ရက္လည္ဆြမ္းတရာ းမွာ ပရိတ္ရြတ္ၿပီးမွေရစက္ခ်ျခင္းႏွင့္ ေရစက္ခ်ၿပီးမွ ပရိတ္ရြတ္ျခင္းတြင္ မည္သည့္အယူအဆက မွန္,မမွန္
“အမွတ္(၁)အေျဖကိုေတာ့ သေဘာက်ပါၿပီ၊အမွတ္( ၂) အေျဖကို ဆက္လက္ေျဖဆိုေပးပါဦးဘုရား”
“အမွတ္(၂)ျပႆနာက ရက္လည္ဆြမ္းတရားမွာပရိတ္ရြတ္ၿပီးမွ ေရစက္ခ်ရမွာလား (သို႔မဟုတ္) ေရစက္ခ်ၿပီးမွ ပရိတ္ရြတ္ရမွာလားဆိုတဲ့ျပႆနာေပါ့”
“မွန္ပါတယ္ဘုရား”
“ဒီျပႆနာကို မေျဖမီ ရက္လည္ဆြမ္းေကၽြးတဲ့အယူအဆအနည္းငယ္ေျပာျပဦးမယ္၊ မ် ားေသာအားျဖင့္ ပုထုဇဥ္ေတြဟာ အတၱအယူရွိတဲ့ သူေတြခ်ည္းပဲျဖစ္ၾကတယ္၊အတၱအယူဆိုတာ ငါဟာ ဟိုဘဝက ေသၿပီးဒီဘဝမွာ ျဖစ္တယ္၊ ဒီဘဝကေသၿပီးေနာင္ဘဝမွာ ျဖစ္ဦးမယ္ဆိုတဲ့အယူအဆထဲက (ငါ) ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာ အတၱအယူအဆပဲ၊ ဗုဒၶဝါဒအတြင္းမွာ အဝိဇၨာမကင္းေသးသမွ် ဘဝကမကင္းဘူးလိ ု႔ေဟာထားတာ ရွိတယ္၊ ႐ုတ္တရက္ၾကည့္လွ်င္ အတၱအယူအဆႏွင့္တူသလိုလို ျဖစ္ေနေသာ္လည္းဗုဒၶဝါဒကဤဘဝမွ ထိုဘဝျဖစ္တာ ပါေသာ္လည္း ထိုဘဝႏွစ္ခုအတြင္းမွာ (ငါ)ဆိုတဲ့ အတၱ မပါဘူး၊ အခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားက အဲဒီအတၱကို နတ္ဘုရားက ဖန္ဆင္းထည့္လိုက္တယ္၊ အဲဒီ အတၱ နတ္ဘုရားထံ ျပန္မေရာက္သမွ်ဘဝမ်ားစြာ က်င္လည္တယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။
ေလာကမွာ သတၱဝါေသေသာ္လည္း နတ္ဘုရားထည့္ေပးလုိက္တဲ့အတၱကေတာ့ ေသ႐ိုးမရွိ၊ လူ႔ဘဝက ေသၿပီ းနတ္ျဖစ္လွ်င္ လူ႔ဘဝက အတၱဟာ နတ္ဘဝေရာက္ သြားတယ္၊နတ္ဘဝက စုတိၿပီး ငရဲက်သြားလွ်င္ နတ္ဘဝက အတၱဟာ ငရဲသူထံ ေရာက္သြားတယ္လို႔ ယူဆတတ္ၾကတယ္၊အဲဒီ အတၱကို ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကငါလို႔လည္း သံုးတယ္၊လိပ္ျပာေကာင္ ဝိညာဉ္ေကာင္လို႔လည္းသံုးတယ္၊ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္မ်ားငါ, ဝိညာဉ္, လိပ္ျပာလို႔ ယူဆၾကတဲ့ အတၱဟာ လူေသၿပီးတဲ့ေနာက္ေနာက္ဘဝမွာ ခ်က္ခ်င္း မျဖစ္ေသးဘဲ ေသတဲ့ဌာနအနီးအပါးမွာ (ခုနစ္ရက္)ေနရေသးတယ္လို႔ ယူဆတတ္ၾကသတဲ့၊အဲဒီအယူအဆကို (အႏၲရ ဘဝဝါဒီ)လို႔ ေခၚဆိုၾကတယ္ကြယ့္။
ဗုဒၶရဲ႕ဝါဒအတိုင္းဆိုလွ်င္ အဝိဇၨာက်န္ေသးတဲ့သတၱဝါတစ္ဦး ေသလြန္သည္ကို စုတိလို႔ ေခၚတယ္၊ ေနာက္ဘဝ ျဖစ္တာကို ပဋိသေႏၶလို႔ ေခၚတယ္၊ မရဏာသႏၷဝီထိမွာ စုတိၿပီးလွ်င္ ပဋိသေႏၶပဲ၊ စုတိႏွင့္ ပဋိသေႏၶၾကားမွာ ဘာဘဝမွ်မရွိဘူး၊အႏၲရဘဝ မရိွတဲ့အေၾကာင္းကို သၿဂၤ ိဳဟ္ဝီထိမုတ္ မရဏုပၸတိၱအဖြင့္မွာ -“တသိၼံ နိ႐ုဒါၶဝသာေနတႆာနႏၲရေမဝ ”ဆိုတဲ့ စကားအထူးကို ထည့္ထားတယ္၊အဓိပၸာယ္ကထို စုတိစိတ္ခ်ဳပ္လွ်င္ ထိုစုတိစိတ္ အျခားမဲ့မွာ ပဋိသေႏၶစိတ္ကို ျဖစ္ေစသတဲ့၊ စုတိဆိုတဲ့ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ၾကားကာလ မရွိေတာ့ဘဲ ေနာက္ဘဝမွာ ခ်က္ခ်င္း ပဋိသေႏၶကို ျဖစ္ေစတယ္ဆိုတဲ့အယူအဆကိုအခ်ိဳ႕ကမႏွစ္သက္ၾကဘူး၊ စုတိႏွင့္ ပဋိသေႏၶအၾကားမွ ာ ဘဝထူးတစ္ခု ရွိေသးတယ္လို႔ ယူဆတတ္ၾကတယ္၊ ေသသူကို ေကၽြးတဲ့ ကုဗၺီထမင္းဆိုတာအမွန္ကေတာ့ ေသေနတဲ့အေလာင္းေကာင္ကို ေကၽြးတာမဟုတ္ဘူး၊ခႏၶာကိုယ္ အစြဲအ လမ္းျဖင့္ အျခားဘဝမွာမျဖစ္ႏိုင္ေသးဘဲ အိမ္မွာကပ္ေနတဲ့ အတၱေခၚတဲ့ လိပ္ျပာေကာင္ကိုေကၽြးတာ ျဖစ္တယ္၊အဲဒီအတၱေခၚတဲ့ လိပ္ျပာေကာင္ဟာ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ အိမ္မွာ(ခုနစ္ရက္) ျဖစ္ေနေသးသတဲ့၊ အဲဒီလိုျဖစ္ေနခိုက္ျမင္ခ်င္တာကို ျမင္ႏိုင္တယ္၊လိုရာကို သြားႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆတတ္ၾကေသးတယ္။
ဒီအယူအဆဟာ ဘယ္သူေတြမွာ ရွိတာလဲဆိုေတာ့ ေရွးဟိႏၵဴႀကီးေတြမွာရွိၾကတယ္၊အဲဒီအယူအဆေၾကာင့္ ကြယ္လြန္သူ ဒုတိယဘဝမျဖစ္မီခုနစ္ရက္ အခ်ိန္မွာ ကုသိုလ္ျပဳၿပီးေသသူကိုအမွ်ေပးေဝၾကရတယ္၊ ေရွးဟိႏၵဴႀကီးမ်ားရဲ႕အယူအဆဟာ ဗုဒၶဘာသာအတြင္း ဝင္ေရာက္လာၿပ။ိးလူေသလို႔ခုနစ္ရက္လည္မွာ ဆြမ္းေကၽြးပဲြ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္တယ္၊ ယခု ေျပာခဲ့တာက ဆြမ္းေကၽြးရက္လည္းအေၾကာင္းကိုးကြယ့္၊ သူ႔အေမးႏွင့္ေတာ့ မပတ္သက္ေသးပါဘူး၊သူ႔အေမးက ဆြမ္းေကၽြးပြဲမွာ ပရိတ္ရြတ္ၿပီးမွေရစက္ခ်ရမွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ေရစက္ခ်ၿပီးမွ ပရိတ္ရြတ္ရမွာလားကိုးကြယ့္။
လူေသလွ်င္ဆြမ္းေကၽြးတယ္ဆိုတာ ေရွးျဗဟၼဏမ်ားလက္ထက္ကပင္ ရွိေၾကာင္း အဂၤုတၱရ ဒသနိပါတ္ ဇာဏုေႆာဏိသုတ္မွာ ဇာဏုေႆာဏိပုဏၰားႀကီးရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ျဖင့္သိသာတယ္၊ေသသူ ၿပိတၱာျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ရွင္သူက အမွ်ေဝလို႔ ၿပိတၱာဘဝက ကၽြတ္လြတ္ေၾကာင္းလည္းဇာဏုေႆာဏိသုတ္မွာပဲ ဘုရားေဟာခ်က္ရွိတယ္။
အဲဒီ ဇာဏုေႆာဏိသုတ္အရ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ကြယ္လြန္တဲ့အခါကြယ္လြန္သူ ၿပိတၱာျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ၿပိတၱာဘဝက ကၽြတ္လြတ္ေအာင္ကြယ္လြန္သူ ၿပိတၱာမျဖစ္ခ်င္လွ်င္လည္းက်န္ရစ္သူမ်ား ကုသိုလ္ရေအာင္ရယ္လို႔ ဆြမ္းေကၽြးပြဲ ေရစက္ခ်အမွ်ေပးေဝပြဲ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္တယ္၊ဒီလို ဆြမ္းေကၽြးေရစက္ခ် အမွ်ေပးေဝတဲ့ပြဲမွာ (တေထဝ သီလ သမၸေႏၷာ၊သေဒါၶ ပုရိသပုဂၢေလာ)ဆိုတဲ့အဂုၤတၱိဳရ္ ပဥၥကနိပါတ္လာတဲ့အတိုင္း သီလရွိသူရဲ႕ေပးလွဴျခငး္ဟာ ျမတ္တယ္ဆိုတဲ့ဘုရားေဟာႏွင့္ညီညြတ္ေအာင္ ေရွးဦးစြာ သီလခံယူၾကတယ္၊ သီလခံယူၿပီးေတာ့ ေရစက္ မခ်မီ အလွဴခံကိုယ္ေတာ္ကအသုဘႏွင့္စပ္တဲ့ တရားေတာ္ကို ေဟာတယ္၊တရားေဟာၿပီးလို႔ အလွဴရွင္ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ ၿငိမ္သက္တဲ့အခ်ိန္မွာေရစက္ခ် အမွ်ေပးေဝ ရသကိုးကြယ့္။
သီလခံယူၿပီးလွ်င္ တရားေဟာ ေနာက္ ေရစက္ခ်အမွ်ေဝ ဒီအစီအစဥ္က ေရွး႐ိုးအစီအစဥ္ပဲကြယ့္၊ ေနာက္ေတာ့ တရားေဟာေနရာမွာ အသုဘတရားမေဟာေတာ့ဘဲေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ ရြတ္ၿပီး ေရစက္ခ်ၾကတယ္၊ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ရြတ္တာလည္း တရားေဟာတာပဲေပါ့ေလ၊သို႔ေသာ္လည္းဒီေနရာမွာ အခု ျပႆနာေပၚလာသကိုးကြယ့္၊လူေတြရဲ႕အယူအဆက ပရိတ္ရြတ္တယ္ဆိုတာတေစၧ သရဲကို ေမာင္းထုတ္တယ္လို႔ မွတ္ေနၾကတယ္။
ေဝသာလီျပည္မွာ မိုးေခါင္ၿပီး ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးတဲ့ေဘးေၾကာင့္လူေတြ ငတ္ျပတ္ၿပီး ေသၾကတယ္၊လူေသအေလာင္းမ်ား ၿမိဳ႕ျပင္ ပစ္ထားၾကတဲ့အတြက္ အပုပ္နံ႔ေၾကာင့္ၿမိဳ႕တြင္းကို ဘီလူးမ်ား ဝင္ေရာက္ ဖမ္းစားလို႔ ေရာဂါအမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ၿပီးေသၾကျပန္တယ္၊ ဒီအခါမွာ အရွင္အာနႏၵာ ရြတ္ဆုိတဲ့ ရတနသုတ္ပရိတ္ေတာ္ေၾကာင့္ၿမိဳ႕တြင္းကဘီလူးေတြ ထြက္ေျပးၾကၿပီး လူေတြ အနာရာဂါကင္းစင္ၾကေၾကာင္း ခုဒၵကပါဠိ အ႒ကထာကဆိုထားတယ္၊ အဲဒီ အဆုိေၾကာင့္ ပရိတ္ရြတ္လွ်င္ တေစၧ, သရဲ, ဘီလူးမ်ား ထြက္ေျပးၾကတယ္လို႔မွတ္ယူေနၾကတယ္၊အမွန္ကေတာ့ ပရိတ္ရြတ္တာဟာ တေစၧ, သရဲ ကို ေမာင္းထုတ္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ပရိတ္တရားအတြင္းမွာလညး္မေကာင္းဆုိးဝါးေတြကို ေမာင္းထုတ္တဲ့စကားတစ္လံုးမွ် မပါပါဘူး၊သို႔ေသာ္လည္း မေကာင္းတဲ့တရားႏွင့္ေကာင္းတဲ့တရားဟာ ဘယ္ေသာအခါမွ် အတူေနလို႔ မျဖစ္ဘူး၊ အပူေရာက္လွ်င္ အေအးေပ်ာက္၊ အေအးေရာက္လွ်င္ အပူေပ်ာက္သလိုေကာင္းတဲ့တရားေတာ္မ်ားေရာက္ခဲ့လို႔ မေကာင္းတဲ့တရားရွိသူမ်ားထြက္ေျပးၾကရျခင္းျဖစ္တယ္။
ခုဒၵကပါဌ အ႒ကထာကလာတဲ့ ေမတၱသုတ္အဖြင့္ကိုၾကည့္လွ်င္ ယခင္က ႐ိုင္းစိုင္းေနတဲ့ နတ္ေတြ တေစၧေတြဟာ ေမတၱာသုတ္ စီးျဖန္းၾကတဲ့ ကိုယ္ေတာ္မ်ားအေပၚခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးၿပီး ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္ ျပဳလုပ္ၾကေၾကာင္းေဖာ္ျပထားတယ္၊ ဒါေၾကာင္ ေမတၱသုတ္စတဲ့ပရိတ္ေတာ္ဟာ နတ္မိစၧာ, တေစၧ, သရဲမ်ားကို ေမာင္းထုတ္တဲ့တရားမဟုတ္ပါဘူး။
ယခု ရက္လည္းဆြမ္းေကၽြးပြဲဆိုတာ ကြယ္လြန္သူကိုရည္စူးတဲ့ အလွဴျဖစ္တယ္၊ကြယ္လြန္သူ ၿပိတၱာျဖစ္ေနလွ်င္ယခုပြဲမွာ သာဓုေခၚႏိုင္ေအာင္လို႔တမပင္ ဖိတ္ေခၚထားၾကရပါေသးတယ္၊ သူ႔အတြက္ ရည္စူးူတဲ့ အလွဴပြဲမွာ အမွ်ေဝလွ်င္ သာဓုေခၚရန္လာေရာက္တဲ့ ၿပိတၱာ (သို႔မဟုတ္) တေစၧဟာဘယ္သူ႔ကို္မွ်ရန္ျပဳဖို႔ လာတာမဟုတ္တဲ့အတြက္တရားသံၾကား႐ံုနဲ႔ ထြက္ေျပးဖို႔ မလိုပါဘူး၊ ထြက္ေျပးဖို႔ မလိုတဲ့အျပင္ အထူး နားစိုက္ေထာင္ရမည့္အခ်ိန္အခါျဖစ္တယ္၊ဒီအေၾကာင္း သဂါထာဝဂၢ၊ယကၡသံယုတ္ကလာတဲ့ ပိယကၤရသုတ္၊ ပုနဗၺသုကသုတ္မ်ားကိုအက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေျပာျပဦးမယ္ကြယ့္”
“မိန္႔ေတာ္မူပါဘုရား”
“အခါတစ္ပါး အရွင္အႏု႐ုဒၶါဟာ သာဝတၳိျပည္ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနစဥ္က မိုးေသာက္ခ်ိန္ ေစာေစာထၿပီးတရားေတာ္ကို သရဇၩာယ္ေနသတဲ့၊ဒီအခ်ိန္မွာ ပိယကၤရအမည္ရွိတဲ့ ဘီလူးငယ္ရဲ႕ မိခင္ဟာ သားငယ္နဲ႔အတူ အစာရွာေဖြရင္း ေဇတဝန္ေက်ာင္းအနီးေရာက္လာတယ္၊အရွင္အႏု႐ုဒၶါရဲ႕ တရားရြတ္သံၾကားေတာ့ ဘီလူးမက ရပ္တန္႔ၿပီး နားစိုက္ေထာင္သတဲ့၊ခရီးသြားရင္းျဗဳန္းခနဲ မိခင္က ရပ္သြားေတာ့ သားပိယကၤရာက ‘မိခင္ - ဘာလုပ္ေနတာလဲ’ လို႔ ေမးသတဲ့၊ဒီေတာ့ ဘီလူးမႀကီးက‘ခ်စ္သားပိယကၤရ-အသံ မျပဳႏွင့္၊ ရဟန္းေတာ္တရားရြတ္ ေနတယ္၊ ငါတို႔ဟာ ဒီတရားရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို သိၿပီး က်င့္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ ေျမဖုတ္ဘီလူးဘဝကလြတ္မည္လား မသိႏိုင္ဘူး’လို႔ ေျပာသတဲ့ကြယ့္၊ပုနဗၺသုကသုတ္မွာလည္း-
ပုနဗၺသုကမာတာဘီလူးမဟာ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္အတြင္းရဟန္းမ်ားကို ဘုရားရွင္ တရားေဟာသံၾကားလို႔ ေခတၱရပ္ၿပီးတရားနာေနတုန္း သားျဖစ္သူ ပုနဗၺသုကႏွင့္သမီးျဖစ္သူ ဥတၱရာတို႔က သူ႔အေမ ရပ္ေနရမလားလို႔ေျပာၾကေတာ့ ဘီလူးမႀကီးက “သားတို႔သမီးတို႔ မဆူၾကနဲ႔၊ဘုရားရွင္ တရားေဟာေနတယ္၊ တရားေတာ္ကို ငါတို႔ဟာ ခုမွ ကံေတာ္ကံျငားနားၾကားရတယ္၊ ေလာကမွာ ငါဟာ သားသမီးကိုလည္း ခ်စ္တယ္၊ လင္ကိုလည္းခ်စ္တယ္၊ သားသမီးအခ်စ္လင္အခ်စ္ထက္ တရားေတာ္ကို သာလြန္ၿပီးခ်စ္တယ္၊ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ တရားေတာ္က ငါ့တု႔ိရဲ႕ဆိုးသြမ္းတဲ့ဘဝကို ကၽြတ္လြတ္ေစလို႔ပဲ”လို႔ ေျပာသတဲ့ကြယ္။
ပိယကၤရာမတာတို႔ ပုနဗၺသုကမာတာတို႔ ဆိုတာေတြဟာေျမဖုတ္ဘီလူးေတြပဲ၊ေျမဖုတ္ဘီလူးဆိုတာ အခု လူေတြေျပာေနၾကတဲ့ တေစၲၧ, သရဲ, ၿပိတၱာမ်ိဳးေတြပဲ၊ သူတို႔ကၽြတ္ခြင့္ႀကံဳခ်င္ေတာ့တရားေတာ္ကို မေၾကာက္ဘူး၊ တရားေတာ္ကို ခ်စ္တယ္၊ ရက္လည္ဆြမ္းသြတ္ပြဲမွာ ေဟာတဲ့ပရိတ္တရားေတာ္ဟာလည္းကြယ္လြန္သူအတြက္ ေၾကာက္စရာမဟုတ္ဘူး၊ ခ်စ္စရာသာ ျဖစ္တယ္၊ဒါေၾကာင့္ ပရိတ္ရြတ္ ပရိတ္နာၿပီးမွေရစက္ခ်အမွ်ေဝေပးေသာ္လည္း ကြယ္လြန္သူ ၿပိတၱာျဖစ္ေစကာမူထြက္ေျပးရန္ မလိုတဲ့အတြက္ တစ္စံုတစ္ရာ အျပစ္မျဖစ္ပါဘူးလို႔ ေျဖၾကားလိုက္ပါတယ္ကြယ္”
“သာဓု - သာဓု -သာဓု”
***ဆက္ရန္*** ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား- အမွတ္စဥ္(၁၄၄) - ေညာင္ပင္ျပႆနာ
***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္*** ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ အဂၢမဟာသဒၶမေဇာတိကဓဇ ဘဒၵႏၲေဒဝိႏၵာဓိပတိ (ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ -တည္ေတာဆရာေတာ္ႀကီး) ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ားအတြဲ(၄) (စာမ်က္မွာ -၁၁၆ ~၁၂၀) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။
ဤအေမး-အေျဖအား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍ ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ ဆရာ- အရွင္ ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။
(ကပိၸယေမာင္ရဲ)
Monday, April 08, 2013 10:36 am
No comments:
Post a Comment