အေလာဘအေ ၾကာင္း
မလုိခ်င္မူသေဘာသည္ အေလာဘတရားတည္း။ထို႔ေၾကာင့္ “အေလာဘလွ်င္၊ မလုိခ်င္တည္း”ဟု ဆိုခဲ့သည္။ဤအေလာ ဘ၏ မလုိခ်င္မူသည္ ေလာဘႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္၏။မီးႏွင့္ေရ ပမာ ကမၻာ့ရန္ဘက္ကဲ့သို႔ျဖစ္ရကားေလာဘ၏လုိခ်င္အပ္ ေသာ အရာမွန္သမွ်ကို အေလာဘက မလိုခ်င္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ မ်က္ျမင္အားျဖင့္ေလာဘသမားႏွင့္ အေလာဘသမားတုိ႔ ကြာ ျခားပံုကို သတိျပဳပါ။
ေလာဘဘုန္းၾကီး ေလာဘသမားသည္ ဘုန္းၾကီးျဖစ္လွ်င္ ပစၥည္းလာဘ္ကို လိုခ်င္ ၏။မိမိကိုလွဴခ်င္လာေအာင္ ဆြယ္တရားေဟာ၏။ရျပန္လွ်င္ လည္းထုိပစၥည္းကို မလွဴရက္ မေပးရက္၊ အလြန္မက္ေမာ၏။ ထုိပစၥည္းရမူကိုအေၾကာင္းျပဳ၍“အာဂ---ငါပဲ”ဟု စိတ္ၾကီး၀င္ လုိက္ေသး၏။လွဴဒါန္းႏုိင္ေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ားကို ေအာက္ က်ိဳ႕၍ဆက္ဆံရသျဖင့္ မိမိ၏ေအာက္က်ပံုကိုကားသတိမရ ရွာေခ်။
ေလာဘလူ ေလာဘသမားလူပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ဤနည္းပင္တည္း။ ပစၥည္း ဥစၥာကို (တရားသည့္ မတရားသည့္ မစိစစ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ) မရမက “ ရွာေဖြေလ့ရွိ၏။ရျပန္လွ်င္လည္း တင္းမတိမ္ႏုိင္၊“ရေလလုိေလ အုိတေစၦ”သာ ျဖစ္၏။ တစ္သက္လံုးအခ်ိန္ရွိသမွ် စု၍ရေသာ ပစၥည္းေတြကို “ငါ့ဟာ ငါ့ဟာ”ဟု လြန္စြာစြဲလမ္းစဥ္ ေသမင္းငင္္ ေသာအခါ ျပိတၱာေဘာင္သို႔ထုိဥစၥာမ်ားကပင္ပို႔ေဆာင္တတ္ ေလသည္။ေလာဘသည္ ဤအေျခအေနေရာက္ေအာင္ ဆုိးရြား လွေခ်တကား။
အေလာဘဘုန္းၾကီး အေလာဘကား ဤသို႔မဟုတ္။ဘုန္းၾကီးျဖစ္လွ်င္ ပစၥည္ကို မခင္ မင္။အဆင္သင့္ရသည္ကိုမသာယာ။ ဒကာဒကာမတုိ႔က ကုသိုလ္ လိုခ်င္၍စြန္႕ၾကဲလုိက္ေသာ စာလံုးစားေပါက္ ကေလးမ်ားကို ဧရာမ လာဘ္လာဘၾကီးဟု ထင္ေနၾကရာ၌ ဘုရားသားေတာ္အေနႏွင့္ စဥ္း စား၍မၾကည့္ေသးဘဲ ေယာက္်ားေကာင္းတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ စဥ္း စားၾကည့္ရုံမွ်ျဖင့္ ရွက္ဖြယ္ေကာင္းလွျပီဟု အယူရွိဟန္တူ၏။ “ေယာက္်ားေကာင္း”ဟူသည္ မိမိကသာ သူတစ္ပါးတို႔အား ေပးကမ္း စြန္႕ၾကဲသင့္သည္ဟု သေဘာထားဟန္လကၡဏာရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေလာဘဓာတ္ခံ ရွိသူသည္ ဘုန္းၾကီးျဖစ္မူ ပစၥည္း လာဘ္လာဘကို မက္ေမာျခင္းမရွိ။
အေလာဘလူ လူျဖစ္ျပန္လွ်င္လည္းမလႊဲသာ၍ ပစၥည္းဥစၥာကို ရွာေနရေစကာမူ မတ ရားသျဖင့္ ရွာေဖြျခင္းမရွိ။ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္ကိုလည္း လုိက္စား ေလ့မရွိ။ပစၥည္းရွာရာ၌ဆင္းရဲသားတုိ႔အေပၚ သနားညွာတာေလ့ ရွိ၏။ စြန္႕ၾကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းေလ့ရွိ၏။လွဴျပန္လွ်င္လည္း တြန္႕ဆုတ္တြန္႔ ဆုတ္ မဟုတ္။မုတၱစာဂီ = လူေကာင္းသူေကာင္းပီပီ လြတ္လြတ္ကြ်တ္ ကြ်တ္ စြန္႕ေလ့ရွိ၏။ေရႊအိမ္ေရႊနန္းကိုေသာ္မွလည္း ျပတ္ျပတ္ေတာက္ ေတာက္ စြန္႕ခြာ၍ ရိပ္သာပင္နန္းေက်ာင္းသခၤမ္း၌ ရႊင္လန္းေမြ႕ေလ်ာ္ စံေပ်ာ္နုိင္ၾကေပသည္။
ဤသို႔လွ်င္ ေလာဘသမားႏွင့္ အေလာဘသမားတုိ႔ ေက်ာခ်င္းကပ္၍ ေျပးၾကသကဲ့သို႔ သေဘာထားခ်င္းေ၀းလွေလရကား မိမိကိုယ္ကို ပါရမီရွင္ သူေတာ္စင္ဟု အထင္ေရာက္ေနၾကသူတို႔သည္ ျပခဲ့ေသာ သေဘာထားကို စဥ္းစား၍“ေလာဘသမားေလာ၊ အေလာဘသမား ေလာ”ဟု စစ္ေၾကာၾကည့္ၾကပါကုန္။ေလာဘသမား ျဖစ္ေနေသးလွ်င္ ယခုဘ၀က အျမန္ျပင္ၾကပါ။အေလာဘသမား ဘက္သို႔ ပါ၀င္ႏုိင္သူ ျဖစ္က အေျခခံ အေတာ္ေကာင္းျပီးျဖစ္၍ေရွ႕သို႔ အဆင့္ဆင့္ တုိးတက္ ဖုိ႔ရာ အဘက္ဘက္၌သတိထားလ်က္ အေလာဘသမား အစစ္ျဖစ္ ေအာင္ အားထုတ္ၾကပါကုန္။ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။( ေမတၱာရိပ္ဆိုက္မွ)
No comments:
Post a Comment