Tuesday, May 21, 2013

သိ၏ -မက်င့္ -ခက္

သိ၏ -မက်င့္ -ခက္

============


မင္ းတုန္းမင္းလက္ထက္က က်မ္းတတ္ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားကို မင္ းတုန္းမင္းတရားၾကီးက က်မ္းတစ္ေစာင္စီ တစ္ေစာင္စီ ျပဳစုဖို႕ေလွ်ာက္ထားတယ္။ အဲဒီလိုျပဳခိုင္းေတာ့ အျခားဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားက မင္းတုန္းမင္းၾကီးတိုင္းသူျပည္သားေတြ အက်ိ ဳးမ်ားေစဖို႕ က်မ္းေတြျပဳစုၾကတယ္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက သူလည္းက်မ္းစာအုပ္ျပဳစုျပီး တင္လိုက္တယ္။ က်မ္းစာအုပ္တစ္အုပ္လံုးမွာ ဘာေတြပဲေရးထားလည္းဆိုေတာ့ စာမ်က္ႏွာတိုင္းစာမ်က္ႏွာတိုင္းမွာ " သိ၏-မက်င့္ -ခက္ " ဒါခ်ည္းပဲေရးထားတယ္။


တို႕ကဘာခက္ေနလည္းဆိုေတာ့ သိဖို႕ထက္ က်င့္ဖို႕က တအားခက္ေနတယ္။ တကယ္သိထားတာေတြေတာင္ အသံုးမခ်ဘဲျဖစ္ေနၾကတယ္။


ျမန္မာျပည္မွာေမြးတဲ့ ေနတဲ့သူေတြဟာ အဘိဓမၼာကို အလိုလိုတတ္ျပီးသားလို႕ေတာင္ေျပာလို႕ရတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့အဘိဓမၼာမွာ ဣႆာ၊မစၥရိယ ၊ေဒါသ၊ မာန စတဲ့ သိျပီးသားအေၾကာင္းေတြ ဒါေတြေျပာထားတာ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ မေကာင္းတဲ့တရားေတြကို ကိုယ့္ဆီမွာ ေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ဖို႕ လုပ္ျဖစ္ဖို႕ေတာ ခက္ေနတတ္ၾကတယ္။


( ဆရာေတာ္ ဦးဝါယာမသာရ၏အသုံးခ် အဘိဓမၼာ တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပသည္။)


No comments: