Tuesday, May 21, 2013

ဝိနည္း သင္ယူျခင္း၌ အက်ဳိးမ်ား

ဝိနည္း သင္ယူျခင္း၌ အက်ဳိးမ်ား


ဝိနယသဂၤဟ႒ကထာက်မ္းကို သီဟုိဠ္မင္းတစ္ပါးျဖစ္ေသာ ပရကၠမဗာဟု မင္းလက္ထက္ ထုိမင္း၏ ေတာင္းပန္ေလွ ်ာက္ထားခ်က္အရ အရွင္သာရိပုတၱ -ဟုအမည္ရေသာ မေထရ္တစ္ပါး ေရးသားျပဳစုခဲ့သည္ကိုယင္းက်မ္းစာ၏ နိဂံုးမွတ္တမ္းအရ သိရိွရ၏။ ဝိနယသဂၤဟ႒ကထာ-ဟူေသာ က်မ္းသည္ ဝိနည္းအ႒ကထာႀကီး(၄)ေစာင္၌လာေသာဝိနည္း အဆံုးအျဖတ္မ်ားကိုေပါင္းစု၍ ေဖာ္ျပထားရာ က်မ္းတစ္ေစာင္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။(ဝိနယ-ဝိနည္း၊ သဂၤဟ-ေပါင္းစုထားရာျဖစ္ေသာ၊ အ႒ကထာ-အနက္အဓိပၸါယ္ကိုဖြင့္ဆုိရာ ဖြင့္ဆုိေၾကာင္းက်မ္း) ယင္းအ႒ကထာကိုပင္ဝိနည္းပါဠိေတာ္မွ အလြတ္ျဖစ္ေသာ ဝိနည္းအဆံုးအျဖတ္တုိ႔ကိုေပါင္းစုထားရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ “ပါဠိမုတၱကဝိနယဝိနိစၧယသဂၤဟ”ဟုလည္းေခၚေဝၚၾက၏။ ယင္းက်မ္းစာ၌ဝိနည္းအ႒ကထာႀကီး (၄)ေစာင္၌လာေသာ အဓိပၸါယ္တုိ႔ကိုတူရာ တူရာ ေပါင္းစု၍ ဒိဝါေသယ် ဝိနိစၧယကထာ၊ ပရိကၡာရဝိနိစၧယကထာ - စသည္ျဖင့္ အခန္းေပါင္း(၃၄)ခန္းဖြဲ႔ထား၏။ ထို (၃၄)ခန္းထဲမွေနာက္ဆံုး အခန္းျဖစ္ေသာ ပကိဏၰက ဝိနိစၧယကထာ၌ဝိနည္းအေၾကာင္းအရာေပါင္း (၆၀)ေက်ာ္တုိ႔ကို ေရာႁပြမ္း၍ျပထားမွ ေကာက္ႏႈတ္ တင္ျပပါ၏၊


ဝိနည္းေဆာင္ ရဟန္းသည္ ဝိနည္း ပိဋကတ္ကိုသင္ယူျခင္းလွ်င္ အေၾကာင္းရင္းရိွေသာ အက်ဳိး(၅)ပါးကိုလည္းေကာင္း၊ အက်ဳိး (၆)ပါးကိုလည္းေကာင္း၊ အက်ဳိး(ရ)ပါးကိုလည္းေကာင္း၊ အက်ဳိး (၈)ပါးကိုလည္းေကာင္း၊ အက်ဳိး(၉)ပါးကိုလည္းေကာင္း၊ အက်ဳိး (၁၀)ပါးကိုလည္းေကာင္း၊ အက်ဳိး(၁၁)ပါးကိုလည္းေကာင္းရရိွႏိုင္၏။ အဘယ္အက်ဳိး(၅)ပါးတုိ႔ကို ရရိွႏိုင္သနည္း။ဤကား


မိမိ၏သီလအစုကိုလံုၿခံဳေအာင္ေစာင့္ထိန္းႏိုင္ျခင္း- စေသာ အက်ဳိး (၅)ပါးတုိ႔ကို ရရိွႏိ ုင္၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤပါဠိေတာ္စကားကိုမိန္႔ေတာ္မူ၏။ ရဟန္းတုိ႔ ဝိနည္းကိုေဆာင္ေသာ ရဟန္း၏အက်ဳိးတုိ႔သည္ ဤ(၅)ပါး


(၁) မိမိ၏သီလအစုကိုေကာင္းစြာ လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ထိန္းႏိုင္ျခင္း။ (၂) ကုကၠဳစၥ ႏိွက္စက္ခံရေသာ ရဟန္းတုိ႔အတြက္ အားကိုးရာ


(၃) သံဃာ့အလယ္၌ရဲရဲတင္းတင္း ေျပာဆုိႏိုင္ျခင္း။ (၄) ဆန္႔က်င္ဘက္ကို အလိုရိွေနေသာရန္သူရဟန္းတုိ႔ကို ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ ေကာင္းစြာ ႏိွပ္ကြပ္ႏိုင္ျခင္း။ (၅) သူေတာ္ေကာင္းတရား ၾကာျမင့္စြာ တည္တံ့ရန္ က်င့္ရာေရာက္ျခင္းတည္း။


ထုိဝိနည္းေဆာင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္အဘယ္သုိ႔မိမိ၏သီလကို ေကာင္းစြာ လံုျခံဳေအာင္ေစာင့္ထိန္းႏိုင္သနည္း။ဤကား


ဤသာသနာေတာ္၌အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္းသည္ အာပတ္သင့္သည္ ရိွေသာ္-၁။ အရွက္ မရိွျခင္း။ ၂။ မသိျခင္း။ ၃။ ကုကၠဳစၥ ႏိွပ္စက္ခံရျခင္း။ ၄။ မအပ္ေသာ အရာ၌အပ္သည္ဟုမွတ္ထင္ျခင္း၊ ၅။ အပ္ေသာ အရာ၌ မအပ္ဟုမွတ္ထင္ျခင္း၊ ၆။ သတိ ကင္း၍ေမ့ေပ်ာက္ျခင္း၊ ဤအေၾကာင္း (၆)မ်ဳိးေၾကာင့္ အာပတ္သင့္၏။


မွတ္ခ်က္--- ကုကၠစၥ-ဟူသည္ဝိနယ-ကုကၠဳစၥ၊ အဘိဓမၼာ-ကုကၠစၥ ဟု(၂)မ်ဳိး ရိွ၏။ ထုိတြင္အမႈကိစၥ မျပဳေသးမီ အပ္သေလာ၊ မအပ္သေလာဟု ႏွစ္ခြျဖစ္ေသာ ကုကၠဳစသည္ဝိနယ-ကုကၠဳစၥ မည္၏။ ဤကုကၠဳစၥမ်ဳိးသည္ပုထုဇဥ္၊ ေသကၡပုဂၢိဳလ္၊ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တုိ႔၌ ျဖစ္၏။ အမႈကိစၥ ျပဳၿပီးမွ ျဖစ္ေသာ ကုကၠဳစၥသည္ကားအကုသိုလ္ ျဖစ္ေသာေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္ျခင္း-ဟုေခၚေသာ အဘိဓမၼာကုကၠစၥ မည္၏။ဤကုကၠဳစၥမ်ဳိးသည္ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တုိ႔မွာ မျဖစ္။ပုထုဇဥ္ႏွင့္ ေသကၡပုဂၢိဳလ္တုိ႔၌သာ ျဖစ္၏။ဤေနရာ၌ကားဝိနယကုကၠဳစၥကို


--------------------------------


အရွက္မရိွျခင္းေၾကာင့္အဘယ္သုိ႔ အာပတ္သင့္သနည္း၊ ဤကားအေမးတည္း။


မအပ္မွန္းသိလ်က္ပင္ဘုရားပညတ္ေတာ္ကိုေခ်ဖ်က္၍ လြန္က်ဳး၏၊ဤသို႔လွ်င္အရွက္မရိွျခင္းေၾကာင့္အာပတ္သင့္၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ေဖာ္ျပလတၱံေသာ ဤစကားကိုပရိဝါပါဠိေတာ္၌ မိန္႔ေတာ္မူ၏။“သညာႏွင့္တကြ ေစတနာျဖင့္ေစ့ေဆာ္၍ အာပတ္သင့္၏။သင့္ေရာက္ၿပီးေသာ အာပတ္ကို လွ်ဳိ႕ဝွက္ထား၏။ အဂတိလုိက္စား၏။ဤသို႔ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကိုအလဇၨီပုဂၢိဳလ္ (အရွက္ မရိွေသာ ပုဂၢိဳလ္)ဟုေခၚ၏” ဤသုိ႔ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ေတာ္မူ၏။


မသိျခင္းေၾကာင့္ အဘယ္သုိ႔အာပတ္သင့္သနည္း။ဤကား အေမးတည္း။


မသိတတ္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ႏံု႔ညံ့သည္ ျဖစ္၍ အလြန္ေတြေဝလ်က္ ျပဳသင့္၊ မျပဳသင့္ကိုမသိျခင္းေၾကာင့္ ၊ မျပဳသင့္ေသာ အမႈကိုျပဳလုပ္၏။ ျပဳလုပ္သင့္သည္ကိုလြဲေခ်ာ္ေစ၏၊ ဤသို႔လွ်င္ မသိျခင္းေၾကာင့္ အာပတ္သင့္၏။


ကုကၠစၥ ႏိွပ္စက္ခံရျခင္းေၾကာင့္ အဘယ္သုိ႔ အာပတ္သင့္သနည္း။ဤကားအေမးတည္း။


အပ္ေသာ အရာ၊ မအပ္ေသာအရာကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ဝိနယကုကၠစၥ ျဖစ္လွ်င္ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္ကိုေမး၍ အကယ္၍ အပ္ခဲ့လွ်င္ ျပဳလုပ္ရာ၏။အကယ္၍ မအပ္ခဲ့လွ်င္မျပဳသင့္။ဤကုကၠစၥ ႏိွပ္စက္ခံရေသာရဟန္းေတာ္သည္ကား “အပ္၏”ဟု ယူဆလ်က္ ဘုရားပညတ္ေတာ္ကို ေခ်ဖ်က္၍ လြန္က်ဴးသည္သာတည္း။ ဤသုိ႔လွ်င္ကုကၠစၥႏိွပ္စက္ခံရျခင္းေၾကာင့္အာပတ္သင့္၏။


မအပ္ေသာ အရာ၌အပ္၏ဟု မွတ္ထင္ျခင္းေၾကာင့္ အဘယ္သုိ႔ အာပတ္သင့္သနည္း။ ဤကားအေမးတည္း။


ဝံသားကို“ဝက္သား”ဟူေသာ အမွတ္သညာျဖင့္ခဲစား၏။ သစ္၏ အသားကို“သမင္အသား”ဟူေသာ အမွတ္သညာျဖင့္ ခဲစား၏။ မအပ္ေသာ ေဘာဇဥ္ကို “အပ္ေသာ ေဘာဇဥ္”ဟူေသာ အမွတ္သညာျဖင့္စား၏၊ ေန႔လြဲအခါ၌ “ဆြမ္းစားခ်ိန္အခါ”ဟူေသာ အမွတ္သညာျဖင့္စား၏။မအပ္ေသာ ေဖ်ာ္ရည္ကို“အပ္ေသာ ေဖ်ာ္ရည္”ဟူေသာ အမွတ္သညာျဖင့္ေသာက္၏။ဤသုိ႔လွ်င္ မအပ္ေသာ အရာ၌အပ္၏ဟု မွတ္ထင္ျခင္းေၾကာင့္အာပတ္သင့္၏။


အပ္ေသာ အရာ၌မအပ္ဟု မွတ္ထင္ျခင္းေၾကာင့္အဘယ္သို႔ အာပတ္သင့္သနည္း။ဤကားအေမးတည္း။


ဝက္သားကိုဝံ၏အသားဟူေသာ အမွတ္သညာျဖင့္စား၏။ သမင္၏အသားကို “သစ္၏အသား”ဟူေသာ အမွတ္သညာျဖင့္စား၏။ အပ္ေသာ ေဘာဇဥ္ကို“မအပ္ေသာ ေဘာဇဥ္”ဟူေသာ အမွတ္သညာျဖင့္စား၏။ဆြမ္းစားရာ အခ်ိန္၌“ေန႔လြဲအခ်ိန္”ဟူေသာ အမွတ္သညာျဖင့္စား၏။အပ္ေသာ အေဖ်ာ္ရည္ကို “မအပ္ေသာ အေဖ်ာ္ရည္”ဟူေသာ အမွတ္သညာျဖင့္ ေသာက္၏။ဤသုိ႔လွ်င္ အပ္ေသာအရာ၌မအပ္ဟုမွတ္ထင္ျခင္းေၾကာင့္ အာပတ္သင့္၏။


သတိကင္းေပ်ာက္၍ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းေၾကာင့္အဘယ္သုိ႔ အာပတ္သင့္သနည္း။ဤကားအေမးတည္း။


လူ, သာမေဏ-စသူတုိ႔ႏွင့္ အတူတကြအိပ္ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္း၊တိစိဝရိတ္ အဓိ႒ာန္တင္အပ္ေသာ သကၤန္းႏွင့္ ညဥ့္ကင္းေနျခင္း ဟူေသာအေၾကာင္း၊ ေဆးပစၥည္း၊သကၤန္း-စသည္တုိ႔ကိုဆိုင္ရာ ကာလကို လြန္ေျမာက္ေစျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အာပတ္သင့္၏။ ဤသုိ႔လွ်င္ သတိကင္းေပ်ာက္၍ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းေၾကာင့္အာပတ္သင့္၏။


ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သည္ကားဤအေၾကာင္း(၆)ပါးေၾကာင့္အာပတ္


ရွက္ျခင္းေၾကာင့္ အဘယ္သုိ႔အာပတ္မသင့္သနည္း။ ဤကားအေမးတည္း။


ထို ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သည္“အရွင္တုိ႔ ၾကည့္ၾကကုန္ေလာ့၊ ဤရဟန္းသည္ အပ္ေသာ အရာ၊ မအပ္ေသာ အရာကို သိလ်က္ပင္ ပညတ္ေတာ္ကိုလြန္က်ဴး၏။”ဤသုိ႔ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ စြပ္စြဲျခင္းကို ေစာင့္ေရွာက္လ်က္လည္း အာပတ္မသင့္။ ဤသုိ႔လွ်င္ရွက္ျခင္းေၾကာင့္ အာပတ္ မသင့္။ အေဆာတလ်င္ သင့္ေရာက္ေသာအာပတ္ကိုလည္း ေဒသနာဂါမ္-အာပတ္ ျဖစ္လွ်င္ဝုဠာနဂါမ္-အာပတ္မွပရိဝါသ္၊ မာနတ္ ေဆာက္တည္လ်က္ထ၍ ျဖစ္ေစ၊ စင္ၾကယ္သူ၏ အျဖစ္၌တည္၏။ ထိုသုိ႔စင္ၾကယ္သူ၏အျဖစ္၌တည္ျခင္းေၾကာင့္ “သညာႏွင့္တကြ ေစတနာျဖင့္ေစ့ေဆာ္၍ အာပတ္မသင့္။သင့္ေရာက္ၿပီးေသာ အာပတ္ကိုလည္း မလွ်ဳိ႕ဝွက္ထား၊အဂတိလည္းမလုိက္။” ဤသုိ႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုလဇၨီပုဂၢိဳလ္(အရွက္ ရိွေသာ ပုဂၢိဳလ္)ဟူ၍ ေခၚဆုိအပ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လဇၨီပုဂၢိဳလ္အျဖစ္၌တည္ေတာ့သည္သာ။


သိျခင္းေၾကာင့္အဘယ္သုိ႔အာပတ္မသင့္သနည္း။ဤကား အေမးတည္း။


ထုိ ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သည္အပ္, မအပ္ကိုသိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အပ္သည္ကိုသာ ျပဳလုပ္၏။မအပ္သည္ကို မျပဳလုပ္။ ဤသုိ႔လွ်င္ သိျခင္းေၾကာင့္အာပတ္မသင့္။


ကုကၠဳစၥ ႏွိပ္စက္ မခံရျခင္းေၾကာင့္ အဘယ္သုိ႔ အာပတ္ မသင့္သနည္း။ဤကားအေမးတည္း။


အပ္သည္,မအပ္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဝိနယကုကၠဳစၥ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ဝတၳဳအေၾကာင္းကို ၾကည့္၍လည္းေကာင္း၊ သိကၡာပုဒ္ကို ၾကည့္၍ လည္းေကာင္း၊ ပဒဘာဇနီ ေခၚ သိကၡာပုဒ္အက်ယ္ကို ၾကည့္၍ လည္းေကာင္း၊ အႏၲရာပတ္ကို ၾကည့္၍လည္းေကာင္း၊ အာပတ္ကို ၾကည့္၍ လည္းေကာင္း၊ အနာပတ္ကိုၾကည့္၍ လည္းေကာင္း၊ အကယ္၍ အပ္စပ္လွ်င္ ျပဳလုပ္၏။မအပ္လွ်င္ မျပဳလုပ္။ဤသုိ႔လွ်င္ကုကၠဳစၥ ႏိွပ္စက္မခံရျခင္းေၾကာင့္


မအပ္ေသာ အရာ၌အပ္၏ဟု မွတ္ထင္ျခင္းစေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အဘယ္သုိ႔အာပတ္မသင့္သနည္း။ ဤကားအေမးတည္း။


ထုိ ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သည္အပ္, မအပ္ကိုသိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မအပ္ေသာ အရာ၌အပ္၏ဟု မွတ္ထင္ျခင္းမရိွ။အပ္ေသာ အရာ၌ မအပ္ဟုမွတ္ထင္ျခင္း မရိွ၊ ေကာင္းစြာ စြဲကပ္တည္ေနေသာ သတိလည္းရိွ၏။အဓိ႒ာန္ရမည္ျဖစ္ေသာသပိတ္,သကၤန္း စသည္ကိုအဓိ႒ာန္ တင္၏။ ဝိကပၸနာ ျပဳရမည္ျဖစ္ေသာ သပိတ္, သကၤန္းစသည္ကို ဝိကပၸနာ ျပဳ၏။ဤသုိ႔လွ်င္ ဝိနည္းဓုိရ္ပုဂၢိဳလ္သည္ အေၾကာင္း(၆)မ်ဳိးေၾကာင့္အာပတ္ မသင့္။ အာပတ္မသင့္ေသာေၾကာင့္ မက်ဳိးျပတ္ေသာ သီလ ရိွ၏။ စင္ၾကယ္ေသာ သီလရိွ၏။ဤသုိ႔အားျဖင့္ ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သ္ည မိမိ၏သီလကိုေကာင္းစြာ လံုျခံဳေအာင္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္၏။


(ဤကား ဝိနည္း သင္ယူျခင္းေၾကာင့္ရရိွေသာ နံပါတ္ (၁)


ကုကၠဳစၥ ႏိွပ္စက္ခံရေသာ ရဟန္းတုိ႔၏အားကိုးရာသည္ အဘယ္သို႔ ျဖစ္သနည္း။ဤကား အေမးတည္း။


တစ္ပါးေသာတိုင္း၌လည္းေကာင္း၊ တစ္ပါးေသာ ဇနပုဒ္၌လည္းေကာင္း၊ ဝိနယ ကုကၠဳစၥ ျဖစ္ေနေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ “ထုိမည္ေသာ ေက်ာင္းတုိက္၌ဝိနည္းဓိုရ္ရဟန္းေနသတတ္” ဤသို႔ ၾကားရ၍ အေဝးမွလည္း ထုိဝိနည္းဓိုရ္ရဟန္း၏အထံသုိ႔ လာၾကလ်က္ကုကၠဳစၥကိုေမးၾကကုန္၏။ ဝိနည္းဓိုရ္ရဟန္းသည္ ထုိရဟန္းတုိ႔ျပဳလုပ္အပ္ေသာ အမႈကို ၾကည့္႐ႈၿပီး၍အာပတ္, အနာပတ္,လဟုက-အာပတ္,ဂ႐ုက-အာပတ္ .. စေသာ အျပားကို မွတ္သား၍ ေဒသနာဂါမ္-အာပတ္ကိုေဒသနာ ေျပာခိုင္း၍ဝု႒ာနဂါမ္-အာပတ္မွ ပရိဝါသ္,မာနတ္ ေဆာက္တည္ခုိင္းလ်က္ထေစ၍ စင္ၾကယ္ေသာ အဖုိ႔၌တည္ေစ၏။ဤသို႔အားျဖင့္ကုကၠဳစၥ ႏိွပ္စက္ခံရေသာရဟန္းတုိ႔႒ အားထားရာ ျဖစ္ႏိုင္၏။


သံဃာ့အလယ္၌ရဲရဲတင္းတင္းေျပာဆုိျခင္းဟူသည္ သံဃာ့အလယ္၌ေျပာဆုိေနေသာ ဝိနည္းဓိုရ္ မဟုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏စိတ္၌ေၾကာက္ရြ႕ံျခင္းဝင္ေရာက္ႏိုင္၏။ ထုိေၾကာက္ရြ႕ံျခင္းသည္ ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္၏စိတ္၌ မျဖစ္၊ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ဤသုိ႔ေျပာဆုိလွ်င္အျပစ္ ရိွ၏။ဤသုိ႔ ေျပာဆုိလွ်င္အျပစ္မရိွဟု သိၿပီးမွေျပာဆုိျခင္းေၾကာင့္တည္း။


“ဆန္႔က်င္ဘက္ကို အလိုရိွေသာ ရန္သူရဟန္းတုိ႔ကို ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ ေကာင္းစြာ ႏိွပ္ကြပ္ႏိုင္၏”ဟူေသာ ဤစကားရပ္၌ဆန္႔က်င္ဘက္ကို အလုိရိွေသာ ရန္သူရဟန္းတုိ႔မည္သည္ မိမိ၏ ဆန္႔က်င့္ဘက္ကို အလိုရိွေသာ ရန္သူရဟန္းႏွင့္သာသနာေတာ္၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ကို ရန္သူရဟန္းႏွင့္သာသနာေတာ္၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ကို အလိုရိွေသာ ရန္သူရဟန္းတုိ႔ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိး


ထုိႏွစ္မ်ဳိးတုိ႔တြင္ ေမတၱိယ,ဘူမဇကမည္ေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ဝၯ မည္ေသာ လစၧဝီမင္းသည္လည္းေကာင္း အေျခအျမစ္မရိွေသာ အဆံုး၌ျဖစ္ေသာပါရာဇိကဝတၳဳျဖင့္ေစာဒနာ ၾကကုန္၏။ဤသူတုိ႔သည္ မိမိ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ကိုအလိုရိွေသာ ရန္သူတုိ႔ မည္၏။ဤမွ်မကေသးအျခားလည္းျဖစ္ေသာ သီလ မရိွေသာ ယုတ္မာေသာ အက်င့္ ရိွေသာ ပုဂၢိဳလ္ အားလံုးတုိ႔သည္ မိမိ၏ဆန္႔က်င္ဘက္ကို အလုိရိွေသာ ရန္သူတုိ႔မည္၏။


ေဖာက္ျပန္ေသာ အယူရိွေသာ အရိ႒ရဟန္း,က႑သာမေဏႏွင့္ ေဝသာလီၿမိဳ႕၌ေမြးဖြားေသာ ဝဇၨီမင္း၏သားေတာ္တုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ပ႐ူပဟာရဝါဒ၊ အညာဏဝါဒ၊ ကခၤါဝါဒ၊ ပရိဝိတာရဏဝါဒ … စေသာဝါဒ ရိွကုန္ေသာမဟာသံဃိက ဂိုဏ္းသားစေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ဘုရား အဆံုးအမေတာ္မဟုတ္ေသာ စကားကို ဘုရားအဆံုးအမေတာ္ဟု ေျပာဆုိ၍ ျပဳအပ္ေသာ၊ ခ်ီးေျမႇာက္မႈ ရိွကုန္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ သာသနာေတာ္၏ဆန္႔က်င္ဘက္ကိုအလိုရိွေသာရန္သူတုိ႔ မည္၏။


ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သည္မိမိႏွင့္ သာသနာေတာ္၏ဆန္႔က်င့္ဘက္ကို အလုိရိွေသာ ရန္သူပုဂၢဳိလ္အားလံုးတုိ႔ကိုအေၾကာင္းႏွင့္ တကြ ျဖစ္ေသာစကားျဖင့္ ထုိမသူေတာ္တရား မတည္တံ့ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေကာင္းစြာ ႏွိပ္ကြပ္မႈကိုျပဳ၍ ႏိွမ္နင္းႏိုင္၏။


မွတ္ခ်က္-à ဝဇၨီမင္း၏ သားေတာ္တုိ႔ဟူသည္ဒုတိယ သဂၤါယနာတင္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အဓမၼဝတၳဳ (၁၀)ပါးကိုျပဳၾကေသာ ရဟန္းတုိ႔တည္း။


((ပ႐ူပဟာရ-ဝါဒ စသည္တုိ႔ကို ဝိမတိဋီကာ၌ျပဆုိထား၏။ ပါစိတ္ဘာသာဋီကာ၌လည္း၄င္းဝါဒမ်ားကိုဝိမတိဋီကာလာအတိုင္း ေဖာ္ျပထား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၄င္းဝါဒမ်ားကို ပါစိတ္ဘာသာဋီကာ (ဒု)အုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္၍ ေဖာ္ျပပါအံ့။)) မရအပ္ေသာ အရဟတၱမဂ္ကို ရအပ္ၿပီဟု ထင္မွတ္၍ လည္းေကာင္း၊ ဝါႂကြားေသာအားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ရဟႏၲာဟု ဝန္ခံၾကကုန္၏။ ထုိသူတုိ႔၏သုကၠဝိသ႒ိ (သုတ္လႊတ္မႈ)ကိုျမင္၍ မာရ္နတ္ဘက္သားတုိ႔က ရဟႏၲာတုိ႔ကိုယ္သုိ႔သုတ္ကို ေဆာင္သြင္းၾကကုန္၏ဟု ပုဗၺေသလိယ၊အပရေသလိယ ဂိုဏ္းသားတုိ႔သည္ အယူ ရိွၾက၏။ ထုိရဟန္းတုိ႔သည္ပ႐ူပဟာရဝါဒ ရိွသူတုိ႔ဟုဆုိရသည္။


ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္မိန္းမ၊ ေယာက်္ား စသည္တုိ႔၏ နာမည္ကိုလည္းေကာင္း၊ အႏြယ္ စသည္ကိုလည္းေကာင္း မသိၾက။ ထုိအႏြယ္အမည္ကို မည္သူမည္ဝါဟုဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ႏိုင္ၾက။ သူတစ္ပါးတုိ႔က ေျပာျပမွသိႏိုင္ၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟႏၲာတုိ႔မွာ အညာဏ (ေမာဟ)ရိွေသး၏။ကခၤါ (ဝိစိကိစၧာ)လည္း ရိွေသး၏ဟု အယူရိွၾကသည္။မသိတာကုိ သူတစ္ပါးက ေျပာျပေပးရေသာေၾကာင့္ ပရဝိတာရ (သူတစ္ပါးတုိ႔က လြန္ေျမာက္ေစရသည္)ဟုအယူလည္း ရိွၾကသည္။ထုိပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကား ပုဗၺေသလိယ ဂိုဏ္းသားတုိ႔တည္း။ ထုိအယူ ရိွသူမ်ားကို ကထာဝတၳဳပါဠိေတာ္ႏွင့္ ႏိွမ္နင္းထားၿပီးျဖစ္၏။


--------------------------သူေတာ္ေကာင္းတရား ၾကာျမင့္စြာ တည္တံ့ရာ ေရာက္၏ ဟူေသာဤစကား၌ သူေတာ္ေကာင္းတရားသည္ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၊ အဓိဂမ(ပဋိေဝဓ) အားျဖင့္သံုးမ်ဳိး ရိွ၏။ ထုိသံုးမ်ဳိးတြင္…


ပိဋက (၃)ပံုဟူေသာ ဘုရားစကားေတာ္သည္ပရိယတၱိ-သဒၶမၼမည္၏။ ဓုတင္ (၁၃)ပါး၊ ခႏၶကဝတ္(၁၄)ပါး၊ မဟာဝတ္ (၈၂)ပါး တုိ႔သည္ကား ပဋိပတၱိ-သဒၶမၼမည္၏။ မဂ္ (၄)ပါး၊ ဖုိလ္(၄)ပါးသည္ကား အဓိဂမ(ပဋိေဝဓ)-သဒၶမၼ မည္၏။


မွတ္ခ်က္-à မဂ္၊ ဖိုလ္ဟူသည္ အျမင့္ဆံုးအေနအားျဖင့္ ဆိုထားျခင္း ျဖစ္၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ပဋိသမ႓ိဒါ (၄)ပါး၊ဝိဇၨာ (၃)ပါး၊အဘိညာဥ္(၆)ပါး တုိ႔သည္လည္းအဓိဂမသဒၶမၼမည္၏ဟုသာရတၳဋီကာ၌ဖြင့္၏။


ထုိသဒၶမၼ(၃)ပါးတြင္---အခ်ဳိ႕ေသာ ဓမၼကထိကေထရ္တုိ႔သည္ “အာနႏၵ၊ ငါဘုရား ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာပညတ္ေတာ္မူအပ္ေသာ ဓမၼႏွင့္ဝိနယသည္ သင္ရဟန္းတုိ႔၏ ငါဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံရာအခါ၌ ဆရာတည္း”ဟူေသာ ဤပါဠိေတာ္ျဖင့္ “ပရိယတၱိသဒၶမၼသည္ သာသနာေတာ္၏အေျခအျမစ္တရားတည္း”ဟုေျပာဆုိၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕ပ႔ံသကူေဆာင္ေထရ္တုိ႔သည္ “သုဘဒၵ ဤရဟန္းတုိ႔သည္ ေကာင္းမြန္စြာ ေနထုိင္ၾကကုန္အံ့။ဤေလာကသည္ ရဟႏၲာတုိ႔မွ မဆိတ္သုဥ္းႏိုင္ရာ”ဟူေသာဤပါဠိေတာ္ျဖင့္“ပဋိပတၱိသည္ သာသနာေတာ္၏အျမစ္ရင္းတည္း”ဟုေျပာဆုိ၍ “ေကာင္းစြာက်င့္ေနေသာ ရဟန္း(၅)ပါးရိွေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး သာသနာေတာ္တည္ေနေသး၏”ဟု ေျပာဆိုၾကကုန္၏။ ဓမၼကထိကေထရ္ တုိ႔သည္လည္း“ပရိယတၱိ ကြယ္လွ်င္ ေကာင္းစြာ က်င့္ေသာ ရဟန္း၏လည္း သစၥာေလးပါးကိုထုိးထြင္း၍ သိႏိုင္ျခင္း မရိွ”ဟု ေျပာဆုိၾကၿပီး၍ေနာက္ထပ္ ဤသုိ႔ ေျပာဆုိၾကကုန္ေသး၏။“ပါရာဇိက (၄)ပါးကိုေစာင့္ေရွာက္ေသာ ရဟန္း (၅)ပါး အကယ္၍ ရိွေနေသးအံ့။ထုိရဟန္းတုိ႔က သဒၶါတရားရွိေသာ အမ်ဳိးေကာင္းေသားတုိ႔ကိုရွင္ျပဳေပး၍ မဇၩိမေဒသ၏အစြန္အျဖားျဖစ္ေသာ ဇနပုဒ္၌ရဟန္းခံေပး၍ (မဇၩိမေဒသျဖစ္လွ်င္၁၀-ပါးရိွမွရဟန္းခံႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အစြန္အဖ်ားျဖစ္ေသာ ဇနပုဒ္သုိ႔ သြားရျခင္း ျဖစ္၏။)ရဟန္း (၁၀)ပါးအေပါင္းကို ျပည့္ေအာင္လုပ္၍မဇၩိမေဒသ၌လည္း ရဟန္းျပဳေပးၾကကုန္လတၱံ။ဤနည္းျဖင့္ရဟန္း (၂၀)ျပည့္ေအာင္ ျပဳလုပ္၍ မိမိ၏အဗ႓ာနကံကိုျပဳလုပ္ၾကလ်က္(မိမိလြန္က်ဴးထားေသာ သံဃာဒိေသသ္အာပတ္ကိုရည္ရြယ္၍ ဆုိသည္။) သာသနာေတာ္ကို ႀကီးပြားေအာင္စည္ပင္ေအာင္ ျပန္႔ပြားေအာင္ ျပဳႏိုင္ၾကကုန္လတၱံ။” ဤသုိ႔လွ်င္ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သည္သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ၾကာျမင့္စြာတည္တံ့ရန္ က်င့္ရာေရာက္၏။ ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သည္ ဆုိခဲ့ၿပီးေသာ မိမိ၏ သီလအစုကို လံုၿခံဳေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ျခင္း စေသာ အက်ဳိး(၅)ပါးကိုရရိွႏိုင္၏ဟုသိအပ္၏။


ဘာသာဋီကာ ဆရာေတာ္၏မွတ္ခ်က္


ပါရာဇိကမက်႐ံုသာ သီလသိကၡာ တည္ရိွေသာ ရဟန္း (၅)ပါးမွ တစ္ဖန္ ျပန္၍ သာသနာေတာ္တည္ေစရပံုကိုျပေသာ ဤအ႒ကထာ စကားကိုေထာက္၍ ဝိနည္း ပရိယတ္ကိုတတ္သိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ရိွေသးေသာေၾကာင့္သာ သာသနာေတာ္ ျပန္၍ တည္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း၊ ရွင္ျပဳ ရဟန္းခံစေသာ ဝိနည္းပရိယတ္ဆုိင္ရာကိုမသိလွ်င္ ထိုရဟန္းမ်ားလည္း သာသနာေတာ္ကိုျပန္၍ အသက္မဆက္ႏိုင္ေၾကာင္းသိသာ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္“ပရိယတ္သာ သာသနာ၏ မူလ”ဟုဆုိလုိၾကသည္။


----------------------------------


ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သည္အဘယ္အက်ဳိး(၆)ပါးကို ရရိွႏိုင္သနည္း။ဤကား အေမးတည္း။


ဥပုသ္သည္ လည္းေကာင္း၊ ပဝါရဏာသည္လည္းေကာင္း၊ သံဃကံသည္လည္းေကာင္း၊ ရွင္အျဖစ္သည္လည္းေကာင္း၊ ရဟန္းအျဖစ္သည္လည္းေကာင္း …ထုိဝိနည္းဓိုရ္ရဟန္း၏ စပ္ဆုိင္ေသာ ဥစၥာတည္း။ထုိဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သည္နိႆရည္း ေပးႏိုင္၏။သာမေဏကိုဥပဇၩာယ္ျပဳလ်က္လုပ္ေကၽြးခိုင္းႏိုင္၏။ (ေရွး၌ျပခဲ့ေသာ (၅)ခ်က္ႏွင့္ ဤ၌ ျပေသာ (၆)ခ်က္ ေပါင္းလွ်င္ (၁၁)ခ်က္ျဖစ္သည္ကိုသတိျပဳခဲ့ပါ။)


ခ်ဲ႕၍ ေဖာ္ျပဦးအံ့။ စာတုဒၵသီ-ဥပုသ္၊ ပႏၷရသီ-ဥပုသ္၊ သာမဂၢီ-ဥပုသ္၊သံဃ-ဥပုသ္၊ ဂဏ-ဥပုသ္၊ ပုဂၢလ-ဥပုသ္၊ သုတၱဳေဒၵသ-ဥပုသ္၊ ပါရိသုဒၶိ-ဥပုသ္၊ အဓိ႒ာန္-ဥပုသ္။ဤသုိ႔အားျဖင့္ ဥပုသ္(၉)မ်ဳိး ရိွ၏။ ဤဥပုသ္ (၉)မ်ဳိးလံုးသည္ဝိနည္းဓိုရ္၏စပ္ဆုိင္ေသာ ဥစၥာတည္း။


ဤမွ်မကေသး။ စာတုဒၵသီ-ပဝါရဏာ၊ပႏၷရသီ-ပဝါရဏာ၊ သာမဂၢီ-ပဝါရဏာ၊ သံဃ-ပဝါရဏာ၊ ပုဂၢလ-ပဝါရဏာ၊ေတဝါစိက-ပဝါရဏာ၊ ေဒြဝါစိက-ပဝါရဏာ၊ သမာနဝႆိက-ပဝါရဏာ။ ဤသုိ႔အားျဖင့္ ပဝါရဏာ (၉)မ်ဳိး ရိွ၏။ ထုိ ပဝါရဏာအားလံုးသည္လည္း ဝိနည္းဓိုရ္၏ စပ္ဆိုင္ေသာ ဥစၥာသာတည္း။ထုိဝိနည္းဓိုရ္ပိုင္ေသာ ဥစၥာတုိ႔တည္း။ ထုိ ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုဥပုသ္၊ ပဝါရဏာတုိ႔၏ပိုင္ရွင္တည္း။


အပေလာကနကံ၊ ဉ တၱိကံ၊ ဉ တၱိဒုတိယကံ၊ ဉ တၱိစတုတၳကံ ဟူေသာဤသံဃကံ (၄)မ်ဳိးတုိ႔သည္လည္း ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢဳိလ္၏ စပ္ဆိုင္ေသာ ဥစၥာတုိ႔သာတည္း။ဤမွ်မကေသးဥပဇၩာယ္ျပဳလုပ္၍ အမ်ဳိးေကာင္းသားတုိ႔၏ရွင္အျဖစ္၊ ရဟန္းအျဖစ္သည္လည္း ဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္၏စပ္ဆိုင္ေသာ ဥစၥာသာတည္း။ ဝိနည္းဓိုရ္မွတစ္ပါး အျခားေသာသုတၱန္၊အဘိဓမၼာ ဟူေသာ ပိဋက(၂)ပံုေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ေသာ္မွလည္း ဤသို႔ ရွင္ျပဳေပးျခင္း၊ ရဟန္းခံေပးျခင္းကို ျပဳလုပ္ခြင့္ မရ။ထုိဝိနည္းဓိုရ္ပုဂၢိဳလ္သည္သာ နိႆရည္းကို ေပးႏိုင္၏။ ဝိနည္းဓိုရ္မွအျခားေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ နိႆရည္းေပးခြင့္မရ။ ဥပဇၩာယ္ျပဳလုပ္လ်က္ ကိုရင္ကိုျပဳစုလုပ္ေကၽြးခိုင္းခြင့္မရ။


ထုိ႔ေၾကာင့္သာလွ်င္ “ရဟန္းတုိ႔ရဟန္းတစ္ပါးတည္း ဥပဇၩာယ္ လုပ္လ်က္ သာမေဏ (၂)ပါးကို မလုပ္ေကၽြးခိုင္းရ၊ လုပ္ေကၽြးခိုင္းေသာ ရဟန္းအား ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏”ဟု ျမတ္စြာဘုရား (မဟာဝဂၢပါဠိေတာ္)၌ပယ္ျမစ္ေတာ္မူၿပီး၍တစ္ဖန္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူလုိသည္ ျဖစ္၍ “ရဟန္းတုိ႔ဝိနည္းေတာ္၌ ထက္ျမက္ကၽြမ္းက်င္ေသာ ရဟန္းသည္တစ္ပါးတည္းျဖစ္လ်က္ ဥပဇၩာယ္ျပဳလုပ္၍ သာမေဏ (၂)ပါးကိုလုပ္ေကၽြးခုိင္းျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ ဆံုးမသြန္သင္ရန္ စြမ္းႏိုင္သေလာက္ သာမေဏတုိ႔ကို လုပ္ေကၽြးခိုင္းျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏”ဟုဝိနည္းေတာ္၌ ထက္ျမက္ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ရဟန္းကိုသာဥပဇၩာယ္ျပဳလ်က္ လုပ္ေကၽြးခုိင္းျခင္းကိုခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏။


သာမေဏ၏ျပဳစုလုပ္ေကၽြးျခင္းကိုေတာင့္တေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဝိနည္းဓိုရ္၏အထံ၌ဥပဇၩာယ္ကို ယူခုိင္း၍ဝတ္အက်င့္ကို သာယာခြင့္ ရ၏။(မိမိကဥပဇၩာယ္မလုပ္ဘဲ စာခ်ဆရာေတာ္အျဖစ္ျဖင့္ သာယာႏိုင္သည္ -ဟူလုိ)ဤအက်ဳိး (၆)ပါးတြင္ နိႆရည္း ေပးျခင္းႏွင့္ သာမေဏကို ဥပဇၩာယ္ ျပဳလုပ္လ်က္ လုပ္ေကၽြးခုိင္းျခင္းသည္အဂၤါတစ္ပါးတည္းသာ။


ဤသုိ႔အားျဖင့္ ဆုိခဲ့ၿပီးေသာ အက်ဳိး (၆)ပါးတြင္ အက်ဳိးတစ္ပါးႏွင့္ ေရွ႕ဆံုး၌ျပခဲ့ေသာ အက်ဳိး(၅)ပါးေပါင္းလွ်င္ အက်ဳိး (၆)ပါး ျဖစ္၏။ဤအက်ဳိး (၆)ပါးထဲမွ အက်ဳိး(၂)ပါးႏွင့္ ေရွ႕အက်ဳိး (၅)ပါး ေပါင္းလွ်င္ အက်ဳိး (၇)ပါး ျဖစ္၏။ဤအက်ဳိး (၆)ပါးထဲမွ အက်ဳိး (၃)ပါးႏွင့္ေရွ႕အက်ဳိး(၅)ပါးေပါင္းလွ်င္ အက်ဳိး (၈)ပါး ျဖစ္၏။ဤအက်ဳိး (၆)ပါးထဲမွ အက်ဳိး (၄)ပါးႏွင့္ ေရွ႕အက်ဳိး (၅)ပါး ေပါင္းလွ်င္ အက်ဳိး (၉)ပါး ျဖစ္၏။ဤအက်ဳိး (၆)ပါးထဲမွအက်ဳိး (၅)ပါးႏွင့္ေရွ႕အက်ဳိး(၅)ပါးေပါင္းလွ်င္အက်ဳိး(၁၀)ပါးျဖစ္၏။ ဤအက်ဳိး(၆)ပါးလံုးႏွင့္ေရွ႕အက်ဳိး(၅)ပါးေပါင္းလွ်င္အက်ဳိး၁၁ပါး


ဤသို႔လွ်င္ဝိနည္းေဆာင္ပုဂၢိဳလ္သည္ (၅)ပါး၊ (၆)ပါး၊(၇)ပါး၊ (၈)ပါး၊ (၉)ပါး၊ (၁၀)ပါး၊(၁၁)ပါးဟူေသာ အက်ဳိးတုိ႔ကို ရရိွႏိုင္၏ဟု


ဤသို႔လွ်င္ဝိနည္း၌ႀကီးမားေသာ အက်ဳိး အာနိသင္ရိွေသာ ကၽြမ္းက်င္သူ၏အျဖစ္ကိုေတာင္းတေသာ ရဟန္းသည္ အခါခပ္သိမ္း ဤဝိနည္း၌ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကို ထပ္ကာထပ္ကာ ျပဳလုပ္ရေပမည္။


အရွင္ဇနကာဘိဝံသ (ဘာသာဋီကာ ဆရာေတာ္)-ဘုရား ဥပေဒေတာ္ႀကီး။ အရွင္အဘယာလကၤာရ- ပကိဏၰကဝိနိစၧယ ကထာ(ျမန္မာျပန္)။


*** ခပ္သိမ္းေသာ ရဟန္း,ရွင္,လူ, နတ္,ျဗဟၼာ,သတၱဝါအားလံုး ေဘးရန္ ေၾကာင့္ၾကဆင္းရဲကင္း၍ ကုိယ္, စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာ, ခ်မ္းသာၾကပါေစ…


No comments: