Monday, March 11, 2013

လြဲမွားေေနသာ အယူအေဆလးမ်ား ေသၿပီး ၇ ရက္ (သို႕) အႏၲရာဘ၀၀ါဒ ***********************



လြဲမွားေေနသာ အယူအေဆလးမ်ား ေသၿပီး ၇ ရက္ (သို႕) အႏၲရာဘ၀၀ါဒ ***********************

http://www.worldofwisdom.asia/2013/03/blog-post_11.html

အႏၲရာဘ၀၀ါဒ လူတစ္ေယာက္ေသဆံုးေသာအခါ (၇) ရက္မလည္မီ မိမိပိုဆင္ိုရင္ာေနအိမ္ (ဘံု) ထဲတြင္ ေတစၧသူရဲဘ၀ႏွင့္ ရွိေနျပီး (၇)ရက္ ျပည့္ေျမာက္ေသာအခါမွသာ မိမိလားေျမာ္ရကမည့္ ဘံုဘ၀ေအထြေထြသို႔ ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသည္ဟူေသာ "အယူ၀ါဒ" တစ္ခုရွိပါ၏။ ယင္းအယူအဆ၌ သက္၀င္ယံုၾကည္သူဦးေရမွာလည္း အထုအထည္ ပမာဏၾကီးမားလွပါ၏။

ေကာင္းျပီ လူေေသသာအခါ လားရာဂတိတစ္ခုသို႔ တို္ရကိုက္ကူးေျပာင္းျခင္းမရွိဘဲ ေတစၧသူရဲဘ၀ကို "ၾကားခံ" ထားရသည္ဆိုျခင္းမွာ မွန္ကန္ပါေသလာ။ ယင္းအယူ၀ါဒသည္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဓမၼႏွင့္ ကိုက္ညီပါ၏ေလာ။

လူေသျပီးေနာက္ ေတစၧသူရဲဘ၀ႏွင့္ (၇)ရက္ေနျပီးမွ ေတစၧသူရဲဘ၀ကို ၾကားခံထားျပီးမွ ဘံုဘ၀တစ္ခုခုသို႔ ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသည္ဟူေသာ အယူမွာ "အႏၲရာဘ၀၀ါဒ" ျဖစ္ပါသည္။ ယင္း အႏၲရာဘ၀၀ါဒ သည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဓမၼ ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ျခားနားေသာ အယူ၀ါဒ ျဖစ္ပါ၏။

ဗုဒၶေဒသနာေတာ္အရမူ လူကြယ္လြန္ေသာအခါ စုတိစိတ္ခ်ဳပ္ျပ ီးေနာက္ ေနာက္တစ္ဘ၀မွာ ပဋိေသႏၶစိတ္ (ခ်က္ခ်င္း) ျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ၾကားခံဘ၀တစ္စံုတ္ရစာ မရွိပါေခ်။

တစ္ခါက ျပသင္စ္ပညာရွမင္်ားက ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအား "၀ိညာဥ္သည္ အတြ္ရယွိမွ ျဖစ္ပါသလား (သို႔) မတြယ္မီ အလြတ္ေအလ်ာက္ ျဖစ္ေနပါသလား။ အစိမ္းေတစၧျဖစ္သည္ ဆိုေသာစကား မွန္ပါသလား" ဟူ၍ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားပါသည္။

ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက- "အတြ္ရယွိမွ ျဖဳတ္သည္။ အတြယ္မရွိမီ အၾကားမွာ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အျဖစ္၌ အလြတ္ေအလ်ာ္ျဖစ္၍ေနရသည္ မဟုတ္ေပ။ အတြယ္မရွိမီ အၾကားမွာ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အျဖစ္၌ အလြတ္ေအလ်ာက္ျဖစ္၍ ေနေရသးသည္ဟူေသာ အယူသည္ အႏၲရာဘ၀ဒိဌိ အယူမည္၏။ ထိုအယူကို ဗုဒၶဘာသာက်မ္းဂန္တိ္ု႕၌ ပယ္ဖ်က္လ်္ရကွိၾက၏။

သတၱ၀ါတို႕၌ ျပဳခဲ့ေသာကံအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾက၏။ ကြယ္လြန္ေသာအခါ သူျပဳခဲ့ေသာကံႏွင့္ ေလ်ာ္ညီထိုက္တန္ သည့္ ဘံုဘ၀သို႔ ေရာေ္ရကပသည္။ ကြယ္လြန္သူ၌ အားအရွိဆံုးျဖစ္ေသာ 'ကံ' တစ္ခုသည္ မိမ္၏သက္ဆိုရင္ာဘံု၌ မိမိႏွင့္ သက္ဆိုရင္ာဘ၀ကိုသာ ျဖစ္ေစပါ၏။ အျခားေသာဘ၀တစ္ခုကို ၾကားခံမျပဳပါ။"

လူတစ္ေယာက္၏ ေနာက္ဆံုးစုတိစိတ္ျဖစ္ျပီးသည္ႏွင့္ ဘ၀သစ္ ပဋိေသႏၶစိတ္သည္ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ေပၚေၾကာင္းကို ေက်းဇူးရွင္ အရွဇင္နကာဘိ၀ံသ ဆရာေတာ္ၾကီးကလည္း ဤသို႔မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။ လူတစ္ေယာက္၏ ေနာက္ဆံုးစုေတစိ တ္ႏွင့္ ဘ၀သစ္ပဋိေသႏၶစိတ္သည္ လက္ေဖ်ာက္တစ္ခ်က ္တီးခ်ိန္ကို ကုေဋတစ္သိန္းေလာက္စိတ္လွ်င္ တစ္စိတ္ေလာက္သာ အခ်ိန္ၾကာ၏။ ဘ၀ေဟာင္းကစုေတသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳနင္က္ ဘ၀သစ္မွာ ျဖေ္ရစတာ့၏ ဟုဆိုလိုသည္။

အိမ္အနီးအပါး၌ ေတစၧျပိတၱာျဖစ္ေနသူမ်ားသည္ ထိုေတစၧၧဘ၀မွာပင္ အသစ္ျဖ္ရစ၏။ နတ္ျပည္ႏွင့္ ငရဲျပည္သို႕ ေရာက္မည့္သူလည္း ထိုေအတာအတြင္းမွာပင္ ထိုဘ၀သစ္၌ ျဖစ္ျပီးေလ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ေအလာင္းေကာကင္ို သခၤ်ဳိင္းမွာျဖစ္ေစ၊ အိမ္မွာျဖစ္ေစ သရဏဂံုတင္ေၾကာင္းကို ေသလြန္သူတို႔သိဖို႔ေအရးမွာ အလွမ္းေ၀းလွေခ်၏။ သိမည္ဆိုလွ်င္ အိမ္အနီး၌ သုသာန္အနီး၌ ေတစၧ၊ ျပိတၱာျဖစ္ေနသူေလာက္သာ သိခြင့္ရွိသည္။ အကယ္တႏၲဳ ေသဆံုးသူသည္ ကံေအၾကာင္းမလွေသာေၾကာင့္ ေတစၧသရဲဟု ေခၚေသာ ပရဒတၱဴပဇီ၀ိတ ျပိတၱာျဖစ္လွ်င္ ထိုျပိတၱာဘံု၌ (၇)ရက္မွ် ေခတၱေနျခင္းမဟုတ္။ မိမိပိုဘင္ံုမွာ ကာလအပိုင္းအျခားမရွိ ေနျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္ပါ၏။

ေတစၧသူရဲျဖစ္တိုင္းလည္း သူ႕မိသားစုႏွင့္ အိ္ရမာ ေအဆာအင္ဦး အနီးအပါးမွာ ေမနထိုပင္ါ။ မိမိ၏ မိသားစုႏွင့္ အိ္ရမာ ဥစၥာေအပၚ စြဲလမ္းတပ္မက္ေသာ ေတစၧသူရဲေတြသာ အိမ္အနီး၀န္းက်င္တြင္ က်လင္ည္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေသဆံုးျပီး (၇)ရက္ၾကာမွ ရက္လည္ဆြမ္းသြတ္ျခင္းသည္ အႏၲရာဘ၀၀ါဒီတို႕၏ အယူ၀ါဒ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ၀င္ေရာက္ေရာေႏွာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ကြယ္လြန္သူအတြက္ ရည္မွန္းျပီး သပိတ္သြတ္ဆြမ္းေကၽြး အလွဴဒါနျပဳ အမွ်ေ၀ျခင္းသည္ (၇)ရက္ ရည္လည္မွမဟုတ္ဘဲ ေသဆံုးျပီး တ္ရစက္၊ ႏွ္ရစက္အတြင္းမွာပင္ ျပဳလုပ္ႏိုပင္ါသည္။ ကြယ္လြန္သူကလည္း ပရဒတၳဳပဇီ၀ျပိတၱာျဖစ္ေန၊ အမွ်ေ၀ျခင္းကိုလည္း သာဓုေခၚႏိုခင္ဲ့လွ်င္ တ္ရစက္ႏွ္ရစက္ အတြင္းမွာ ျပိတၱာဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္လွ်င္ လည္း လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ သို႕မဟုတ္ ျပိတၱာဘ၀ အဆင့္အတန္းျမင့္မားႏိုင္ေပလိမ့္မည္။

ဤ "အႏၲရာရာဘ၀အယူ၀ါဒ" ေအပၚတြင္ ခ်မ္းေျမ႕ ရိပ္သာ ဆရာေတာ္ၾကီးကလလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း ေ၀ဖန္ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူခဲ့ဖူးပါသည္။ "လူေသလို႕ ရုပ္ခႏၶာၾကီး ပ်က္စီးသြားတဲ့အခါ၊ အသက္၀ိညာဥေ္ကလးဟာ ရုပ္ခႏၶာၾကီးထဲက မပ်က္စီးဘဲ ထြက္ခြါသြားျပီးေတာ့ သခၤ်ဳိင္းမွာျဖစ္ေစ၊ ေသသူရဲ႕ အိမ္နားပတ္၀န္းက်မင္ွာ ျဖစ္ေစ လွည့္လည္သြားေနတယ္လို႔ အခ်ိဳ႕ယူဆၾကတာေပါ့။ ေသသူရဲ႔၀ိညာဥ္ဟာ သူရွိေေနၾကာင္းကို သိေရအာင္ ကိုယ္ထရင္လင္ဲ ျပတယ္။ အိမ္တံခါးကိုလဲ လာေခါက္တယ္။ အိမ္ေအာက္မွာ ျဖစ္ေစ၊ အိမ္ထဲမွာျဖစ္ေစ၊ ေျခသံ တရွ္ရပွပ္နဲ႔ သြားလာလႈ္ရပွားေနတယ္ စသည္ျဖင့္ ယူဆစြဲလန္းၾကတယ္။ ဒါကိုပဲ သူရဲ ေတစၧလို႔ ေခၚေ၀ၚသမုတ္ၾကျပန္တယ္။ သူ႔ကို ရည္မွန္းျပီး ရက္လည္ဆြမ္းသြတ္ျခင္း စတဲ့ ဒါနကုသိုလ္ကို ျပဳလု္ရပင္ အဲဒီ၀ိညာဥ္ အတၱေလးက သာဓုေခၚျပီး တြ္ရယာမဲ့ တ၀ဲလည္လည္ေနတဲ့ သူရဲ၊ ေတစၧဘ၀မွ ကၽြတ္လြတ္သြားတယ္။ အဲဒီလို ကၽြတ္လြတ္သြားျပီးမွပဲ သူေရာက္ထိုက္တဲ့ ေနာက္ဘ၀တစ္ခုကို ေရာက္သြားရတယ္လို႔ အမ်ားအားျဖင့္ ယူဆစြဲလမ္းၾကတယ္။

ဒီ အယူအဆမ်ိဳးေကတာ့ ေရာက္ထိုက္တဲ့ဘ၀မ်ိဳးကို ေမရာေ္ရကသးမီ 'ၾကားခံအႏၲရာဘ၀' တစ္ခုရွိေသးတယ္လို႔ယူဆတဲ့ အယူမွားပါပဲ။

ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ အရေကတာ့ စုတိစိတ္ခ်ဳပ္ျငိမ္းတဲ့ေနာက္ ေနာက္တစ္ဘ၀မွာ ပဋိေသႏၶစိတ္ျဖစ္တာဟာ တစ္စကၠန္႔ေတာမင္ၾကာပါဘူး။ 'အႏၲရာဘ၀၀ါဒ' ကို မစြန္႕မူ၍ အျမဲယူက "နီယတမိစၧာဒိဌိ" ျဖစ္ေၾကာင္း ေက်းဇူးရွင္ စတုဂီရိေတာင္ေလးလံုးဆရာေတာ္ၾကီးကလည္း ဤသို႔ သတိေပးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။"

လူေေသသာ္ ရက္လည္မွ အိမ္ကသြားသည္ဟူ၍လည္း အယူမွားၾကသည္။ ေေသလျပီးလ်က္ အစားလာ၍ စားဦးမည္ဟု ခြက္ႏွင့္ ထမင္းကို ေအလာင္းအပါးတြင္ တည္ထားၾကသည္။ ေေသသာ္စုတိစိတ္အ ဆံုး၌ ပဋိေသႏၶစိတ္ျဖစ္၍ ဘ၀ျခားေလျပီျဖစ္လ်က္ အိမ္မွာ ခုန္ရစက္ေနျခင္းစသည္ကို အဘယ္သို႕ ျပဳႏိုမင္ွာအံ့နည္း။

ပစၥဳပၸန္ဘ၀အဆံုး ေသျခင္းစုတိစိတ္ျဖစ္၍ ခ်ဳပ္သည္၏ အျခားမဲ့၌ ပဋိေသႏၶစိတ္ျဖစ္ျမဲ ျဖစ္သည္။ ေသျခင္းတိစိတ္ ႏွင့္ ပဋိေသႏၶ စိတ္အၾကားမရွိ။

ထို႕ေၾကာင့္ ေသျပီးေသာ အသက္၀ိညာဥ္သည္ အိမ္မွာ (၇)ရက္ေနျပီးမွ ဘ၀တစ္ပါးသို႔ သြားသည္ဟူေသာ မွားေသာ အယူကို စြန္႕ကု္ရနွာ၏။ မစြန္႕မူ၍ အျမဲယူပါက နိယတမိစၧာဒိဌိ ျဖ္ရစာသည္။

အခ်ဳပ္ဆိုေရသာ္-လူေေသသာအခါ (၇)ရက္မလည္မီ ေတစၧသူရဲ ၀ိညာဥ္ဘ၀ႏွင့္ အိမ္တြင္ ေ၀့၀ဲက်လင္ည္ေနသည္ဟူေသာ အႏၲရာဘ၀၀ါဒသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဓမၼႏွင့္ ဆန္႕က်ဖင္ီလာျဖစ္ေသာ အယူ၀ါဒျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀တင္ိုင္း လြတ္လြတ္စြန္႕လႊတ္ေရွာခင္ြာအပ္ပါ၏။

မင္းနန္၊ ေမာ္ကၽြန္း - အယူအျမမင္ွန္ကန္ေရး မွ

Credit: mmcybermedia & Dhamma Garden Sayardaw

.................................

http://www.dhammagarden.com/2012/08/blog-post_17.html မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


Posted via BlogPost

No comments: