Thursday, May 02, 2013

ကံကိုခ်ည္းပုံခ်တတ္ေသာ အမွား *********************

ကံကိုခ်ည္းပုံခ်တတ္ေသာ အမွား ***********************


ျဖဴစင္ေသာ အ၀တ္အစားမ်ားကို အစြန္းအထင္းမ် ား စြန္းေပခဲ့ေသာ္ ေဆးမ်ားျဖင့္ ဖ်က္ၾကရသည္။သို႔ေသာ္ ခဏခဏ စြန္းေပပါမ်ားလာလွ်င္ (သို႔) လက္ႏွီးစုတ္ျဖစ္သြားလွ်င္ကား ဖ်က္ဖို႔ခဲရင္းသြားပါသည္။ထို႔အတူပင္ အေတြးမွားအၾကံမွား အယူအဆမွား မ်ားကိုလူတိုင္းလို က်င့္သုံးဖန္မ်ားလာ လွ်င္ အမွားၾကာ အမွန္ျဖစ္ဆိုသလိုအယူအဆ မွားကို ဖ်က္ဆီးပစ္ဖို႔ ခဲယင္းလွပါသည္။


လူ႔ေလာက၌လူအမ်ိဳးမ်ိဳးစိတ္အေထြေထြ ရွိၾကေလရာ စိတ္ဆႏၵမ်ိဳးစုံ အယူ၀ါဒမ်ိဳးစုံ ကြဲျပားေနၾကပါသည္။စိတ္ဆႏၵခ်င္း အယူ၀ါဒခ်င္းမတူေသာ္လည္းတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေကာင္းကြက္ကို ရွာေဖြကာ သည္းခံေပါင္းသင္းေနၾကရသည္..။ လူအမ်ားစုသည္ကားအေတြးမွား အၾကံမွား အယူအဆမွားတို႔ ျဖင့္ အမွားသံသရာႀကီးထဲမွာ မွားၿပီးယင္းမွားက ဆင္းရဲတြင္း နစ္ေနၾကပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္းမ်ားပင္အေတြးမွား အၾကံမွားအယူအဆမွားႀကီးမ်ားကို အမွန္ဟုယူဆကာ က်င့္သုံးေနၾကဆဲျဖစ္ ပါသည္။ထိုအမွားႀကီးမ်ားကို ဖယ္ရွားေပးကာ လမ္းမွန္ကိုညႊန္ျပေပးဖို႔ရန္ကၽြႏ္ုပ္တို႔ တာ၀န္ျဖစ္ပါ၏။


ကံကိုခ်ည္းပုံခ်တတ္ေသာ အမွားတစ္ခု


ဗုဒၶဘာသာမွန္လွ်င္ နံပါတ္ (၁)အခ်က္က ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳးကို ယုံၾကည္ရပါမည္။သို႔ေသာ္ ကံၾကမၼာကိုယိုးမယ္ဖြဲ႔ကာ လူမတန္ ကံကိုခ် အပ်င္းေမြးသူ ဆင္းရဲလွ ဆိုသကဲ့သို႔ အတိတ္ကံကိုခ်ည္းပုံခ်ကာ ဘ၀ကို အရႈံးေပးတာမ်ိဳးသည္ အလြန္မွားယြင္းေသာ မဟာအမွားႀကီးျဖစ္ပါသည္။


လူကမစြမ္းႏိုင္သည့္အခါ၊လူကအသုံးမက်သည့္အခါ ကံဉာဏ္၀ီရိယကို ႏွစ္ဆတိုးၿပီးႀကိဳးစားရမည့္ အစားဒို႔ကေတာ့ ကံမေကာင္းဘူးဒို႔လုပ္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ပါဘူးဆိုကာကံကိုပုံခ်ကာ ဘ၀ကို အရႈံးေပးသြားတတ္ ၾကသည္။ကံတရားကိုပုံခ်ရုံတင္မက အတိတ္က ကုသိုလ္ကံေလးမ်ားကိုယ့္ဘက္ကို မ်က္ႏွာသာေပးလိုေပးျငား ၂လုံးထီ သုံးလုံးထီမ်ားကိုအားကိုးကာ အလြယ္လမ္းကို လိုက္ၾကေလသည္။တစ္ေန႔ေပါက္နိဳးႏွစ္ေန႔ေပါက္ႏိုးႏွင့္ပင္ ေငြေမ်ာေငြႏွင့္လိုက္ရင္းဆင္းရဲသည္ထက္ ဆင္းရဲလာၾကေလသည္။


မဃေဒ၀ဆရာေတာ္ႀကီးက


"အယူတစ္ေစာင္း၊ကံတစ္ေၾကာင္းမွ်၊မေကာင္းလဲကံ၊ ေကာင္းလည္းကံဟု၊ကံကိုခ်ည္းသာ၊မကိုးရာဘူး၊ကံမြဲဉာဏ္ႏုံ႔ ၊ မလုံ႔မလ၊နတ္မမဘူး"


ဟု စပ္ဆိုေတာ္မူခဲ့သည္။ဆိုလိုသည္မွာ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆိုးသည္ျဖစ္ေစကံကိုခ်ည္းပုံမခ်လိုက္ပါႏွင့္၊ ကံကမြဲ ဉာဏ္ကမြဲ၊ လုံ႔လကမြဲလွ်င္ မည္သို႔မွ် မႀကီးပြားႏိုင္ ဟုဆိုလိုပါသည္။


နိမ့္ေနေသာ ကံကို ျမင့္ေအာင္၊ ဆိုးေနေသာကံကို ေကာင္းေအာင္ ကံကိုႀကိဳးစားျပဳျပင္ဘို႔လိုပါသည္။ ကံဆိုသည္မွာ အလုပ္။အလုပ္ေကာင္းလွ်င္ကံေကာင္းပါမည္။ သို႔ေသာ္ အခု ေရတြင္းတူး အခုေရၾကည္ေသာက္ခ်င္လို႔ မရႏိုင္ပါ။အတိတ္ကျပဳခဲ့ေသာ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ေနေသာ္လည္းလက္ရွိဘ၀မွာ ကံျမင့္ေၾကာင္း၊ကံေကာင္းေၾကာင္းကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို ျပဳလုပ္သည့္အတြက္အကုသိုလ္ကံ၏ဆိုးက်ိဳးမ်ား ေလွ်ာ့ပါးသြားႏိုင္သည္ကို နားလည္သင့္လွေပသည္။


အတိတ္ေ၀းစြာ ေရွးအခါက လူငယ္ေလးတစ္ေယာက ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီး၏တကၠသိုလ္တြင္ ပညာသင္ၾကားေနခ်ိန္ ဆရာႀကီးက သူ႔တပည့္၏ ဇာတာစန္းလဂ္ အညံ့ေတြေၾကာင့္ ခုနစ္ရက္အတြင္းေ သမည့္ကိန္းအတိအက်ေတြ႔ရွိလာသည္။ထိုအခါ ဆရာႀကီးက ပရိယာယ္မာယာသုံးကာ တပည့္ကိုမိဘမ်ားထံ အလြမ္းေျပ အလည္ျပန္ခိုင္းလိုက္ေလသည္..။တပည့္ကေတာ့ သူေသမွာကို မသိရွာ။


ခရီးေ၀းလြန္းလွေသာ အိမ္ျပန္လမ္းတြင္ပ်က္ေနေသာ လမ္းမ်ားကို ျပင္သြားသည္။ႀကိဳးေနေသာ တံတားမ်ားကို အသစ္ျပဳျပင္သြားသည္။ရႈပ္ေနေသာ လမ္းမ်ားကို ရွင္းလင္းသြားသည္။ေသေဘးၾကဳံေနေသာ တိရစၦာန္ေလးမ်ား ကို အသက္ကယ္ သြားသည္။နိမ့္က်ေနေသာ ေညာင္ကိုင္းမ်ား ကို ျမင့္ေအာင္ ေထာက္သြားသည္။သည္လိုႏွင့္ပင္အိမ္ကို ေရာက္သြားပါသည္။အိမ္မွာ မိဘမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ အတူတကြေနထိုင္။ မိဘကိုလုပ္ေကၽြးျပဳစုကာ ေက်ာင္းသို႔ ျပန္လာခဲ့ေလသည္။


ခုနစ္ရက္ေက်ာ္မွမေသဘဲျပန္လာေသာ တပည့္ကိုၾကည့္ကာ ဆရာႀကီးအံ့ၾသသြားေလသည္။ တပည့္က သူ အိမ္အျပန္လမ္းမွာစိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းေတြနဲ႔ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳလုပ္ခဲ့သည္မ်ားကို ေျပာျပသည္။ တပည့္က အသက္ရွည္ေၾကာင္းေကာင္းမႈမ်ားကို ျပဳသည့္အတြက္ အသက္ရွည္သြားခဲ့သည္ကို ဆရာႀကီးနားလည္သြားပါသည္။


ထို႔အတူပင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လည္းပဲ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်သည့္အခါ၊ ျဖစ္ခ်င္သည့္ဆႏၵ အေလွ်ာက္ႀကိဳးစားေသာ္လည္း မရသည့္အခါ ငါနဲ႔မထိုက္လို႔သာ၊ ငါ့ကံကိုက ႀကီးပြားခ်မ္းသာဖို႔ မပါလာဘူးနဲ႔တူပါတယ္..လို႔ ကံကိုပုံခ်ကာ ဘ၀ကို အရႈံးေပးၾက မည္လား..။ကံျပဳသမွ် ႏုၾကမည္လား။ေလာကဓံလိႈင္းတံပ ိုးေအာက္မွာ ျပားျပားေမွာက္ လည္စင္းခံၾကမည္လား စဥ္းစားၾကပါ။


ကံျပဳသမွ်ႏုၾကမည္ဆိုလွ်င္ "လူမတန္ ကံကိုခ် အပ်င္းေမြးသူ ဆင္းရဲလွ" ဆိုသည့္အတိုင္းကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ တကယ့္ကို လူဖ်င္းလူညံ့မ်ားျဖစ္သြားပါလိမ့္မည္..။"ေဗဒါပ်ံ အံကိုခဲ ပန္းပန္လွ်က္ပဲ".. ဆိုသ ကဲ့သို႔ ေလာကဓံလိႈင္းၾကမ္းေလ ၾကမ္းေရစီးၾကမ္းၾကမ္းခ်င္သေလာက္ၾကမ္းပါေစ မေလွ်ာ့ေသာဇြဲလုံ႔လျဖင့္ ႀကိဳးစားသင့္လွေပသည္။


ဆရာအတၱေက်ာ္ေျပာေသာ ပုံပမာေလးကိုေျပာပါရေစ။ လယ္သမားတစ္ေယာက္လယ္ထြန္ခ်ိန္ ေခတၱနားေသာအခါ ႏြားမ်ားကို လႊတ္ေၾကာင္းထားလိုက္သည္။ႏြားအိုႀကီးတစ္ေ ကာင္ မျမင္မစမ္းႏွင့္ ေရတြင္းပ်က္ထဲက်ေလသည္။ တြင္းကလဲနက္ ႏြားကလဲ အိုေနၿပီ ျပန္ဆြဲတင္ဖို႔ရန္လဲမလြယ္၍ (စိတ္မေကာင္းစြာ)ႏြားႀကီးကိုတြင္းပ်က္ထဲမွာပ ေျမျမႈတ္ထားခဲ့ဖို႔စိတ္ကူးသည္။စိတ္ကူးအတိုင္းသူက ေျမေတြႀကဳံးလာၿပီးတြင္းထဲသို႔ေလာင္းထည့္သည္။ ေအာက္ကႏြားႀကီးကသူ႔အေပၚကေနေလာင္းထည့္ေသာ ေျမမႈံ႕မ်ားကိုခါထုတ္ပါသည္။ေျခေထာက္ေအာက္ ေရာက္လာသည့္အခါ နင္းတက္လိုက္ပါသည္။ဤသို႔ပင္ ခါထုတ္နင္းတက္ရင္း ႏြားႀကီးအေပၚေရာက္လာခဲ့ပါသည္။


ကၽြႏ္ုပ္တို႔လည္းခါထုတ္နင္းတက္နည္းကို ယူကာ ျဖစ္လာသမွ် ကံအဆိုးမ်ားကို အသုံးခ်ကာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျမင့္သည္ထက္ျမင္ ေအာင္၊ ေကာင္းသည္ထက္ေကာင္း ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရပါမည္။ ကံေကာင္းေအာင္ မျပဳျပင္ဘဲ ကံကိုခ်ည္းပုံခ်ၿပီးကံယုိုးမယ္ဖြဲ႔တ တ္ေသာ အယူအဆသည္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ဖ်က္ႏိုင္ခဲေသာ အစြန္းအထင္းႀကီးအယူအဆမွားႀကီးျဖ စ္ပါေၾကာင္း ဆင္ျခင္ စဥ္းစားနိဳင္ေစရန္ တင္ျပလိုက္ပါသည္။ ........................................................................... ...................... အရွင္ဇ၀န(ကုန္းေဇာင္း) ေရးသားျပဳစုထားေသာ Blog ( http://buddhismworld.ning.com/profiles/blogs/6371237:BlogPost:127330 ) မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ —


No comments: