန္တရားကုိ အားလံုးျပည့္ျပည့္စုံစုံ ျခြင္းခ်က္မရွိသိတဲ့လူကုိသာ ဗုဒၶ လုိ ့ေခၚတာ။
ဒါေၾကာင့္မုိ ့လုိ ့သရဏံဂံုသံုးပါးမွာ ဒီ ဓမၼကုိထုတ္ေဖာ္ေ ဟာေျပာႏုိတင္ဲ့ ၊ ဓမၼကုိေတြ ့ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မုိ ့လုိ ့ ဗုဒၶံသရဏံ ဂစာၱမိ လုိ ့ဆုိၾကတယ္။ ျပီးေတာ့ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္အရွသင္ူျမတ္ေတြ ့ရွိခဲ့တဲ့ တရားကုိ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ လုိ ့ဒီလုိဆုိတယ္။ အဲဒီ ျမတ္စြာဘုရားေတြ့ရွိတဲ့ ဓမၼေတြကုိလက္ေတြ့ က်င့္သံုးလုိ ေပါက္ေျမာက္သြားတဲ့အဖြဲ ့အစည္းတ္ရစပ္ကုိသံဃံ သရဏံ ဂစာၦမိ လုိ ့ဒီလုိဆုိၾကတယ္။ဒါကုိပဲ ရတနာသံုးပါးလုိ ့ဒီလုိေျပာဆုိၾကတယ္။ သရဏံဂံုသံုးပါးလုိ ့လည္းေျပာၾကတယ္။
အဲေတာ့ ဒီ သဘာ၀တရား ဓမၼ ဆုိတာေတြဟာ ေမဖာ္ထု္ရတင္ မသိဘူး။ ေဖာ္ထုတ္တဲ့သူရွိမွ သိမွာ။ အဲလုိ ေဖာ္ထုတ္တာကလည္း ရုိးရုိးတန္းတန္းသာမန္လူမရဘူးတဲ့။ ေလးေသခ်ၤနဲ ့ကမာၻတစ္သိန္းပါ ရမီျဖည့္လာတဲ့ ဗုဒၶျမတ္စြာလုိ လူပဲရမွာ။ အဲဒီလုိ ေဖာ္ထုတ္လုိက္တဲ့ တရားေတြဟာလည္း ရတနာေတြ။ ရတနာေတြဆုိတာ လူတုိင္းသံုးႏုိ ပင္ါ့မလား ? မသံုးႏုိပင္ါဘူးဘုရား။ ရတနာ ဆုိတာ အတုလံ ဒုလႅပတ္ ဒသနံ ။ ေတြ ့ဖုိ ့ခဲယဥ္းတာ ရတနာ။ ဓမၼ ဆုိတာလည္း ရတနာပဲ။
ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ျပီးေနာက္ ေမရမတြက္ႏုိတင္ဲ အေသခ်ၤေပါင္းမ်ားစြာ ကမာၻေတြလြန္ျပီးေနာက္ မဂၤလ ဘုရားပြင့္တယ္။ အဲဒီ ဘုရားႏွစ္ဆူၾကားထဲက ကာလမွာ ဓမၼ ဆုိတာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္။ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ ဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူးတဲ့။
ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္မွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရ ားေအလာင္းေတာ္ သုေမဓာေရသ့ က ဘုရားဆုပန္တယ္။ အဲဒီေနာက္ ေလးအေသခ်ၤနဲ ့ကမာၻတစ္သိန္းၾကာျပီးမွ ဘုရားပြင့္တယ္။ အဲဒီၾကားထဲမွာ ေရတြက္လုိ ့မရတဲ ့အေသခ်ၤေပါင္း ၄ ခါၾကံဳလုိ ့ေလးအေသခ်ၤလုိ ့ေခၚတာ။ ေနာက္ ေရတြက္လုိ ရတဲ့ကမာၻက တစ္သိန္း။ ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားနဲ ့ ေကာ႑ညျမတ္စြာဘုရားၾကားမွာ တေစ္သခ်ၤ
ေကာ႑ညျမတ္စြာဘုရားနဲ ့မဂၤလ ျမတ္စြာဘုရားၾကားမွာ တေစ္သခ်ၤ။ ေသာဘိတျမတ္စြာဘုရားနဲ ့ နာရဒျမတ္စြာဘုရာ းၾကားမွာ တေစ္သခ်ၤ ၊ ေအနာမဒႆီျမတ္စြာဘုရားနဲ ့ပဒုမုတၱရျမတ္စြ ာဘုရားၾကားမွ တေစ္သခ်ၤ တဲ့။ အဲဒီေတာ့ ဓမၼ ဆုိတာ ဘယ္ေလာက္တန္ဖုိးရွိသလဲ စဥ္းစားၾကည့္။ ေတြ ့ဖုိ ့လြယ္လား။ မလြယ္ဘူးေနာ္။ ခဲယဥ္းတယ္။
အဲဒီေတာ့ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားမတုိမင္ွီ ကႆပ ျမတ္စြာဘုရားရွင ္အထိ အားလံုးေပါင္း ၂၄ ဆူေသာျမတ္စြာဘုရားရွတင္ုိ ့ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ ၾကတယ္။ ေပါတမျမတ္စြာဘုရားကုိထည့္လုိက္တဲ့အခါ ၂၅ ဆူ။ ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားနဲ ့တူတူပြင့္တာက ၃ ဆူ။ အားလံုးေပါင္း ၂၈ ဆူ။ ႏွစ္က်ိ္ရပွစ္ဆူဆုိတာ အဲဒါပဲေနာ္။ ေဂါတမ ဘုရားေအလာင္းဗ်ာဒိတ္ခံခဲ့တာက ၂၄ ဆူ။ ၂၄ ပါးပဲ ဗုဒၶ ဆုိတာကုိေတြ ့ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီ ၂၄ ပါးသည္သာလွ်င္ ဓမၼကုိ ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားႏုိခင္ဲ့တယ္။ က်န္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဓမၼကုိ ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားႏုိင္ျခင္းမရွိဘူးတဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားကုိကုိးကြယ္တာဟာ စီးပြားတက္ခ်လင္ုိ ကုိးကြယ္တာရွိတယ္။ ေၾကာက္လုိ ့ကုိးကြယ္တာရွိတယ္။ တစ္စံုတစ္ခုေၾကာင့္အကာအကြယ္လုပ္ခ်လင္ုိ ့ကုိးကြယ္တာရွိတယ္။ မ်ိဳးစံုေပါ့ေလ။ဘယ္လုိကုိးကြ္ရယမလဲ မွန္ကန္တဲ့စိတ္ထား ဘယ္လုိထားရမလဲဆုိေတာ့ ဘုရားဆုိသည္မွာ မိမိရဲ သႏၱာန္က်ေရာက္လာမဲ့ ေမကာင္းက်ိဳးေတြကုိျဖစ္ေပၚေစတတ္တဲ့ ေအၾကာင္းတရားေတြကုိဖ္ရယွားျပီး ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကုိညြန္ျေပပး တဲ့အတြက္ ကုိးကြယ္တယ္။ ဒီလုိနည္းနဲ ့ကုိးကြ္ရယမယ္ေနာ္။
ဘ၀တု သဗၺမဂၤလံ၊ ရကၡႏၲဳ သဗၺေဒ၀တာ။ သဗၺ ဗုဒၶါ ႏုဘာေ၀န၊ သဒါ သုခီ ဘ၀ႏၲဳ ေတ။
အဲဒီဂါထာေလး အဓိပၸာယ္ကုိ ဘုန္းၾကီးရွင္းျပမယ္။ သဗၺ ဗုဒၶါ ႏုဘာေ၀န အလံုးစံုေသာဘုရားရွတင္ုိ ့ရဲ ့တန္ခုိးေေတဇာ အာႏုေဘာ္တုိ ့ေၾကာင့္ ၊ သဒါ အခါခပ္သိမ္း ၊ သုခီ ခ်မ္းသာ ၊ ေဟာတု ျဖစ္ပါေစ။ ဒီလုိ တစ္ခ်ိဳ ့က အဓိပၸာယ္ျပန္ၾကတယ္။ အဲဒီလုိ အဓိပၸာယ္ျပန္ေတာ့ ဘယ္လုိျဖစ္သြားလဲဆုိရင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ တန္ခုိးအစြမ္းေၾကာင့္ခ်မ္းသာပါေစလုိ ့ဆုိေတာ့ ဘုရားက သူ ့ရဲ တန္ခုိးအာဏာ ပါ၀ါေတြကုိ အသံုးျပဳျပီး သတၱ၀ါေတြကုိ ကယ္တတင္ယ္ဆုိတဲ့အဓိပၸာေယ္မရာက္ဘူးလား။ အဲဒီအဓိပၸာယ္ျပန္ဆုိခ်က္မမွန္ဘူး။
ဘယ္လုိျပန္ဆုိရမလဲဆုိေတာ့ သဗၺ ဗုဒၶါ ႏုဘာေ၀န၊ အလံုးစံုေသာျမတ္စြာဘုရားရွတင္ုိ့ရဲ ့ဂုဏ္ကုိအာရံုျပဳကာ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ရတဲ့အစြမ္း အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္၊ သဒါ သုခီ ဘ၀ႏၲဳ ေတ အစဥ္ထာ၀ရခ်မ္းသာသုခရပါေစ။ အဲလုိျပန္ဆုိမွ မွန္ကန္တယ္။ အဲလုိဆုိလုိက္ေတာ့ ဘုရားကုိ အာရံုျပဳျပီးျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကုသုိလ္ကုိေျပာတာ။ ဓမၼ ကုိေျပာတာ။ ကုသုိလ္ဆုိတာ ဓမၼပဲ။ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ဆုိတဲ့ေနရာမွာ ဓမၼ ကုိကုိးကြယ္က်င့္သံုးမွ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ လုိ ့မွ္ရတမယ္။
ဓမၼ ကုိက်င့္သံုးလုိ့ကုိယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ေနတဲ့လူေတြလ ည္းအမ်ားၾကီး။ ဒါေပမယ့္ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း ဆုိတဲ့တရားေတြေကန ေမက်ာ္လြန္ႏုိင္ေသးဘူး။ ဓမၼ ရဲ စြမ္းေဆာခင္်က္က ေနာက္ဆံုး ဒီ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း ဆုိတဲ့အရာေတြကုိေက်ာ္လြားႏုိမင္ွ ဓမၼ ဟာျပည့္စံုတယ္ လုိ ေျပာရမယ္။
ေမတၱာတရားကုိ မိမိရဲ ့ႏွလံုးသားထဲမွာတည္ေဆာက္တာ လုိက္နာက်င့္သံုးသာသည္လည္း ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ပဲ။ အဲလုိမဟုတ္ပဲ ပါးစေပ္ကတာ့ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ၊ ဒါေပမယ့္ အမုန္းတရားေတြကုိလက္ခံက်င့္သံုးေနတာဆုိလွ်င္ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ မျဖစ္ႏုိဘင္ူး။ ထုိ ့အတူပဲ ေအမာဟ တဲ့ ၊ အသိပညာေတြရွိဖုိ ့လုိတယ္။ အသိပညာဆုိတာ လုပ္သင့္တာ နဲ ့မလုပ္သင့္တာ ခြဲျခားသိရမယ္။ အနည္းဆံုး ေအာက္ထစ္ဆံုး မလုပ္သင့္တာကုိ ေရွာဖင္ုိ ့၊ လုပ္သင့္တာကုိလုပ္ဖုိ ့ခြဲျခားသိရမယ္။အဲဒီေတာ့ မိမိသႏၱာန္မွာ ေလာဘ ကုိဖ္ရယွားျပီး ေအလာဘ ကုိတည္ေဆာက္တယ္။ေဒါသကုိဖ္ရယွားျပီး ေအဒါသ ကုိတည္ေဆာက္တယ္။ေမာဟ ကုိဖ္ရယွားျပီး ေအမာဟဆုိတဲ ပညာတရားကုိတည္ေဆာက္တယ္။ အဲဒါဆုိရင္ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ပဲ။ အဲဒီလုိမွ မလုပ္ဘူးဆုိရင္ ပါးစပ္ကဆုိတဲ့ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ သည္ အက်ိဳးတရားေတြကုိ ထြက္ေပၚလာေစမွာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ ့တရားေတြကုိလက္ခံက်င့္သံုးရတယ္။
ေအး......ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ ဆုိတာ ဒီ့ထက္အဆင့္ျမင့္ေသးတယ္။ ဘ၀ကႏၱာရ ေကနထုတ္ေဆာင္ေပးတယ္တဲ့။ ဘ၀ကႏၱာရ ဆုိတာ ဘာလဲဆုိေတာ့ ဘုန္းၾကီးတုိ ့သိထားတဲ့ဘ၀ၾကီးဟာ ေက်နပ္စရာေကာင္းတဲ့ဘ၀လား ျပန္စဥ္းစားၾကည့္။ လူမႈေရး စီးပြားေရးအခက္အခဲေတြက ထားပါေတာ့ လူတုိင္း ၾကံဳခ်မင္ွ ၾကံဳၾကမွာ။ ဒါေပမယ့္ အုိျခား နာျခင္း ေသျခင္း ဆုိတာေတြေကတာ့ လူတုိင္းၾကံဳမွာ။ အာဏာရွလင္ည္း တစ္ေန ့အုိမွာပဲ။ အာဏာမရွိတဲ့လူလည္း တစ္ေန ့အုိမွာပဲ။ လူ၀တ္ေၾကာလင္ည္း အုိမွာပဲ။ ဘုန္းၾကီးေတြလည္း အုိမွာပဲ။
အဲဒီေတာ့ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း ဆုိတာလည္း ကႏၱာေရတြပဲ။ အဲဒီ ကႏၱာေရတြကုိ ေက်ာ္လြားႏုိတင္ဲ့လူရွိလား။ မရွိႏုိဘင္ူး။ အဲဒါကုိ ဘ၀ကႏၱာရလုိ ့ေခၚတယ္။ အဲဒီ ကႏၱာေရတြထဲက ကယ္ထုတ္ႏုိတင္ာကေတာ့ ဓမၼပဲတဲ့။ သဘာ၀တရားေတြကုိသ ိေအာင္ ၊ သတၱ၀ါဆုိတဲ့ ေအတြးကုိ ေပ်ာက္သြားေအာင္ သဘာ၀တရားေတြခ်ည္းသိရွိလာတာကုိ နာမရူပ ပရိေစၦဒညဏ္ လုိ ေခၚတယ္။
ဒီသဘာ၀တရားေတြဟာဆုိရင္ာဆုိရင္ာ ေအၾကာင္းေတြေၾကာ င့္ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာကုိသိရင္ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ လုိ ့ေခၚတယ္။ အဲဒီေကန တစ္ဆင့္ သဘာ၀အတြက္ တရားေတြကုိ စဥ္းစားၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ သဘာ၀တရားေတြဟာ ျဖစ္ျပီးေတာ့ ပ်က္ေနတာပဲလုိ ့အျမင္ေတြျမလင္ာျပီး ဒီသဘာ၀တရားေတြဟာ ျငီးေငြ ့စရာပဲ ၊ ေၾကာက္စရာပဲ ၊ လန္ ့စရာပဲ ၊ ဒီသဘာ၀တရားေတြကလြတ္ေအာင္ၾကိဳးစားမွပဲ ဆုိတဲ့ အသိဥာဏ္ေလး၀လင္ာလုိ ့ရွိရင္ ဒါ ၀ိပသာနာဥာဏ္ လုိ ့ေခၚတယ္။
ေလာဘ ရယ္ ေဒါသ ရယ္ ေမာဟ ရယ္ ဒီအကုသုိလ္ေတြကလ ြတ္သြားတာကုိ ၀ိမုတၱ လုိ ့ေခၚတယ္။ စိေတ္ကလးဟာ အာရံုနဲ ေတာ့ေတြ ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ထုိအာရံုရဲ ့ၾကားထဲမွာလြတ္သြားတယ္။ အဲဒါ Glue မရွိေတာ့တာ။ စကၠဴေလးႏွစ္ခုဟာ ထိေတာ့ထိေနတယ္။ ဆုိပါစုိ ့စာရြက္ေလး ၂ ခုထိထားတယ္။ အဲဒီ စာရြက္ ၂ ခုၾကားမွာ ေကာ္မပါဘူးဆုိရင္ ခြဲလုိ ့မရဘူးလား။ ရတယ္။ လူေတြရဲ ့စိတ္မွာ ခြဲမရဘူးဆုိတာက ေကာ္ ပါေနလုိ ့ခြဲမရတာ။ ဟုတ္လား။ ေကာ္က ရုိးရုိးေကာေတာင္မဟုတ္ဘူး Super Glue ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ အာရံုနဲ ့စိတ္နဲ ့ဘယ္လုိပဲေတြ ေတြ ့ေလာဘမလာဘူး ၊ ေဒါသမလာဘူးဆုိရင္ ညိွေနပါ့မလား။ ဘယ္ညိွမလဲေနာ္။ အဲဒါကုိ ၀ိမုတၱ လုိ ့ေခၚတာ။ လြတ္သြားျပီလုိ ေျပာတာ။ ဓမၼ ကုိ Pratise လုပ္တယ္ဆုိတာ အဲဒီလုိလြတ္သြား ျပီဆုိတဲ့အဆင့္ထိေအာင္ အားထု္ရတမွာ။
အဲဒီလုိလြတ္သြားျပီဆုိရင္ ဘ၀ဆုိတဲ့ ကႏၱာရခရီးၾကမ္းၾ ကီးကုိေနာက္ထ္ရပဆင္ုိစင္ရာမရွိေတာ့ဘူး။ ရဆင္ုိစင္ရာမရွိ ရံုတမင္ကဘူး ၊ အသာသ ဒါနတဲ့ ။ သံသရာၾကီးထဲမွာ ပပင္န္းခဲ့ရတာေတြအကုန္လံုးျငိမ္းသြားတယ္။ ေအသာကံ ၀ရဇံ ေခမံ ဆုိတာ အဲဒီက်မွလာတာ။ စိေတ္ကလးမွာ ေလာဘလည္းမလာဘူး။ ေဒါသလည္းမလာဘူး။ေမာဟလည္းမလာဘူး။စိေတ္ကလးျငိမ္းခ ်မ္းသြားျပီ။ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ဆုိတာ အဲဒီအဆင့္ထိေရာက္ေအာင္ သြားရမယ္တဲ့။
ရွသင္ာရိပုတၱရာ တုိ ့ရွမင္ဟာေမာဂၢလန္တုိ ့ရဟႏၱာေတြဟာဓမၼံ သရဏံ ဂစာၦမိ ကုိ အျပည့္အ၀က်င့္ၾကံၾကိဳးကုပ္အားထု တ္လုိက္ၾကသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ နိဗၺာန္ကုိမ်က္ေ မွာက္ျပဳသြားၾကတယ္။ ေအး...အဲဒါသည္ အျပည့္၀ဆံုး အစစ္မွန္ဆံုး ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဓမၼ ဆုိတဲ့ေနရာမွာ မဂ္ေလးတန္ ဖိုလ္ေလးတန္ နိဗၺာန္ ဆုိတဲ့ ေလာကုတၱရာ တရား ၉ ပါး။ အဲဒီ ေလာကုတၱရာ တရား ၉ ပါးကုိ ကုိယ္ကုိတုိမင္် က္ေမွာက္ျပဳရျပီဆုိရင္ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ ျပီးျပည့္စံုတယ္လုိ ့မွတ္။
အဲဒါေတြအတြက္ ဘယ္ကစရမလဲဆုိေတာ့ သီလက်င့္တာသည္လည္း ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ပဲ။ ဒါန ေကာင္းမႈလုပ္တာသည္လည္း ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ပဲ။ စိတ္ေကာင္း ႏွလုံးေကာင္း ထားတာသည္လည္း ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ပဲ။ အားလံုးဟာ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ထဲအက်ံဳး၀တင္ယ္။သုိ ေသာ္အဲဒါေတြဟာ ေအျခခံအဆင့္ေတြလုိ ့ေအာက္ေမ့ထား။
ဒါေၾကာင့္ တရားနာပရိတ္သတ္အေပါင္းသူေတာ္ေကာင္းတုိ ကလည္း ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ ရဲ ့အဓိပၸာယ္ကုိေေသ သခ်ာခ်ာေသဘာေပါက္နားလည္ျပီးသကာလဒုိ ့တရားကုိကုိးကြယ ္သည္ဆုိသည္မွာ တရားအတုိင္းလုိက္နာက်င့္သံုးလုိ ္ရကမွာျဖစ္တယ္လုိ ့နားလည္ျပီး ဓမၼံသရဏံ ဂစာၦမိ တရားကုိလုိက္နာက်င့္သံုးႏုိင္ၾကေစကုန္သတည္း။
တရားေတာ္ျပီးပါျပီ။
မွတ္ခ်က္။ ပါေမာၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ အရွသင္ူျမတ္ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဓမၼံသရဏံ ဂစာၱမိ တရားေတာ္ကုိ ကုိယ္တုိနင္ာယူမွတ္သား၍ ျပန္လည္စာစီစာရု ိက္ျခင္းျပဳကာ ကုသုိလ္ျပဳတဆင္က္လုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္ခဗင္်ာ။ ဆရာေတာ္ၾကီးေျပာသမွ် တစ္လံုးမက်န္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ပါဠိလုိအျပည့္အစံုေမဖာ္ျပႏုိင္ျခင္းဌာ လည္းေကာင္း ခြင့္လြတ္ေပးၾကပါလုိ ့အားလံုးကုိေမတၱာရပ္ခံေတာင္းပန္ အပ္ပါတယ္ခဗင္်ာ။တရားေတာ္အျပည့္အစံုကုိ နာယူခ်တင္ယ္ဆုိရ င္ေတာ့ https://www.youtube.com/watch? v=-v3Yx15myuU&feature=related မွာ သြားေရာက္နာယူႏုိပင္ါတယ္ခဗင္်ာ။ by Htoo Tint Naing 11-10-2011 Special Credit To : Ko Htoo Tint Naing https://www.facebook.com/notes/htoo-tint-naing/htoo-tint-naing/ဓမၼံသရဏံ-ဂစာၦမိ-အဓိပၸာယ္-အျပည့္အစံုရွင္းလင္းခ်က္/10150405091696628 မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Credit- World of Wisdom
Posted via BlogPost
No comments:
Post a Comment