"ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ေတြးမယ္" ---------------------------------------------တစ္ခါတုန္းက သီဟိ ုဠ္ကြ်န္းမွာ မဟာဂါမလို႔ အမည္ရတဲ့ ရြာႀကီးတစ္ရြာကိုစားရတဲ့ တိႆအမတ္ဆိုတာ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီအမတ္ကို ဘုရင္ကိ ုယ္တိုင္ကလဲ ၾကည္ညိဳျမတ္ႏိုး ေတာ္မူတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။
တစ္ေန႔ေတာ့အဲဒီတိႆအမတ္ကို သူကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ေနက်ဆရာဘုန္းႀကီးက "ဒကိၡဏဝိဘဂၤသုတ္" ကို ေဟာလိုက္ပါတယ္။
"ဒကိၡဏဝိဘဂၤသုတ္"ဆိုတာ အလႉခံ တစ္က်ိပ္ေလးေယာက္ အေၾကာင္းကို အက်ယ္အေဝဘန္ျပထားတဲ့သုတ္ပါ။
တိႆအမတ္ဟာ အဲဒီသုတ္ကိုနာၾကားၿပီးတဲ့ေန႔ကစၿပီး သူရဲ႕စားဦးကို မလႉဘဲ ထမင္းမစားေတာ့ပါဘူး။
ၿပီးေတာ့စားဦးကိုလႉၿပီးမွထမင္းစားမယ္ဆိုၿပီးသႏၷာ႒ာန္ ခ်ခဲ့ပါတယ္။ခ်ခဲ့တဲ့အတိုင္လဲ စားဦးကိုလႉၿပီးမွထမင္းစား ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔တစ္ေန႔မွာ ဇနပုဒ္ကေရာက္လာတဲ့ဧည့္သည္ေတြနဲ႔ တိုင္းေရးျပည္ေရးကိစၥေတြ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးရင္း မြန္းတည့္လြန္မွထမင္းစားဖို႔အခြင့္ရပါတယ္။
မြန္းတည့္ လြန္သြားၿပီဆိုေတာ့ စားဦးကိ ု ရဟန္းသံဃာေတြ လႉဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ဒီေတာ့ စားဦးကို ဘယ္သူ႕မ်ားလႉရမလဲလို႔ စဥ္းစားပါတယ္။ အနားမွာရွိတဲ့ တပည့္ တစ္ေယာက္က သခ်ႋဳင္းမွာေနတဲ့ ပရိဗိုဇ္ကိုလႉဖို႔အၾကံေပးပါတယ္။တိႆအမတ္ကလဲ သေဘာတူစြာနဲ႔ပဲ သူ႕ရဲ႕တပည့္ေတြကိုသခ်ႋဳင္းမွာေနတဲ့ ပရိဗိုဇ္ဆီကို စားဦးလႉဖို႔ လႊတ္လိုက္ပါတယ္။
♠တကယ္ေတာ့ ပရိဗိုဇ္ဟာ အဝတ္ျဖဴဝတ္ထားေပမယ့္ အက်င့္သီလလဲ ထူးထူးျခားျခားမရွိလွပါဘူး။ ထူးျခားတာဆိုလို႔အဝတ္ျဖဴဝတ္ထားတာ တစ္ခုပဲရွိပါတယ္။
♠ တိႆအမတ္ရဲ႕တပည့္ေတြ ပရိဗိုဇ္ဆီသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပရိဗိုဇ္က ဘာလုပ္ေနသလဲဆိုေတာ့ ေရကန္ေဘာင္ေပၚမွာငါးမွ်ားေနပါသတဲ့။
ပရိဗိုဇ္က ခပ္လွမ္းလွမ္းက လူေတြလာေနၿပီဆိုတာ သိလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ငါးမွ်ားတံကို ေရထဲပစ္ခ်၊ ေျခေထာက္နဲ႔အသာနင္းထားၿပီးသူမဟုတ္သလိုလို တရားက်င့္ေနသလိုလိုနဲ႔ ဣေႁႏၵရရ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ေနေနလိုက္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ တိႆအမတ္ရဲ႕တပည့္ေတြက ပရိဗိုဇ္ရဲ႕ အျပဳအမူကို ျမင္ျဖစ္ေအာင္ျမင္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေလာက္ယုတ္မာတဲ့ပရိဗိုဇ္ စားဦးနဲ႔မတန္ဘူး ဆိုၿပီးတိႆအမတ္ဆီစားဦးကိုျပန္ယူခဲ့ၾကပါတယ္။ တိႆအမတ္ဆီေရာက္ေတာ့ တပည့္ေတြက တိႆအမတ္ကို အေၾကာင္းစံု ေျပာျပပါတယ္။ ဒီေတာ့ တိႆအမတ္က ဘာျပန္ေျပာသလဲ ဆိုေတာ့-
♦♦♦"အေမာင္တို႔၊ပရိဗိုဇ္ဟာယုတ္မာတဲ့အက်င့္ ရွိတယ္လို႔ ဆိုေပမယ့္ သင္တို႔ကိုျမင္ေတာ့ မေကာင္းမႈကို လူျမင္မွာရွက္တတ္တဲ့စိတ္ကေလးနဲ႔ငါးမွ်ားတံကို ေရထဲမွာႏွစ္ၿပီးဝွက္ထားရွာတယ္၊ အဲဒီမေကာင္းမႈကို လူျမင္မွာရွက္တတ္တဲ့ စိတ္ကေလးသည္ပင္ ပရိဗိုဇ္အတြက္စားဦးကို အလႉခံထိုက္ပါတယ္၊ ငါ့အေနနဲ႔လည္း အဲဒီမေကာင္းမႈကိုလူျမင္မွာ ရွက္တတ္တဲစိတ္ကေလးကိုပဲ ၾကည္ညိဳလို႔ရပါၿပီ၊ ကဲ-ျပန္လႉလိုက္ၾကပါ"♦♦♦
လို႔ေျပာၿပီး ပရဗိုဇ္ကို ျပန္လႉခိုင္းလိုက္ပါတယ္၊ စာမွာေတာ့ ဒုတိယေန႔မွာလဲ ဆက္ၿပီးလႉခိုင္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီဝတၳဳေလးဖတ္ၿပီးေတာ့ 'တိႆအမတ္ေနရာမွာ ငါသာဆိုရင္'ဆိုတဲ့အေတြးက မသိမသာဝင္လာပါတယ္၊ 'ေအးကြာ-မင္းတို႔ေျပာတာမွန္တယ္၊ ဒီေလာက္ ယုတ္မာတဲ့ ပရိဗိုဇ္ စားဦးနဲ႔မတန္ဘူး၊ အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းတာနဲ႔ အတူတူပဲ၊ ငါတို႔စားတာမွ ဗိုက္ဝဦးမယ္' အဲဒီလိုမ်ားခပ္ည့ံညံ့စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ေတြးျဖစ္မလား မသိပါဘူး။
♦ဘာပဲေျပာေျပာ တိႆအမတ္ကေတာ့ "ဒါနကုသိုလ္" ျဖစ္သြားတာပါပဲ၊ဆရာႀကီးဦးေရႊေအာင္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ ဒါနကိုပါရမီေျမာက္ေအာင္ ျပဳက်င့္လိုက္တာပါ။♦
"အ႒သာလိနီအ႒ကထာ" မွာ ကုသိုလ္ျဖစ္ရျခင္းနဲ႔ အကုသိုလ္ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းေတြကိုဒီလိုျပထားပါတယ္။
★"ကုသလံေယာနိေသာမနသိကာရ ပဒ႒ာနံ၊ အကုသလံ အေယာနိေသာမနသိကာရပဒ႒ာနံ၊"★
အဓိပၸါယ္ကေတာ့-♠ကုသိုလ္ျဖစ္ရျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းက ေယာနိေသာမနသိကာရ ရွိလို႔ပါတဲ့၊ ♠ အကုသိုလ္ ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းကေတာ့ အေယာနိေသာမနသိကာရရွိလို႔ပါပဲတဲ့၊
ဆိုလိုခ်က္ကေတာ့ ေယာနိေသာ မနသိကာရ ရွိရင္ ကုသိုလ္ျဖစ္မယ္၊အေယာနိေသာမနသိကာရရွိရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္မယ္ ဒါပါပဲ။
ဆရာေတာ္ ရေဝႏြယ္(အင္းမ)
(ရတနာ၀ါသ ဘုရားေက်ာင္း ဆိုဒ္မွတဆင့္ကူး ယူတင္ျပဓမၼဒါနျပဳပါသည္ )
No comments:
Post a Comment