ဒုတိယ ဟာလိဒိၵကာနိသုတ္
အကၽြန္ပ္သည္ ဤသို ့ၾကားနာခဲ့ရပါသည္-အခါတစ္ပါး၌ အသွ်င္မဟာကစၥည္းသည္ အဝႏိ ၱတိုင္းကုလယရျမိဳ့ ေတာင္ကမ္းပါးျပတ္၌ (သီတင္းသံုး)ေနေတာ္မူ၏၊ထိုအခါ ဟာလိဒၵိကာနိသူၾက ြယ္သည္“ အသ်ွင္ ဘုရား သကၠပဥွာသုတ္၌“တဏွာကုန္သျဖင့္ ကိေလသာမွ လြတ္ကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို ့သည္ စင္စစ္ ျပီးဆံုးျခင္းသို့ေရာက္ကုန္၏၊ စင္စစ္နတ္, လူတုိ ့တြင္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ကုန္၏”ဟူေသာ ဤစကားကို ျမတ္စြာ ဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏၊ အသွ်င္ဘုရားျမတ္စြာဘုရားသည္ အက်ဥ္းေဟာထား ေသာ ဤစကား၏အက်ယ္ျဖစ္ေသာ အနက္ကို အဘယ္သို မွတ္ရပါမည္ နည္း” ဟုေလွ်ာက္၏ ၊၊ သူၾကြယ္ ရုပ္ဓာတ္၌ စိတ္တည္ရာ အမွားနွလံုးသြင္းရာ ကိန္းဝပ္ရာျဖစ္ကုန္ေသာ လိုခ်င္မႈ စြဲမက္မႈ နွစ္သက္မႈ ကပ္ေရာက္မႈ စြဲလမ္းမႈတို ့ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္တပ္မက္ျခင္း ကင္းျခင္းေၾကာင့္ ခ်ဴပ္ျခင္း ေၾကာင့္ စြန္ ့ျခင္းေၾကာင့္ မျငိကပ္ျခင္းေၾကာင့္ “စိတ္သည္ ကိေလသာတို ့ မွ ေကာင္းစြာ လြတ္ေျမွာက္၏”ဟုဆိုရ၏၊ သူၾကြယ္ ခံစားမႈ “ေဝဒနာ” ဓာတ္၌ ၊၊ပ၊၊သူၾကြယ္မွတ္သားမႈ “သညာ” ဓာတ္၌၊၊ သူၾကြယ္ျပဴျပင္မႈ “သခၤါရ”ဓာတ္၌ ၊၊ သိမႈ “ဝိညာဏ္” ဓာတ္၌ စိတ္တည္ရာ အမွားနွလံုးသြင္းရာ ကိန္းဝပ္ရာျဖစ္ကုန္ေသာ လိုခ်င္မႈ စြဲမက္မႈ နွစ္သက္မႈ တပ္မက္မႈ ကပ္ေရာက္ မႈ စြဲလမ္းမႈတို ့ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္တပ္မက္ျခင္းကင္းျခင္းေၾကာင့္ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ စြန္ ့ျခင္းေၾကာင့္ မျငိကပ္ျခင္းေၾကာင့္ “စိတ္သည္ ကိေလသာတို မွ ေကာင္းစြာ လြတ္ေျမွာက္၏”ဟုဆိုရ၏၊၊ သူၾကြယ္ ဤသို ့လွ်င္ သကၠပဥွာသုတ္၌ “တဏွာကုန္သျဖင့္ ကိေလသာ မွ လြတ္ကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼတို ့သည္ စင္စစ္ျပီးးဆံုးျခင္းသ ို ့ေရာက္ကုန္၏၊ စင္စစ္ ေယာဂကုန္ျခင္း ရွိကုန္၏၊ စင္စစ္ျမတ္ေသာ အက်င့္ ရွိကုန္၏၊ စင္စစ္ သံသရာအဆံုးရွိကုန္၏၊ နတ္,လူတို့တြင္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ကုန္၏ ” ဟူေသာ ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထား၏၊ သူၾကြယ္ ျမတ္စြာဘုရားအက်ဥ္း ေဟာထားေတာ္မူေသာ ဤစကား၏ အက်ယ္ျဖစ္ေသာ အနက္ကို ဤသို ့ မွတ္အပ္၏ဟာ (မိန္ ့ဆို၏)၊၊
No comments:
Post a Comment