Monday, May 06, 2013

ကာဠဳဒါယီေထရ္ ေလွ်ာက္ထားတာ ဂါထာ ၆၀လား, ၆၄ ဂါထာလား

ကာဠဳဒါယီေထရ္ ေလွ်ာက္ထားတာ ဂါထာ ၆၀လား, ၆၄ ဂါထာလား

ဒကာ။ ။ဆရာေတာ္မိန္႔ၾကားတဲ့ စကား ထဲမွာ ျမတ္စြာဘုရား တိုင္းေတာ္ျပည္ေတာ္သို႔ ျပန္ၾကြ ေတာ္မူေရးအတြက္ ကာဠဳဒါယီမေထရ္ျမတ္က လမ္းပန္း အဆက္အသြယ္ ရာသီဥတု ေဆာင္းေႏွာင္းေႏြဦး ၾကည္ႏူး သာယာေသာ ေတာေတာင္ သစ္ပင္ ပန္းမန္တို႔ျဖင့္စီကံုး ဖြဲ႔ႏြဲ႕ကာ ၆၄ဂါထာတို႔နဲ႔ တင္ေလွ်ာက္ေၾကာင္းမိန္႔ၾကား သြားပါတယ္။ ဒကာၾကီးတို႔ၾကားဖူးတာကေတာ့ ျမတ္စြာ ဘုရားသခင္ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ျပန္ၾကြကာ ေဆြေတာ္မ်ိဳး ေတာ္တို႔၏ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္ခံယူခ်ီးေျမႇာက္ေရးအတြက္ ကာ ဠဳဒါယီေထရ္ကဂါထာ ၆၀တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စီတင္ေလွ်ာက္ေၾကာင္း ၾကားသိရဖူးပါတယ္၊ယင္းကိုပင္ ကဗ်ာဆရာတို႔က ဂါထာ ၆၀ ပ်ိဳ႕ဟု သီကံုးၾကပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဂါထာ ၆၀နဲ႔ ၆၄ ဂါထာ ဘယ္ကမွန္ပါသလဲ ဆရာေတာ္၊ ရွင္းျပပါဦးဘုရား။ ဆရာ။ ။ဟုတ္ပါတယ္၊ဟုတ္ပါတယ္၊ ဖြား ဖက္ေတာ္ အရွင္ ကာဠဳဒါယီမေထရ္ျမတ္ ေလွ်ာက္ထား သြားတဲ့ ဂါထာေပါင္းဟာ ၆၄ ဂါထာ ျဖစ္ပါတယ္၊ဒါေပမဲ့ အ႒ကထာနဲ႔ ဋီကာ ဆရာေတာ္တို႔က အပၸကံ ဟိ ဦနံ အဓိကံ ၀ါ ဂဏႏုပဂံ န ေဟာတိ။ အနည္းငယ္မွ် လိုေသာေနရာ ပိုေသာေနရာ အ တြက္ေလာက္နဲ႔ေတာ့အေရအတြက္ထဲ ထည့္ေျပာေန စရာ မလိုပါဘူး တဲ့။ အဲဒီ အ႒သာလီ မူလဋီကာ က်မ္းဆရာၾကီး မ်ား၏မိန္႔ၾကားခ်က္အရ ဂါထာ ၆၀,ဂါထာ ၆၀ နဲ႔ ထိုထို က်မ္းတကာတို႔၌ ေရးသားေခၚေ၀ၚသံုးစြဲေနၾကတယ္ လို႔ သာ မွတ္ေပေတာ့၊ ရွိရင္းကေတာ့ ေျခာက္ဆယ့္ေလးဂါ ထာပဲ၊ ကဲ…သေဘာက်ရဲ႕လား။ ဒကာ။ ။သေဘာက် ေက်နပ္ ႏွစ္သက္ လွပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ သာသနာေတာ္ က်မ္းစာမ်ားမွာ ဂဏန္းသခ်ၤာနဲ႔ ေရတြက္ေျပာဆိုရာတို႔၌ ဒီလို အပိုအလို ေတြကို ႏုတ္ပယ္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း ျပဳလုပ္ေခၚဆိုထား တဲ့ အျခားေနရာမ်ားေကာ ရွိပါေသးသလားဆရာေတာ္၊ ရွိရင္ ေျပာျပပါဦး ဘုရား။ ဆရာ။ ။အျခားေနရာမ်ားလည္းရွိပါေသး တယ္၊ ဒီက သတိရ သေလာက္ဆိုရင္၊ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ ေတာ္ ေခၚဆိုတဲ့ေနရာမွာ အမွန္က ငါးရာေလးဆယ့္ခုနစ္ ဇာတ္ပဲရွိတယ္၊ဒါေပမဲ့ သံုးဇာတ္ကိုျဖည့္ျပီးေတာ့ ၅၅၀ လို႔ပဲ ေခၚဆုိေနၾကတယ္။ ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားျဖစ္ေတာ္စဥ္ေန႔နဲ႔ စပ္ျပီးသိမွတ္စရာ ေဆာင္ပုဒ္ လကၤာေရးထားတဲ့ ေနရာ မွာ ခုနစ္ေန႔ အတြက္ကို-[ မ-သိ-ၾက-လွ်င္-ေတြး-ဆ-ဦး] လို႔ အကၡရာ ၇ လံုးနဲ႔ ေရးစပ္ထားၾကတယ္၊ ဆိုလိုရင္း အဓိပၸာယ္က (မ)ၾကာသပေတးေန႔ -ပဋိသေႏၶေန တယ္၊ (သိ)ေသာၾကာေန႔ - ဖြားျမင္တယ္၊ (ၾက) တနလၤာေန႔ -ေတာထြက္တယ္၊ (လွ်င္) ဗုဒၶဟူးေန႔-ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူတယ္၊ (ေတြး) စေနေန႔-တရားဦး ေဟာတယ္၊ (ဆ)အဂၤါေန႔- ပရိနိဗၺာန္စံတယ္၊(ဦး) တနဂၤေႏြေန႔ မွာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ျမတ္ ကို (ေတေဇာဓာတ္ေလာင္)မီးသျဂႋဳဟ္ေတာ္မူတယ္ တဲ့။ ပါဠိ အ႒ကထာတို႔ဆိုတာကျမတ္စြာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဓာတ္ကို သတၱာဟ ၇ ရက္ ႏွစ္ ပတ္သာ ထားေတာ္မူတယ္လို႔ဆိုတယ္၊ အမွန္က အဂၤါေန႔ ပရိနိဗၺာန္စံတယ္၊တနဂၤေႏြေန႔မွာ မီးသျဂႋဳဟ္ တယ္ ဆိုရင္ အဂၤါေန႔က တနဂၤေႏြေန႔ အထိ ေရတြက္ ရင္ ၁၃ ရက္ပဲ ရတယ္၊၁၄ ရက္ မျပည့္ဘူး၊သို႔ေပမယ့္ အမ်ားသံုးစြဲ ေခၚေ၀ၚေရးမွတ္ေနၾကတာေတာ့ သတၱာဟ ႏွစ္ပတ္ ၁၄ရက္ပဲလို႔ သံုးစြဲေရးမွတ္ေနၾကတယ္၊အဲဒါမ်ိဳး က်ေတာ့ လိုေနတဲ့ သခ်ၤာအေရအတြက္ကိုျဖည့္စြက္ ေခၚ ေ၀ၚေနၾကတယ္လို႔ မွတ္ေပါ့၊ ကဲ…ဒါေလာက္ဆိုရင္သ ေဘာေပါက္ၾကေရာေပါ့။ ဒကာ။ ။သေဘာေပါက္ ေက်နပ္ၾကပါျပီ ဆရာေတာ္၊ အတုမရွိတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ၾကီး၏အေလာင္းေတာ္ ရုပ္ဓာတ္ေသာ္မွ ႏွစ္ပတ္သာ ထားတယ္၊ခုေခတ္ ဘုန္းၾကီးပ်ံေတြျဖင့္ ကိုးလ,ဆယ္လ ထားၾကတာပဲေနာ္။


အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ


No comments: