ုရုပ္တရား၌ ၀ိပႆနာ ပြားနည္ း
ဆရာ။ ။အဲသည္ ႐ုပ္သေဘာကိ ု စြဲယူမွတ္သားပြားမ်ားေန ရမည္ဆိုတာက၊ ယင္းျဖစ္ ပ်က္ေျပာင္းလဲ ေဖာက္ျပန္မႈသ ေဘာကေလးေတြကို ဉာဏ္နဲ႔ ကိုယ္ခႏၶာထဲမွာ ေစစားစူးစိုက္ ၿပီး ၾကည့္လိုက္မွတ္လိ ုက္ရင္ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြ သိသိေတြ႕ေတြ႕ေနတာကိုပဲ ႐ႈတယ္ ၀ိပႆနာတရား ပြားမ်ားေနတယ္လို႔ေခၚတယ္ ဆိုတယ္၊ဒါပဲ။
႐ုပ္ေဖာက္ျပန္ပံု ႐ုပ္ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲတယ္ ဆိုတာကေတာ့ ေကာင္းရာက ေညာင္းလာတယ္၊ ေဖာင္းရာက ပိန္သြားတယ္၊ ေခ်ာင္းဆိုး တယ္၊ ပူတယ္၊ ေအးတယ္၊ယားတယ္၊စားတယ္၊ ထံုတယ္၊ က်င္တယ္၊က်ပ္တယ္၊ တက္တယ္၊ ထိုင္တယ္၊ ထတယ္၊ ေကြးတယ္၊ ဆန္႔တယ္၊ လႈပ္တယ္၊ ၿငိမ္တယ္၊ ယိမ္းတယ္၊ ယိုင္တယ္၊ေျမႇာက္တယ္၊ခ်တယ္၊ ေလးတယ္၊ပိတယ္၊ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္စြန္႔တယ္၊လြန္႔တယ္၊လူးတယ္ စတဲ့ သေဘာေတြဟာ ႐ုပ္ရဲ႕ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈ သေဘာ ေတြခ်ည္းပဲ၊အဲဒီလို အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေပၚျဖစ္ေပၚလာသမွ်ေတြ ဟာ ငါမဟုတ္ ဘူး၊ငါ့ဟာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ငါေဖာက္ျပန္ ေနတာလည္းမဟုတ္ဘူး၊႐ုပ္သေဘာသက္သက္ေတြသာ ျဖစ္ပ်က္ေဖာက္ျပန္ေနတာပဲလို႔ တထစ္ခ်ယံုၾကည္စြာနဲ႔ သိ မွတ္ စူးစိုက္ပြားမ်ားေနရမွာ ျဖစ္တယ္။ ကဲ… ခုပဲ ဒကာႀကီးတို႔ လက္ေတြ႕ငါးမိနစ္ေလာက္ ကာယ ထဲမွာစိုက္ၿပီးလိုက္မွတ္ပြား မ်ားၾကည့္ပါ၊ေပၚသမွ် အာ႐ုံ ေတြဟာ သိပ်က္သိပ်က္နဲ႔သြားေနပံုကို မုခ်ေတြ႕ရမွာပဲ၊ ကိုယ္ကာယထဲ စိုက္မွတ္ၾကည့္လိုက္စမ္း၊ (ဒကာႀကီးတို႔ စာအုပ္ကို ခဏခ်ထားၿပီးမွတ္ၾကည့္ လိုက္စမ္းပါေလ) လက္ေတြ႕လုပ္တာ ေကာင္းပါတယ္။
ခဏိကသမာဓိ ျဖစ္ေပၚပံု အဲ ဒီလိုမွတ္ပြားမ်ားလိုက္ေတာ့ တစ္ခါသိ တစ္ခါပ်က္ပံု ေတြကို အမွန္မုခ်ေတြ႕လာရတယ္၊ ဒီလို သိသိ၊သိသိနဲ႔ သိသိေနတဲ့ အသိစိတ္ေတြဟာ သိန္းသန္းကုေဋ အဆက္ မျပတ္ အေဟာင္းပ်က္ အသစ္ျဖစ္နဲ႔ခ်ည္းခဏေပါင္းမ်ားစြာ လိုက္လိုက္ေနတာကိုပင္ တစ္ခါသိလိုက္ တာဟာ တစ္ခဏ ပဲ၊ အဲဒီတစ္ခဏမွာ တည္ေနတဲ့ စိတ္သမာဓိဟာ ခဏိကသ မာဓိပဲ၊ သည္ နည္းအရ ခဏတိုင္းခဏတိုင္းအစဥ္မျပတ္ ၾကားမလပ္ေစဘဲ တရစပ္ သိမွတ္စူးစိုက္ လိုက္သိေနတဲ့ သိမႈကေလးေတြ မေမ့ဘဲနဲ႔ တစ္ခဏအေပၚမွာ တည္တ့ံမႈ သေဘာကေလးကို ပင္၀ိပႆနာရဲ႕ခဏိကသမာဓိလို႔ ေခၚတယ္ ဒကာႀကီးတို႔ရ၊ ကဲ….ခဏိကသမာဓိသေဘာ ႏီွးေႏွာမိေရာေပါ့။ ဒကာ။။ အမိန္႔ရွိတဲ့အတုိင္း ခဏိက၀ိပႆနာဉာဏ္ရဲ႕ သေဘာမွန္ကို ႏွီးေႏွာမိပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ နားေထာင္လ်က္ ပါ၊ ဆက္လက္မိန္႔ၾကားပါဦးဘုရား။
ဗုဒၶဘာသာစစ္- မစစ္ ျပပံု ဆရာ။ ။အင္း… ဗုဒၶဘာသာ အစစ္ျဖစ္သူတိုင္းယင္းခဏိက သမာဓိ ဘာ၀နာတရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္ရမည္ခ်ည္းလို႔ သာ မွတ္ေပေတာ့၊ အဲသည္ ၀ိပႆနာတရားအားမထုတ္ ရ ေသးရင္ ငါဟာ ဘုရားရွင့္သာသနာေတာ္နဲ႔ေတြ႕တဲ့ ဗုဒၶဘာ သာ၀င္ အစစ္မဟုတ္ေသးဘူး၊အတုအေယာင္ ဗုဒၶဘာသာ ဟု ကိုယ့္ဟာကို ဆံုးျဖတ္ေပေတာ့။
စရဏနဲ႔ ၀ိဇၨာတရားျခားနားပံုမ်ား ဘုရား မပြင့္ မရွိတဲ့ သာသနာပအခါမွာ ၀ိဇၨာဉာဏ္လုပ္ငန္း ဆိုတဲ့ ၀ိပႆနာတရား မရွိဘူး၊သခ်ဳႋင္းကုန္းသြားလမ္းျဖစ္ တဲ့ ဒါနသီလ သမထ ဆိုတဲ့ စရဏတရားလုပ္ငန္ တစ္ခု တည္းပဲရွိတယ္၊ဗုဒၶဘုရားက အို၊နာ၊ ေသ ဒုကၡ၀ဋ္မွ မုခ် လြတ္တဲ့ ပရမတ္အာ႐ုံ ၀ိပႆနာတရားကို ကမၻာသားတို႔ ပြားမ်ားက်င့္ႀကံအားထုတ္ႏိုင္ၾကဖို႔သာသနာေတာ္ျမတ္ ပဋိပတ္လုပ္ငန္းကို တည္ေထာင္ေပးေတာ္မူခဲ့တာ၊ ပညတ္ ကသာသနာတရားသခ်ဳႋင္းကုန္းသြားတာ၊ ပရမတ္က သာ သနာတြင္းတရား နိဗၺာန္သြားတာ ဒကာႀကီးတို႔ရ၊ဗုဒၶပြင့္လာ မွ ဒါန၊ သီလ၊သမထတို႔ကလည္း၀ိပႆနာနဲ႔ တြဲၿပီး နိဗၺာန္ထဲ အေရာက္ပို႔ႏိုင္တာ ျဖစ္တယ္။ ဒကာ။။ ႐ုပ္၊ ပရမတ္ရဲ႕အေၾကာင္း႐ူပကၡႏၶာ၏ဓမၶသဘာ၀ ျဖစ္စဥ္ အမွန္ေဖာက္ျပန္ ေျပာင္းလဲ မခိုင္ၿမဲပံုမ်ားကိုေတာ့ သ ေဘာေပါက္ပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ နာမ္ပရမတ္ရဲ႕သေဘာမွန္ကို ဒကာႀကီးတို႔ဉာဏ္နဲ႔ ဘယ္လိုစြဲယူႀကံစည္ သိမွတ္ပြားမ်ား ေအာက္ေမ့မႈမ်ား ျပဳ လုပ္ရမွာလဲ၊ ဒကာႀကီးတို႔နားလည္ ကြဲျပားေအာင္ ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားပါဦး ဆရာေတာ္။
နာမ္ပရမတ္ သေဘာကြဲမွတ္ပံု ဆရာ။ ။အင္း… ခုေမးလိုက္တဲ့ ပုစၧာဟာ အလြန္အဖိုးထုိက္ တန္ၿပီးမိမိလုပ္ဖြယ္ကိစၥမ ႂကြင္းက်န္ဖို႔အတြက္ အကြက္ဆိုက္ တဲ့ေမးခြန္းတစ္ရပ္ပဲ ဒကာႀကီးတို႔ေရ၊ ကဲ….နားလည္ကြဲဲ ျပား ေအာင္ စကားမရွည္ဘဲ တိုတိုစိစိနဲ႔ တိတိက်က်ကေလး သင္ ျပေပးလိုက္မယ္၊နားစိုက္ေပေတာ့၊ လိုရင္းသိမွတ္ လိုက္နာ စရာ နာမ္ပရမတ္တရားက ခႏၶာအစုနဲ႔ ခြဲလိုက္ရင္ မ်ိဳးကြဲ ေလးပါး ရွိတယ္ ဒကာႀကီးတို႔ရဲ႕။ ၁။ ေ၀ဒနာကၡႏၶာ = အာ႐ံုကုိ ခံစားျခင္းသေဘာတရား အစု၊ ခံစားၿပီး ပ်က္သြားတဲ့ခဏ တစ္ခုပဲ။ ၂။ သညာကၡႏၶာ = အာ႐ံုကို မွတ္သားျခင္း သေဘာတရားအစု၊ မွတ္သားၿပီးပ်က္သြားတဲ့ ခဏ တစ္ခုပဲ။ ၃။ သခၤါရကၡႏၶာ = အာ႐ံု၌အလုပ္ကိစၥ ကံေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ ေအာက္ေမ့ေစ့ေဆာ္တိုက္တြန္း စီရင္ျပဳျပင္မႈ တရားစု၊ ေပၚၿပီးပ်က္သြားတဲ့ ခဏ တစ္ခုပဲ။ ၄။ ၀ိညာဏကၡႏၶာ = အာ႐ံုကို သိမႈသေဘာစု၊ သိၿပီး ပ်က္သြားတဲ့ ခဏတစ္ခုပဲ။ အဲသည္ နာမ္ခႏၶာေလးပါးဟာလည္း ဆြဲထုတ္ဆုပ္ကိုင္ျပလို႔ ရတာ မ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ ပရမတ္ဆိုတာ ပညတ္လို အျပား၊ အလံုး၊ အတံုး၊ အခဲ ျဒပ္အေနနဲ႔ ျပလို႔မရႏိုင္ဘူး၊ သူ႔ျဖစ္စဥ္ ခံစားမႈ၊ မွတ္သားမႈ၊ ျပဳလုပ္မႈ၊ သိမႈ အမွန္သေဘာ လကၡဏာကေလးေတြကိုသာ စိတ္ ဉာဏ္န႔ဲ သိမွတ္႐ႈျမင္တတ္ေအာင္ သင္ျပေျပာဆိုရတာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္ လို႔ ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီေလ။ ကဲ… ဒကာႀကီးတို႔ နာမ္ခႏၶာေလးပါးရဲ႕ျဖစ္စဥ္သေဘာတရား အမွတ္လကၡဏာ မ်ိဳးကြဲ မ်ားကို ဒကာႀကီးတို႔ရဲ႕ စိတ္ဉာဏ္နဲ႔ ေစစား႐ႈမွတ္တတ္ေလာက္ေရာေပါ့၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးလည္းဒကာႀကီး တို႔ ဉာဏ္နားထဲမိေအာင္တိုတုိတိတိ ေစ့ေစ့ငငနဲ႔ ထုတ္ေဆာင္ ရွင္းျပၿပီးၿပီ၊ေတာ္ ေလာက္ေရာေပါ့။ ဒကာ။။ မွန္ပါ့၊ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ ဆရာေတာ္၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးက ခြဲထြက္သြားတဲ့ ပညတ္အာ႐ံု သမထသက္သက္ စ်ာန္လမ္းတက္ နည္းက်င့္စဥ္ေတြေရာ၊အိုနာေသမွလြတ္ ထြက္ရာ ၀ိပႆနာ အလုပ္ ႐ုပ္၊နာမ္ ပရမတ္တို႔ သေဘာလကၡဏာေတြကိုပါ ၾကားနာ မွတ္သား ရတာ ဒကာႀကီးတို႔ဘ၀အဖို႔သာသနာေတာ္နဲ႔ ေတြ႕ရ က်ိဳးနပ္လွပါၿပီ၊ခႏၶာငါးပါးသခ်ဳႋင္းကုန္းသြားလမ္းမွ လႊဲထြက္ရာစခန္း ၀ိပႆနာလုပ္ငန္းကိုတက္လွမ္းလုပ္ကိုင္တတ္႐ံုေလာက္ ထပ္မံ နားလည္အလြယ္ဆံုးနည္းနဲ႔ တိုတုိတိတိကေလး ထိမိသြားေအာင္ ေထာက္ျပ သင္ၾကားေပးပါဦးဆရာေတာ္။
ကိုလိုနီ စကားပံုတစ္ခု ဆရာ။ ။အင္း.. နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီစကားပံု တစ္ခုရွိတယ္၊ ဒကာႀကီးတို႔ မွတ္ခ်င္ရင္ မွတ္ထားေပါ့။ သူ႔ကိုသနားရင္ ေပါင္မုန္႔သြားမေပးနဲ႔၊ ေပါင္မုန္႔ေပးရင္ ေထာပတ္ကို ထပ္ေတာင္းလိမ့္ မယ္တဲ့ ၊ ကဲ… ေလ၊ ထားပါေတာ့။ ဗုဒၶသာသနာကေတာ့ သူ႔ကိုသနားရင္ ဆင္းရဲဒုကၡေတြကို အျမင္မွန္ ရေအာင္ သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ ေဟာျပၿပီးနိဗၺာန္လမ္းမႀကီ းကိုသာ အျမန္ဆံုးၫႊန္ၾကားေပးလိုက္ပါတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒကာႀကီးတို႔ လိုခ်င္ေတာင့္တတဲ့ နိဗၺာန္ကိုလိုခ် င္သြားခ်င္၊ ေရာက္ခ်င္၊ ခံစားခ်င္ရင္ ေနာက္ကေျပာျပၿပီးသား မဂၢင္ရွစ္ပါးထဲက နံပါတ္ ၃-၄-၅ သီလမဂၢင္တရားသံုးပါးကို ႐ိုေသလံုၿခံဳလိုက္နာ ေစာင့္ ထိန္းက်င့္သံုးရမည္၊ စင္ၾကယ္ သန္႔ရွင္းတဲ့ သီလမဂၢင္အခင္းအေ ပၚမွာ တက္ထိုင္ၿပီး နိဗၺာန္လမ္းသြားရထားႀကီးျဖစ္တဲ့ မဂၢင္ငါးပါးနဲ႔ ၀ိပႆနာ တရားကို ပြားမ်ား႐ႈမွတ္ ေမာင္းႏွင္သြားရမွာ ျဖစ္တယ္။
ဗုဒၶ၀ါဒသည္ လက္ေ၀ခံ သူေတာင္းစား၀ါဒ မဟုတ္ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ကသူတကာ စီမံဖန္ဆင္းေပးက မ္းသမွ်ကို အားကိုးယံုၾကည္ကာ ေတာင္းခံရယူ စားသံုးေနရတဲ့ လက္ေ၀ခံ သူေတာင္းစား၀ါဒမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဒါအမွန္ပဲ၊ ပယ္စရာမလိုဘူး။ ကိုယ့္လုပ္ခ ကိုယ္ခံစားရမည့္၀ီရိယာဓိပတိဗိုလ္ႀကီးနဲ႔ အုပ္စိုးတဲ့ မနားမေနႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ရမည့္ အလုပ္သမား၀ါဒ(ကမၼ၀ါဒ) အစစ္ျဖစ္တယ္၊ အလုပ္မလုပ္ဘဲ အပ်င္းထူေနရင္ေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡ ရမွာ မုခ်ေသခ်ာတယ္လို႔မွတ္ပါ၊ငတ္ေပါက္ေတာ့ ဧကန္ပဲ၊ ဗုဒၶကို အားကိုးမေနနဲ႔၊ဗုဒၶခိုင္းတာကို ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ရမွာသာျဖစ္တ ယ္။
ဒကာ။။ မွန္ပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးမွာ မိန္႔ၾကားခဲ့တဲ့ အလုပ္ သမား၀ါဒ၀င္ နံပါတ္ ၆သမၼာ၀ါယာမ မဂၢင္ရဲ႕ သေဘာသြားကိုလည္း ရိပ္စားမိရင္းစြဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ သုခခ်မ္းသာကို ရယူခံစံဖို႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရန္ အသင့္ျပင္ၿပီးသားမို႔ ၀ိပႆနာလုပ္ငန္း နိဗၺာန္လမ္းေျမပံုကိုသာ ေရးဆြဲေထာက္ျပ ၫႊန္ၾကားေတာ္မူပါဆရာေတာ္။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ
No comments:
Post a Comment