Sunday, May 19, 2013

(ဆႏၵ )

(ဆႏၵ )

အာရံုတခုခုကို ျပဳလိုျခင္း (ရယူလိုျခင္း)ကိ ုဆႏၵ-လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီဆႏၵသေဘာဟာ သတၱဝါေတြရဲ႔ သႏၲာန္မွာ အလြန္ထင္ရွားပါ တယ္၊ ဘုရားကို သြားခ်င္တာ၊ေက်ာင္းကို သြားခ်င္တာ၊ဥပုသ္ ေစာင့္ခ်င္တာ၊ တရားနာခ်င္တာ၊ တရားထိုင္ခ်င္တာ ၊သူတပါး အက်ိဳးေဆာင္ရြက္လိုတာကအစ နိဗၺာန္လိုခ်င္တာအထိ အကုန္ လံုးဟာ ဆႏၵခ်ည္းျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္ရံုတန္ရံု လိုခ်င္ရာမွာ ဆႏၵ ကအားေသးပါတယ္၊ မျဖစ္မေနလိုခ်င္ရာ၊ မရမကလိုခ်င္ရာေတြ မွာေတာ့ ဆႏၵက အားႀကီးပါတယ္၊ဒါေပမယ့္ ဆႏၵရွိရံု ေတာင့္တ ရံုနဲ႔ေတာ့ လိုခ်င္တာကို ရႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါ၊ လိုခ်င္ေတာင့္တသ ည့္ အားေလ်ာ္စြာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ဝီရိယပါမွသာ ရႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္တန္းကို ေရာက္ရန္ အေျခခံေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ (ဆႏၵ)မွ် မရွိပါ ရင္ မည္သူမွ် ထက္ထက္သန္သန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကမယ္ မဟုတ္ပါ၊ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ရွိသူေတြကသာ ထက္ထက္သန္သန္ ႀကိဳးႀကိဳးစားစားအားထုတ္ၾကပါတယ္၊ သို႔ျဖစ္သည္အားေလ်ာ္ စြာ လူသားတိုင္း လူသားတိုင္းက ေမွ်ာ္မွန္ းခ်က္(ဆႏၵ) တခုခု ကို ထားသင့္ပါတယ္၊အဲဒီဆႏၵကို အာသာ-(လိုလားေတာင့္ တမႈ) လို႔လည္းေခၚပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို အာသာဆႏၵ ရွိရံုမွ်နဲ႔(ဆုေတာင္းေနရံုမွ်နဲ႔)ေတာ့ မိမိတို႔ရဲ႔ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ မျပည့္စံုႏိုင္ပါ၊ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည့္အတိုင္းစိတ္ပါလက္ပါ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွသာ ျပည့္စံုႏိုင္ပါတယ္။ အခုေခတ္မွာ အထက္တန္းေရာက္ေနသူေတြက အမ်ားအားျဖင့္ အာသာဆႏၵအားေလ်ာ္စြာ ႀကိဳးစားအားထုတ္လာၾကသူေတြသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္၊သို႔ျဖစ္၍ခဲခဲယဥ္းယဥ္းရရွိလာတဲ့ မိမိတို႔ရဲ႔ လူ႔ဘ ဝကို ခုေရာေနာင္ပါ အထက္တန္းေရာက္ေအာင္ ထက္သန္တဲ့ အာသာဆႏၵကို အရင္းခံျပီးသမၼာရဒၶ ဝီရိယျဖင့္ ကိုယ္စီကိုယ္င ျမႇင့္တင္ႏိုင္ၾကပါေစ။ (ေမာဟ အဝိဇၨာ ) အာရံုမွာ ေတြေဝေစတတ္တဲ့အတြက္ ေမာဟ-လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီေမာဟဟာ ဉာဏ္ရဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ပါတယ္၊အာရံုမွာ ေတြ ေဝေစတယ္ဆိုေပမယ့္ဝိစိကိစၧာသေဘာလိုမဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဘဲ ေဝ ေတေတျဖစ္ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး၊ အာရံုရဲ႔အမွန္သေဘာကို မသိတာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ဒါ့ေၾကာင့္ အာရံုရဲ႔ အမွန္သေဘာကို မသိျခင္းသေဘာလို႔ဆိုထားခဲ့ပါတယ္။ ဘဝင္က်လို႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနသလို မသိရံုသက္သက္လည္းမဟုတ္ ပါဘူး၊ ဉာဏ္က အမွန္ကိုသိျပီးေမာဟက အမွားကို သိပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဉာဏ္ရဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ဆိုရပါတယ္။ ဒီေမာဟဟာ သိသင့္တဲ့ အရာဌာနကို မိမိကိုယ္တိုင္လည္း မသိ တတ္၊ မိမိႏွင့္ ျဖစ္ေဖာ္ျဖစ္ဖက္ (ယွဥ္ဖက္)အကုသိုလ္ ေစတသိက္ မ်ားႏွင့္ မိမိျဖစ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း မသိေစတတ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီေမာဟကို အဝိဇၨာ-လို႔လည္းေခၚပါေသးတယ္။


အဘိဓမၼာသေဘာအရ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ သစၥာ ၄-ပါး၊ပုဗၺႏၲ၊ အပရႏၲ၊ ပုဗၺႏၲာပရႏၲ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ဒီ ၈-ဌာနဟာ သိသင့္တဲ့ ဌာနေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ၈-ဌာနအနက္ ဘံု ၃-ပါးမွာ ရွိရွိသမွ် ရုပ္နာမ္ေတြဟာ ဒုကၡသစၥာေတြခ်ည္းျဖစ္ၾကပါတယ္၊ အဲဒီဒုကၡေတြက္ို ဒုကၡ လို႔ မသိႏိုင္ျခင္းဟာ ဒုကၡသစၥာကို ဖံုးလႊမ္းတတ္တဲ့ အဝိဇၨာ ရဲ႔ သတၱိပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ အလားတူပဲ တဏွာေလာဘကို ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းမွန္း မသိ ျခင္းဟာ သမုဒယသစၥာကို ဖံုးလႊမ္းတတ္တဲ့ အဝိဇၨာရဲ႔ သတၱိ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ကို ဒုကၡခ်ဳပ္ရာမွန္းမသိျခင္းဟာ နိေရာဓသစၥာကို ဖံုး လႊမ္းတတ္တဲ့ အဝိဇၨာရဲ႔ သတၱိပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မဂၢင္ ၈-ပါးကို နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ မွန္း မသိျခင္းဟာ မဂၢသစၥာကို ဖံုးလႊမ္းတတ္တဲ့ အဝိဇၨာရဲ႔ သတၱိပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ( ရွက္ဖြယ္ခ်ည္းသာ ) အကုသိုလ္မွန္က ရွက္စရာခ်ည္းသာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အျပင္းအထန္ စိတ္ဆိုးတာနဲ႔ ေအာ္ဟစ္ေငါက္ငမ္းၾကမ္းတမ္းစြာ ေျပာဆိုတဲ့ ေဒါသ၊ႏွလံုးေလပင့္ ဘဝင္ျမင့္ကာ ေထာင္လႊားတက္ ၾကြ သူတပါးကို အဖက္မထင္ စိတ္ႀကီးဝင္တဲ့ မာန၊ ျငဴစူေစာင္းေျမာင္း မေကာင္းျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ႔ခ်င္တဲ့ ဣႆာ စသည္တို႔လည္း စက္ဆုပ္ ရြံရွာ ရွက္စရာေကာင္းလွပါတယ္၊ဒါေၾကာင့္ ဒုစရိုက္ မေကာင္းမႈမွန္ ရင္ အကုန္လံုးရွက္စရာခ်ည္းသာ မွတ္ပါ။


(ေျမာင္းျမတိုက္သစ္ ပေဇၨာတာရံုႏွင့္ ေမွာ္ဘီသာသနာ့ဝန ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ အရွင္ကုမာရ )


No comments: