Saturday, April 20, 2013

စြန္႔ႏိ ုင္ခဲေသာအာသာ(၂)မ်ိဳး

စြန္႔ႏိ ုင္ခဲေသာအာသာ(၂)မ်ိဳး" •••••••••••••••••••••••••••••••• ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေလာကမွာ သတြာေတြ စြန္႔ပယ္ႏိုင္ဖုိ႔ခက္ ေနတဲ့အလုိအာသာႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္လို႔ အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ဒုကနိပါတ္ေတာ္မွာမိန္႔ေတာ္မူထားပါတယ္။

✿(၁) လာဘာသာ-ရလိုတဲ့အာသာ ✿(၂) ဇီ၀ိတာသာ-ေနလိုတဲ့အာသာ

ဒီအာသာႏွစ္မ်ိဳးဟာ ကိေလသာထူေျပာၾကတဲ့ သက္ရွိေလာကသားေတြကို လႊမ္းမိုးဖိစီးထားတာမို႔ စြန္႔ပယ္ႏိုင္ဖို႔ခက္ခဲေနသတဲ့။

(၁) ရလိုတဲ့အာသာ။ -------------------------------ရလိုတဲ့အာသာဆိုတာကိေလသာသေဘာကို ေဆာင္ေနသမွ် ေအးခ်မ္းမႈကို ဘယ္ေတာ့မွ မေပးႏိုင္ပါဘူး။ ဘာကိုပဲ ရခ်င္ရခ်င္၊ ကိုယ္ရခ်င္ၿပီဆိုတဲ့ ခ်င္ျခင္းဒီအာသာကုိ ျဖတ္ႏိုင္ဖုိ႔ ခက္ေနတက္ပါတယ္။ အာသာစိတ္ရဲ႕ အျပစ္ကိုလည္းမျမင္၊ အာသာရွိရာ အာရုံရဲ႕အျပစ္ ကိုလည္းမျမင္၊ ထိုအာသာအေမွာင္ ဖုံးေနၿပီဆိုရင္စြန္႔ပယ္ဖို႔ ပိုၿပီးေတာ့ ခက္ခဲပါတယ္။ ဘယ္အရာမဆို အျပစ္ကိုျမင္ေအာင္ ၾကည့္တက္ရင္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ စြန္႔ပယ္လာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္ ။

✿တကယ္ေတာ့ အာသာဆိုတာ "ေလာဘတဏွာ"ပဲမို႔ဒုကၡေပးမယ့္တရားပါ။ ကုိယ္အာသာရွိေနတဲ့အရာေတြ ကလည္း မၿမဲျခင္းဆင္းရဲအစိုးမရတဲ့ အရာေတြျဖစ္ေနေတာ့ ဘယ္မွာခ်မ္းသာခြင့္ ရေတာ့မွာလဲ၊ ဒုကၡေပးမယ့္အရာေတြခ်ည္းျဖစ္ေနပါၿပီ။

ဘုရားေပးတဲ့ ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔ အျပစ္ကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး အာသာနည္းႏိုင္သမွ်နည္းသြားေအာင္၊ ၿငိမ္းႏုိင္သမွ်ၿငိမ္းသြားေအာင္ ဆင္ျခင္ႏိုင္ဖို႔အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေလာကသားေတြမို႔ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခု၊ တစ္မ်ိဳးမဟုတ္ တစ္မ်ိဳး၊ ေမွ်ာ္ကိုးမက္ေမာလိုခ်င္ေနၾကတာပဲ၊ အာသာေတြအမ်ိဳးမ်ိဳး ေ ျပာင္းရွိေနၾကတာပဲ၊ ဒီအာသာကို ျဖတ္ႏိုင္ဖုိ႔ စြန္႔ပယ္ႏိုင္ဖို႔ခက္ခဲေနပါသတဲ့။

(၂) ေနလိုတဲ့အာသာ -------------------------------ေနလိုတဲ့အာသာဆိုတာကလည္းဒုကၡႀကီးပြားေရး ျဖစ္ေနသမွ်ေတာ့ ေအးျမခ်မ္းသာမႈကုိ မေပးႏိုင္ပါဘူး။ လက္ရွိဘ၀မွာ ေျခလက္အဂၤါ ျပည့္စုံက်န္းမာစြာနဲ႔ အစစအရာရာ အဆင္ေျပေျပ ေနရရင္ ခ်မ္းသာသုခ တစ္မ်ိဳးပါပဲ။

✿ဒါေပမယ့္ ေလာကမွကိုယ္ဘယ္လိုပဲေနရေနရ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ့္ေနရာကိုေတာ့ လိုလားမက္ေမာၾကတာ သဘာ၀ပါ။ ဘယ္လိုပဲ ဆင္းရဲဆင္းရဲ ေနသာသလိုေလး ေနခ်င္ၾကေသးတာလည္းတြယ္တာမႈ အာသာ တစ္မ်ိဳးပါပဲ။ တစ္ေန႔အားလုံး ေသရမွာပဲ၊ အားလုံးဟာ ေသမ်ိဳးေတြပါပဲလို႔သိထားတာမွန္ေပမယ့္၊ တကယ္တန္းၾကေတာ့ ေသေရးအတြက္ စိတ္၀င္စားသူ နည္းပါးပါတယ္။

ေသေရးထက္ ေနေရးကိုသာ ေတြးေနၾကတာပါ။ ဘယ္လုိရွာမယ္၊ဘယ္လိုစားမယ္၊ဘယ္လို၀တ္ဆင္မယ္။ ဘယ္လုိႀကိဳးစားၿပီး ဘယ္သူနဲ႔ ဘယ္လုိေနထိုင္ လိုက္မယ္ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးစိတ္ကူးေနတက္ပါတယ္။

✿မေသခင္ဘာလုပ္မလဲဆိုတဲ့ အသိနဲ႔ ေကာင္းေအာင္ တက္သူလည္းရွားပါတယ္။ မေသခင္အသက္ရွင္ ရတယ္ဆိုတဲ့ စကားဟာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ဖုိ႔အတြက္ သတိေပးတဲ့စကားတစ္ခြန္းပါ။ ကံတရားနဲ႔ သံသရာ သေဘာကို နားလည္ေနရင္ အမိုက္ေလာကထဲမွာအခ်ိန္မျဖဳန္းသင့္ပါဘူး။ အခုေတာ့ ဒီလိုုမဟုတ္ၾကပဲ၊သူေတာ္ေကာင္းေတြရွားပါးၿပီး ၊ ကုသိုလ္နဲ႔ေပ်ာ္သူက နည္းပါးေနတယ္။

ေလာကမွာ မေနခ်င္ေတာ့လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေသေၾကာင္းႀကံသူေတြရွိေပမယ့္၊ ေနခ်င္လြန္းလို႔ အသက္ရွည္ေဆးေဖာ္စားေနသူ။ ရွာေဖြသူေတြလည္းမနည္းပါဘူး။

ျမတ္စြာဘုရားေသာ္မွ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူခဲ့ၿပီ၊ ဂဂၤါ၀ါဠဳ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္လည္းမ်ားခဲ့ၿပီ။ ဘယ္တန္ခိုးရွင္ကစိတ္ကူးယဥ္ျပေနလို႔အားကိုးထိုက္မွာလဲ၊ ဒီလိုနဲ႔ေသမင္းအစာျဖစ္ရတဲ့ဘ၀ မနည္းေတာ့ၿပီ။ သတြာေတြဟာ ကိေလသာနဲ႔ အာရုံအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ခံစားခ်င္ၾကတာပါ။ဒီလိုခံစားေနခ်င္ၾကလို႔ လည္း ေသရမွာကို မလိုလားၾကတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

သေဗၺ ဘာယႏၱိ မစၥဳေနာ-သတြာ အမ်ားစုဟာ ေသရမွာကိုေၾကာက္ၾကသတဲ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ့္အသက္ကို လုိလာျခင္းဆိုတဲ ေနလိုတဲ့အာသာမ်ိဳး လႊမ္းမိုးလာၿပီဆိုရင္ ဒီအာသာကို လည္း ျဖတ္ႏိုင္ဖို႔၊ စြန္႔ပယ္ႏိုင္ဖို႔ခက္ခဲပါတယ္။

✿ေလာကမွာ အာသာနည္းေလေလ၊ ဒုကၡနည္းေလေလပါ၊ အာသာမ်ား ေလ ဒုကၡမ်ားေလဆိုတာ အသိဥာဏ္ရွိသူတိုင္း သေဘာထားမိၾကပါလိမ့္မယ္။ သာသနာေတာ္က ညႊန္ျပတဲ့ ၿငိမ္းေအးေၾကာင္းက်င့္စဥ္ေတြထဲမွ ာ"ေရာင့္ရဲျခင္းဟာ ခ်မ္းသာေၾကာင္း" ဥစၥာတစ္မ်ိဳးပါ။

အာသာတဏွာကို အေျခခံၿပီးတြယ္တာစြဲလမ္းမႈေတြမ်ား လာမယ္။မရ၊ရေအာင္ရွာေဖြၿပီးရျပန္ေတာ့လည္း ျပည့္စုံတယ္လို႔မရွိ၊ ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲအပူမ်ိဳးစုံေနၾကရမယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ လူ႔ဘ၀မွာ ရွာေဖြသုံးစြဲ၊ သိမ္းဆည္းေစာင့္ ေရွာက္၊ စိုးရိမ္ပူပန္ ဒုကၡအခ်ိန္ေတြသာမ်ားခဲ့ပါၿပီ၊။

ဘုံဘ၀ခႏၶာဆိုတာ ဒုကၡေတြရဲ႕ တည္ရာပါ။

အာသာတဏွာဟာ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းတရားခံပါ။

✿ ျမတ္စြာဘုရား-ရွင္က-

"ယံကိဥၥိ ဒုကၡံသေမၻာတိ၊သဗၺံ တဏွာပစၥယာ၊ ဒုကၡဟူသမွ် အာသာတဏွာေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္။"✿

✿ "တဏွာပစၥေယာ သဗၺဒုကၡံ ဇိနာတိ။ အာသာတဏွာ ကုန္ျခင္းဟာ ဒုကၡအားလုံးကို ေအာင္ႏိုင္ျခင္း" ပဲလို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ အာသာယဒုကၡိတာ ပဇာ=အာသာေၾကာင့္ သတြာေတြ ဒုကၡေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ မလဲြေတာ့ပါဘူး။

အားလုံးပဲ တဏွာႏွင့္ဆက္ေသာအာသာမွ ကင္းေ၀းေအာင္က်င ္ႀကံႏိုင္ပါေစ…ဟု

[အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ဒုကနိပါတ္ေတာ္]

(စာေရးသူ - ကိုရင္ေလး) —

No comments: