Monday, May 06, 2013

မဂ္ဖိုလ္တရားရွ ာမွီးသူေတြဟာ သခၤါရဒုကၡကို ရွာေဖြေနသူေတြတဲ့

မဂ္ဖိုလ္တရားရွ ာမွီးသူေတြဟာ သခၤါရဒုကၡကို ရွာေဖြေနသူေတြတဲ့


ဒကာ။ ။ေလာကုတၱရာတရားကိုးပါးထဲမွ ာ မဂ္စိတ္ ေလးပါးနဲ႔ ဖိုလ္စိတ္ေလးပါးတို႔ဟာ ဒုကၡတရားေတြသာျဖစ္တယ္ ၊ သခၤါရ ဒုကၡနယ္ထဲကမလြတ္ေသးဘူးဟု ေဟာေျပာသြာ းတာ ၾကား နာရလို႔ ထိုဆရာတို႔ ေဟာေျပာတာမွန္ပါသလား ဆရာေတာ္၊ ဒကာ ၾကီးတို႔ နားလည္တာကေတာ့ ေလာကုတၱရာ တရား ၉ပါးဟာ ခ်မ္း သာသုခပဲ လို႔နားလည္ၾကပါတယ္ဘုရား၊သူတို႔က မဂ္, ဖိုလ္ရွာေန တဲ့ သူဟာ ဒုကၡေတြကို ရွာ ေနၾကတာတဲ့၊ ဒီျပႆနာအမွန္ကို မိန္႔ ၾကားပါဦး ဘုရား။ ဆရာ။ ။အင္း....သူ႔နည္းနဲ႔သူေတာ့ ဒုကၡဆိုရင္လည္း မွန္တာပဲ၊ သုခဆိုရင္လည္း မွန္တာပဲ လို႔ မွတ္ယူရမယ္၊ဒါေပမဲ့ ဒီစ ကားဟာ သာသနာဖ်က္ သမားေတြရဲ႔ ယုတ္ညံ့တဲ့စကားပဲ တမင္ရွာ ၾကံျပီးရႈပ္ေထြးေအာင္ ပုစၧာထုတ္ေနၾကတာ။ ဒကာ။ ။ဒါေလာက္နဲ႔ေတာ့ နားမလည္ေသးဘူးဆရာေတာ္၊ အေထာက္အထား ျပကာ တိုတိုနဲ႔ ရွင္းျပေပးပါဦးဘုရား။ ဆရာ။ ။မဂ္စိတ္ေလးပါးဟာ သစၥာေလးပါးထဲမွာမပါဘူး၊ သစၥ၀ိမုတ္လို႔ ေခၚတယ္၊ ယင္းေလးပါးနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးကသာ မဂၢသစၥာထိုက္တာ၊အဲဒါ့ေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာ စတဲ့ သစၥာေလးပါးမွ လြတ္လ်က္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသက္သက္ကိုသာ အာရံုျပဳသိေနတဲ့ မဂ္စိတ္, ဖိုလ္စိတ္တို႔ကိုသုခအစစ္ျဖစ္တဲ့ မဂ္ခ်မ္းသာ, ဖိုလ္ခ်မ္းသာ လို႔ေခၚဆိုၾက တယ္၊ သူတို႔ကအသခၤတ(အသခၤါရ)ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡမွ ျငိမ္းေအးရာ နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာကို အာရံုျပဳသိေနတာသာျဖစ္တယ္၊အဲဒါ့ေၾကာင့္ မဂ္တရားဖိုလ္ တရားတို႔ကို သုခလို႔လည္း မွတ္ယူႏိုင္တယ္။ ဒုကၡ၀ါဒသမားမ်ားဘက္ကေတာ့ မဂ္စိတၱဳပၸါဒ္ ဖိုလ္စိတၱဳပၸါဒ္ တို႔ဟာ သစၥ၀ိမုတ္ျဖစ္ေပမယ့္ ခႏၶာထိုက္ျပီး ျဖစ္ပ်က္မႈ ဥဒယ-၀ယနယ္ထဲမွာပဲ ရွိေနေသးလို႔ သူတို႔ကို သခၤါရဒုကၡထဲ ထည့္သြင္းကာ မဂ္စိတ္ေလးပါးနဲ႔ ဖိုလ္စိတ္ေလးပါးတို႔ဟာ သခၤါရဒုကၡတရားေတြသာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေဟာ ေျပာမိန္႔ဆိုၾကတာမို႔ ဒီလို ကတ္သီးကတ္သတ္သမာ းမ်ားဘက္က လိုက္ ယူရင္လည္း မွန္တာပါပဲ၊အေထာက္အထား ကေတာ့-ဗုဒၶဘုရားနဲ႔ တပည့္သာ၀ကမ်ားတို႔၏အယူ၀ါဒကို ရန္သူအေနနဲ႔ အျပစ္ တင္ ႏွိမ္နင္းခ်ိဳးဖဲ့ စြပ္စြဲလိုတဲ့ သစၥကပရိဗုိဇ္ၾကီးဟာ ရွင္အႆဇိမေထရ္နဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါ အရွင္အႆဇိေထရ္ကို..... "အို...အႆဇိ သင္တို႔ဆရာ ရဟန္းေဂါတမသည္ သူ၏ တပည့္သာ၀က တို႔ကို ဘယ္ပံုဘယ္နည္းႏွင့္ ဘယ္လိုမ်ားဆံုးမ သင္ၾကား ေပးသနည္း" ဟုေမးလိုက္တဲ့အခါအရွင္အႆဇိမေထရ္ကသစၥကပရိဗိုဇ္ၾကီ း၏ေကာက္ က်စ္စဥ္းလဲကာ စြပ္စြဲ အျပစ္တင္လာမည့္ စကားက်ကို ေရွာင္ကြင္းလ်က္ လိမၼာပါးနပ္စြာျဖင့္...... "ရဟန္းတို႔ ရူပံ အနိစၥံ-ရုပ္သည္ အျမဲမရွိ။ေ၀ဒနာ အနိစၥာ-ေ၀ဒနာသည္ အျမဲမရွိ။သညာ အနိစၥာ- သညာသည္ အျမဲမရွိ။သခၤါရာ အနိစၥာ-သခၤါရ တို႔သည္ အျမဲမရွိကုန္။၀ိညာဏံ အနိစၥံ-၀ိညာဏ္ သည္ အျမဲမရွိ။" "ရဟန္းတို႔ ရူပံ အနတၱာ- ရုပ္သည္ အတၱမဟုတ္။ေ၀ဒနာ အနတၱာ- ေ၀ဒနာ သည္ အတၱမဟုတ္၊။သညာ အနတၱာ-သညာသည္အတၱမဟုတ္။သခၤါရာ အနတၱာ- သခၤါရတို႔သည္ အတၱမဟုတ္ကုန္။၀ိညာဏံ အနတၱာ- ၀ိညာဏ္ ေျခာက္ပါးသည္ အတၱမဟုတ္။" "အို...အဂၢိေ၀ႆန အႏြယ္၌ျဖစ္ေသာ သစၥကပရိဗိုဇ္၊ ငါတို႔ဆရာ ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ တပည့္သာ၀ကတို႔ကိုလိုက္နာခံယူ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ၾကရန္ ဤသို႔ ညႊန္ၾကားျပသ ဆံုးမေတာ္မူ၏" ဟုေျဖၾကားေတာ္မူလိုက္တယ္၊ ယင္းအေျဖ၌ ဒုကၡမပါတာကို သတိထား ၾကည့္ပါ။ ထိုအခါ သစၥကပရိဗိုဇ္ၾကီးက ေဂါတမအားစကားစစ္ပြဲျဖင့္ အလဲထိုးဖို႔ ကာလ, ကား ေကာင္းစြာ ဆိုက္ေရာက္လာေခ်ျပီဟု ၾကံစည္ကာ လိစၧ၀ီမင္းငါးရာတို႔၏ စည္းေ၀းရာလႊတ္ရံုးသို႔ သြားျပီး..... "အို....လိစၧ၀ီမင္းတို႔၊ထြက္ၾကကုန္ေလာ့၊လာၾကကုန္ေလာ့၊ ယေန႔ရဟန္း ေဂါတမနဲ႔ငါ 'နိစၥ-အနိစၥ၊အတၱ-အနတၱ' အေခ်အတင္ စကားစစ္ထိုးပြဲၾကီး ျဖစ္ လိမ့္မည္ ရဟန္းေဂါတမ၏ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ ပဥၥ၀ဂၢီတပါးအ၀င္ ရွင္အႆဇိ၏ ၀န္ခံသြားတဲ့အတိုင္း ရဟန္းေဂါတမသည္ အနိစၥ,အနတၱ ဟု ၀န္ခံ ေျပာဆိုခဲ့ လွ်င္ ရဟန္းေဂါတမ မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ခ်ည္တုပ္လ်က္ သူ၏ အနတၱ၀ါဒကို ဖ်က္ဆီးခ်ိဳးဖဲ့ေခ်မႈန္းပစ္ေတာ့အံ့" ဟု ၾကိမ္းေမာင္းက်ံဳး၀ါးကာ လိစၧ၀ီမင္းသားငါးရာျခံရံလ်က္ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုးရာ မဟာ၀ုန္ေတာ ကုဋာဂါရေက်ာင္းတိုက္ရွိေသာ ဌာနသို႔ ဦး တည္ ထြက္သြားကာ ၀ါဒျပိဳင္တာပဲ။ ကဲ....အဲဒါဟာ မဂ္ဖိုလ္တို႔ရဲ႕သခၤါရဒုကၡကို ျပဆိုတဲ့ အေထာက္ အထားပဲ၊ရွင္အႆဇိေျဖၾကားတဲ့ေနရာမွာ ခႏၶာငါးပါးကို အနိစၥ, အနတၱ ႏွစ္ပါးတည္းနဲ႔သာ ေျဖၾကားသြားတယ္၊ ဒုကၡကို ထည့္မေျဖဘူး။ ဒီေနရာမွာ ဒုကၡသာထည့္ေျဖလိုက္ရင္ သစၥကၾကီးက"အို... အႆဇိ၊ သင္တို႔မဂ္,ဖိုလ္ရွာမွီးကာ ဆင္းရဲဒုကၡေတြကိုသာ ရယူခံစား ေနၾကတာေပါ့၊ သင္တို႔ရဲ႕ ဒုကၡ၀ဋ္ ကၽြတ္လြတ္ေစတဲ့ သာသနာေတာ္ အဆံုးအမ စကားစုသည္ ၾကီးက်ယ္ေသာ ဆင္းရဲဒုကၡအစုကို ေပးေန တဲ့ ငရဲတမ်ိဳးသာျဖစ္ေခ်သည္......" စေသာ အေတာမသတ္ စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕ ဖ်က္ဆီးလာေတာ့မည္ကို သိေတာ္မူေသာ ရွင္အႆဇိမေထရ္ျမ တ္က ခႏၶာသခၤါရဒုကၡကိုထည့္မေျဖတာပဲ။ စင္စစ္ မဂ္ဖိုလ္တို႔ဟာ ျဖစ္,ပ်က္မႈ သခၤါရဒုကၡအေနအားျဖင့္ ဒုကၡခႏၶာ ဟူ၍လာေသာ အရာတို႔လည္းရွိေသးတယ္၊ ကဲ...ေက်နပ္ရဲ႕ လား၊ ကလ်ာဏ ပုထုဇဥ္ ဆိုရင္ နားလည္ႏိုင္ေလာက္ျပီ။ ဒကာ။ ။လည္ပတ္စြာ ေျဖၾကားလို႔ နားလည္ ေက်နပ္ ၾကပါျပီ ဆရာေတာ္၊စင္စစ္ မဂ္စိတ္,ဖိုလ္စိတ္တို႔က ျဖစ္ပ်က္မႈ သခၤါရ မကင္းေပမယ့္ ယင္းတို႔ကို သိ,သိခံစားေနတဲ့ နိဗၺာန္တရားျမတ္ ကဒုကၡ ဓာတ္ကင္းျငိမ္းကာ ေအးျမခ်မ္းသာလွတဲ့ အမတ သုခ အစစ္မို႔ မဂ္,ဖိုလ္ တို႔ဟာ ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္တဲ့သုခခ်မ္းသာ အစစ္ပဲလို႔ မွတ္ယူၾကပါ ေတာ့မယ္ ဘုရား။


အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ


No comments: