သတၱ၀ါတိ ု႔ အ႐ူ းထျခင္းမ်ား
ဒကာ။။ ဘယ္လို အ႐ူးထတာလဲ ဆရာေတာ္၊အ႐ူးထပံု aရာဂါကေလးကို ရွင္းျပေပးဦးမွေပါ့ ဘုရား။ ဆရာ။ ။အင္ း..အ႐ူးထပံုကိုဒကာႀကီးတို႔နားလည္ေအာင္ ပါဠိေလးနဲ႔ နည္းနည္းေျပာျပမည္၊ မွတ္သားေပေတာ့၊ ႏႈတ္ ထဲရေအာင္ က်က္ထားရမွာေနာ္၊ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကား aတာ္မူတဲ့ စကားေတာ္ျဖစ္တယ္၊အဲဒါကို ရြတ္ဖတ္ေနရင္ ဘုရားရွင္နဲ႔ စကားေျပာေနတာလည္းျဖစ္တယ္၊ အ႐ူးေရာဂါ လည္းေပ်ာက္ကင္းႏိုင္တယ္လို႔ မွတ္ရမယ္။ (က)အနိစၥံ နိစၥသညာယ ဥမၼာဒႏၲိ ဒိေန ဒိေန။။မၿမဲ မခုိင္ ကိုယ္မပိုင္တဲ့သားသမီးဥစၥာ ေရႊ ေငြ ရတနာ အရာ၀တၳဳ အစုစုေတြကို ၿမဲတယ္ ခုိင္တယ္ ပိုင္တယ္ ငါ၊ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့ဟာ၊ ငါပိုင္တယ္ဟု စိတ္ထားလ်က္ အမွားအလြဲ ထင္စြဲမွတ္ယူကာ ေန႔တုိင္းေန႔တိုင္း အ႐ူးထေနၾက ကုန္၏တဲ့။ (ခ)ဒုကၡံ သုခသညာယဥမၼာဒႏၲိ ဒိေနဒိေန။ ။ယင္းသို႔ မခုိင္ မၿမဲဘဲ ပ်က္စီးပ်က္စီးသြားလို႔ စိုးရိမ္ရ ပူေဆြးရ ငိုေႂကြးေနၾက တဲ့ ဆင္းရဲအစု ၀တၳဳပစၥည္းေတြကိုလည္းသူတို႔ နဲ႔ ေနထိုင္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသံုးေဆာင္ ခံစားေနရတာကိုပင္ခ်မ္းသာ တယ္ သာယာတယ္ဟု မွတ္ထင္ ေပ်ာ္ရႊင္ကာ ေန႔တိုင္း ေန႔ တိုင္း အ႐ူးထေနၾကကုန္၏တဲ့။ (ဂ)အနတၱံ အတၱသညာယ ဥမၼာဒႏၲိ ဒိေန ဒိေန။။ ေလာက ထဲမွာ ဘယ္အရာ ၀တၳဳပစၥည္းမွ ကိုယ့္အလိုမလိုက္ကိုယ့္ အႀကိ ဳက္မပါ၊ ကိုယ္လိုရာမၿပီး၊ပ်က္စီးျပဳန္းတီးအခ်ည္းႏွီး သေဘာကိုသာ ေဆာင္ေနၾက၍အမာခံအႏွစ္သာရ ဘာ တစ္ခုမွ် မရွိတာေတြကိုပင္ အခိုင္အမာမကြဲမကြာဘဲ ငါနဲ႔ အၿမဲေနရမည္၊ ငါ့ကိုယ္၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဥစၥာ ဟု အခိုင္အၿမဲစြဲ ယူကာ ေန႔ တိုင္းေန႔တိုင္းတငါငါနဲ႔ အ႐ူးထကာ ေနၾက ကုန္၏တဲ့။ (ဃ)အသုဘံ သုဘသညာယ ဥမၼာဒႏၲိ ဒိေန ဒိေန။။ ဘာမွ် မလွပ မတင့္တယ္ဘဲ ျပည္ ေသြး ေခၽြး တံေတြး သလိပ္ ခၽြဲခန္း က်င္ႀကီးက်င္ငယ္တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္လွ်ံယိုစီးထြက္ က် ေပက်ံ နံေစာ္ ေနေသာ ဤကုိယ္ေကာင္ႀကီးကို တင့္ တယ္လွပတယ္ ထင္ေအာင္ ျမင္လိုက္ရင္ တပ္မက္စြဲလမ္း သာယာစရာထင္ေအာင္တစ္ဦးထက္ တစ္ဦးသာေအာင္ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႕ ၿဖီးလိမ္း၀တ္စားကာ မာန္မာနေတြ ၀င့္၀ါ တက္ႂကြ ဆင္ယင္လို႔အားမရႏိုင္ေအာင္ ၿပိဳင္ဆိုင္ၿပီးေန႔ တုိင္းေန႔တိုင္းအ႐ူးထေနၾကကုန္၏တဲ့။ အဲဒီအ႐ူးထေရာဂါဟာ တစ္ကမၻာလံုးပ်ံ႕ႏွံ႔ကူးစက္ေနတယ္၊ အဲဒါ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။႐ူပကၡႏၶာ၊ကိုယ္တစ္ခုေပၚမွာ သမၼာ သတိဆိုတဲ့ မွန္ကန္စြာေအာက္ေမ့မႈ သတိ(သည္းေျခ) ပ်က္ေနၾကလို႔ အမွန္တရားေတြ ေမ့ေလ်ာ့ကာ ငါ ငါ့ဥစၥာ ငါ့ဟာ ငါလွတယ္ ယဥ္တယ္ ေခ်ာတယ္ဟု အထင္ႀကီးၿပီး အ႐ူးထေနၾကတာသာ ျဖစ္တယ္တဲ့။ ကဲ..ဒကာႀကီးတို႔ေကာ သတိေကာင္းရဲ႕လား၊အသုဘ ေကာင္ကို သုဘျဖစ္လာေအာင္ ျပင္ဆင္မြမ္းမံထားတဲ့ အိမ္က ဒကာမႀကီးကို အလွဘုရင္ထင္ကာ မခြဲႏိုင္ဘဲ စြဲေနတာမဟုတ္ လား၊မွန္မွန္ေျပာပါ။ ဒကာ။။ အလွဘုရင္ထင္လည္းခဏပဲရတာပါ ဆရာေတာ္၊ တစ္ေန႔ေတာင္မခံပါဘူး၊ေတာ္ေတာ္ၾကာ သူ႔ဇာတိျပလာကာ လိမ္းက်ံမြမ္းမံထားတဲ့ သနပ္ခါးနံ႔သာေတြပ်က္ ေခၽြးေတြ ထြက္က် မ်က္ႏွာႀကီးက အဆီျပန္ နံေစာ္တဲ့ အနံ႔ေတြနဲ႔ အသုဘသေဘာေတြ ေပါေလာေပၚလာတာပဲ မေကာင္း ပါဘူးဘုရား။ ဆရာ။ ။အဲဒီအသုဘသေဘာေတြကို ႀကိဳတင္သတိရ ေအာက္ေမ့ေနရင္ မွန္ကန္စြာ ေအာက္ေမ့ သတိရမႈ သမၼာသတိမဂၢင္ မွတ္႐ႈဆင္ျခင္ ပြားမ်ားေနတာပဲ၊ဒကာ ႀကီးတို႔ အ႐ူးမထေတာ့ဘူး၊ အဲဒီ ကာယာႏုပႆနာ သတိ ပ႒ာန္ ေခၚတဲ့ ကိုယ္ကာယအစု ႐ူပကၡႏၶာေပၚလာရင္ ေ၀ဒ နာေခၚတဲ့ ပရမတ္ သေဘာတရားက ခံစားေနတာ၊ငါမပါ၊ ငါမရွိ၊ငါခံစားေနတာ မဟုတ္ဟု ႐ႈမွတ္မႈ ေ၀ဒနာႏုပႆ နာသတိ ရွိေနရမယ္တဲ့။ သည္ၾကားထဲက ေလာဘစိတ္ ေဒါသစိတ္ စသည္ေတြျဖစ္ ေပၚလာရင္လည္း ေလာဘစိတ္ေတြျဖစ္ေပၚေနတယ္၊ေဒါ သစိတ္ေတြျဖစ္ေပၚေနတယ္ဟု ျဖစ္ေပၚျဖစ္ေပၚသြားတဲ့ ေရွ႕ စိတ္ေတြကို အသစ္ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ေနာက္စိတ္က ေလးေတြနဲ႔ လိုက္မွတ္႐ႈပြားမႈ စိတၱာႏုပႆနာသတိ ရွိေန ရျခင္းတို႔ဟာ သမၼာသတိမဂၢင္ ပြားမ်ား႐ႈမွတ္နည္း လုပ္ငန္း ေတြပဲ ဒကာႀကီးတို႔ရ။ မွတ္ခ်က္။။ယင္းတို႔ကိုလည္း(၁)ေလာကီသမထ စ်ာန္ လမ္း သမၼာသတိမဂၢင္၊ (၂)ေလာကုတၱရာ မဂ္၊ ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္လမ္းသမၼာသတိမဂၢင္ဟု ႏွစ္မ်ိဳးမွတ္ပါတဲ့။
၈။ သမၼာသမၼာဓိ မဂၢင္= မွန္ကန္ေသာ စိတ္ထားတည္တံ့၊ တည္ၿငိမ္ေနမႈ။သည္ ၈နံပါတ္ သမၼာသမာဓိမဂၢင္၏စိတ္ ထားတည္တ့ံမႈ သမာဓိမ်ိဳးကြဲေတြ မ်ားစြာရွိ တယ္၊ ဒါေပ မယ့္ ဒကာႀကီးတို႔ လြယ္လြယ္နဲ႔ သိမွတ္ထားဖို႔အတြက္ လိုရင္းခ်က္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္လို႔ပဲ သိမွတ္ထားေပေတာ့။ (က)ကမၼ႒ာန္းေလးဆယ္အနက္က စ်ာန္ရႏိုင္တဲ့ ကိုယ္နဲ႔ ေလ်ာ္ရာ၊ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ကမၼ႒ာန္းတစ္ပါးပါးထဲမွာ စိတ္ ထားတည္တံ့ၿငိမ္၀ပ္ေနတဲ့ သမထ ဘာ၀နာ အပၸနာစ်ာန္ သမာဓိ က တစ္မ်ိဳး။ (ခ)႐ုပ္နာမ္ဓမၼတို႔ရဲ႕ ျဖစ္ေပၚတိုင္းျဖစ္ေပၚတိုင္းအခုိက္၌ လိုက္လုိက္သိမွတ္ေနတဲ့ ၀ိပႆနာဘာ၀နာ ခဏိက သမာဓိက တစ္မ်ိဳး။ အဲဒီႏွစ္မ်ိဳးကုိပဲ အက်ဥ္းမွတ္ထားလိုက္၊ အက်ယ္မ်ိဳးျပား ေတြ မွတ္သားထုတ္ယူခ်င္ရင္ ဆရာေတာ္ေရးျပဳတဲ့ သုေတသန သ႐ုပ္ျပ အဘိဓါန္ က်မ္း၊စာမ်က္ႏွာ ၆၀၆ မွာ ရွာၾကည့္ေပ ေတာ့။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ
No comments:
Post a Comment