Monday, April 29, 2013

အကုသိုလ္ကံ၊ကုသိုလ္ကံ ဘယ္ကံ အားႀကီး ၾကသနည္း။

အကုသိုလ္ကံ၊ကုသိုလ္ကံ ဘယ္ကံ အားႀကီး ၾကသနည္း။


ကံႏွစ္ပါးတြင္ အကုသိုလ္ကံ အားနည္း၏။ကုသိုလ္ကံ အားႀကီး၏။အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ဤေလာက၌သူ၏ အသက္ကို သတ္ျခင္း၊သူ၏ဥစၥာကိုခိုးျခင္းစေသာ မေကာင္းမႈ ကံကိုျပဳခဲ့ေသာ္ မ်က္ ေမွာက္၌ပင္မင္းျပစ္ စိုးဒဏ္ကို ခံရျခင္း စေသာ အျပစ္သည္ ျဖစ္ပါသည္ မဟုတ္ေလာ။ ကုသိုလ္ကံကိုျပဳ ၍ ဤကဲ့သို႔ အျမန္မစံရတကားဟူျငားအံ့။ အကုသိုလ္ကံသည္ အာႏုေဘာ္ နည္းေသာေၾကာင့္ ျမန္စြာ အက်ိဳးေပး၏။ကုသိုလ္ကံသည္ အာႏုေဘာ္ ႀကီ းေသာေၾကာင့္ ေႏွးေနွးမွ အက်ိဳးေပး၏။ ဥပမာ-ေကာက္ပဲ၊စပါး စေသာ အပင္သည္ တစ္ႀကိမ္သာ စားရ၍အာႏုေဘာ္ငယ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္စြာ ႀကီးသျဖင့္ ျမန္စြာသီး၏။အုန္းထန္းစေသာ သစ္ပင္သည္ ရွည္ၾကာစြာ စားရ၍ အာႏုေဘာ္ႀကီးေသာေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးသျဖင့္ ေႏွးေႏွးသီးသကဲ့သို႔တည္း။ ၾကာ မၾကာေသာအားျဖင့္ေထာက္ထားေသာ္ အကုသိုလ္ကံသည္ ဂရုကံသို႔ ေရာက္ေသာ္ အနႏၱရိယကံပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ကမၻာခံလွ်င္ လြတ္၏။ကုသိုလ္ကံမူကား ကမၻာအရာ အေထာင္ျဖင့္လည္းအဆံု းမရိွ၊ သတၱိအားေလ်ာ္စြာ ခံစား စံစားရသည္သာ ျဖစ္၏။ ဒုႆီလ ရဟန္းတစ္ဦးအားသံဃာေတာ္ဟု အမွတ္ထား၍ လွဴအပ္ေသာ ဒါနသည္လည္းအသေခၤ်ယ် ကာလပတ္လံုး အက်ိဳးေပးေၾကာင္းကို ဒိကၡဏ၀ိဘဂၤသုတ္ စသည္တို႔၌ ေဟာေတာ္မူသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ကံ အားႀကီးေၾကာင္းကို သိအပ္၏။ အားႀကီးေသာေၾကာင့္လည္းအကုသိုလ္ကံ တားျမစ္နိုင္၏။ မိလိႏၵာမင္းႀကီးကေမးေလွ်ာက္၏။ ``အရွင္နာဂသိန္၊ အၾကင္သူသည္ အႏွစ္တစ္ရာမွ်ေလာက္ မေကာင္းမႈကို ျပဳ၍ေသခါနီးကာလ၌ဘုရားဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေအာက္ေမ့ျခင္းစေသာ ကုသိုလ္ကံကိုျပဳ၏။ထိုသူသည္ ထိုကုသိုလ္ေၾကာင့္နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ရ၏ဟူေသာ စကားကို ကၽြႏု္ပ္မယံုၾကည္နိုင္။သတၱ၀ါတစ္ခုကို သတ္မိေသာေၾကာင့္ ငရဲခံရ၏ဟူေသာ စကားကိုလည္းမယံုနိုင္´´ အရွင္နာဂသိန္ ေျဖဆိုေတာ္မူ၏။ ``မင္းႀကီး၊ အနည္းငယ္ေသာ ေက်ာက္ခဲ သံခဲသည္ ေရ၌ ေပၚ၏ေလာ´´ ``အရွင္ဘုရား၊ ေလွႏွင့္ ကင္း၍မေပၚ´´ ``မင္းႀကီးမ်ားစြာေသာ ေက်ာက္ခဲ သံခဲတို႔သည္လည္းေလွႏွင့္ ကင္း၍ေရ၀၌ ေပၚ၏ေလာ´´ ``အရွင္ဘုရားမေပၚနိုင္ေခ်´´ ``မင္းႀကီး၊ ေလွကားကုသိုလ္ကံႏွင့္တူ၏၊ေက်ာက္ခဲကား အကုသိုလ္ကံႏွင့္တူ၏။တစ္စင္းတည္းေသာ ေလွသည္ ေက်ာက္ခဲအမ်ားကိုေဆာင္နိုင္သကဲ့သို႔အားႀကီးေသာ ကုသိုလ္ကံ တစ္ခုတည္းသည္ မ်ားစြာေသာ အကုသိုလ္ကံကို တားနိုင္၏။ထို႔ေၾကာင့္ ၾကာျမင့္စြာျပဳေသာ အကုသိုလ္ကို ေသခါနီး၌ျဖစ္ေသာကုသိုလ္ကံသည္ ေဆာင္နိုင္ေလသတည္း ´´ (ဦးေသာ္ဇင္ ၏စြယ္စံုေက်ာ္ထင္ စာအုပ္မွ)


No comments: