တရားအားထုတ္တယ္ ၊ တရားအားထုတ္တယ္ ဆိုၾေကပမယ့္ ခႏၶာဉာဏ္ ေရာက္မႈမရွိဘဲ တရားအားထုတ္ေန႐ုံမွ် ႏွင့္လိုရင္းမပါ ဘူး ဟု ဆိုေရပမည္။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာ ဉာဏ္ေရာက္မႈသည္ အဓိက ျဖစ္သည္ ။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ၾကီးကဲ့ သို႕ေသာ သစၥာ ႏွင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ျဖတ္လမ္း ကို ေဟာၾကားေသာ ဆရာ ေကာင္း၊ လမ္းညႇြန္ေကာင္း၏ ဥပနိႆယကိုၾကားနာမႈရ မွသာလွ်င္ ခႏၶာ ဉာဏ္ေရာက္ဖို႕ လြယ္ကူေပလိမ့္ မည္။ အလုပ္တရားစရင္ ခႏၶာ ကိုယ္ၾကီးဟာ တရားဘဲ ။ ခႏၶာ ၾကီးဟာ အရင္းခံပဲ ၊ သစ္ပင္ၾကီး ၏ ဥပမာ ကဲ့သို႕ပင္ ျဖစ္တယ္ ။ ေအပြးလဲ ၎မွာပရင္ွာ၍ ရႏိုသင္ည္။ ေအခါက္ ၊ အကာ ၊ အသား ၊ အႏွစ္၊ အသီး ၊ အပြင့္ ၊ ဝတ္မႈံ၊ ဝတ္ဆန္ ၊ အရြက္၊ အခက္ ၊ အလက္ စသည္ ျဖင့္ အစုံအလင္ ၎မွာရွာ၍ ရႏိုသင္လို ခႏၶာ ၾကီးဟာလဲ ပမင္ၾကီးပင္ျဖစ္ တယ္ ။ ႐ုပ္ ဆိုတာလဲ သူပဲ ၊ ေဝဒနာ ဆိုတာလဲ သူပဲ ၊ သညာ ဆိုတာလဲ သူပဲ ၊ သခၤါရ ဆိုတဲ့ ေစတနာ ကံ ေတြလဲ သူ ပဲ ၊ ဝိဉာဏ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ဆိုတာလဲ သူပဲ ၊ ဒြါေရျခာက္ပါး ဆိုတာ လဲ သူပဲ ၊ သုခ ဆိုတာလဲ သူ ပဲ ၊ ဒုကၡ ဆိုတာလဲ သူပဲ ၊ ဒြါရ ေျခာက္ပါးမွာ ေပၚလာ သမွ် သူ႕မွီ၍ ေပၚတာခ်ည့္ပဲ ၊ အနိစၥ - ဒုကၡ - အနတၱ တရားေတြ လဲ သူ႕ ေအပၚမွာ ေပၚတာပဲ ၊ ၎ မွ ျဖာ၍ ထြက္တဲ့ တရားေတြ ခ်ည့္ပါဘဲ ၊ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား သည္လည္း အလုပ္တရားေဟာရင္ ခႏၶာ ၾကည့္ေဟာ ေတာ္မူတာပဲ ၊ ဒါေၾကာင့္ တရားရွာ ခႏၶာ မွာ ေတြ႕ တယ္ ဟု ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္တယ္ ။ ခႏၶာ ရွိလ်က္သားနဲ႕ တရားမရွာ တတ္လို႕ ၊ တရားရွိလ်က္သားနဲ႕ တရားမရွာ တတ္ လို႕ သုတဝါ အရိယ သာေဝကာ ထံမွ တရားနာမႈ သည္ပညာ မ်က္လုံး မရ ေသးလို႕ ပညာ မ်က္လုံးလာယူတယ္ ဟုမွတ္ပါ ၊ ပညာ မ်က္လုံး နဲ႕ ခႏၶာ ကို ၾကည့္ ရမွာ ၊ ခႏၶာၾကည့္ ေတာ့ ခႏၶာ ၏ ပကင္ိုယ္ ေသဘာကို ခႏၶာ ေကျပာလိမ့္ မည္။ သူေျပာ လူေျပာ မယူနဲ႕ ၊ ခႏၶာ ေကျပာတာ အမွန္ယူ ၊ ခႏၶာ က ေျပာတာ အမွန္သိမွ ယထာဘူတ ဉာဏ္ကို ရႏိုသင္ည္ ။ ခႏၶာ အမွန္သိေအာလင္ဲ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သိမွ ခႏၶာ ၏ ျဖစ္စဥ္ ကို သိမည္ ။ ခႏၶာ ဘယ္က စသလဲ ၊ ဘယ္ေနရာက ေနျပီး ဆက္ သလဲ ဆိုတာ သိဖို႕ ေအရးၾကီးတယ္ ၊ ဒီလိုမွ မ သိရရင္မ္း ႐ႈ မွန္း႐ႈ ျဖစ္လိမ့္မည္ ၊ ခႏၶာၾကီးဟာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ လို႕မွတ္ပါ ၊ ခႏၶာၾကီးဟာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ေနတဲ့ ခႏၶာ လို႕မွတ္ပါ ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ဆက္ေနတာသည္ ခႏၶာ ကိုယ္ၾကီး ၊ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ျပတ္တာသည္ နိဗၺာန္ ေခၚသည္ ။ မိုးကုတ္ဝိပႆနာ ဓမၼရိပ္သာမွာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ျပတ္တဲ့ တရားခ်ည့္ ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္ၾကီး ၏ အသံသြင္း တရားေတြ ဖြင့္လွစ္ ေဟာၾကားေနသည္၊ ထို ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္လို သူတိုင္း လာေရာက္၍ နာၾကားႏိုပင္ါသည္ ။ အလုပ္တရား ဆိုတာ ခႏၶာက ေျပာတာအမွန္ယူရမယ္ ၊ အနိစၥ လကၡဏာ ျမရင္င္ ပြါးမ်ား ေနတာပဲ ၊ သားသမီး မ်ားကိုမ်က္ေျခမျပတ္ ေစာင့္ျပီးၾကည့္သလို ခႏၶာ က ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးေနတာကို ေစာင့္ျပီး ၾကည့္ရမွာ ၊ ခႏၶာ နဲ႕ ဉာဏ္ တည့္ ဘို႕ ေအရးဟာ အၾကီးဆုံးေအရးပဲ ။ ဝိပႆနာ အလုပ္ လုပ္ တယ္ ဆိုတာ တမရင္ွာျပီး လုပ္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး ၊ ကိုယ့္ခႏၶာ ကိုယ္ ၾကည့္႐ုံပါဘဲ ၊ ၾကည့္ ေတာ့ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီး ေနတာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ခႏၶာ မွာ ေတြ႕ရမွာ ပဲ ၊ ခႏၶာ အရွိ ကို ဉာဏ္ အသိနဲ႕ ကို္ရကင္ ယထာဘူတဉာဏ္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာသိတဲ့ ဉာဏ္ နိဗၺာန္ ဆိပ္ဦး ေရာက္ျပီလို႕ ဆိုႏိုတင္ယ္ ၊ တစ္ အရွိနဲ႕ ႏွစ္ အသိ နဲ႕ ကို္ရကင္ မဂ္ပဲ ၊ အလုပ္စဥ္ ၾကည့္ခ်ရင္င္ မွတ္တမ္းၾကည့္ ၊ အလုပ္ၾကည့္ ခ်ရင္င္ ခႏၶာ ကို ၾကည့္ ၊ တရားထိုရင္တာ ေမကာင္းဘူး ဆိုရင္ တရားၾကားခိုေနတယ္လို႕ မွတ္ ၊ ခႏၶာ ဆိုတာ ဓမၼပဲ ၊ ထို ခႏၶာ ဓမၼ ကျပတာကို ကိုယ့္ဉာဏ္က ျမလင္ို႕ ၊ ခႏၶာ က အနိစၥ ကိုျပလို႕ အနိစၥ ဉာဏ္ ၊ ဒုကၡ ကိုျပလို႕ ဒုကၡ ဉာဏ္ ၊ အနတၱ ကိုျပလို႕ အနတၱ ဉာဏ္ ျဖစ္သြားတယ္ ။ ဓမၼ နဲ႕ တည့္တဲ့ ဉာဏ္သာလွ်င္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ျပတ္တဲ့ ဉာဏ္ ၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လုပ္ယူ လို႕ရတဲ့ ဉာဏ္ မဟုတ္ဘူး ၊ ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ လုပ္ယူတဲ့ ဉာဏ္ ဆိုရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ကျပတ္ ကို မျပတ္ဘူး ။ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဆိုတာ ( ဝါ ) ျဖစ္ပ်က္ ဆိုတာ ကိုယ့္ပါးစပ္ ကျဖစ္တာ မဟုတ္ ၊ ဓမၼ ကျပတာ ဓမၼ ေကျပာတာ ၊ ကိုယ္ ကလုပ္ယူတဲ့ ၊ အနိစၥ မဟုတ္ ျဖစ္ပ်က္မဟုတ္ ၊ ဓမၼ ကျပတဲ့ အနိစၥ ( ဝါ ) ျဖစ္ပ်က္ ၊ အဲဒါ မွ ျဖစ္ပ်က္ ဉာဏ္ ။ ေအရးၾကီးတာ ကခႏၶာ ထဲ ဉာဏ္သြင္း ဖို႕ ဆိုတာ မွတ္ၾကစမ္းပါ ၊ ခႏၶာ ထဲ ဉာဏ္သြင္းတာ အလုပ္ ခြဝင္င္ တာပဲ၊ ဉာဏ္ သြင္းတယ္ ဆိုတာ ကမၼႆကတဉာဏ္ ေလာက္သြင္းလို႕ မရဘူး ၊ ဒါေလာက္နဲ႕ ဆိုရင္ အ႐ိုး ၾကီးပြါးေရးပဲ ၊ ဘာဉာဏ္ နဲ႕ သြင္းရမလဲ ဆို ရင္ သစၥာႏုေလာမိက ဉာဏ္သြင္းရမယ္ ၊ သစၥာႏုေလာမိက ဉာဏ္ ဆိုတာ သစၥာ နဲ႕ ေလ်ာ္တဲ့ ဉာဏ္ပါပဲ ၊ သစၥာ တျခား အနိစၥ တျခားလို႕ မမွတ္ပါႏွင့္ ( ဝါ ) သစၥာ တျခား ျဖစ္ပ်က္တျခား မမွတ္ပါႏွင့္၊ ျဖစ္ျပီး ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေနတာ သည္ ဒုကၡသစၥာ ခ်ည့္သာမွတ္ပါ ၊ အခ်ိဳ႕ က ဒုကၡသစၥာ သိမွ တရားအားထုတ္ ရမယ္ ဆိုေတာ့ ဒုကၡသစၥာ ဆိုတာ လြယ္လြယ္နဲ႕ ဘယ္သိႏိုပင္ါ့မလဲ ဆိုျပီး ဆင္ေျေခပးေနၾကသူေတြ မ်ားစြာ ရွိသည္ ။ သို႕ အတြက္ ျဖစ္ပ်က္ ႐ႈေနတာသည္ ဒုကၡသစၥာ ကိုသိ - သိ ေနျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ႏိုပင္ါသည္ ။ ျဖစ္ျပီးပ်က္ ေနတဲ့ ေသဘာ သည္ ၊ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေန တဲ့ေသဘာ သည္ ၊ သုခလား ဒုကၡလား ဟူ၍သာ မိမိ ကိုယ္ပိုဉင္ာဏ္ ႏွင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ စဥ္းစားေဝဖန္ ၍ ၾကည့္ပါ ။ အခ်ိဳ႕ က ဒီမိုးကု္ရတိပ္သာ မွာလာျပီး တရားနာေနရတာ တစ္ခါလာလဲ ျဖစ္ပ်က္ ၊ တစ္ခါလာလဲ ျဖစ္ပ်က္ ခ်ည့္ ေဟာေနတာပဲ ဟုေျပာခ်င္ေျပာ ၾကပါလိမ့္မယ္ ၊ မိမိ တို႕ သႏၲာန္ မွာျဖစ္ျပီး ပ်က္တဲ့ ဓမၼ ကလြဲျပီး မျဖစ္မပ်က္ တဲ့ ေသဘာတရား မ်ားရွိပါရဲ့လား ဟု ဆင္ျခင္၍ ၾကည့္ၾေကစလိုပါသည္ ။ ျဖစ္ပ်က္ ရွိလ်က္ မျမင္ၾက၍ ဆရာေတာ္ၾကီး ဤမွ်ေဟာၾကားေတာ္ မူေနရပါ သည္….. ေယာဂီေအပါင္းတို႕ ….. ။http://www.mogokdhamma.com
Posted via BlogPost
No comments:
Post a Comment