Saturday, May 18, 2013

"ေခမာေထရီိ" •••••••••••••••••• ေခမာေထရီသည္ကားဘိကၡဳနီမတုိ႔တြင္"ပညာအရာ၌ ဧတဒဂ္ဘြဲ႕"ရရွိခဲ့သူ ျဖစ္သည္၊ ေခမာေထရီသည္ မဒၵရာဇ္မင္း၏ သမီးေတာ္ျဖစ္သည္၊လြန္စြာေခ်ာေမာလွပ၍ အလွမာန္ၾကီးသူလည္းျဖစ္သည္။


♦ ေခမာေထရီအေလာင္းအမ်ိဳးေကာင္းသမီးသည္ ကမၻာတစ္သိန္းအထက္၌"ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္"လက္ထက္ ဟံသာ၀တီမင္းေနျပည္ေတာ္တြင္ သူေဌးသမီးတစ္ဦးျဖစ္သည္။ဘုရားရွင္၏တရားကို နာၾကားရသျဖင့္ ဥပါသိကာမျဖစ္လာသည္။


မိဘမ်ားထံခြင့္ပန္၍ ခုႏွစ္ရက္တုိင္တု ိင္ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာအား ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္း၍ခုႏွစ္ရက္လြန္ေျမာက္သည့္အခါ ဘုရားရွင္က သုဇာတာေထရီအားပညာဧတဒဂ္ရာထူးထားေတာ္မူသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရေလလွ်င္ မိမိလည္းယင္းအရွင္မအလားပညာဧတဒဂ္ရေထရီမတစ္ဦး ျဖစ္လုိသည့္ဆႏၵ လြန္စြာျပင္းျပ၍ပညာဧတဒဂ္ဘြဲ႕ရာထူးကိ ု ဆုပန္ဆင္ခဲ့ေလသည္။ ဘုရားရွင္ကလည္းကမၻာတစ္သိန္းလြန္ေသာအခါ ေဂါတမဘုရားရွင္သာသနာ၌ ပညာဧတဒဂ္ဘြဲ႕ရေခမာေထရီျဖစ္မည့္အေၾကာင္း ဗ်ာဒိတ္စကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူေလသည္။


♦ထုိသူေဌးသမီးသည္သက္ဆံုးတုိင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမူျပဳ၍ ထုိဘ၀မွ ေသလြန္ေသာ္ စာတုမဟာရာဇ္မွတပါး အထက္နတ္ျပည္ငါးထပ္တုိ႔၌ အစဥ္အတုိင္း နတ္မိဖုရားၾကီးသာ ျဖစ္ရသည့္အျပင္ နတ္ျပည္မွစုေတ၍လူ႔ျပည္၌ တစ္ဖန္ျဖစ္ျပန္ေ သာအခါ၌လည္း စၾကာ၀ေတးမင္းႏွင့္ ဧကရာဇ္မင္းတုိ႔၏ မိဖုရားေခါင္ၾကီးမ်ားသာ ျဖစ္ရေလသည္။


♦ ေခမာေလာင္းလ်ာျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးသမီးသည္" ၀ိပႆီဘုရားရွင္" ပြင့္ေတာ္မူသည့္အခါ၌လည္း ဘိကၡဳနီမျပဳလုပ္၍ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေသာင္းတုိင္ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးခဲ့သည္။


♦ဤဘဒၵကမၻာမွာပင္ "ကႆပဘုရားရွင္" ပြင့္ေတာ္မူေသာ္ အလုပ္အေကြ်းဒါယကာမွာ ဗာရာဏသီျပည့္ရွင ကိကီမင္းၾကီးျဖစ္သည္။ ယင္းမင္းၾကီးတြင္ (၁)သမဏီ၊ (၂)သမဏဂုတၱာ၊(၃) ဘိကၡဳနီ၊ (၄) ဘိကၡဳဒါယိကာ၊ (၅)ဓမၼာ၊ ( ၆)သုဓမၼာ၊ (၇) သံဃဒါယိကာဟူေသာ သမီးေတာ္ ၇-ဦးရွိရာ အၾကီးဆံုးသမဏီမင္းသမီးမွာ ေခမာေထရီေလာင္းလ်ာျဖစ္၏၊ ဘုရားရွင္၏ တရားကို နာၾကားရသည့္အခါ ရဟန္းျပဳလုိစိတ္ ျပင္းျပစြာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခမည္းေတာ္ထံ ခြင့္ပန္ရာ မရရွိခဲ့သျဖင့္ ညီအစ္မ ၇-ေယာက္လံုးပင္ ျဗဟၼစရိယာအက်င့္ ကို က်င့္သံုးၾကေလသည္။


♦အခါတပါးဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္ "မဟာနိဒါနသုတၱန္"တရားေတာ္ကို ၾကားနာရေသာ အခါ သဒၶါတရားထက္သန္လွသျဖင့္ နူတ္တက္အာဂံုေဆာင္ခဲ့၏။ ယင္းေကာင္းမူေၾကာင့္ တာ၀တိ သာ၌ နတ္မိဖုရားၾကီး ျဖစ္ရ၏။


♦ ေနာက္ဆံုးဘ၀တြင္ဤဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္၌ သာဂလျမိဳ႕မဒၵရာဇ္မင္း၏ သမီးေတာ္ ေခမာမင္းသမီးျဖစ္လာသည္၊ အရြယ္ေရာက္သည့္အခါ "ဘုရင္ဗိမၺိသာရ"၏ မိဖုရားေခါင္ၾကီ းျဖစ္လာ၏၊ရုပ္ေရအဆင္း၌အလြန္အမင္း မာန္ယစ္သူ ျဖစ္၍ ေ၀ဠဳ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္၌ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူေသာ္လည္းတခါတရံမွ် အဖူးအေျမာ္ မေရာက္ရွိခဲ့။ ဘုရားရွင္ကိုလည္းအလွ၏အျပစ္၊ဘ၀၏အျပစ္ကို ေဟာၾကားသူ၊ အလွအပကို ရူတ္ခ်သူအျဖစ္ ျမင္ေနေပသည္။


ဗိမၺိသာရမင္းသည္ ဘုရားရွင္၏ အျမတ္ဆံုးအလုပ္အေကြ်း ဒါယကာျဖစ္သကဲ့သို႔အရိယာသူေတာ္စင္တစ္ဦးလည္းျဖစ္၏။ ထုိကဲ့သို႔ေသာ မင္း၏မိဖုရားက ဘုရားရွင္ထံ တစ္ေခါက္တေလမွ်အဖူးအေျမာ္ မေရာက္သည္မွာ မသင့္ေလ်ာ္ေခ်၊


သို႔ေသာ္လည္းဗီမၺိသာရမင္းက ဘုရားရွင္ထံ အတင္းအၾကပ္ မေခၚေဆာင္ခဲ့၊ ပရိယာယ္အားျဖင့္ေ၀ဠဳ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၏သာယာပံုကို ကဗ်ာဂီတ သီကံုးေရးဖြဲ႕ေစ၍ေခမာမိဖုရားၾကားေလာက္သည့္ အရပ္၌ သီဆုိေစေလသည္။ ထုိသီခ်င္းသံကိုေခမာမိဖုရားၾကားေလေသာ္ ေ၀ဠဳ၀န္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကို သြားေရာက္ရူစားလုိသည့္ဆႏၵ ျပင္းျပလွသျဖင့္ မင္းၾကီးအားခြင့္ပန္ကာ ဘုရားရွင္ႏွင့္ မေတြ႕ေအာင္ တမင္းၾကံေဆာင္၍ဆြမ္းခံ၀င္ခ်ိန္တြင္မွ ၾကီးစြာေသာအခမ္းအနားျဖင့္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္သို႔ ၀င္ေလသည္။


♦ ေခမာသည္ႏုပ်ိဳခ်ိန္တြင္မိမိကိုယ္တုိင္ပင္ ရဟန္းမ မျပဳလုိသည္သာမက ဥယ်ာဥ္ေတာ္အတြင္းလွည့္လည္ရူစားစဥ္သစ္ပင္ရင္း၌ ရဟန္းတရားပြားမ်ား အားထုတ္ေနသည့္ ရဟန္းပ်ိဳတစ္ပါးကို ျမင္ရေလလွ်င္ပင္ “ရူခ်င္စဖြယ္ ႏုပ်ိဳရြယ္တြင္ ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္အာရုံ ကာမဂုဏ္ကို ခံစားျပီး သက္ၾကီးယိုယြင္းအုိမင္းမွသာ ရဟန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္သင့္ဘိတကား”ဟု ၾကံစည္မိေလ၏၊ ထုိ႔ေနာက္ ဘုရားရွင္မရွိဟူေသာ အထင္ျဖင့္ ဂႏၶကုဋီရွိရာသို႔သြားေလ၏။


ျမတ္စြာဘုရားသည္ေခမာမိဖုရားလာလိမ့္မည္ကို ၾကိဳတင္သိေတာ္မူသည့္အေလ်ာက္ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မမူဘဲ ဂႏၶကုဋီေက်ာင္းေတာ္၌ပင္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူသည္၊ ေခမာမိဖုရားဂႏၶကုဋီတုိက္သို႔ေရာက္လာေသာအခါ ေခမာထက္ အစစ သာလြန္တင့္တယ္လွပေသာ မိန္းမငယ္အသြင္ကိုဖန္ဆင္းလ်က္ ကိုယ္ေတာ္အနီး၌ ရုိေသစြာ ယပ္ေလးခတ္ေစ၍ ေနေတာ္မူလင့္ေသာ ဘုရားရွင္ကို ပက္ပင္းပါ ဖူးျမင္ရေလ၏။


♦ ေခမာမိဖုရားသည္ လြန္စြာလွပေအာင္ ဖန္ဆင္းထားသည့္ သတုိ႔သမီးပ်ိဳကိုတစိမ့္စိမ့္ ၾကည့္ရူဆဲမွာပင္ ေၾကာ့ရွင္းလွပ သူငယ္မအသြင္မွ တျဖည္းျဖည္းရင့္ေရာ္အုိမင္းလာပံု၊ ေရာဂါဖိစီးလာပံု၊နာရာမွ တံုးလံုးလဲက် ေသဆံုးသြားပံုတို႔ကို အဆင့္ဆင့္ ဖန္ဆင္း၍ျပေတာ္မူရာ ေခမာမိဖုရားသည္ ဤမွ်ေခ်ာေမာလွပေသာ အမ်ိဳးသမီးငယ္သည္ပင္ အုိ နာ ေသျခင္းသို႔ ေရာက္ရေခ်ေသး၏၊ငါသည္လည္း ဤသူငယ္မကဲ့သို႔ပင္ မလြဲမေသြ အုိရ နာရ ေသရဦးမွာပါတကားဟုစဥ္းစားဆင္ျခင္မိေလ၏။


♦ထုိအၾကံကို သိျမင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားက “ခ်စ္သမီး -------ဤခႏၶာကိုယ္သည္ လူမုိက္တုိ႔ တြယ္တာႏွစ္သက္ေနေသာ္လည္း အျမဲနာက်င္၍ေန၏၊မစင္မၾကယ္ ရြံရွာဖြယ္ျဖစ္၏။ အျမဲပုပ္လ်က္ရွိ၏၊အပုပ္ရည္တုိ႔ကို ယိုစီးလ်က္ရွိ၏။ ထုိအျခင္းအရာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေလာ့” စသည္ျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။တရားေဒသနာေတာ္ကိုၾကားနာရ၍ ေခမာမိဖုရား၏စိတ္သည္ ၾကည္သာ ရႊင္လန္းလာေသာအခါ"မဟာနိဒါနသုတ္ေတာ္"ကို ဆက္လက္ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။


♦ထုိသုတ္ေတာ္ကို ၾကားနာရသည့္အခါ မိမိ ေရွးသမဏီမင္းသမီးဘ၀က "ကႆပ ဘုရားရွင္"ထံမွ နာၾကားခဲ့ရ၍ႏူတ္တက္အာဂံုေဆာ င္ခဲ့ဖူးသည္ကို ခ်က္ခ်င္းသတိရကာ ထုိေနရာ၌ပင္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေလ၏။ ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္ျပီးသည့္အခါ ယခင္ကအလွမာန္ျဖင့္ အထင္အျမင္မွားခဲ့သည့္အျပစ္ကို ခြင့္လႊတ္ပါရန္ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ေလသည္။


ဘုရားရွင္ကို ကန္ေတာ့ျပီး ေရႊနန္းေတာ္သို႔ျပန္ေရာက္သည့္အခါ ဗိမၺိသာရမင္းအား မိမိသည္ အတူမရွိေသာဘုရားရွင္ကို မ်က္ျမင္ဒိ႒ဖူးေ တြ႕ခဲ့ရျပီးျဖစ္ေၾကာင္း အစခ်ီကာ ဘိကၡဳနီမျပဳလုပ္ရန္ကိုပင္ ခြင့္ပန္ေျပာၾကားေနသည္၊ ဗိမၺိသာရမင္းကလည္းရဟန္းျပဳခြင့္ေပးရုံမွ်မက အရဟတၱဖုိလ္ေရာက္ ေပါက္ေျမာက္ ေအာင္ျမင္ပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းကာ ေခမာမိဖုရားကို ေရႊထမ္းစင္ထက္တင္ေဆာင္လ်က္ ဘိကၡဳနီမေက်ာင္းတုိက္သို႔ ခမ္းနားၾကီးက်ယ္စြာ ပို႔ေဆာင္၍ရဟန္းျပဳေစေလ၏။


♦ရဟန္းမအျဖစ္ရရွိျပီးေနာက္ "တစ္ဆယ့္ငါးရက္ေ ျမာက္ေသာေန႔ " ဥပုသ္ျပဳပြဲ၌ ၀တ္ျပဳရင္း ထြန္းညွိထားေသာ ဆီမီးခြက္မွ တဖ်စ္ဖ်စ္တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ ေတာက္ေလာင္ေနေသာ မီးလွ်ံမီးေတာက္မ်ား၏ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျငိမ္းစဲသြားပံုကို ၾကည့္ရူေနမိရာမွမိမိခႏၶာကိုယ္သို႔စူးစုိက္ၾကည့္ေလလွ်င္ မီးလွ်ံအသြင္ကဲ့သို႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ ျဖစ္ပ်က္ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနေသာ ရုပ္နာမ္စုကို ရူျမင္ေလရာ ထုိေနရာမွာပင္ ပဋိသမၻိဒါဉာဏ္ေလးပါးအဘိညာဥ္ ေျခာက္ပါးႏွင့္တကြ ရဟႏၱာေထရီမၾကီးျဖစ္ေ၏၊ ေခမာေထရီအရွင္မသည္ကား ပရိယတ္/ပဋိယတ္ႏွစ္ရပ္စြယ္စံု ကြ်မ္းက်င္သူျဖစ္ေပသည္။


အခါတပါးေခမာေထရီမသည္ ေကာသလတုိင္းအတြင္း ေဒသစာရီ လွည့္လည္စဥ္ သာ၀တၳိႏွင့္ သာေကတျမိဳ႕အၾကားေတာရဏမည္ေသာအရပ္ သို႔ ေရာက္ရွိ၏၊ ပေႆနဒီေကာသလမင္းကလည္း သာေကတျမိဳ႕မွ သာ၀တၳိသို႔အသြား ယင္းအရပ္၌ပင္ တစ္ညဥ္႔တာ နားခိုက္ႏွင့္ ၾကံဳၾကိဳက္သျဖင့္ မင္းၾကီးကေခမာေထရီအား-


- သတၱ၀ါသည္ေသျပီးသည္ေနာက္ ျဖစ္ေသးသေလာ၊ - မျဖစ္ေတာ့ဘူးေလာ၊ -ျဖစ္သည္လည္းရွိ၊ မျဖစ္သည္လည္းရွိသေလာ၊ -ျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္၊မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္သေလာဟု


♦ပုစၦာေလးခ်က္ကိုေမးေလွ်ာက္ရာ “မင္းၾကီး---ဤပုစၦာကား ျမတ္စြာဘုရားေျဖၾကားေတာ္မမူေသာ ပုစၦာမ်ားျဖစ္ပါသည္”ဟု ဘုရားရွင္အလုိေတာ္က် ေျဖဆုိေလသည္။(မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန ္အတြက္ တုိက္ရုိက္အက်ိဳးမရွိေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ပင္ကို၌ကပရမတၳအားျဖင့္ သတၱ၀ါအေကာင္ဟု မရွိသည္ကို ဦးတည္၍ ေမးေသာေမးခြန္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းကာင္း ဤျပႆနာမ်ိဳးကို ျမတ္စြာဘုရား ေျဖေတာ္မမူေပ။)


♦တရားေတာ္မ်ားကိုျမတ္စြာဘုရားအလိုေတာ္က် ေဟာျပႏုိင္သျဖင့္ဘုရားရွင္သည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံးေတာ္မူစဥ္ ဘိကၡဳနီမတုိ႔အား ဧတဒဂ္ရာထူးထားေတာ္မူရာ၌ ေခမာေထရီမၾကီးအား ဉာဏ္ပညာ ၾကီးက်ယ္ေသာအရာ၌ဧတဒဂ္ရာထူးထားေတ ာ္မူရာ၌ ေခမာေထရီမၾကီးအားဉာဏ္ပညာ ၾကီးက်ယ္ေသာအရာ၌အပ္ႏွင္းေတာ္မူေလသည္။


ေခမာေထရီသည္ ရဟႏၱာျဖစ္ျပီးေနာက္ ဤသို႔ ဥဒါန္းစကား က်ဴးရင္ေ့တာ္မူသည္ -


နကၡတၱာ နမႆႏၱာ၊အဂၢိ ံ ပရိစရံ ၀ေန။ ယထာဘုစၥ မဇာနႏၱာ၊ ဗာလာ သုဒၶိမမညထ။


♦ "လူမုိက္တုိ႔သည္ မွန္စြာမသိကုန္ေသာေၾကာင့္ ျဂိဳဟ္ နာကၡတ္ တုိ႔ကို ရွိခိုးၾကကုန္လ်က္ ေတာ ေတာင္တုိ႔၌မီးကို လုပ္ေကြ်းပူေဇာ္ပသေနၾကရာ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္လိမ့္မည္ဟု မွတ္ထင္ၾကကုန္၏။"


အဟဥၥ ေခါ နမႆႏၱီ၊သမၺဳဒၶံ ပုရိသုတၱမံ။ ပမုတၱာ သဗၺဒုေကၡဟိ၊သတၳဳသာသနကာရိကာ။


♦ "ငါသည္ကား ေယာက္်ားျမတ္အစစ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးပူေဇာ္လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားဆံုးမေတာ္ မူသည့္အတုိင္း လုိက္နာက်င့္ၾကံသည္ျဖစ္၍ ဆင္းရဲအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ရေပစြာ့။"


[ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီး ဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္(အဆင့္ျမင့္)စာအုပ္မွ-] ----------------------*----------------------_/|\_ခပ္သိမ္းေသာ ရဟန္း၊ရွင္၊လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ သတၱဝါ အားလံုး ေဘးရန္ ေၾကာင့္ၾကဆင္းရဲကင္း၍ ကိုယ္, စိတ္ႏွစ္ျဖာက်န္းမာ,ခ်မ္းသာၾကပါေစ ။ လူအခ်င္းခ်င္းလွည့္ပတ္ျခင္း၊ ကင္းရွင္းၾကပါေစ၊… _/|\_


No comments: