Thursday, May 23, 2013

ကိုးပါးသီလ ခံယူေကာင္းသေလာ

ကိုးပါးသီလ ခံယူေကာင္းသေလာ

ဒကာ။ ။န၀ဂၤဥပုသ္ ကိုးပါ းသီလနဲ႔စပ္ျပီး ဆရာတခ်ိဳ႕ကလည္း “ကိုးပါးသီလဆိုတာ သီးျခားသတ္သတ္ ခံယူေနစရာ မလိုပါဘူး၊ ရွစ္ပါးသီလ ခံယူျပီးေတာ့ကာ ေမတၱာပြားမ်ားပိ ု႔သေနရင္ ကိုးပါးသီလ ျဖစ္သြားတာပဲ” ဟု ေျပာေဟာျပီး ကိုးပါးသီလကို မေပးၾကပါဘူး၊ ရွစ္ပါးသီလကိုပဲ ေပးၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကလည္း“ကိုးပါးသီလဆိ ုတာ ေစာင့္ သံုးေကာင္းတယ္၊ခံယူေကာင္းတယ္၊ျမတ္ေသာသီလျဖစ္တယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ကိုးပါးသီလကို ခံယူေဆာက္တည္ က်င့္သံုးၾကရမယ္”ဟု ေဟာၾကားဆံုးမ ၾသ၀ါဒေပးၾကပါတယ္၊အဲဒါဘယ္ဆရာရဲ႕ၾသ၀ါဒနည္းကို အမွန္လိုက္နာ ခံယူ ရမွာလဲ ဆရာေတာ္။ ဆရာ။ ။အင္း…“ကိုးပါးသီလကို သီးျခားသတ္သတ္ ခံယူေနစရာ မလိုဘူး၊ ရွစ္ပါးသီလခံယူျပီးေတာ့ ေမတၱာပြားမ်ားေနရင္လည္း ကိုးပါးသီလ ျဖစ္သြားတာပဲ” ဆိုတဲ့ ဆရာတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေဟာေျပာတာလည္း မွန္တာပဲ၊ ျပန္ျငင္း မေနၾကနဲ႔၊ သူတို႔ခိုင္းသလိုပဲ က်င့္ၾကေပါ့။ “န၀ဂၤဥပုသ္, ကိုးပါးသီလဆိုတာ ေစာင့္သံုးခံယူေကာင္းတယ္၊ ေစာင့္ သံုးသူမ်ားအတြက္ဘုန္းတန္ခိုးတိုးတက္တယ္၊ ၾကီးမားေသာ အက်ိဳးအာနိ သင္နဲ႔ ျပည့္စံုႏိုင္တယ္၊ေလာက မ်က္ေမွာက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ မိမိ ထံသို႔ လာေရာက္ ျပည့္၀ ခ်မ္းေျမ့ေစႏိုင္တယ္” စသည့္ ေကာင္းက်ိဳးေတြ အမ်ိဳးမ် ိဳးျပကာ ေဟာၾကားဆံုးမ ၾသ၀ါဒ ေပးတဲ့ဆရာမ်ားရဲ႕အယူအဆဟာ လည္းမွန္တာပဲ၊ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္ယူၾကေပါ့၊ ကိုးပါးသီလေစာင့္လို႔ ငရဲမၾကီးဘူး၊ ျငင္းခံုေနၾကတာ ငရဲၾကီးျပီး အပါယ္က်ကုန္မွာ။ ဒကာ။ ။၀ါဒႏွစ္ခုကြဲတဲ့ေနာက္ေတာ့ ၀ါဒယူသူလည္း ႏွစ္ျခမ္းကြဲ ကာ ကိုယ္ၾကိဳက္ရာ ကိုယ္ယူမွာေပါ့ ဆရာေတာ္၊ တပည့္ေတာ္တို႔ သိခ်င္တာ ကစာေပပိဋကတ္ေတာ္ထဲမွာ “န၀ဂၤ ဥပုသ္သီလဆိုတာ” မပါမရွိလို႔ မခံယူ မေစာင့္သံုးေကာင္းတာလား၊ ဒါပဲ သိခ်င္ပါတယ္ ဆရာေတာ္၊စာေပကိုသာ ညႊန္ၾကားေပးပါ ဘုရား။ ဆရာ။ ။အင္း…စာေပပိဋကတ္ေတြထဲမွာေတာ့ န၀ဂၤဥပုသ္သီလ ဆိုတာ ပါရွိပါတယ္။အဂၤုတၱရနိကာယ္ န၀ကနိပါတ္ သီဟနာဒ၀ဂ္မွာ ေဟာ ၾကားေတာ္မူပါတယ္၊အဂၤါကိုးပါးနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ န၀ဂၤဥပုသ္ သီလေတာ္ျမတ္ကို အျပည့္အစံု က်င့္သံုးေဆာက္တည္ရင္ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးမားတဲ့ အက်ိဳးအာနိ သင္ေတြ အျပည့္အ၀ ရရွိခံစားႏိုင္ေၾကာင္း စသည္ေတြနဲ႔ အေၾကာင္းျပ ေဟာ ၾကားထားတာ ရွိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔စပ္ျပီး ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သရက္ေတာတိုက္ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူေက်ာင္း အဂၢမဟာပ႑ိတ ဆရာေတာ္ ဦးဉာဏိကနဲ႔ ေဒ၀သာဂရ သိမ္ကုန္းေက်ာင္း တိုက္ အဂၢမဟာပ႑ိတဆရာေတာ္ ဦးေရ၀တ စတဲ့ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအား ေလွ်ာက္ထားဖူးပါတယ္။ အဲ့ဒီဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကေတာ့ ကိုးပါးသီလ ေပးတဲ့နည္းနဲ႔ ခံယူတဲ့နည္းကိုပဲ ႏွစ္သက္ေတာ္မူၾကတယ္၊ အဂၤုတၱရနိကာယ္မွ ာပါတဲ့အတိုင္း သိကၡာပုဒ္ကိုလည္းပါဏာတိပါတ မွ စ,ကာ ဥစၥာသယန မဟာသယန ၿပီး ေတာ့ ေမတၱာသဟဂေတန ေစတ သာ-အထိ ကိုးပါးေစ့ေအာင္ ေပးတာနဲ႔ ခံယူလိုက္ဆိုတာကိုပဲ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕ပဲ။ ဒါနဲ႔ ဒီကေမးေလွ်ာက္တယ္၊“သီလကိုသာ ေဆာက္တည္ ဖြယ္ရာျဖစ္တာ၊ ေဆာက္တည္ရမွာ၊ ေမတၱာက ဘာ၀နာ သေဘာပဲ၊ မျပတ္ မစဲ ပြားမ်ားေနရမွာမို႔သီလထဲ ေရာထည့္လို႔ ရပါမည္လားဘုရား၊သီလက ကာယကံနဲ႔ ၀စီကံက်ဴးလြန္မႈကို ေစာင့္ထိန္းရတဲ့သေဘာ၊ ေမတၱာဘာ၀နာ ကမေနာကံအလုပ္လို႔ ထင္ပါတယ္” ဟု သူတို႔အာေဘာ္ကို သိခ်င္လို႔ မရဲတရဲနဲ႔ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ေတာ့ကာ….. “ကိုၾသဘာနဲ႔ေနာ္…စာေပ အေတြးအေခၚေခ်ာ္ေနေသးတာပဲက ို၊ေမတၱာဆို တာ ကာယကံေမတၱာ ၀စီကံေမတၱာ မေနာကံေမတၱာ သံုးပါးလံုးကို ယူရ တယ္၊ သံုးပါးလံုးက်င့္သံုးရတယ္။ ေမတၱာကို သိကၡာပုဒ္တပါးအေနနဲ႔ သီလထဲမွာ ထည့္သြင္းခံယူထားတဲ့သူ ဟာ ေမတၱာမပြားဘဲ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ေအာက္ေမ့ေနလို႔ ေမတၱာသိကၡာပုဒ္ ပ်က္မသြားပါဘူး၊ဂုဏ္ေတာ္စိတ္ေတြျဖစ္ေနတာပဲေပါ့၊ ထမင္းစားေတာ့လည္းထမင္းစားစိတ္ေတြသာျဖစ္ေနတာေပါ့၊ ေမတၱာသိကၡာပုဒ္ကိုက်ဴးလြန္တယ္လို႔ မယူရဘူး၊ ေမတၱာသိကၡာပုဒ္က ပ်က္မသြားပါဘူး။ ေမတၱာသိကၡာပုဒ္ ပ်က္စီးေအာင္က်ဴးလြန္တဲ့နည္းက ေမတၱာနဲ႔ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ “ေဒါသစိတ္” လို႔မွတ္ရမယ္၊သုခိတ ဒုကၡိတ သတၱ၀ါရွိ သမွ်ေတြအေပၚမွာ ဘယ္ေသာအခါမွ ေဒါသစိတ္ ျဖစ္မလာေအာင္ေစာင့္ထိန္း ထားရမွာ ျဖစ္တယ္၊အဲဒါကို သတိထားပါ။ ေမတၱာသေဘာက အေဒါသေစတသိက္နဲ႔ စိတ္၊ ေမတၱာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေမတၱာပ်က္စီးေလာင္ကၽြမ္းေအာင္လုပ္တာက ေဒါသေစတသိက္နဲ႔ စိတ္၊ ဒါ့ ေၾကာင့္ န၀ဂုၤေပါသထ ကိုးပါးသီလေစာင့္ထိန္းက်င့္သံုးတဲ့ ဥပုသ္သည္ဟာ ေဒါသစိတ္ဘယ္အခါမွ်မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရမွာျဖစ္တယ္၊ ေဒါသစိတ္ မျဖစ္သမွ် ေမတၱာသိကၡာပုဒ္ဟာလည္း မပ်က္စီးပါဘူး” လို႔ အဲဒီဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ားကေတာ့ ၾသ၀ါဒေပးေတာ္မူၾကတာပဲ၊ၾကိဳက္ရင္လည္း လိုက္နာခံ ယူၾကေပါ့၊ ဘာေျပာခ်င္ေသးလဲ။


ဆရာေတာ္က ကိုးပါးသီလ မေပးဘူးလား ဒကာ။ ။ပိဋကတ္ေတာ္မွာ န၀ဂၤုေပါသထသီလ၊“ကိုးပါးသီလ ေတာ္ျမတ္” ကိုေဟာဆိုထားတာပါရွိေနရင္လည္းျပီးတာပါပဲ ဆရာေတာ္၊ တပည့္ေတာ္တို႔က က်မ္းဂန္ထဲမွာ မပါမရွိတာေတြကို အပါအရွိလုပ္ျပီးေတာ့ အဆန္းထြင္ေနၾကလို႔ကိုးပါးသီလ မေပးဘဲ၊ ရွစ္ပါးသီလကိုသာ ေပးေနၾက တာပဲလို႔ ထင္ရွိေနေသာေၾကာင့္ ေမးရတာပါ၊ ဆရာေတာ္ကေကာ ဘယ္ဒင္း ကို သေဘာက်ကာ ေပးေလ့ရွိပါသလဲ ဘုရား။ ဆရာ။ ။အင္း….ဒီကေတာ့ အျငင္းအခံု ၀ါသနာမပါဘူး၊ ရွစ္ပါး သီလ ေတာင္းရင္ ရွစ္ပါးသီလေပးလိုက္တယ္၊ ကိုးပါးသီလေတာင္းတဲ့သူကို လည္းကိုးပါးသီလ ေပးလိုက္တာပဲ၊ ရွစ္ပါးသီလကေတာ့ ေပးရိုးစဥ္လာျဖစ္ ေနတဲ့ သမရိုးက်ပဲကို၊ ကိုးပါးသီလက်ေတာ့နည္းနည္းဆန္းသစ္ တယ္လို႔ ထင္ၾကတာေပါ့၊ ဒါေပမဲ့ ကိုးပါးသီလခံယူမိျခင္းေၾကာင့္လည္း မဂ္,ဖိုလ္ရဲ႕ အႏၲရာယ္ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး၊ ကဲ…ေက်နပ္ေလာက္ေရာေပါ့။ ဒကာ။ ။မွန္ပါ့ န၀ဂၤုေပါသထသီလ(ကိုးပါးသီလ)ဟာလည္း ဘုရားေဟာျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ပိဋကတ္က်မ္းစာေတြထဲက ထုတ္ျပရွင္းလင္းေပး တဲ့အတြက္ အထူးပဲႏွစ္သက္ ယံုၾကည္ကာ အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္လွပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ဒီလိုဆိုရင္ ကိုးပါးသီလခံယူျပီးေတာ့ ေဒါသမျဖစ္ေအာင္ စိတ္မဆိုးေအာင္ ေစာင့္ထိန္းကာ ေမတၱာစိတ္မ်ားမ်ားျဖစ္ေအာင္ ေနမွာေပါ့ ဘုရား၊ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ ဆရာေတာ္။


အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ


No comments: