Monday, May 06, 2013

သခ်ဳႋင္ းကုန္းအေဖာ္ေခၚသူ သိဒၶိရွင္မ်ား

သခ်ဳႋင္ းကုန္းအေဖာ္ေခၚသူ သိဒၶိရွင္မ်ား


ဒကာ။။ မွန္ပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ဒါ ေၾကာင့္မို႔ ဒကာႀကီးတိ ု႔ ကလည္း(ေအာ္..အမွန္ကိုျမင္တဲ့ ဒိဗၺစကၡဳသစၥာရွင္ဆရာ ႀကီးေတြ ျဖစ္ေနၾကပါပေကာလို႔)အံ့ၾသၾကည္ညိဳလာရင္းက သခ်ဳႋင္ းကုန္းသြားဖို႔ အေဖာ္ေခၚစည္း႐ံုးေနတဲ့ သိဒၶိရွင္ႀကီး ေတြနဲ႔ ႏႈိင္းစားလိုစိတ္ျဖစ္ေပၚလာလို႔ စကားရွည္မိတာပါ ဆရာေတာ္၊ ဆက္လက္မိန္႔ၾကားပါဦးဘုရား။ ဆရာ။ ။အင္း….ေျပာေကာင္းတုန္းဒကာႀကီးတို႔က ၾကား ၀င္ညွပ္ေတာ့ စကားလက္စ ျပတ္ ျပတ္သြားတယ္၊ ကဲ… နားေထာင္မွတ္သားဦး။


ဗုဒၶဘာသာအစစ္တို႔၏မဂ္ေပါက္ဖိုလ္၀င္ပံု အဲဒီလို ျမင္ရေတြ႔ရတဲ့ ဒိဗၺစကၡဳပိုင္ရွင္က ေလာကႀကီးတစ္ခု လံုးမွာ ျဖစ္ေပၚျဖစ္ေပၚလာ တဲ့ဆင္းရဲဒုကၡ ဟူသမွ်ေတြဟာ ငါကိုယ္တိုင္က (သာယာခင္မင္ လိုခ်င္တပ္မက္ ႏွစ္သက္ ဆာေလာင္ စြဲလမ္းကာ)ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ခ်င္ေနလို႔သာ ျဖစ္ေပၚ ျဖစ္ေပၚလာရတာေတြပဲ…ဟု အသိအမွန္ သမုဒယသစၥဉာဏ္ ေပၚကာ ေလာကသံုးပါးအတြင္းျဖစ္ျဖစ္သမွ် ဆင္းရဲဒုကၡ သက္သက္ပဲ….ဟု တထစ္ခ် ပံုေသစြဲယူ ဆံုးျဖတ္ပိုင္းျခား မွတ္သားလိုက္ေတာ့တယ္။ ယင္းအတုိင္း ဒုကၡသစၥာေတြအမွန္ပဲ….ဟု ပိုင္းျခားဆံုးျဖတ္ မႈျပဳလုိက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ျဖစ္ပ်က္ဆင္းရဲေလာက ဘံုဘ၀အေပၚ၌သာယာခင္မင္ လိုခ်င္တပ္မက္ ဆာေလာင္ မႈ တဏွာ သမုဒယသစၥာအငယ္စားႏွင့္အတူ ဘ၀ကို မျပတ္၊ မစဲႏိုင္ဘဲ ထပ္တလဲလဲ အစြဲႀကီး စြဲလမ္းရယူလိုမႈ ဥပါဒါန္ေခၚ တဲ့ သမုဒယသစၥာ တဏွာ အႀကီးစားတို႔ပါကြယ္ေပ်ာက္ခ်ဳပ္ ၿငိမ္းကာ ခ်မ္းသာတကာတို႔တြင္ အတုမရွိ ခ်မ္းသာၿပီး အလြန္႔ အလြန္ ၿငိမ္းခ်မ္းေအးျမတဲ့ သႏၲိသုခ အရသာတစ္ခုကို ေသာ တာပတၱိမဂ္ဖိုလ္တို႔ကမ်က္ေမွာက္ျပဳ ခံစားလိုက္ေလသတည္း ….တဲ့၊ဒကာႀကီးတို႔ရဲ႕၊ကဲ… နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသိျမင္ သြားၿပီေနာ္။ ဒကာ။။ မွန္ပါ့၊တန္ဖိုးရွိတဲ့ မွတ္သားစရာေတြမို႔မခ်ိဳ႕တဲ့ရေအာင္


အၿမဲနားစိုက္ေထာင္ လ်က္ပါဆရာေတာ္၊ဆက္လက္မိန္႔ၾကား ပါဦးဘုရား။ ဆရာ။ ။အဲသည္လို ဒုကၡသစၥာကို အၿမဲေပးေနတဲ့ ဘ၀ရဲ႕သာ ယာမႈ သမုဒယသစၥာ ေလာဘတဏွာ ကိေလသာတို႔ဟာ ဘာ ေၾကာင့္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားရသလဲလို႔ စိစစ္စဥ္းစား စိတ္ၫြတ္သြားေန တဲ့ ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ္ပိုင္ရွင္ဟာ မိမိကုိယ္တိုင္ကိုင္ဆဲြ သတ္ ျဖတ္ဖ်က္ဆီး လာႏိုင္ခဲ့တဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးလက္နက္ႀကီးမ်ားေၾကာင့္ သာဆိုတာကို သူကိုယ္တိုင္ေတြ႕ျမင္ယံုၾကည္ကာ ဗုဒၶသာသနာ ေတာ္ျမတ္ကို မတုန္မလႈပ္ၾကည္ညိဳလာျပန္တယ္တဲ့၊ခု ဘ၀ ေသာတာပန္ကစၿပီး ပရိနိဗၺာန္၀င္စံေသာဘ၀အထိ သရဏဂံု သံုးပါးကို အၿမဲကပ္၍တစ္ပါးတည္းေဆာင္ယူသြားကာ ၾသပေန ယ်ိကဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသြားၿပီတဲ့ ဒကာႀကီးတို႔ရ။


မဂၢသစၥာ အစစ္အမွန္တရားျဖစ္ပံု ကဲ… ခုျပဆိုေဆြးေႏြးသင္ျပေပးသြားတာေတြဟာ ေသာတာ ပတၱိမဂ္ဉာဏ္စတဲ့မဂ္စိတ္ေလးပါး ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တုိင္း အတူတူျဖစ္ သြားၾကတဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးမဂၢသစၥာ အစစ္အမွန္တရားမ် ားပင္ျဖစ္တယ္ မွန္တယ္လို႔သာ မွတ္ေပေတာ့ ဒကာႀကီးတို႔ေရ႕၊ယင္း… မဂ္ေလးပါးက ေလာကုတၱရာကုသိုလ္စိတ္မ်ားျဖစ္တယ္၊ မဂ္စိတ္ဆိုတာ တစ္မဂ္မွာ တစ္ႀကိမ္ တစ္ခ်က္သာ ျဖစ္တာ၊ ေနာက္ ထပ္မျဖစ္ေကာင္းေတာ့ဘူး၊မဂ္စိတ္ၿပီးရင္ တစ္ဆက္တည္း ဖိုလ္ စိတ္ျဖစ္တာ ပဲ။ ဒကာ။။ မွန္ပါ့၊ဒကာႀကီးလည္း မဂၤလသုတ္ကို ကေလးဘ၀ထဲက သင္ၾကားခဲ့ဖူးပါ တယ္။ နိဗၺာန သစၧိကိရိယာ စ၊ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ။ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳပံု မဂၤလာစကားမ်ဳိးကိုသည္လို တိုတုိစိစိက ေလးနဲ႔ ထိထိမိမိ ရွင္းရွင္းလင္း ထင္းခနဲ ၀င္းခနဲ ေပၚေပၚလာေအာင္ မဂ္စိတ္ေလးပါး၌ျဖစ္ေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါး မဂၢ သစၥာ အစစ္အမွန္တရား စကားမ်ားကို ခုမွပဲ ေက်ေက်နပ္နပ္ နာၾကားေဆြးေႏြးေမးျမန္း သိရွိရ လို႔ ဒကာႀကီးတို႔ရဲ႕ဘ၀တာမွာ အတိုင္းမသိ ေက်းဇူးရွိ ၀မ္းသာလွပါ တယ္ ဆရာေတာ္၊ဆက္လက္မိန္႔ၾကားပါဦးဘုရား၊မဂ္၊ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္ တရားမ်ားကို……. ဆရာ။ ။အင္း… မဂ္စိတ္ေလးပါးထဲကေနာက္ဆံုးျဖစ္တဲ့ အရဟတၱ မဂ္ဉာဏ္က ၁၅၀၀ကိေလသာမီးယိုစီးေလာင္ကၽြမ္းေနတဲ့ အာသ ၀ေလာင္စာ တရားဆိုးေတြကို တစ္ခ်က္တည္းၿငိမ ္းသတ္ပစ္လိုက္ တယ္၊ အာသ၀ကၡယဉာဏ္ ရသြားၿပီ။ အဲသည္ အာသ၀ကၡယဉာဏ္ ပိုင္ရွင္ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္သည္ မိမိ ကိုယ္တိုင္ ဤသို႔ဤပံု ေရာက္ေရာက္တက္တက္လာတဲ့ မဂ္ဖိုလ္ ရဲ႕ အဆင့္ ဂုဏ္ရည္မ်ားကိုလည္း ခြဲျခားပိုင္ပိုင္ သိႏိုင္တယ္။ ေတဘူမက ဒုကၡကုန္ဆံုးဘ၀၏လက္စတံုးရာမ်ားကိုလည္း သိႏိုင္ တယ္တဲ့၊ ခုေျပာခဲ့တဲ့ စကားရဲ႕အေျဖအစဥ္ေတြဟာ သမထဘာ၀ နာသမာဓိမဂၢင္ လုပ္ငန္းစဥ္ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္တစ္ခုကို အေျချပဳ ကာ နည္းယူစရာ တိုတုိက်ဥ္းက်ဥ္းနဲ႔ လိုရင္းက်က် အႏွစ္သာရ ေတြ ခ်ည္းေျပာျပေပးမည္လို႔၀န္ခံခ်က္ျပဳခဲ့တဲ့အတိုင္း သခ်ဳႋင္းကုန္းမွ


ကၽြတ္လြတ္ရာ မဂ္ေပါက္ဖိုလ္ေျမာက္ နိဗၺာန္ေရာက္လိုသူ ဗုဒၶဘာ သာ၀င္အစစ္တို႔၏ထြက္ရပ္ေပါက္ လမ္းစဥ္ ပါပဲ ဒကာႀကီးတို႔လည္း နားလည္ေလာက္ပါၿပီ။


ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း တစ္လမ္းသြားအက်င့္ျမတ္ ဒကာ။။ သမၼာသမာဓိမဂၢင္ထဲကခြဲထြက္လာတဲ့ သမထဘာ၀နာ သမာဓိ အေျခခံ ေလာကီစ်ာန္ အဘိညာဥ္ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ ေစ တနာကံေၾကာင့္ရရွိခံစားခြင့္အက်ိဳးဒိဗၺစကၡဳ စတဲ့ တန္ခိုးသိဒၶိမ်ား စြာတို႔ကို ဆရာေတာ္ရွင္းျပမွပဲ နိဗၺာန္အထိ ထင္လင္းသဲကြဲကာ အ ေရလည္ လာေတာ့တယ္ ဘုရား။ ဒါေပမယ့္ လုပ္တိုင္းကုန္းနဲ႔ နိဗၺာန္ လမ္းႏွစ္တန္ခြေနတဲ့ သည္သမ ထဘာ၀နာ စ်ာနသမာဓိ လုပ္ထံုးက သခ်ဳႋင္းကုန္းဘက္ကိုသာ အထြက္အသြား အစြဲမ်ားၿပီး နိဗၺာန္လမ္းစခန္းက်ေတာ့ ေျဖာင့္တန္း စြာ သြားသူနည္းပါးတယ္ဆိုေတာ့ကာ မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္စခန္း တစ္ လမ္းသြားသက္သက္ကိုပဲ ၫႊန္ျပေျပာၾကားေစခ်င္ပါတယ္ ဆရာေတာ္။


တစ္လမ္းသြား နိဗၺာန္စခန္းထြက္ေပါက္ၫႊန္းတမ္း ဆရာ။ ။အင္း… သခ်ဳႋင္းကုန္းလြတ္ရာ ဧကာယနမေဂၢါ တစ္ ေၾကာင္းတည္းေသာ ခရီးလမ္းကေတာ့ ၀ိပႆနာဘ၀နာသ မာဓိစခန္းတစ္ခုပဲရွိတယ္ ဒကာႀကီးတို႔။ အဲဒီ ၀ိပႆနာ သမာဓိလုပ္ငန္းနဲ႔ကြန္းခုိၿပီးကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ သခ်ဳႋင္းကုန္းသုႆာန္ လြတ္ရာ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္စခန္းကို ျမန္ျမန္ ႀကိဳးစားၿပီး လွမ္းတက္ၾကေပေတာ့ဒကာႀကီးတို႔လည္းလုပ္တိုင္း ကုန္းနဲ႔နီးေနၿပီ၊မၾကာမီ အလုပ္ခံရေတာ့မွာ။ ဒကာ။။ မွန္ပါ့၊သခ်ဳႋင္းကုန္းေတာ့ ဖန္တရာေတ မေရမတြက္ႏိုင္ ေအာင္ သြားခဲ့ရဖူးလို႔ ေၾကာက္ဒူးတုန္လွပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ သခ်ဳႋင္း ကုန္းလြတ္ရာ နိဗၺာန္လမ္းကိုသာ ၫႊန္ျပေတာ္မူပါ ဘုရား၊ တစ္ လမ္းသြားျဖစ္တဲ့ ၀ိပႆနာ တရားကိုသာ နာယူသင္ၾကားခ်င္ပါ တယ္ ဆရာေတာ္။ ဆရာ။ ။ကိုင္း… ဒါေလာက္ေတာင္ နာယူခ်င္ရင္ (မဟာကုသိုလ္ ေသာမနႆသဟဂုတ္ ဉာဏသမၸယုတ္)အဟုတ္တကယ္ ရႊင္ပ် တဲ့ ဉာဏ္နားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ မိေအာင္ ေထာင္ဖမ္းလိုက္စမ္း၊ သမထ ဘာ၀နာခန္းမွာတုန္းက ရွစ္နံပါတ္ျဖစ္တဲ့ သမၼာသမာဓိ မဂၢင္ကို ရွင္းလင္းေျပာျပခဲ့တာေတြ ျပန္ၿပီးစဥ္းစားထားပါ။ ၁။ သမထဘာ၀နာ သမၼာသမာဓိမ်ိဳး၊ ၂။ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ သမၼာသမာဓိမ်ိဳး၊ လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားခြဲျခားေျပာျပခဲ့တယ္ေလ၊အဲသည္ ႏွစ္မ်ိဳးထဲက ခု ၀ိပႆနာ သမၼာသမာဓိရဲ႕ အလွည့္က်လာၿပီ။


ခဏိကသမာဓိ အလုပ္စခန္း နိဗၺာန္လမ္း အဲဒီ၀ိပႆနာ သမာဓိက အာ႐ံုမ်ားအေနနဲ႔ ဆက္ဆံတယ္၊ ဘယ္ အာ႐ံုပဲေပၚေပၚေပၚလာတဲ့ ခဏတိုင္းမွာ ပစၥဳပၸန္တဲ့တဲ့ ေပၚေပၚျခင္း ေပၚဆဲခဏမွာ သိမွတ္သိမွတ္ေနရတဲ့ ခဏိကသမာဓိမ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ ယင္းမွတ္စရာ အာ႐ံုကလည္း ရွိတာကိုသာ မွတ္ရမွာ၊ အဟုတ္တ ကယ္ရွိတာကလည္း ႐ုပ္တရားနဲ႔ နာမ္တရားသာျဖစ္တယ္၊ ၎တို႔ ကသာ အစဥ္ရွိကာ ျဖစ္ေပၚျဖစ္ေပၚေနၾကတာပဲ၊ ပရမတ္သေဘာ အရအဟုတ္အမွန္ရွိေနၾကတာလို႔ မွတ္ရမယ္။ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါ အထီးအမ ဆိုတဲ့ ပညတ္အမည္ နာမေတြ ကအဟုတ္ရွိတာ မဟုတ္၊ ငါ ငါ့ကိုယ္ ငါ့ဟာ ငါ့ဥစၥာ ေပါင္ ခါး ေျခ လက္ ဆိုတာေတြလည္း အဟုတ္ရွိတာမဟုတ္၊အဲဒီမရွိတာကို မသိရ မမွတ္ရ မစြဲယူရဘူး၊အမွန္အဟုတ္ရွိတဲ့နာမ္၊ ႐ုပ္တို႔ရဲ႕ ျဖစ္၊ ပ်က္ မႈကိုသာ အဟုတ္အမွန္ရွိတာလို႔ ယံုၾကည္စြာ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ား ေနရမွာေနာ္..။ ဒကာ။။ မွန္ပါ့၊နားေထာင္လ်က္မို႔ဆက္လက္ မိန္႔ၾကားပါဆရာ ေတာ္။ ဆရာ။ ။အင္း.. နားေထာင္ပါ၊ ထပ္ေျပာျပဦးမည္၊႐ုပ္ဆိုတာက ေခါင္း၊ ခါး၊လက္၊ ဇက္၊ ခ်က္၊ တင္ပါး စတဲ့ အတံုးအတစ္ အစိုင္ အခဲ အမႈန္အမႊားအေနနဲ႔ ၾကည့္႐ႈစမ္းသပ္ ကုိင္ဆြဲ ဆုပ္ယူျပလို႔ မရႏိုင္ဘူး၊ ရတဲ့သေဘာလို႔လည္းငါဘုရားဘယ္ေသာအခါမွ မေဟာၾကားဘူး တဲ့ ဒကာႀကီးတို႔ရဲ႕။ အဲဒီရင္ဘတ္ ေပါင္ခါးဆိုတာေတြဟာ လူသားတို႔ေျပာၾကားေန တဲ့ ပညတ္စကား အမွားအစြဲေတြသာ ျဖစ္တယ္၊ ပရမတ္ဆံဆံ ေျပာရရင္ မိစၧာဒိ႒ိစြဲ စကားေတြပဲ၊အမွန္အစစ္ကမခုိင္မၿမဲ အမ်ိဳး မ်ိဳးေျပာင္းလဲ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သေဘာကေလးေတြကိုသာ (႐ုပ္ လို႔ေခၚတာ) ႐ုပ္လိုစဲြယူ မွတ္သားေနရမွာျဖစ္တယ္၊ ဒီကိုယ္ေကာင္ႀကီးကို ေခၚတာမဟုတ္ဘူးေနာ္၊ကိုယ္ ေကာင္ႀကီး ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း အဂၤါေျခလက္ေတြကို ေခၚတာလည္းမဟုတ္ဖ ူးပဲ၊ ေဖာက္ျပန္ ေျပာင္းလဲမႈ သေဘာကေလးေတြကိုသာ ႐ုပ္တရားလို႔ ေခၚတာ၊ သေဘာေပါက္ရဲ႕လား၊အယူမွားအစြဲမွားေတြ ေပ်ာက္ ေအာင္ ထပ္ခါထပ္ခါ ေျပာၾကားေနရတာ။ ဒကာ။။ မွန္ပါ့၊ေျခ၊လက္၊ ေပါင္၊ခါးေခၚတဲ့ ပညတ္သေဘာတရား ကို ရိပ္စားမိပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ပရမတ္ဆိုတာဟာ အတံုးအခဲ အေနနဲ႔ ကုိင္ဆြဲဆုပ္ယူျပလို႔မရႏိုင္တဲ့ အမွန္ရွိသေဘာရဲ႕ အဆက္မျပတ္ျဖစ္ ပ်က္အစဥ္မွ်သာ ဆိုတာကိုလည္း သိလာပါၿပီ ဘုရား၊ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ား ရပံုကို ထင္ရွားရွင္းလင္းေအာင္ ေရွ႕ဆက္မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါဦး ဆရာေတာ္။(ဆက္ရန္)


အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ


No comments: