Monday, April 01, 2013



မဂ္ဖုိလ္ ရဖုိ႔အတြက္ ဆည္ းကပ္သင့္ေသာ ဆရာေကာင္း ၏ ဂုဏ္အဂၤ ါ မ်ားကုိ သတၱကနိပါတ အဂၤုတၱရနိကာယ္ တြင္ ဗုဒၶ ကေဟာၾကားထားေပသည္ ။ကုိးကြယ္ မမွားေအာင္ ကုိးကြယ္သင့္ေသာ ဆရာေကာင္း ဂုဏ္လကၡဏာ မ်ားကုိ သိရန္တင္ျပေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မဃေဒဝလကၤာမွာ မန္လည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး က လြယ္လြယ္ကူကူ မွတ္သားမိေစရန္ ကဗ်ာဖြဲ႔ဆိုသီကုံး ၍ ညြန္ျပ ဆုံးမ ခဲ့ပါသည္။ ကဗ်ာ=ရုိေသခ်စ္ထုိက္ ၊ ခ်ီးမြမ္းထုိက္ ႏွင့္ လြဲမုိက္ဆုံးမ ၊ေမးသမွ်ခံ ဓမၼံနက္နဲ ၊ေဟာ ႏုိင္ၿမဲ၍၊က်ိဳးနည္းမတန္း ၊ခုနစ္ခန္းႏွင့္ ျပည့္လွ်မ္းညီညာ၊ဤဆရာရွာေဖြ တပည့္ခံ….။ ရွင္းလင္းခ်က္=၁။ရုိ ေသထုိက္ေသာ ဂုဏ္ေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း ၂။ခ်စ္ခင္ထုိက္ေသာ ဂုဏ္ေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း။ ၃။ခ်ီးမြမ္းထုိက္ေသာဂုဏ္ေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း။ ၄။မိမိ ၏ လြဲမွားမႈကုိ မုိက္မဲမႈကုိ ဆုံးမ ျခင္း။ ၅။မိမိ ေမးသမွ်ကုိ ေျဖဆုိႏုိင္ျခင္း။ ၆။နက္နဲေသာ ဓာတ္ ၊ပရမတ္ ၊သစၥာတရားမ်ားကုိ ေဟာ

၇။အက်ိဳးနည္းေသာ အလုပ္မ်ားကုိ တားျမစ္၍ ၊ အက်ိဳးရွိေသာ အလုပ္မ်ားကုိ ညြန္ျပနိုင္ျခင္း။ အထက္၌ ဆုိခဲ့ေသာ ဆရာ အား ရုိေသထုိက္၊ခ်စ္ခင္ထုိက္၊ ခ်ီးမြမ္းထုိက္ေသာ ဂုဏ္ေလးပါး ဟူသည္… ဒါန ၊ေပယ်ဝဇၨ ၊အတၳစရိယာ၊သမာနတၳတာ ဂုဏ္ ၄ပါး ပင္ျဖစ္ေလသည္။ ဒါန- ေလာဘမႀကီးဘဲ ေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲသူ ျဖစ္ရမည္။ ေပယ်ဝဇၨ-ေဒါသမႀကီး ဘဲ ေမတၱာႏွင့္ ယွဥ္သည့္ ခ်စ္ခင္ဖြယ္ရာ စကား

အတၳစရိယာ-တပည့္တုိ႔၏ ေကာင္းက်ိဳးကုိ က်င့္ေဆာင္ရမည္။ သံမာနတၳတာ- မႏွိမ့္ခ်ဘဲ ပုံမွန္တန္းတူ ဆက္ဆံႏုိင္ရမည္ စသည္တုိ႔

လယ္တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း နဖူး စြန္းႏွင့္၊ဒူးပြန္းခံကာ ကုိးကြယ္ပါလည္း၊ဆရာလြဲက ငရဲ အပါယ္၊အျမစ္တြယ္ ဝဋ္ႏြယ္ရွည္လ်ားရာ..တဲ့

စာဆုိေတာင္ရွိပါေသးတယ္…………ကုန္ရႈံးေတာ့ တစ္ေခါက္ လင္ ကုန္ရႈံးေတာ့ တစ္သက္လုံးေမွာက္ ဆရာ ကုန္ရႈံးေတာ့ တစ္သံသရာလုံးေမွာက္…ဟူေသာ စကား အတုိင္း ဘာသာေရး ၌ ဆရာေရြးမွားလွ်င္ ပစၥကၡ သံသရာ ႏွစ္ျဖာလုံး ဒုကၡ

ထုိအျပင္ ဆရာေရြး မွန္ခဲ့လွ်င္လည္း မိမိ ေကာင္းက်ိဳး အားလုံး ၿပီးစီးတတ္ေၾကာင္း ဗုဒၶ က အရွင္အာနႏၵာ အား မိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးေလသည္။ ဆရာေကာင္းကုိ မမွီဝဲရမႈေၾကာင့္ ပေစၥက ဗုဒၶါ ျဖစ္ရန္ ႏွစ္သေခ်ၤ ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီ ျဖည့္ခဲ့ပါလ်က္ မုဆုိးႀကီး ျဖစ္ေနရေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္အေၾကာင္းကုိ ေမာရသုတ္ ဇာတ္လမ္း ၌ ေဖာ္ျပထားေပသည္။ ထုိအခ်ိန္ ဘုရားအေလာင္းသည္ ဟိမဝႏၱာ ေတာတြင္း ၌ ေရႊဥေဒါင္းမင္းကုိ ျမင္ခ်င္ေသာ ေၾကာင့္ မုဆုိးႀကီး တစ္ေယာက္အား လစာရိကၡာ အျပည့္အစုံေပး၍ ဖမ္းဆီးရန္လႊတ္လိုက္ေလ၏။ ဥေဒါင္းမင္းသည္ ေမာရသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ကုိ နံနက္ (၁)ႀကိမ္ ၊ည (၁)ႀကိမ္၊ အၿမဲရြတ္ေနေသာေၾကာင့္ မုဆုိးႀကီး သည္ မည္သို႔မွ် ဖမ္း၍

ႏွစ္အတန္ၾကာေသာ အခါ ဥေဒါင္းမင္းကုိ ဖမ္းခုိင္းေသာ ဘုရင္ႏွင့္ ဖမ္းေသာ မုဆုိးႀကီးသာေသဆုံးသြားရေလ သည္။ဥေဒါင္းမင္း ကုိက ဖမ္းမိျခင္းမရွိခဲ့ေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိ ဘုရင္သည္ နတ္ရြာ စံခါနီး ေသာအခါ ဥေဒါင္းမင္း အား ဘုရင္ အဆက္ဆက္ တုိင္း ဒုကၡ ေရာက္ေစမည့္ စာတစ္ေၾကာင္းကုိ ေရးသြားခဲ့ေလသည္။ ထုိ စာကား-ေရႊဥေဒါင္းမင္း ၏ အသားကုိ စားရသူသည္ မအုိ မနာ မေသ အၿမဲေနရမည္ ဟူ၍ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိလုပ္ႀကံစာေၾကာင့္ ေနာက္မင္း အဆက္ဆက္တုိ႔သည္ မုဆုိးတုိ႔၏ အကူအညီျဖင့္ ေရႊဥေဒါင္းမင္းကုိ မရမက ဖမ္းဆီးခဲ့ၾကေလသည္။ ေမာရသုတ္ ပရိတ္တန္ခိုး ေၾကာင့္ ဖမ္း၍ မမိၾကေခ်၊ တစ္ဆက္ေသာ မင္းလက္ထက္ တြင္ ဥေဒါင္းမင္းကုိ ဖမ္းရန္ တာဝန္ခ်ခံရေသာ မုဆုိးႀကီး ကား အသိဉာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံ၏၊ႏွစ္အတန္ၾကာ သည့္အထိ ဖမ္း၍ မမိေသာအခါ ဥေဒါင္းမင္းတြင္ မည္သည့္စြမ္းရည္ ရွိေနသနည္း ဟု တေစ့တေစာင္း ေခ်ာင္းေျမာင္းေလ့လာေသာအခါ ေမာရသုတ္ ပရိတ္ရြတ္သည္ကုိ ေတြ႔သြားေလသည္။ ဤ ပရိတ္ကို မရြတ္မွသာဖမ္းမိႏုိင္မည္ ကို သိသြားေသာ မုဆုိးႀကီးသည္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးထားေသာ ဥေဒါင္းမ တစ္ေကာင္ကုိ ဥေဒါင္းမင္းႀကီး ပရိတ္ရြတ္မည့္ အခ်ိန္ကို မွန္းၿပီး လႊတ္ေပးေလသည္။ ဥေဒါင္းမ အရွိန္ ေၾကာင့္ ဥေဒါင္းမင္းႀကီးသည္ ေမာရသုတ္ပရိတ္ကုိ မရြတ္ဖတ္မိေတာ့ေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တစ္ရက္တြင္ မုဆုိးေထာင္ထားေသာ သုတ္ကုိင္းတြင္ ေျခေထာက္တစ္ေခ်ာင္း စြပ္မိသြားၿပီး ေလထဲ၌ ေစာက္ထုိးျဖစ္လ်က္ ေန ရွာရေလသည္။ ေလထဲတြင္ ဦးေစာင္ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ကာဒုကၡေရာက္လ်က္ရွိေသာ ဥေဒါင္းမင္းႀကီးကို ၾကည့္ကာ သနားစိတ္ဝင္သြားေသာ မုဆုိးႀကီး က သတ္ျဖတ္ျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ ေက်ာ့ကြင္းမွ ျဖဳတ္ကာလႊတ္ေပးလုိက္၏။ မုဆုိးျဖစ္လ်က္ သနားတတ္ျခင္းသည္ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိသုိ႔ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ခံ ရွိလ်က္ မုဆုိးျဖစ္ေနရျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ နည္းဟု ေမးျမန္းစိစစ္ၾကည့္ ေသာအခါ ဆရာမုိက္ေၾကာင့္ သိသြားေပသည္။ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ဟူသည္ မရွိ၊ ကုသုိလ္ အကုသိုလ္ ၏ ေကာင္းက်ိဳး ဆုိးက်ိဳး သည္ မရွိဟူ၍ သူ၏ ဆရာမ်ားက ေဟာေျပာဆုံးမၾကေသာေၾကာင့္ မုဆုိး အလုပ္ကုိ လုပ္မိေၾကာင္း မုဆုိးႀကီး ကေျပာၾကားေလသည္။ ထုိအခါ အေလာင္းေတာ္ ဥေဒါင္းမင္း က ကုသိုလ္ အကုသိုလ္သည္ ရွိေၾကာင္း၊ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ ၏ ေကာင္းက်ိဳး ဆုိးက်ိဳး သည္လည္း ရွိေၾကာင္း ၊ ကုသုိလ္ အကုသိုလ္ ၏ ေကာင္းက်ိဳး ဆုိးက်ိဳး သည္လည္း ရွိေၾကာင္း ေဟာျပ မွ ကမၼႆကတာသမၼာဒိ႒ိ အျမင္မွန္ ကို ရသြားေလသည္။ ထုိ အျမင္မွန္ မွ တစ္ဆင့္ ဝိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိ အျမင္မွန္သုိ႔ ကူးေျပာင္းၿပီး ရႈပြားလုိက္ရာ ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္ သြားေလ သည္။ ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္သည္ႏွင့္ မုဆုိး အဝတ္အစားႏွင့္ အသုံးအေဆာင္မ်ား ကုိ ဆင္ျမန္းၿပီးသားျဖစ္ ကာဂႏၶမာဒန ေတာင္သုိ႔ ေကာင္းကင္ မွ ႂကြသြားေလသည္။ ဤ ဇာတ္ေတာ္ ၌ ပေစၥကဗုဒၶါ အေလာင္းအလ်ာ ျဖစ္လ်က္ ဆရာမုိက္ကုိ မွီဝဲေသာေၾကာင့္ ငရဲက်လုဆဲဆဲ ဘဝ သုိ႔ ေရာက္ခဲ့ရေလသည္။ ဥေဒါင္းမင္း ႏွင့္သာ မေတြ႔လွ်င္ မုဆုိးဘဝ ႏွင့္ ေသၿပီး ၊ ငရဲ သုိ႔ က်မည္သာျဖစ္ေလသည္။ မုဆုိးႀကီး သည္ ဥေဒါင္းမင္း တည္းဟူ ေသာဆရာေကာင္းကုိ မွီဝဲ ဆည္းကပ္လုိက္ရသည့္ အတြက္ မဂ္ဖုိလ္ ကိစၥ အလုံးစုံ ၿပီးစီးသြားခဲ့ေလသည္။ တစ္ခဏ အသုံးျပဳမယ့္ ေရအုိးေတာင္မွ ေရလုံရဲ႔လား ၊အပဲ့ပါသလား၊ေအး မယ့္ အမ်ိဳးအစား ဟုတ္ရဲ႔လား လုိ႔ ေရႊးရေသးတာပဲ၊တစ္ဘဝ တစ္သံသရာလုံး ေကာင္းဖုိ႔ အတြက္ ေရႊးခ်ယ္ ဆည္းကပ္သင့္တဲ့ အေရးႀကီးဆုံး အရာကေတာ့ ဆရာေကာင္း ကို ရွာေဖြျခင္းပါပဲ။

“ၾကည္ညိဳရာမွာ အမ်ားသံဃာ ၊ကုိးကြယ္ရာမွာ ေရႊးခ်ယ္ပါ” ဟူေသာ ဦးလွသိန္း ၏ ကဗ်ာေလးအတုိင္း ရဟန္း သံဃာ ဟူသမွ် ကုိ ၾကည္ညိဳပါ၊တတ္ႏုိင္သမွ် လွဴဒါန္းပါ၊ ရဟန္းအက်င့္ မက်င့္လွ်င္ ၊မက်င့္သူ မေကာင္းက်ိဳး ခံစားရလိမ့္မည္။ ၾကည္ညိဳေသာလွဴဒါန္းေသာမိမိ မွာ ကား ေကာင္းက်ိဳး သာရေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဆရာမွတ္မွတ္ ကုိးကြယ္ ေတာ့မည္ ဆိုလွ်င္ကား ေရႊးခ်ယ္ ရေပေတာ့မည္။ သူေတာ္ေကာင္း ဆရာ ဟုတ္၊မဟုတ္ ဆန္းစစ္နည္း ကုိ ဗုဒၶ က ေကာသလမင္းႀကီးအား ေဟာဘူးေလသည္။ တစ္ခါတြင္ ေကာသလ မင္းႀကီး သည္ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ ေရွ့မွ ျဖတ္သြားေသာ သကၤန္းဝတ္ရဟန္း တစ္စုကုိ ရဟႏၱာသူေတာ္ေကာင္း မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထုိအခါ ဘုရားရွင္ က လူတစ္ေယာက္ သူေတာ္ေကာင္း ဟုတ္၊မဟုတ္

၁။အၾကာႀကီး ေပါင္းၾကည့္ရသည္။ ၂။ေဝဖန္ဆန္း စစ္ရသည္။ ၃။ေဝဖန္ ဆန္းစစ္ႏုိင္ေသာ ပညာရွိရသည္။ ဤသုံးခ်က္ အတုိင္း ေလ့လာမွ သိႏုိင္ေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။ ထုိအခါမွ ေကာသလမင္းႀကီး သည္ ျမတ္စြာဘုရား ၏ ဉာဏ္ေတာ္ကုိ တအံ့တၾသ ျဖစ္ခါ ျမတ္စြာဘုရား ၏ စကားမွာအလြန္မွန္ကန္ လွေၾကာင္း ႏွင့္ ထုိ ျဖတ္သြားေသာ သကၤန္းဝတ္ရဟန္းတစ္စုမွာ တပည့္ေတာ္ လႊတ္ထားေသာ သူလွ်ိဳမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ မွတ္စု စာအုပ္မ်ားမွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေမတၱာျဖင့္-အရွင္နႏၵ

No comments: