Sunday, April 28, 2013

*သံေယာဇဥ္ ပယ္သတ္နည္း

*သံေယာဇဥ္ ပယ္သတ္နည္း


သံေယာဇဥ္ ပယ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို့အတြက္ မဟာသတိပ႒ာနသုတၱန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားထားတာရွိပါတယ္။{(ဓမၼာႏုပႆနာ ၊ အာယတနပဗၺ အပိုင္းမွ) "ရဟန္းတို့ ဤသာသနာေတာ္ကရဟန္းသည္ မ်က္စိကိုလည္းသိ ၏၊။ အဆင္းတို့ကိုလည္းသိ၏၊ ။ ထိုႏွစ္ပါးစံုကိုစြဲ၍သံေယာဇဥ္ျဖစ္ျခင္းကိုလည္းသိ၏။ မျဖစ္ေသးေသာသံေယာဇဥ္၏ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္းသိ၏ ။ ျဖစ္ျပီးေသာသံေယာဇဥ္၏ပယ္ေၾကာင္းကိုလည္းသိ၏။ ပယ္ျပီးေသာသံေယာဇဥ္၏ေနာင္ခါမျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္ းသိ၏ ။"


ထို့အတူ.."နားကိုလည္းသိ၏၊ အသံတို့ကိုလည္းသိ၏။.........." "ႏွာေခါင္းကိုလည္းသိ၏၊အနံ့တို့ကိုလည္းသိ၏။. ........." "လ်ာကိုလည္းသိ၏၊အရသာတို့ကိုလည္းသိ၏။............" "ကိုယ္ကိုလည္းသိ၏။အေတြ့အထိတို့ကိုလည္းသိ၏။......." "စိတ္ကိုလည္းသိ၏၊ သေဘာတရားတို့ကိုလည္းသိ၏ ။.........."}


*သံေယာဇဥ္ေတြဘယ္လိုျဖတ္..* သံေယာဇဥ္ေတြဘယ္ေနရာမွာ ျဖစ္သလဲလို့ သိခ်င္ရင္ ေန႕စဥ္ဘ၀မွာ"လူသားေတြ ဘာလုပ္ေနၾကသလဲ"လ ိုၾကည့္ရပါမယ္၊၊ မ်က္စိနဲ့ၾကည့္တဲ့အလုပ္၊ နားနဲ့နားေထာင္တဲ့အလုပ္၊ ႏွာေခါင္းနဲ့ နမ္းရွဴတဲ့အလုပ္၊လ်ာနဲ့အရသာခံ တဲ့အလုပ္၊ကိုယ္နဲ့ထိေတြ့တ ဲအလုပ္၊ စိတ္နဲ့ၾကံစည္စိတ္ကူးတဲ့အလုပ္လို့အလုပ္ေျခာက္မ်ိဳ းသာ လုပ္ၾကပါတယ္။ ေမြးကထဲက ေသတဲ့ အထိထိုအလုပ္ေျခာ က္မ်ိဳးနဲ့သာ အလုပ္ရွုပ္ေနၾကတာပါ၊


မ်က္စိ နားႏွာေခါင္းလ်ာ ကိုယ္စိတ္ေျခာက္မ်ိဳး ကိုသာအလုပ္အေက်ြးျပဳေနၾကရတဲ့ မျပီးႏိုင္မဆံုးႏိုင္တဲ့အလ ုပ္ေတြလုပ္ေနရတာပါ၊ ဒီအလုပ္ေတြလုပ္ရင္း သံေယာဇဥ္ေတြတြယ္ေနၾကတာပါ၊ သံေယာဇဥ္ျဖတ္ခ်င ္ရင္လည္းဒီအလုပ္ေတြလုပ္ရင္းနဲ့သံေယာဇဥ္ကိုပါးေအာင္ ျဖတ္ၾကရမွာပါ။


"မျဖစ္ေသးေသာသံေယာဇဥ္၏ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္းသိ၏ ။ ျဖစ္ျပီးေသာသံေယာဇဥ္၏ပယ္ေၾကာင္းကိုလည္းသိ၏ ။"လို့ေဟာေတာ္မူရာမွာ သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေၾကာင္းဆိုတာ *အေယာနိေသာ မနသီကာရ* ႏွလံုးသြင္းမွားျခင္းပါပဲ။ မသင့္မေတာ္မမွန္မကန္ႏွလံုးသြင္းတာကို *အေယာနိေသာ မနသီကာရ*ႏွလံုးသြင္းမွားလို့ ဆိုပါတယ္။ လြယ္လြယ္နဲ့နားလ ည္ေအာင္ေျပာရရင္ရွု့မွတ္မွ ု့မပါ ၊ သတိမပါတာကို *အေယာနိေသာ မနသီကာရ* လို့ေျပာရမွာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ရွု့မ တ္မွု့မပါသတိမပါရင္ သံေယာဇဥ္ေတြျဖစ္လာ တယ္လို့ေျပာရပါမယ္၊


ျဖစ္ျပီးေသာသံေယာဇဥ္၏ပယ္ေၾကာင္းကေတာ့ *ေယာနိေသာ မနသီကာရ*ႏွလံုးသြင္းမွန္ျခင္းပါ၊သင့္ေတာ္မွန္ကန္စြာ ႏွလံုးသြင္းျခင္းပါ၊ ရွု့မွတ္မွု့သတိအျမဲရွိေနတာ သတိအျမဲျဖစ္ေနတာကို *ေယာနိေသာ မနသီကာရ* လို့ေျပာရမွာပါ၊ဒါ့ေၾကာင့္ရွု့မွတ္မွု့မွာသတိပါရင္ သံေယာဇဥ္ေတြကိုျပတ္တယ္လို့ေျပာႏိုင္ပါတယ္..။


No comments: