သိၾကား သာသနာ ၂၅၀၀ဆိုတာ တကယ္ ရွိသလား
ဒကာ။ ။သာသနာေတာ္ ငါးေထာင္ဆိုရာ၌ ဘုရားသာသနာေတာ္က ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာ၊သိၾကားသာသနာ ကႏွစ္ ေထာင့္ငါးရာ ဟု ေျပာဆိုေနၾကရာ သိၾကားသာသနာ ဆိုတာ အဟုတ္တကယ္ ရွိသလား ဆရာေတာ္၊ က်မ္းဂန္မွာ ေရာ ပါရွိပါသလားဆရာေတာ္။ ဆရာ။ ။သိၾကားသာသနာ ၂၅၀ ၀ ဆိုတာ ေတာ့ က်မ္းဂန္မွာ မေတြ႔ဖူးေသးဘူး၊သာသနာ ၅၀၀၀ဆို တာကေတာ့ အ႒ကထာက်မ္းဆရာတို႔ကေခတ္ငါးပါးနဲ႔ ပိုင္း ျခားကာ သံုး,ေလးနည္းျပဆိုထားတာေတြ႔ရွိတယ္၊ သိခ်င္ရင္ သုေတသနသရုပ္ျပအဘိဓာန္က်မ္းၾကီးမွာ ပါတယ္။ ဒကာ။ ။သည္လိုဆိုရင္ သိၾကားသာသနာ, သိၾကား သာသနာနဲ႔ ဘုရားသာသနာေတာ္မွာ သိၾကားမင္းနဲ႔စပ္စပ္ ျပီး ေျပာဆိုေနၾကတာကိုဘယ္လိုယူဆပါသလဲ ဆရာေတာ္။ ဆရာ။ ။ဓမၼစၾကာသုတ္ အမႊမ္းနိဒါန္းမွာ (သဟမၸတိနာမေကနမဟာျဗေဟၼနယာစိ ေတာ)သဟမၸတိ ျဗဟၼာမင္းၾကီးက ျမတ္စြာဘုရားအားတရားေဟာဖို႔ လာေရာက္ ေတာင္းပန္တဲ့အခါသိၾကားမင္းလည္း ပါလာတယ္၊အဲဒီအခါ သိၾကားမင္းက.... "ျမတ္စြာဘုရား၊အရွင္ဘုရားတို႔သည္ တရားျမတ္ ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူၾကပါ ဘုရား။ အရွင္ျမတ္ တို႔၏ အမွန္စကားကို ၀န္မခံဘဲ ျငင္းဆန္ကာ (မေျဖၾကားဘဲ) ေနသူမ်ားရွိခဲ့ေသာ္ တပည့္ေတာ္တို႔က လိုက္ပါ နာယူေစၾက ပါမည္ ဘုရား-အရွင္ဘုရားတို႔ဘက္မွ ဓမၼစက္ျဖစ္ေတာ္မူပါ ေစ၊ တပည့္ေတာ္တို႔ဘက္မွ အာဏာစက္ ျဖစ္ေစပါမည္ဘုရား" ဟု သိၾကားမင္းက ပဋိညာဥ္၀န္ခံစကားေလွ်ာက္ထားသြားတာ ေတာ့ သာသနာေတာ္က်မ္းမ်ားမွာ ပါရွိတယ္။ ပံုပမာျပရရင္။ ။သစၥကပရိဗိုဇ္ၾကီးက ျမတ္ဘုရား ထံလာေရာက္ကာ အနတၱကိုျငင္းပယ္ဖ်က္ဆီးတဲ့ ျပိဳင္ပြဲၾကီးမွာ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကအမွန္တရားေဖာ္ျပျပီး "ကဲ....သစၥက သဟာကို ဘယ္လိုသေဘာရသလဲ၊အတၱေလာ,အနတၱေလာ၊ ေျဖၾကားပါ"ဟု ေစခိုင္းတဲ့အခါမွာ သစၥကၾကီးက "အနတၱ ပါ" လို႔ မုခ်ေျဖၾကားရေတာ့မည့္ ကိစၥျဖစ္ေန၍မင္းပရိသတ္ ဗိုလ္ပံု အလယ္မွာ အ႐ံႈးမေပးမေျဖၾကားဘဲ ေတာင္စကားေျမာက္စ ကားေတြ ေျပာဆိုကာ အခ်ိန္ကိုျဖဳန္းတီးေနတယ္။ အဲသည္အခါ သိၾကားမင္း မေနသာေတာ့ဘူး၊ သူ၏ ပဋိညာဥ္ ၀န္ခံခ်က္အရ ၀ရဇိန္လက္နက္ကိုကိုင္ဆြဲလ်က္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ဘီလူးၾကီးအသြင္ဖန္ဆင္းကာ ဘုရားသခင္ ၏ အေမးစကားေတာ္ကိုအမွန္အတိုင္းေျဖၾကားရန္ ျခိမ္းေျခာက္ ေတာ့မွ သစၥကၾကီးက ေၾကာက္လန္႔ျပီး အမွန္အတိုင္း "အနတၱပါ၊ အရွင္ေဂါတမ" ဟု ေျဖၾကားတဲ့ အခန္းက႑မ်ိဳးေတြ မ်ားစြာပဲ က်မ္းဂန္ေတြမွာ ရွိပါတယ္၊အဲဒါေတြဟာ ဘုရားသာသနာေတာ္ နဲ႔ သိၾကားမင္းစပ္တဲ့ကိစၥေတြပဲ၊သိၾကားသာသနာ ၂၅၀၀ ရယ္ လို႔ေတာ့ သီးျခားမေတြ႕ဖူးေသးဘူး၊ျမတ္စြာဘုရားဘက္ကကူ ညီေပးတဲ့အခ်က္ေတြသာ ပါတယ္၊ကဲ....ေက်နပ္ျပီလား။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ
No comments:
Post a Comment