Tuesday, May 21, 2013

(ျပည္ျမန္မာ) သုဝဏၰဘူမိ သုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ ေရာက္ရိွလာပံု

(ျပည္ျမန္မာ) သုဝဏၰဘူမိ သုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ ေရာက္ရိွလာပံု


ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ၿပီးေနာက္ မဇၩိမေဒသ (အိႏၵိယ) သာသနာေတာ္သည္ ဝိနည္းဓိုရ္ ဧတဒဂ္ရ အရွင္ဥပါလိ မေထရ္ျမတ္၏ ပခံုးေပၚ၌ လံုးလံုးလ်ားလ်ား က်ေရာက္တည္မီွခဲ့ေသာ ကာလတစ္ခု ရိွခဲ့ဖူးပါသည္။ ထုိကာလသည္ အရွင္မဟာကႆပ၊ အရွင္အာနႏၵာ စေသာမေထရ္ႀကီးတုိ႔ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ေတာ္မူၿပီးခ်ိန္ (သို႔) အလြန္ အိုမင္း ရင့္ေရာ္ေတာ္မူၾကေသာေၾကာင့္ သမာပတ္ျဖင့္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာသာ ေနေတာ္မူၾကခ်ိန္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။


ရဟႏၲာမေထရ္ျမတ္ႀကီးတို႔သည္ မိမိတုိ႔ ခံစားရရိွအပ္ေသာ မဂ္ခ်မ္းသာ ဖုိလ္ခ်မ္းသာကို ဝမ္းသာရႊင္ျမဴး ဥဒါန္း က်ဳးရင့္ေသာအားျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ မိမိတု ိ႔၏ ပါရမီ ျဖည့္က်င့္ခဲ့ပံု၊နိဗၺာန္ကို ရွာေဖြခဲ့ပံု၊ ဘုရားရွင္တုိ႔ကို ဖူးေတြ႔ခဲ့ပံု၊ သံသရာ၌ ဘဝယုတ္ျမတ္ က်င္လည္ခဲ့ရပံု၊ဘုရားရွင္တုိ႔၏ တန္ခုိးအာႏုေဘာ္ ႀကီးျမတ္ပံု၊သာသနာေတာ္ႏွင့္ ရတနာသံုးပါးတုိ႔၏ ဂုဏ္ေတာ္ ေက်းဇူးေတာ္ အဖံုဖံု စသည္တုိ႔ကို ေဖာ္ျပလ်က္ ျဖစ္ေစ၊ ဂါထာမ်ား ဖြဲ႔သီ၍ ရြတ္ဆုိ က်ဴးရင့္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။


{ ေထရပဒါန္ ဟူသည္ကား ဗုဒၶေခတ္ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္ႀကီးတုိ႔၏ အေကာင္းအဆိုး အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို မေထရ္ျမတ္တုိ႔ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ ဂါထာမ်ားျဖင့္ ရြတ္ဆုိ ေဖာ္ျပေတာ္မူခ်က္ (ေဖာ္ျပေသာက်မ္းစာ) ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ (ေထရာ ပဒါန = ေထရ - ေထရ္၏ + အပဒါန - အပဒါန္) အပဒါန ဟူေသာ သဒၵါသည္အေၾကာင္းအတၳဳပတၱိ ဟူေသာ အနက္ကို ေဟာပါသည္။} ဥပါလိအရွင္ျမတ္၏ ေထရာပဒါန္သည္ကား ဤသာသနာေတာ္၌ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္၏ေထရာပဒါန္ေတာ္ေအာက္ အခမ္းအနားဆံုး၊ အျပည့္စံုဆံုးဟုဆုိႏိုင္ပါသည္။


ဗုဒၶသာသနာဝင္ ျမန္မာစာဖတ္ ပရိတ္သတ္အမ်ားစုသည္ အရွင္ဥပါလိမေထရ္ျမတ္၏သက္ေတာ္ထင္ရွား (ပထမသဂၤါယနာတင္ရာကာလအထိ)သာသနာျပဳပံု ျဖစ္ေတာ္စဥ္ ဘဝသမိုင္းကို အျပည့္အစံုေလာက္နီးပါး သိရိွၾကည္ညိဳေနၾကေသာ္လည္း ထုိ၏ေနာက္ပိုင္း (အရွင္ ဥပါလိ၏ သာသနာ့သမုိင္း ဒုတိယပိုင္း)ကိုသတိမူမိၾကသူ နည္းပါးလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။သတိ မမူမိၾကေသာ္လည္း ထုိအပိုင္းသည္ ပို၍ပင္ ေတာက္ပပါေသးသည္။


ဗုဒၶေခတ္ေနာက္ပိုင္းအိႏၵိယ သာသနာဝင္ကိုအရွင္ဥပါလိေထရ္ကို အစျပဳ၍ေရတြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ မဇၩိမေဒသ မေထရ္ျမတ္တုိ႔၏ ေထရ္စဥ္သာသနာဝင္ ၅-ဆက္သည္ အရွင္ဥပါလိႏွင့္ ယင္းမေထရ္ျမတ္၏တပည့္ အစဥ္အဆက္မ်ားျဖစ္ၾကသည္ဟု မွတ္တမ္းရိွပါသည္။ယင္းမွတ္တမ္းသည္သဂၤါယနာဝင္ေရွးအ႒ကထာ မွတ္တမ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အလြန္ခိုင္မာတိက်ပါသည္။


မဇၩိမေဒသသာသနာဝင္၅-ဆက္ဟူသည္မွာ … အရွင္မဟာကႆပ၊ အရွင္အာနႏၵာ၊ အရွင္ဥပါလိဤသံုးပါးတုိ႔ပထမ-သဂၤါယနာ တင္ေတာ္မူၾကကာ တစ္ၿပိဳင္နက္ သာသနာ ျပဳေတာ္မူခဲ့ၾကသည့္ ေနာက္ပိုင္း … ၁။ အရွင္ ဥပါလိေထရ္ ၂။ အရွင္ ဥပါလိေထရ္၏တပည့္ အရွင္ ဒါသကေထရ္ ၃။ အရွင္ ဒါသကေထရ္၏တပည့္ အရွင္ ေသာဏေထရ္ ၄။ အရွင္ ေသာဏေထရ္၏တပည့္ အရွင္သိဂၢဝေထရ္ႏွင့္ အရွင္


၅။ အရွင္ သိဂၢဝေထရ္ႏွင့္ အရွင္စ႑ဝဇၨီေထရ္တုိ႔၏တပည့္ အရွင္ မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆေထရ္ ..တုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။


အရွင္ဥပါလိေထရ္မွစ၍အာစရိယ ပရမၸရ အဆက္ဆက္တုိ႔သည္ကား ဝိနည္းပိဋကမွ်ကိုသာ ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ၾက၊ ပို႔ခ်ေတာ္မူခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ပါ။ငါးရပ္ေသာ နိကာယ္တုိ႔ကိုလည္းေကာင္း, အဘိဓမၼာ (၇)က်မ္းတုိ႔ကို လည္းေကာင္း၊ ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ ပို႔ခ်ေတာ္မူခဲ့ၾကေၾကာင္း ‘နိကာေယ ပၪၥ ဝါေစသံု၊ သတၱေစဝ ပကာရ ေဏ’ ဟုေပထက္ အကၡရာတင္ (စတုတၳသံဂါယနာတင္) ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားက မွတ္တမ္းတင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။ (ဝိ၊ ၅၊၂။ဝိ၊ ႒၊၄၊ ၁၃၉ႏွင့္ ယင္းအဖြင့္ ဝိနည္း ဋီကာမ်ားမွ)


(၁)အရွင္ဥပါလိေထရ္သည္ ျမတ္ဗုဒၶမ်က္ေမွာက္ေတာ္၌ဝိနယ (ဓမၼလည္းပါဝင္)သာသနာကိုကိုယ္တိုင္နာၾကားသင္ယူခဲ့၍ တပည့္ပရိသတ္တုိ႔အားလည္း ပို႔ခ်သင္ၾကားေတာ္မူရာ ဝိနည္းကၽြမ္းက်င္ ပညာရွင္တပည့္ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊အနာဂါမ္ တုိ႔ကား မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားကုန္၏။ဝိနည္းဓိုရ္ ရဟႏၲာသည္ပင္ ၁၀၀၀-မွ် ရိွေၾကာင္းအ႒ကထာမွတ္တမ္း ရိွပါသည္။


(၂)အရွင္ဒါသကေထရ္သည္ အရွင္ဥပါလိေထရ္၏ဥပဇၩာယ္ယူ အတူေန တပည့္ ျဖစ္ပါသည္။အရွင္ဥပါလိထံေတာ္၌ဝိနည္းပိဋကကို အာစရိယမု႒ိလက္ဆုပ္ရေအာင္ သင္ယူ၍ အရွင္ဥပါလိအနီး၌ပင္ေနလ်က္ဝိနည္းကို ပို႔ခ်ေတာ္မူပါသည္။ ထုိအရွင္ဒါသကထံ၌ဝိနည္းပိဋကကို သင္ယူ၍ တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္ၾကေသာ ပုထုဇဥ္ရဟန္းစေသာ ရဟန္းေတာ္တုိ႔သည္မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္မ်ားကုန္၏ ရဟႏၲာတုိ႔သည္ပင္ ၁၀၀၀- ရိွသည္ဟု ဆုိပါသည္။


ေဝသာလီျပည္သားျဖစ္ေသာ အရွင္ဒါသကသည္ ၁၂-ႏွစ္အရြယ္ကပင္ ေဝဒပါရဂူျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ေဝသာလီျပည္ဝါလိကာ႐ံုေက်ာင္းတုိက္၌ အရွင္ဥပါလိထံခ်ဥ္းကပ္၍ေဗဒင္က်မ္းဆုိင္ရာ ခဲရာခဲဆစ္တုိ႔ကို ေမးေလွ်ာက္ၿပီးေနာက္ဗုဒၶမႏၲာန္ကို သင္ယူခြင့္ရရန္ တပည့္၃၀၀ တုိ႔ႏွင့္အတူအရွင္ဥပါလိထံ၌ရွင္သာမေဏ ျပဳၾကပါသည္။အသက္ ၂၀တြင္ ရဟန္းေဘာင္သို႔တက္ပါသည္။အရွင္ဒါသကသည္ ရဟန္းျဖစ္ၿပီးေနာက္ မၾကာမီ အာသေဝါကင္းကြာ၍ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူပါသည္။အရွင္ဥပါလိေထရ္သည္အရွင္ဒါသကကို ပဓာနျပဳ၍ ရဟန္း၃၀၀တုိ႔ကို ပိဋကတ္သံုးပံုကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေတာ္မူပါသည္။


(၃) အရွင္ေသာဏေထရ္သည္ ဗာရာဏသီျပည္၏တစ္ဖက္ကမ္း ကာသိတိုင္းသား၊ကုန္သည္မ်ဳိး႐ိုး ျဖစ္ပါသည္။ ၁၅-ႏွစ္အရြယ္၌ မိဘမ်ားႏွင့္အတူ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕သုိ႔ ကုန္ေရာင္းသြားခဲ့ပါသည္။ အရွင္ဒါသကေထရ္ကိုေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ဖူးေတြ႔ရ၍ အလြန္ၾကည္ညိဳသျဖင့္ မိဘမ်ားထံအစာငတ္ခံၿပီး ရဟန္းျပဳခြင့္ေတာင္းကာ သူငယ္ခ်င္း ၅၅-ေယာက္ႏွင့္အတူ သာမေဏဝတ္ၾကပါသည္။ထုိ႔ေနာက္ရဟန္းျဖစ္ၾကၿပီးလွ်င္မၾကာမီ ရဟႏၲာျဖစ္ၾကပါသည္။အရွင္ဒါသကေထရ္သည္အရွင္ေသာဏအား ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေဒသနာအားလံုးကို သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေတာ္မူေလသည္။ အရွင္ေသာဏေထရ္သည္လည္း ပဏပါေမာကၡႀကီးတစ္ဆူအျဖစ္ မ်ားစြာေသာ တပည့္ရဟန္းတုိ႔အားသုတ္၊ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာတုိ႔ကို သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေတာ္မူေလသည္။


(၄) အရွင္သိဂၢဝသည္အမတ္ႀကီးသာ ျဖစ္၍ အရွင္စ႑ဝဇၨီသည္ သူေ႒းသားျဖစ္ပါသည္။ႏွစ္ဦးလံုးပါဋလိပုတ္ၿမိဳ႕သားမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။တစ္ေန႔၌သိဂၢဝလုလင္ႏွင္ စ႑ဝဇၨီလုလင္တုိ႔သည္ ပါဋလိပုတ္ၿမိဳ႕ကုဣဳဋာ႐ံုေက်ာင္းတုိက္သုိ႔ သြားၾကရာ အရွင္ေသာဏေထရ္ နိေရာဓသမာပတ္ ဝင္စားေတာ္မူေနသည္ကို အနီးကပ္ဖူးေျမာ္ၾကရပါသည္။အားရၾကည္ညိဳလွသျဖင့္ ထုိလုလင္ႏွစ္ေယာက္တုိ႔သည္မိဘမ်ားထံ ခြင့္ပန္ကာ အေဖာ္ ၅၀၀-တုိ႔ႏွင့္အတူအရွင္ေသာဏေထရ္အထံေတာ္၌ရွင္ရဟန္း ျပဳၾကပါသည္။အရွင္သိဂၢဝႏွင့္ အရွင္စ႑ဝဇၨီေထရ္တုိ႔သည္ အရွင္ေသာဏေထရ္ထံ၌ပင္ ဓမၼဝိနယ သာသနာေတာ္ကို သင္ၾကားၾကကုန္ ၍ ေနာက္အဖုိ႔၌ဆဠာဘိညာရဟႏၲာႀကီးမ်ား အျဖစ္သို႔ ေရာက္ၾကေလကုန္၏။


(၅) အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆေထရ္ အေၾကာင္းကိုအက်ဥ္း႐ံုး၍ သိသာ႐ံုမွ် ေဖာ္ျပပါမည္။ သာသနာႏွစ္၁၀၀၌ေဝသာလီျပည္တြင္ဝဇၨီတိုင္းသားရဟန္းတုိ႔ အဓမၼဝတၳဳ ၁၀-ပါးကို ေဟာေျပာ က်င့္သံုးေနၾက၏။ထိုသတင္းကို ၾကား၍အရွင္ယသေထရ္ (ဒုတိယသဂၤါယနာ၏ပဓာနေရွ႕ေဆာင္ ျဖစ္လတၱံ႔ေသာ ေထရ္)ေဝသာလီသုိ႔ ႂကြေရာက္လာ၊ ထုိရဟန္းတုိ႔အား မအပ္ေၾကာင္း ေဟာေျပာ၊ထုိရဟန္းတုိ႔က အရွင္ယသကို ႏွင္ထုတ္ၾကကုန္အ့ံဟုစည္းေဝးကုန္စဥ္ အရွင္ယသေထရ္ျမတ္သည္ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ေကာသမ႓ီသုိ႔ ႂကြေတာ္မူ၏။


ထုိ႔ေနာက္အရွင္ယသသည္ပါေဝယ်ကတုိင္းႏွင့္ အဝႏၲိဒကၡိဏပထတုိင္းတုိ႔ရိွသံဃာမ်ားထံ တမာန္မ်ားေစလႊတ္၍ ဤအဓိက႐ုဏ္းကိုၿငိမ္းေအာင္ျပဳၾကရန္ သံဃာစုေတာ္မူပါသည္။ အေဟာဂဂၤါေတာင္၌သီတင္းသံုးေတာ္မူေသာ အရွင္သမၻဴတေထရ္၊ ေသာေရယ်အရပ္၌သီတင္းသံုးေတာ္မူေသာအရွင္ေရဝတေထရ္ (ဓမၼဓရ၊ ဝိနယဓရ၊လဇၨီေပသလ၊ သိကၡာကာမ)တုိ႔၏ အားေပးေထာက္ခံမႈကို ရယူေတာ္မူ၊ထုိအခ်ိန္၌ဝါေတာ္ ၁၂၀-ရိွ အရွင္သဗၺကာမီမဟာေထရ္ႀကီး (အရွင္အာနႏၵာ၏သဒၶိဝိဟာရိက တပည့္ရင္း)သည္ေဝသာလီ၌သီတင္းသံုးေန၊အရွင္ေရဝတ, အရွင္သမၻဴတ တုိ႔သည္ အရွင္သဗၺကာမီမဟာေထရ္ႀကီးထံ ညအိပ္ဆည္းကပ္ကာ အေၾကာင္းအက်ဳိးျပ၍ ေလွ်ာက္ထားၾက၊ ေနာက္ဆံုး၌ေဝသာလီျပည္ဝါလိကာ႐ံုေက်ာင္းတုိက္သုိ႔ အားလံုးႂကြေရာက္ စည္းေဝးေတာ္မူၾကသည္။ထုိ သံဃာ့အစည္းအေဝးႀကီး၌အရွင္ေရဝတက ေမးေလွ်ာက္၍ အရွင္သဗၺကာမီမဟာေထရ္ကေျဖဆုိသည့္အတိုင္း သံဃာေတာ္က ၁၀-ပါးေသာ အဓမၼဝတၳဳတုိ႔ကို ပယ္ခ်ကာ အတည္ျပဳဆံုးျဖတ္ၿပီ း အဓိက႐ုဏ္းကို ၿငိမ္းေအးေစၿပီးလွ်င္ထုိမဟာေထရ္ႀကီးတုိ႔သည္ တိပိဋကဓရ ပဋိသမၻိဒါပတၱရဟႏၲာႀကီး (၇၀၀)တို႔ကို ေရြးေကာက္ေတာ္မူၾက၍ ဒုတိယ-သဂၤါယနာ တင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။


ထုိဒုတိယသံဂၤါယနာတင္ပြဲ၌ပါဝင္ေတာ္မူၾကေသာ မေထရ္ႀကီးတို႔တြင္ အရွင္သဗၺကာမီ၊ အရွင္သာဠႇ၊ အရွင္ေရဝတ၊ အရွင္ခုဇၨေသာဘ၊ အရွင္သာဏသမၻဴတ ၅-ပါးတုိ႔သည္အရွင္အာနႏၵာ၏ သဒၶိဝိဟာရိက တပည့္ရင္းတုိ႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။အရွင္သုမန, အရွင္ဝါသဘ မဟာေထရ္ ႏွစ္ပါးတုိ႔သည္အရွင္အႏု႐ုဒၶါ၏ (သဒၶိဝိဟာရိက =ဥပဇၩာယ္ယူ အတူေန)တပည့္မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ထုိမေထရ္ ၇-ပါးတုိ႔သည္ကား ဘုရားရွင္ကိုမီလုိက္၍ ဖူးျမင္ၾကရေသာ အရွင္ျမတ္တုိ႔ပင္တည္း။ ထုိသဂၤါယနာ၌ အရွင္ဒါသက,အရွင္ေသာဏ တုိ႔လည္း ပါဝင္ၾကလိမ့္မည္ဟု ပညာရိွတုိ႔ယံုၾကည္ၾကပါသည္။အရွင္သိဂၢဝႏွင့္ အရွင္စ႑ဝဇၨီ တုိ႔မွာကားရဟန္းငယ္မ်ားျဖစ္ၾက၍ ပါဝင္ခြင့္ မရၾကဘဲ တတိယသဂၤါယနာ အတြက္သာ ႀကိဳတင္တာဝန္ေပးအပ္ျခင္း


ဒုတိယသဂၤါယနာ၏ဦးစီးေရွ႕ေဆာင္ ျဖစ္ေတာ္မူၾကေသာအရွင္ယသ၊ အရွင္သဗၺကာမီ၊ အရွင္ေရဝတ စေသာ မဟာေထရ္တုိ႔သည္ သဂၤါယနာကိစၥ ၿပီးေသာအခါ ‘အနာဂတ္ကာလ၌ ယခုကဲ့သုိ႔သာသနာ့ အႏၲရယ္ေပၚဦးမည္ေလာ’ဟု အနာဂတံသဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ၾကည့္ေတာ္မူၾက၊ သာသနာႏွစ္ ၂၁၈, သိရီဓမၼာေသာက မင္းတရားလက္ထက္တြင္တိတၳိတုိ႔သာသနာေတာ္တြင္း ဝင္ေရာက္ ပူးသတ္မႈေၾကာင့္ သာသနာေတာ္၌ႀကီးစြာေသာ အႏၲရယ္ျဖစ္မည္ကို ျမင္ေတာ္မူၾက၊ယင္းသာသနာ့အႏၲရယ္ကို ၿငိမ္းေစျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္မည့္သူကိုၾကည့္႐ႈၾကရာ တိႆျဗဟၼႀကီးကို ျမင္၍ ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ႂကြေတာ္မူၾကကာ တိႆျဗဟၼာႀကီးကို ျမင္၍ ျဗဟၼာ့ျပည္သုိ႔ႂကြေတာ္မူၾကကာ တိႆျဗဟၼာႀကီးကို တိုက္တြန္းေတာ္မူၾကသည္။ျဗဟၼာႀကီးလည္း“ငါသည္ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္၌ျဖစ္ေပၚလာလတၱံေသာ ေဘးအႏၲရယ္ကို သုတ္သင္ ရွင္းလင္း၍ သာသနာေတာ္ကို ခ်ီးေျမႇာက္ႏုိင္မည္”ဟု ဝမ္းပန္းတသာ လက္ခံလုိက္ေလသည္။


မေထရ္ျမတ္တုိ႔သည္အရွင္သိဂၢဝႏွင့္ အရွင္စ႑ဝဇၨီ တုိ႔ကို တိႆသူငယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္ တာဝန္ေပးေတာ္မူၾက၏။ ထုိမေထရ္ ၂-ပါးသည္ သီတင္းငယ္(ဝါငယ္)မ်ားျဖစ္ၾကေသာ္လည္း တိပိဋကဓရ၊ ပဋိသမ႓ိဒါပတၱ၊ ခီဏာသဝတုိ႔ပင္ ျဖစ္ၾက၏။ အရွင္ယသစေသာ မေထရ္ႀကီးတုိ႔က “ငါ့ရွင္တုိ႔ …အသင္တို႔သည္ ယခုၿပီးခဲ့ေသာအဓိက႐ုဏ္းကိစၥ၌အကူအညီ မျပဳခဲ့ၾက၊ သို႔ျဖစ္၍ သင္တုိ႔ကိုဒဏ္ထားခဲ့မည္။ တိႆျဗဟၼာသည္ ေမာဂၢလိျဗဟၼဏအိမ္၌ ပဋိသေႏၶတည္ေနလိမ့္မည္။တိႆသူငယ္ကိုတစ္ဦးက သာမေဏျဖစ္ေအာင္ေဆာင္ရြက္၍၊ တစ္ဦးက ပိဋိကတ္သံုးပံုကို သင္ၾကားေပးရမည္”ဟုဒဏ္ထားေတာ္မူၾကကာ အာယုကပ္ပတ္လံုး တည္ေနေတာ္မူၾကၿပီးေနာက္ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ၾကေလကုန္၏။ ထုိအရွင္သိဂၢဝ၊ အရွင္စ႑ဝဇၨီမေထရ္၂-ပါးတို႔၏က်ေရာက္ေသာ တာဝန္ကိုေက်ပြန္စြာ ေဆာင္ရြက္မႈျဖင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆ ဟူသည့္ တိပိဋကဓရ၊ အဂၢဒကၡိေဏယ် ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ေပၚထြန္းလာရပါသည္။


အရွင္ဥပါလိေထရ္ျမတ္၏ ပၪၥမေျမာက္တပည့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆေထရ္ႏွင့္ သိရီဓမၼေသာက မင္းတရားႀကီးတုိ႔ ဆရာ, ဒကာ လက္တြဲ၍တတိယ-သဂၤါယနာ မဟာမွတ္တိုင္ႀကီး စိုက္ထူေတာ္မူခဲ့ၾက၊ကိုးတုိင္းကိုးဌာန သာသနာျပဳ သမိုင္းေမာ္ကြန္းေတာ္ႀကီး ေရးထုိးေတာ္မူခဲ့ၾက၊ ယင္းကဲ့သုိ႔ ကိုးတုိင္း ကိုးဌာန သာသနာျပဳ ျဖန္႔ခ်ိရာတြင္ေနာက္ဆံုးပိတ္အဖြဲ႔လည္း ဟုတ္၊ အႀကီးမားဆံုးေသာ ေအာင္ျမင္မႈကိုလည္း ေထာင္စုႏွစ္ ခ်ီ၍ ျဖစ္ထြန္းေစခဲ့ေသာ အဖြဲ႔ကားသီဟိုဠ္အဖြဲ႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။


ထုိအဖြဲ႕၏ ေခါင္းေဆာင္ေထရ္ကားအရွင္ဥပါလိေထရ္ျမတ္၏ ဆ႒မေျမာက္တပည့္ အရွင္မဟိႏၵေထရ္ (သိရီဓမၼာေသာက မင္းတရား၏ သားေတာ္)တည္း။ ထုိအရွင္မဟိႏၵႏွင့္ တပည့္သာဝက သာဝိကာ အဆက္ဆက္တုိ႔၏ႀကီးမားေသာ စြမ္းပကားေၾကာင့္ (အိႏၵိယ၌ သာသနာ ဆုတ္ယုတ္သြားခ်ိန္တြင္)သီဟိုဠ္သည္ ကမ႓ာေပၚ၌ဒုတိယေျမာက္ဓမၼႏိုင္ငံေတာ္ျဖစ္လာခဲ့ရပါသည္။ ရွစ္ခုေျမာက္သာသနာျပဳအဖြဲ႔သည္ သုဝဏၰဘူမိ (ရတနာေရႊေျမ)သုိ႔ ႂကြခ်ီေတာ္မူလာခဲ့ၾကပါသည္။ထုိအဖြဲ႔၏ေခါင္းေဆာင္ အရွင္ေသာဏေထရ္ႏွင့္ အရွင္ဥတၱရေထရ္တုိ႔သည္လည္း အရွင္ဥပါလိေထရ္ျမတ္၏ တပည့္သာဝကအဆက္အႏြယ္မ်ားပင္ ျဖစ္ေလမည္ဟုယူဆပါသည္။


ဤမေထရ္ႏွစ္ပါးႏွင့္ တပည့္သာဝကမ်ား၏ဂုဏ္ေတာ္ ေက်းဇူးေတာ္တုိ႔ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ( သီဟိုဠ္သာသနာေစာင့္ မေထရ္တုိ႔၏ ဂုဏ္ေတာ္, ေက်းဇူးေတာ္တုိ႔ေၾကာင့္လည္းေကာင္း) သုဝဏၰဘူမိဝင္ ဤရတနာေရႊေျမျမန္မာျပည္သည္ယေန႔ကမ႓ာ၌ တတိယေျမာက္ဓမၼႏိုင္ငံေတာ္အျဖစ္ ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြားစြာ ရွင္သန္ရပ္တည္လ်က္ရိွေနပါသည္။


Source : {ဝိနည္း အ႒ကထာ (ပ-အုပ္)- ျမန္မာျပန္။ေထရဂါထာ-ျမန္မာျပန္။ေထရာပဒါန္- ျမန္မာျပန္။ဆိဒၵပိဓာနနီက်မ္း။ ေရႊက်င္နိကာယသာသနာဝင္က်မ္း။ညီေတာ္အာနႏၵာ၏ တစ္သက္တာမွတ္တမ္း (ပ-အုပ္)။}


-----------------------------------------------သုဝဏၰဘူမိ(ျမန္မာျပည္)သုိ႔ေရွးဦးစြာ ေရာက္ရိွလာခဲ့ေသာ


ျမတ္ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္ စံယူၿပီးေနာက္ သာသနာ ၂၃၇-ခုႏွစ္သို႔ ေရာက္ေသာ္ရာမညတုိင္း အစိတ္ သုဝဏၰဘူမိသုိ႔ ေသာဏႏွင့္ဥတၱရ ေထရ္ႏွစ္ပါးကို အရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆသည္ ရဟန္းျပဳကံေျမာက္ေလာက္ေအာင္သံဃာငါးပါးႏွင့္ သာသနျပဳ ေစလႊတ္ေတာ္မူလုိက္ေလ၏။


ထုိအခါ သုဝဏၰဘူမိတုိင္း သထံုျပည္ဝယ္ သိရီမာေသာက မင္းျပဳ၏။ သထံုျပည္ကားေကလာသေတာင္ထိပ္ေစတီ၏ အေနာက္ေတာင္တြင္ အေရွ႕တစ္ဝက္ေတာင္ထိပ္၊ အေနာက္တစ္ဝက္ ေျမညီ၌တည္၏။ထုိၿမိဳ႕ကိုတင္လဲခ်က္ေသာလူတုိ႔အိမ္ကဲ့သုိ႔ အိမ္အမ်ားရိွေသာေၾကာင့္ တုိက္ကုလားၿမိဳ႕ဟုလည္းအမွာရိွ၏။ ထုိၿမိဳ႕သည္သမုဒၵရာႏွင့္ နီးေသာေၾကာင့္ ေရေစာင့္ဘီလူးမတုိ႔သည္ မင္းအိမ္၌ သားဖြားတုိင္း လာစားေလ၏။


သာသနာျပဳ မေထရ္တုိ႔ ေရာက္သည့္ေန႔လည္းမင္းအိမ္၌သားဖြားခုိက္ ၾကံဳ၍ဘီလူးမလည္းစားမည္ဟု အရံငါးရာႏွင့္ လာသည္ကို လူတုိ႔ ျမင္၍ေၾကာက္လန္႔ ေႂကြးေၾကာ္ၾက၏။မေထရ္တုိ႔လည္း ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရိွေသာ ျခေသၤ့ႏွင့္တူေသာ ေခါင္းတစ္လံုး ကိုယ္ႏွစ္ခုရိွေသာ မႏုႆီဟသဏၭာန္ႏွင့္ အေရအတြက္ ႏွစ္ဆသာေအာင္ ဖန္ဆင္းၿပီးမွ ဘီလူးမတုိ႔ကို လုိက္၍ ပိတ္ဆီးကုန္လွ်င္ ဘီလူးမတုိ႔ထြက္ေျပးၾကေလကုန္၏။


မေထရ္တုိ႔လည္း တစ္ဖန္ ဘီလူးမတုိ႔ မလာႏိုင္စိမ့္ေသာငွာ ပရိတ္ အရံအတားကိုျပဳေပး၏။ထုိကာလစည္းေဝးလာၾကသူတုိ႔အား ျဗဟၼဇာလသုတ္ေတာ္ျမတ္ကိုေဟာေတာ္မူေသာ္၆၀,၀၀၀ ေသာ လူတို႔အကၽြတ္တတန္ေသာတာပန္ စေသာ အရိယာ ျဖစ္ေလကုန္၏။ ၃၅၀၀ေသာ ေယာက်ာ္းတို႔ရဟန္းျပဳၾကကုန္၏။ ရဟန္းျပဳေသာ မင္းသားႀကီးမ်ားပင္၁၅၀၀ရိွေလတည္း။ႂကြင္းေသာ လူတုိ႔ကို သရဏဂံုတည္ေစ၏။


ဤျဗဟၼဇာလသုတ္ေတာ္သည္ သုဝဏၰဘူမိဝင္ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရွးဦးစြာ ေရာက္လာေသာ ျမတ္ဗုဒၶဝါဒ ဗုဒၶဓမၼ ျဖစ္ေပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ သာသနာျပဳ ေရာက္လာၾကေသာ အရွင္ေသာဏႏွင့္ အရွင္ဥတၱရ အမွဴးရိွေသာ သံဃာေတာ္တို႔မွျမန္မာတုိ႔အား ေရွးဦးစြာ ေဟာၾကားေတာ္မူၾကေလသည္။ထုိအရွင္တုိ႔ ျမန္မာတုိ႔အတြက္ ဤသုတ္ကိုေရြးခ်ယ္ေဟာၾကားသည္မွာအေၾကာင္းရိွေကာင္း ရိွေပမည္။ထုိအေၾကာင္းကားျမန္မာတုိ႔သည္အယူဝါဒေရးရာမွာ စိတ္ပါသူမ်ားျဖစ္ႏိုင္သည္။ျဗဟၼဇာလသုတ္မွာ အယူဝါဒ ပေဒသာညြန္႔ေပါင္းသဖြယ္ ျဖစ္ေလသည္။


ဤသုတ္တြင္ ၆၂ပါးေသာ အယူဝါဒတုိ႔ကိုေဟာၾကားထား၏။{ ေရွးအတိတ္ကျဖစ္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုၾကံစည္ စဥ္းစားသူတုိ႔၏အယူအဆ ဝါဒ ၁၈-မ်ဳိးႏွင့္ေနာက္အနာဂတ္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ၾကံစည္ စဥ္းစားသူတုိ႔၏အယူအဆ ဝါဒ ၄၄-မ်ဳိး, အားျဖင့္(၆၂)ပါးေသာ ဒိ႒ိဝါဒတုိ႔ ျဖစ္ေလသည္။ဤ ၆၂-ပါးေသာ ဒိ႒ိတုိ႔အေၾကာင္း အက်ယ္ကို မံုေရြး ေဇတဝန္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ျပဳစုေတာ္မူေသာ သမႏၲစကၡဳ ဒီပနီက်မ္းပထမစာအုပ္တြင္ အလြယ္ ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ မူရင္းက်က် ေလ့လာလုိပါက ျဗဟၼဇာလသုတ္တြင္ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါသည္။}


ယင္းဝါဒတုိ႔ကိုေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ေလမွ ဝိမုတၱိရသ( ပဋိစၥသမုပၸါဒ္)ၿပီးေျမာက္မည့္အတြက္လည္းျဖစ္ ေပသည္။ဗုဒၶေခတ္က ဒႆနဆရာႀကီးတုိ႔၏ အယူဝါဒတုိ႔ကိုဖြင့္ျပထား၍ အိႏၵိယဒႆနသမိုင္းအတြက္လည္း အေလးအနက္ ပူေဇာ္အပ္ပါသည္။


Source : {သာသနာလကၤာရစာတမ္း၊ မဟာဓမၼရာဇသႀကႍအမတ္ႀကီး။} ------------------------------------


အေနာ္ရထာမင္းေစာသုဝဏၰဘူမိ(သထုံျပည္) ကိုတုိက္ခဲ့ရျခင္း အေၾကာင္းတစ္ခု


အေနာ္ရထာမင္းေစာေအာက္ျပည္စုန္၍ မြန္တုိ႔ဌာနီ သုဝဏၰဘူမိ-သထံုျပည္ကို တုိက္ျခင္းမွာ ပိဋကတ္ေတာ္ရယူလုိျခင္း အေၾကာင္းထက္အင္အားတုိးတက္ႀကီးမားလာေသာ အိႏၵိယတိုင္းသား မိစၧာအေျခစိုက္သမားမ်ားကိုေခ်မႈန္းဖ်က္ဆီးလုိျခင္း အေၾကာင္းကသာလြန္၍ျဖစ္ႏိုင္ခြင့္ ရိွေၾကာင္းျဖင့္ ပါေမာကၡဒူ႐ြိဳက္ဆဲက အဆုိျပဳခ်က္ကိုလက္ခံႏိုင္ေလာက္သည္။


မြန္တို႔သည္ အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ေအးခ်မ္းၿငိမ္သက္စြာ ေနတတ္၍ ေရာင့္ရဲလြယ္လြန္းလွသည္။အဆုိပါ အိႏၵိယ ကိုလုိနီဆရာတုိ႔ကို အေနာ္ရထာမင္းေစာဆင္း၍ မၿဖိဳခဲ့လွ်င္ မြန္တုိ႔ အဝါးမ်ဳိးခံရမွာ က်ိန္းေသသေလာက္ျဖစ္သည္။


တစ္ႀကိမ္လည္း ပုတေတ ငဇင္ကာေခၚဒီဘရစ္တုိးသည္မိမိတုိ႔ မြန္နယ္အတြင္း၌တစ္ဗုိလ္တစ္မင္း မင္းမူလာသည္ကိုအသာပင္ လက္ပိုက္၍ၾကည့္ေနႏိုင္ခဲ့သည္။


အေနာက္ဘက္လြန္ မင္းတရားႀကီး၏ ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ သန္လ်င္မွာ ျမန္မာျပည္၏ ဂိုဝါျဖစ္မည့္ေဘးမွကင္းေဝးခဲ့ရသည္။ ဂိုဝါ ေလာက္သာျဖစ္လွ်င္ ကိစၥမရိွ၊ အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာျဖစ္ေနေသာ ျမန္မာျပည္ေထာင္ငယ္တုိ႔ကိုတစ္ခုၿပီး တစ္ခု ဝါးမ်ဳိခဲ့လွ်င္မြန္ျမန္မာတုိ႔ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာအားလံုး ေပ်ာက္ဆံုးသြားႏိုင္ေၾကာင္း ေတြးၾကည့္လွ်င္ၾကက္သီးထဖြယ္ ျမင္ရေပလိမ့္မည္။


Source : {ျဗဟၼနိ႐ုတၱိနယသဂၤဟ ေခၚျမန္မာစကားလံုး ေျပာင္းထံုးက်မ္း၊က်မ္းဦးမွတ္ဖြယ္(ကူ)မွ၊ မဟာနယကဆရာေတာ္ ဦးေကာသလႅ၊ ဓမၼာစရိယ(B.A. Hons.–


------------------------------------------သီဟိုဠ္သားမ်ားလက္ဖ်ားခါခဲ့ရေသာ ျမန္မာျပည္ထြက္ ပါဠိေတာ္(၄)က်မ္း

သဒၵနီတိ- အရွင္အဂၢဝံသ (ပုဂံေခတ္) (၂) အဘိဓာန္ဋီကာ - သိရီစတုရဂၤဗလ (ပင္းယေခတ္) (၃) ပရမတၳဒီပနီဋီကာ - လယ္တီဆရာေတာ္ (ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေနာက္ပိုင္း) (၄) ပဒသဂၤဟပါဌ္ - အရွင္အာဒိစၥဝံသ (ၿဗိတိသွ်ေခတ္)


---------------------------------------------


No comments: