Friday, May 24, 2013

"ေက်းဇူ းရွင္တိပိဋကဓရ ေယာ-ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ၾသဝါဒမ်ား''

"ေက်းဇူ းရွင္တိပိဋကဓရ ေယာ-ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ၾသဝါဒမ်ား" ****************************************** သူ႔ကိုေစာင့္ေရွာက္ ကိုယ့္ဂုဏ္ေျမာက္ သည္းခံ သနား၊ ၀မ္းေျမာက္ျငား၊ ပြားမ်ားေမတၱာျခံဳ။ သူ႔ကိုေစာင့္ေရွာက္၊ ကိုယ့္ဂုဏ္ေျမာက္၊ပေပ်ာက္ေဘးရန္ ကိုယ့္မွာလံု။ သူေတာ္သူျမတ္၊ ဤ ၄-ရပ္၊ မခၽြတ္ က်င့္ပါကုန္။


ျမတ္ေသာ ေသာတာပန္ ေျမတျပင္လံုး၌ ဧကရာဇ္မင္းျဖစ္ရသည္ထက္၄င္း ၊ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ ေရာက္ရသည္ထက္၄င္ း၊ တေလာကလံု းကို အစိုးရသည္ထက္၄င္း၊ ေသာတာပန္ျဖစ္ရျခင္းသည္ ျမတ္၏။ ( ဓမၼပဒ ေလာက၀ဂ္၊အနာထပိ႑ိကပုတၱကာလ၀တၳဳ)


ပ်က္စီးေၾကာင္းအညစ္အေၾကးမ်ား စာေပက်မ္းဂန္အတတ္ပညာတို႔သည္ မရြတ္ဖတ္ မသရဇၩာယ္ျခင္းလွ်င္ (ပ်က္စီးေၾကာင္း) အညစ္အေၾကးရွိကုန္၏။ အိမ္တို႔သည္ ေၾကာင့္ၾကတစိုက္ မျပဳျပင္ျခင္းလွ်င္ (ပ်က္စီးေၾကာင္း) အညစ္အေၾကးရွိကုန္၏။ ပ်င္းရိျခင္းသည္ အဆင္း-လွပျခင္း၏(ပ်က္စီးေၾကာင္း)အညစ္အေၾကးမည္၏။ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသည္ ေစာင့္ေရွာက္သူ၏ (ပ်က္စီးေၾကာင္ း)အညစ္အေၾကးမည္၏။ (ဓမၼပဒ၊မလ၀ဂ္၊လာယုဒါယီ၀တၳဳ)


သံကိုသံဖ်က္သံေခ်းတက္ သံေခ်းသည္ သံမွာပင္ျဖစ္လာ၍ သံေခ်းတက္ျပီးလွ်င္ ထိုသံကိုပင္ ျပန္၍စားသကဲ့သို႔ ဤအတူ မေကာင္းမႈ၌လြန္က်ဴး၍က်င့္ေသာသူကို မိမိက်င့္ၾကံမႈ မေကာင္းမႈကပင္လွ်င္ ဒုဂၢတိဘ၀သို႔ ေဆာင္ပို႔ကုန္၏။(ဓမၼပဒ၊မလ၀ဂ္၊ တိႆေတၳရ၀တၳဳ)


ခ်မ္းသာျခင္းအေၾကာင္း ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္လာျခင္းသည္ ခ်မ္းသာျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္၏။ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းသည္ ခ်မ္းသာျခင္း၏အေၾကာင္းျဖစ္၏။ သံဃာ၏ ညီညြတ္ျခင္းသည္ ခ်မ္းသာျခင္း ၏အေၾကာင္းျဖစ္၏။ စိတ္ဓာတ္ညီညြတ္သူတို႔၏ အက်င့္သည္ ခ်မ္းသာျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္၏။ (ဓမၼပဒ၊ဗုဒၶ၀ဂ္၊ သမၺဟုလဘိကၡဳ၀တၳဳ )


ေကာင္းမႈျပဳသူ၏ေကာင္းေသာအက်ိဳး ေကာင္းမႈျပဳေသာသူပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေကာင္းမႈ အက်ိဳးမေပးသေရြ႔ ကာလပတ္လံုး မေကာင္းေသာအာရံုကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ေသး၏။ ေကာင္းမႈအက်ိဳးေပးေသာအခါ၌မူကား ေကာင္းမႈျပဳသူသည္ ေကာင္းက်ိဳးတို႔ကိုသာ ေတြ႔ျမင္ရေတာ့၏။(ဓမၼပဒ၊သဟႆ၀ဂ္၊ အနာထပိ႑ိက ေသ႒ိ၀တၳဳ)


စိတ္ကိုေစာင့္ေရွာက္ အလြန္သိျမင္ႏိုင္ခဲ၍ အလြန္႔အလြန္လည္းသိမ္ေမြ႔လ်က္ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး သူက်ခ်င္သည့္အာရံု၌ က်ေနတတ္သည့္စိတ္ကို ပညာရွိသည္ ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏။ လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ထားသည့္ စိတ္သည္ ခ်မ္းသာကို ရြက္ေဆာင္တတ္္၏။


( ဓမၼပဒ-စိတၱ၀ဂ္)


ေကာင္းမႈျပဳသူ ေကာင္းမႈျပဳေသာသူသည္ ဤဘ၀၌လည္းႏွစ္သက္ရ၏။ ေနာင္ဘ၀၌လည္းႏွစ္သက္ရ၏။ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ ႏွစ္တန္ေသာဘ၀တို ႔၌ႏွစ္သက္ရ၏။ ငါသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာအမႈကို ျပဳရေပသည္ဟု ႏွစ္သက္ရ၏။ ထိုသူသည္ ေကာင္းေသာဘ၀သို႔ ေရာက္သည့္အခါ သာ၍ပင္ ႏွစ္သက္ရ၏။(ဓမၼပဒ)


စြန္႔ရေသာ သေဘာ အေဆြအမ်ိဳးတို႔ အက်ိဳးငွါတေယာက္ေသာသူကို စြန္႔ရာ၏။ ရြာသူရြာသားတို႔အက်ိဳးငွါ အမ်ိဳးကို စြန္႔ရာ၏။ လူအမ်ား၏အက်ိဳးငွါရြာကို စြန္႔ရာ၏။ မိမိကိုယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းအက်ိဳးငွါေျမအျပင္ (ရွိလူအေပါင္း)ကို စြန္႔ရာ၏။ ( စြယ္စံု နီတိကထာ)(ေခ်ာင္းဦးေမာင္စႏၵာ)


တရားကို မက်င့္မၾကံလွ်င္ ႏြားရွင္တို႔အားႏြားတို႔ကို ေရတြက္အပ္ႏွင္းလိုက္ရေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ႏြားႏို႔အရသာကို မခံစားရသကဲ့သို႔ နိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္စပ္ေသာ ပိဋကတ္သံုးပံုဟူေသာ ဘုရားစကားေတာ္ကိုမ်ားစြာေဟာေျပာေနေသာ္လည္း မက်င့္မၾကံ ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့တန္ ေနေသာသူသည္ ျပဳထိုက္သည္ကို ျပဳသည္ မမည္။ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ အရသာကို မခံစားရ။(ဓမၼပဒ)


ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္း စႏၵကူးပင္သည္ေျခာက္ေသြ႔ေသာ္လည္း ေမႊးရနံ႔ကို မစြန္႔။ ဆင္ေျပာင္ႀကီးသည္စစ္ေျမျပင္သို႔ ေရာက္ေသာ္လည္းလူတို႔၏ မ်က္ေမွာက္၌ တင့္တယ္ျခင္းကို မစြန္႔။ ၾကံသည္ ယႏၲရားစက္ျဖင့္ ၾကိတ္ေသာ္လည္း ခ်ိဳေသာအရသာကို မစြန္႔။ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းသည္ ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ္လည္း သူေတာ္ေကာင္းတရားကို မစြန္႔။ (ေလာကနီတိ)


အရူးႏွင့္ တူသူမ်ား ဥစၥာမရွိဘဲလ်က္ အရသာ အစားၾကဴးေသာသူ၊ ခြန္အားမရွိဘဲလ်က္ အသတ္အပုတ္ ႀကိဳက္ေသာသူ၊ ပညာမရွိဘဲလ်က္ စကားလိုလားေသာသူ၊ ဤသူတို႔သည္ အရူးႏွင့္တူကုန္၏။(ေလာကနီတိ)


အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာ အနာေရာဂါကင္းျခင္းသည္ အႀကီးဆံုးလာဘ္ ျဖစ္၏။ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုးဥစၥာ ျဖစ္၏။ အကၽြမ္းတ၀င္ ခ်စ္ခင္ေသာသူသည္ အေကာင္းဆံုး ေဆြမ်ိဳး ျဖစ္၏။ နိဗၺာန္သည္ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာ ျဖစ္၏။ ( ဓမၼပဒ)


ဆိတ္ကြယ္ရာ မရွိ ေလာက၌ မေကာင္းမႈျပဳေသာသူအားဆိတ္ကြယ္ရာအ၇ပ္မ ည္သည္ မရွိ။ မွန္သည္ျဖစ္ေစ မွားသည္ျဖစ္ေစ မိမိျပဳေသာအမႈကိ ု မိမိကိုယ္တိုင္ သိ၏။ (တိကအဂၤုတၱိဳရ္၊ ၄-ေဒ၀ဒူတ၀ဂ္)


ယေန႔ ျပဳလုပ္ပါ ျပဳဖြယ္ကိစၥ ဟူသမွ်ကို ယေန႔ပင္ ျပဳလုပ္ပါ။(အခ်ိန္မဆြဲပါနဲ ႔) မနက္ျဖန္၌ ေသရမည္ကို အဘယ္သူသည္ သိႏိုင္အံ႔နည္း။ စစ္သည္ဗိုလ္ပါ မ်ားလွစြာေသာ ရွင္ေသမင္းနဲ႔ ငါတို႔မွာ ခ်ိန္းခ်က္ထားမႈ မရွိေခ်။ ခ်ိန္းခ်က္၍မရေပ။


စိတ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ အလြန္သိျမင္ခဲ၍ အလြန္႔အလြန္လည္း သိမ္ေမြ႔လ်က္ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး သူက်ခ်င္သည့္ အာရံု၌ က်ေနတတ္သည့္စိတ္ကို ပညာရွိသည္ ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏။ လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ထားသည့္ စိတ္သည္ ခ်မ္းသာကို ရြက္ေဆာင္တတ္၏။(ဓမၼပဒ-စိတၱ၀ဂ္)


မိမိကုိယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ ေဘးရန္ကို တားဆီးျခင္း အက်ိဳးငွါ ပစၥည္းဥစၥာကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏။ ပစၥည္းဥစၥာတို႔ထက္လည္းမယားကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏။ မယားထက္လည္းေကာင္း၊ ပစၥည္းဥစၥာထက္လည္းေကာင္း မိမိကိုယ္ကို ေန႔စဥ္မျပတ္ ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏။ ( စြယ္စံုနီတိကထာ)


မိတ္ေဆြယုတ္ မ်က္ကြယ္၌အက်ိဳးစီးပြားကိုဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ၊ မ်က္ေမွာက္၌ခ်စ္ဖြယ္စကားကို ဆိုတတ္ေသာလူကို ၾကဥ္ေရွာင္ရာ၏။ အၾကင္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ထိုသို႔သေဘာရွိေသာ မိတ္ေဆြယုတ္ကို ႏႈတ္ခမ္း၀၌ ႏို႔ရည္လိမ္းက်ံျခင္းရွိေသာ အဆိပ္ျဖင့္ျပည့္ေသာ အိုးကဲ့သို႔ မိတ္ေဆြဖြဲ႔၍တည္ေနျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ရာ၏။ ( စြယ္စံုနီတိကထာ)


စြန္႔ရေသာ သေဘာ အေဆြအမ်ိဳးတို႔ အက်ိဳးငွါတေယာက္ေသာသူကို စြန္႔ရာ၏။ ရြာသူရြာသားတို႔အက်ိဳးငွါ အမ်ိဳးကို စြန္႔ရာ၏။ လူအမ်ား၏အက်ိဳးငွါရြာကို စြန္႔ရာ၏။ မိမိကိုယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းအက်ိဳးငွါေျမအျပင္ (ရွိလူအေပါင္း)ကို စြန္႔ရာ၏။ (စြယ္စံုနီတိကထာ)


အေဆြခင္ပြန္းေကာင္း အၾကင္သူသည္ -စည္းစိမ္ဥစၥာ ျပည့္စံုေသာအခါ၌၄င္း၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္စီးေသာအခါ၌၄င္း၊ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးေသာအခါ၌၄င္၊ ရန္သူႏွင့္ ရင္ဆိုင္တိုက္ေနရေသာအခါ၌၄င္း၊ မင္းအိမ္တံခါး၀ တရားစီရင္ရာသို႔ ေရာက္ေသာအခါ၌၄င္း၊ သုသာန္သခ်ႋဳင္းသို႔ေရာက္ေသာအခါ၌၄င္း၊ မိမိႏွင့္အတူတကြ ရပ္တည္လာ၏။ ထိုသူသည္ အေဆြခင္ပြန္းေကာင္းပင္ ျဖစ္၏။ စာဖတ္သူအားလုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာျပီး လုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေစ။ အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)


No comments: