Sunday, April 28, 2013

ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား-အမွတ္စဥ္(၁၄၇) - သႆတႏွင့္ ဥေစၧဒ(အပိုင္း-၂)

ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား-အမွတ္စဥ္(၁၄၇) - သႆတႏွင့္ ဥေစၧဒ(အပိုင္း-၂) By Ye Win Tun


“ပထမဒုက- က ကိေလသာႏွင့္ အဘိသခၤရဏ တဲ့ကြယ္၊ကိေလသာ ဆိုတဲ့ တရားက သံသရာဝဲဂယက္ က လြဲမထြက္ႏိုင္ေအာင္ရပ္တည္ေနတာႏွင့္တူတယ္၊ ျမစ္အလယ္မွာ ဘာမွ်မလုပ္ဘဲ ရပ္တည္ေနလွ်င္ နစ္ျမဳပ္သြားမွာပဲျဖစ္တယ္၊သံသရာခရီးမွာ ပုဂၢိဳလ္ဟာလည္း သံသရာက ကၽြတ္လြတ္ဖို႔ ဘာမွ်မလုပ္လွ်င္ သံသရာမွာနစ္ေမ်ာ,ေမ်ာသြားမွာပဲ၊နစ္ေမ်ာဆိုတာက သံသရာမွာ က်င္လည္စဥ္ လူနတ္ျဗဟၼ ာဆိုတဲ့ အထက္တန္းစားကမက်င္လည္ရဘဲ ငရဲ,တိရစာၧန္,ၿပိတၱာ, အသူရကာယ္ ဆိုတဲ့ အပါယ္ဘံုမွာ နစ္ ျမဳပ္ၿပီး က်င္လည္ရမယ္လို႔ဆိုလိုတယ္”


အဘိသခၤရဏဆိုတာက ကုသိုလ္ကံကို ဆုိလိုတယ္၊ ကုသိုလ္ကံဆိုတာကလည္းဒါနမႈ, သီလမႈ, ဘာဝနာမႈမ်ားကိုဆုိလုိတယ္၊ ဒါနမႈ, သီလမႈ, ဘာဝနာမႈဆိုတာကလည္း နိဗၺာန္တိုင္ထိအားထုတ္တဲ့ကံမ်ိဳးကို မဆိုလိုဘူး၊ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံ,မဟာဂၢဳတ္ကုသိုလ္ကံမွ် အားထုတ္ျခင္းကိုဆိုလုိတယ္၊ ကာမာဝစရကုသိုလ္ကံမွ်ကိုသာအားထုတ္ခဲ့လွ်င္ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံုမွာ ျဖစ္မယ္၊မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ကံ မွ်ကိုသာ အားထုတ္ခဲ့လွ်င္ကာမသုဂတိ ၇-ဘံုမွာ ျဖစ္မယ္၊ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ကံမွ်ကိုသာ အားထုတ္ခဲ့လွ်င္ ႐ူပျဗဟၼာ, အ႐ူပျဗဟၼာဘံုမွာျဖစ္မယ္၊ဒါေၾကာင့္ အဘိသခၤရဏေခၚရတဲ့ ကာမကုသိုလ္ကံ,မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ကံမွ်သာ ျပဳလုပ္ခဲ့လွ်င္လည္းသံသရာမွာ ေပၚေမ်ာ,ေမ်ာမယ္လို႔


“ဒုတိယဒုက- က တဏွာႏွင့္ ဒိ႒ိ တဲ့ကြယ္” “တဏွာဆိုတာက အဆင္းစသည္ကိုတပ္္မက္တဲ့တဏွာေပါ့၊ တဏွာရဲ႕အစြမ္းအားျဖင့္သံသရာမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနလွ်င္ အားမထုတ္ဘဲ ရပ္တည္ေနတာႏွင့္တူလို႔ သံသရာမွာ နစ္ျမဳပ္သြားမယ္တဲ့၊ ဒိ႒ိဆိုတာကမိစၧာဒိ႒ိ အယူရွိၾကတဲ့ ပုရာဏကႆပစတဲ့ရေသ့ဒိ႒ိမ်ားကို ဆုိလိုတယ္၊အဲဒီ ရေသ့မ်ားဟာ ကိေလသာကုန္ခမ္းေအာင္ရယ္လို႔ ကိုယ္ကို


အတၱကိလမထာႏုေယာဂအက်င့္မ်ားကိုျပဳလုပ္ၾကေသာ္လည္း ဒီအက်င့္မ်ားျဖင့္ ကိေလာသာမကုန္ႏိုင္ဘူး၊ ကိေလသာမကုန္ႏိုင္တဲ့အတြက္သံသရာမွာ ေပၚေမ်ာ,ေမ်ာသြားမယ္ကြယ့္”


“တတိယဒုက- က သႆတဒိ႒ိႏွင့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိ ပဲ၊ သႆတိဒိ႒ိဟာ ရပ္တည္ေနတာနဲ႔တူလို႔ သံသရာမွာ နစ္ျမဳပ္မယ္တဲ့၊ဥေစၧဒဒိ႒ိက အားထုတ္ကူးခတ္ျခင္းႏွင့္တူလုိ႔ သံသရာမွာ ေပၚေမ်ာ,ေမ်ာမယ္တဲ့”


ဒီေနရာမွာ ဆိုလုိခ်င္တာက တတိယဒုကပဲကြယ့္၊ တတိယဒုကအရ သႆတႏွင့္ ဥေစၦဒႏွစ္ပါးမွာ သႆတအရ တဏွာကို ေကာက္ယူတယ္၊ဥေစၧဒအရ ဒိ႒ိကိုေကာက္ယူတယ္၊ အဓိပၸာယ္က တဏွာ၏အစြမ္းျဖင့္ ကာမဂုဏ္ကို ခံစားတယ္ဆိုတာ ထိုကာမဂုဏ္ကို ခိုင္ၿမဲတယ္လို႔ယူဆတဲ့ သႆတ အယူေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္၊ ဒိ႒ိအစြမ္းအားျဖင့္ အတၱကိလမထာႏုေယာဂအက်င့္ က်င့္တယ္ဆိုတာဒီအက်င့္ျဖင့္ ဘဝျပတ္မယ္လို႔ ယူဆတဲ့ဥေစၦဒအယူေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္၊ယခု ေျပာခဲ့တဲ့ တဏွာႏွင့္ဒိ႒ိ,သႆတႏွင့္ဥေစၧဒအယူေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္၊ယခုေျပာခဲ့တဲ့ တဏွာႏွင့္ ဒိ႒ိ,သႆတႏွင့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိတို႔အမည္ခ်င္းတူေသာ္လည္းသေဘာျခင္းမတူဘူးလို႔ ယူဆတယ္၊နိႆယဆရာေတာ္ျပဆိုတဲ့ သႆတႏွင့ ကာမသုခလိႅကာ၊ဥေစၧဒႏွင့္ အတၱကိလမထဆိုတာဟာ ယခု ၾသဃတရဏအ႒ကထာကို ရည္ညႊန္းတာပဲ ျဖစ္တယ္ကြယ့္။


“မွန္ပါ၊သႆတႏွင့္ ဥေစၧဒကိုေတာ့ အနည္းငယ္ရွင္းလင္းသြားပါၿပီ၊ဆရာေတာ္ ထုတ္ျပတဲ့ ဒုက ၇-ပါးကို ၿပီးဆုံးေအာင္ မိန္႔ေတာ္မူပါဦးဘုရား”


“ဒုက ၇-ပါးအနက္ ယခု တတိယဒုက ၿပီးသြားၿပီ၊စတုတၳဒုက, က တဏွာ, ဒိ႒ိ ႏွင့္ အဘိသခၤရဏ တို႔ျဖစ္ၾကတယ္၊ တဏွာ, ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ ရပ္တည္ေနလွ်င္ နစ္ျမဳပ္မယ္၊တဏွာ,ဒိ႒ိတို႔မွ ၾကြင္းေသာကိေလသာတို႔၏ အစြမ္းျဖင့္ အားထုတ္လွ်င္ ေပၚေမ်ာ,ေမ်ာမယ္တဲ့ ”


“ပဥၥမဒုက - က ကာမသုခလိႅကာႏုေယာဂႏွင့္အတၱကိလမထာႏုေယာဂတို႔ ျဖစ္ၾကတယ္၊ ကာမသုခလိႅကာႏုေယာဂအစြမ္းျဖင့္ ကာမဂုဏ္အၾကားမွာနစ္ျမဳပ္ေနလွ်င္ဘဝမွာ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္းမရိွတဲ့အတြက္ ရပ္တည္ေနတာႏွင့္ တတယ္၊ သံသရာျမစ္အလယ္မွာရပ္တည္ေနလွ်င္ နစ္ျမဳပ္သြားမယ္တဲ့၊ ကိုယ္ကို ညွဥ္းပမ္းျခင္း အတၱကိလမထာႏုေယာဂအက်င့္ျဖင့္အားထုတ္ျပန္လွ်င္လည္း အားထုတ္မႈမမွန္တဲ့အတြက္ ေပၚေမ်ာ, ေမ်ာသြားမယ္တဲ့”


“ဆဓမဒုက- က လီနႏွင့္ ဥဒၶစၥ တဲ့၊လီနဆိုတာ တြန္႔တိုဆုတ္နစ္တာေပါ့၊တြန္႔တုိဆုတ္နစ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ဘာမွ်မလုပ္ဘဲ ေနလွ်င္လည္းျမဳပ္သြားမယ္တဲ့၊ ဥဒၶစၥဆိုတာ ျပန္႔လြင့္တာတဲ့၊ ျပန္႔လြင့္တဲ့စိတ္ျဖင့္ အားထုတ္ျပန္လွ်င္လည္းေပၚေမ်ာ,ေမ်ာ သြားမယ္တဲ့”


“သတၱမဒုက- က အကုသလာဘိသခၤရဏႏွင့္ ေလာကိယကုသလာဘိသခၤရဏ တို႔ ျဖစ္ၾကတယ္၊ အကုသလာဘိသခၤရဏဆုိတာက အကုသိုလ္ကံေတြကိုလုပ္ေနလွ်င္ အပါယ္ဘံုမွာ ျမဳပ္ေမ်ာ, ေမ်ာမယ္တဲ့၊ေလာကိယကုသလာဘိသခၤရဏဆိုတာ ေလာကီကုသိုလ္ေတြအားထုတ္ေနျပန္လွ်င္လည္းေပၚေမ်ာ ေမ်ာမယ္တဲ့၊ဒါေၾကာင့္ သံသရာမွာ ျမဳပ္ေမ်ာလည္းမေမ်ာ၊ ေပၚေမ်ာလည္း မေမ်ာရေအာင္ေလာကုတၱရာကုသိုလ္ဆိုတဲ့ မဂ္ကုသိုလ္ကိုရေအာင္ အားထုတ္ပါလို႔ဆုိလုိတာပါပဲကြယ္”


“တပည့္ေတာ္ကို အနည္းငယ္ ထပ္ဆင့္ေလွ်ာက္ထားခြင့္ျပဳပါဦးဘုရား”


“ေလွ်ာက္ထားပါ၊ဘာမ်ား ေလွ်ာက္ထားခ်င္တာလဲကြယ့္”


“ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ အေျဖကို ၾကားရေတာ့တပည့္ေတာ္ ပိုသေဘာေပါက္ပါတယ္ဘုရား၊ ေလာကမွာ ကာမဂုဏ္ ခံစားၾကတယ္ဆိုတာ သႆတဒိ႒ိႏွင့္ယွဥ္ၿပီးခံစားၾကတယ္၊ ခံစားအပ္တဲ့ အာ႐ံုဟာ အၿမဲတည္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ၿပီးခံစားတာေပါ့ဘုရား၊ အဲဒီအာ႐ံုအၿမဲတည္တယ္လို႔ ထင္ျမင္မႈသႆတဒိ႒ိဆိုတာဟာ ယခု ပစၥဳပၸန္မွ်ကိုသာ ငဲ့တယ္၊သကၠာယဒိ႒ိ ၂၀-အတြင္းကသႆတဒိ႒ိ ၁၅-ပါးေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ သႆတဒိ႒ိ ၁၅-ပါးမဟုတ္တဲ့အျပင္ ဒီ႐ုပ္,ဒီနာမ္ဟာ ဒီဘမွာပင္ျပတ္တယ္၊ ေနာက္ေနာင္ဘဝ ျဖစ္ရန္ မရွိေတာ့ဘူး၊ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္ မျပတ္ခိုက္ ကာမဂုဏ္တရားကိုအျပည့္အဝ ခံစားေပေတာ့လို႔ ဥေစၧဒဒိ႒ိအတြင္း သက္ဝင္သြားတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ယူဆတာဟုတ္ပါသလား ဘုရား”


“ဟုတ္ပါတယ္၊ဘုန္းႀကီးလည္းဒီလိုပင္ယူဆပါတယ္”


“ႏို႔ၿပီးမိမိခႏၶာကိုယ္ကို ညွဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္ၿပီးတရားက်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဒီအက်င့္ျဖင့္ ငါဟာ ဘဝ ျပတ္လိမ့္မယ္၊ေနာက္တစ္ဖန္ ႐ုပ္သစ္,နာမ္သစ္ျဖစ္ဖုိ႔ မရွိဘူးဆိုတဲ့ ႐ုတ္ျပတ္, နာမ္ျပတ္ ဥေစၧဒအယူကိုငဲ့တယ္ေပါ့၊ အဲဒီလို႐ုပ္ျပတ္ နာမ္ျပတ္ကို ငဲ့ျခင္းဟာ (အက်င့္ေၾကာင့္ ျပတ္တယ္)ဆိုတဲ့ ပစၥဳပၸန္မွ်ကိုသာ ငဲ့တယ္၊သကၠာယဒိ႒ိ ၂၀-အတြင္းကအက်င့္ေၾကာင့္ မဟုတ္တဲ့ျပတ္ျခင္း ဥေစၧဒဒိ႒ိ၅-ပါးေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊မဟုတ္တဲ့အျပင္ ဤ ေကာင္းမြန္ေသာ အက်င့္ေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ (အတၱ)ျပတ္လွ်င္ျပတ္၊ မျပတ္လွ်င္ဤေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ ေကာင္းေသာသုဂတိဘံုမွာ ငါ့ရဲ႕အတၱျဖစ္ရမယ္လို႔ ယူဆျခင္းရွိတဲ့အတြက္သႆတဒိ႒ိအတြင္းမွာေတာင္ ပါဝင္သြားတာေပါ့ ဘုရား၊ဒီအယူအဆေကာ ဟုတ္ပါသလား


“ဟုတ္ပါတယ္၊ေလာကမွာ အတၱတရားဟာ မျပတ္စဲဘူး၊တစ္ဘဝၿပီးတစ္ဘဝ ကုသိုလ္,အကုသိုလ္အက်ိဳးကို အတၱက လိုက္ၿပီး ခံစားတယ္ဆိုတဲ့ သႆတဒိ႒ိအယူဟာကံ, ကံရဲ႕အက်ိဳးကို ယံုၾကည္တဲ့ ကမၼဝါဒိအတြင္းမွာ ပါဝင္တယ္၊ ကမၼဝါဒီအတြင္းမွာပါဝင္တဲ့အတြက္ရတနာသံုးပါးအေပၚ သက္ဝင္ယံုၾကည္သူပင္ျဖစ္ေစ၊ ရတနာသံုးပါးအေပၚ မယံုၾကည္တဲ့ မိစၧာဒိ႒ိပင္ျဖစ္ေစ ကုသိုလ္ကံကို အားထုတ္တယ္၊ အားထုတ္တဲ့ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္သုဂတိဘံုမွာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ သဂါထာဝဂၢသံယုတ္ တာယနသုတ္မွာ တာယနနတ္သားဟာ လူ႔ဘဝက ရတနာသံုးပါးအေပၚမယံုၾကည္ဘဲ တိတိၳတစ္ဦးပါပဲ၊ သို႔ေသာ္လည္းကမၼဝါဒီ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လို႔ ကုသိုလ္ကို လုပ္တယ္၊ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ နတ္ျဖစ္တယ္လို႔အ႒ကထာမွာ ဖြင့္ျပထားတယ္၊ဒါေၾကာင့္ သႆတဒိ႒ိအယူရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ကမၼဝါဒီအတြင္းပါဝင္လို႔ဒါနကံ, သီလကံကစၿပီး အတၱကိလမထာႏုေယာဂတိုင္ေအာင္ ေကာင္းမႈအလုပ္ကို


ဥေစၧဒဒိ႒ိအယူရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က လူေသလွ်င္ျပတ္တာမို႔ ကံကို ယံုၾကည္တဲ့ ကမၼဝါဒီ မဟုတ္ဘူး၊ ကမၼဝါဒီ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမလုပ္ဘူး၊ကာမဂုဏ္ကို ခံစားတဲ့ကာမသုခလိႅကာႏုေယာဂမွ စၿပီးမေကာင္းမႈကို လုပ္တတ္တယ္။


“မွန္ပါ၊တပည့္ေတာ္ နားရွင္းသြားပါၿပီဘုရား”


အခု ေျဖဆိုခဲ့တာက ငါတို႔ရဲ႕အယူအဆကို တင္ျပေျဖဆိုခဲ့တာပဲ၊ယခု အယူအဆဟာ မွားခ်င္လည္း မွားမယ္ေပါ့၊ဒီထက္ေကာင္းတ့ဲ အယူအဆရွိေသးလွ်င္လည္း အဲဒီခိုင္ခန္႔တဲ့အယူအဆကို ယူတာေပါ့ကြယ္ဟုတ္လား” “မွန္ပါ၊ဝမ္းသာလွပါၿပီ ဘုရား”


“သာဓု - သာဓု -သာဓု”


***ဆက္ရန္*** ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား- အမွတ္စဥ္(၁၄၈)


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္*** ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ အဂၢမဟာသဒၶမေဇာတိကဓဇ ဘဒၵႏၲေဒဝိႏၵာဓိပတိ (ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ -တည္ေတာဆရာေတာ္ႀကီး) ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ားအတြဲ(၄) (စာမ်က္ႏွာ -၁၃၃ ~၁၃၆) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။


ဤအေမး-အေျဖအား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍ ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။


(ကပိၸယေမာင္ရဲ)


Monday, April 29, 2013 12:10 pm


No comments: