Monday, May 06, 2013

သမထဘာ၀နာ၏လမ္းႏွစ္သြယ္

သမထဘာ၀နာ၏လမ္းႏွစ္သြယ္


ဆရာ။ ။အင္း.. သမထ ဘာ၀နာ ေလာကီစ်ာန္ လမ္းကလည္း သခ်ဳႋင္းကုန္းဘက္တြက္ရပ္လမ္းက တစ္ေပါက္၊မဂ္ဖိုလ္နိဗၺ ာန္ ဘက္တက္တဲ့ လမ္းကတစ္သြယ္၊ ႏွစ္လမ္းႏွစ္သြယ္ရွိတယ္ ဒကာႀကီးတို႔ရ၊သြားတတ္ရင္ သခ်ဳႋင္းကုန္းမွလြဲတဲ့ နိဗၺာန္လမ္း ထဲကိုလည္းေရာက္ႏိုင္ပါတယ္၊လြယ္လြယ္ကေလးပါ။


သခ်ဳႋင္းကုန္းက ထြက္ေပါက္လမ္းမ ဒကာ။။ သည္လိုဆို သူတို႔ရထားတဲ့ ေလာကီစ်ာန္ သမာဓိ အဘိညာဥ္တန္ခုိးနဲ႔ သခ်ဳႋင္းကုန္းေလာကထဲက ထြက္ေျမာက္ လြတ္ကင္းသြားၾကပံုကေလးမ်ားကိုလည္းဒကာႀကီးတို႔အား သနားသျဖင့္ နည္းနည္းပါးပါး ရိပ္စားမိ႐ံုမွ်ၫႊန္ျပ သင္ၾကားေပး ပါလား ဆရာေတာ္။


အခ်ိန္၏တန္ဖိုးကို ေလးစားပါ ဆရာ။ ။အင္း… ဒကာႀကီးတို႔နဲ႔ေျပာရတာ အစြန္းအဆက္ကေလး ထြက္လာတိုင္းေမးေနေတာ့တာ အေျဖေပးလို႔လက္စပဲ မဆံု းႏိုင္ aတာ့ဘူး။ တန္ဖိုးရွိတဲ့စကားကို တန္ဖိုးရွိရွိထားတဲ့ ဉာဏ္နားနဲ႔ ေထာင္ယူဖမ္း ဆီးတတ္ရင္ ေကာင္းတယ္ ဒကာႀကီးတို႔၊ ၿပီးရင္ၿပီးေရာဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ေျပာဆိုေနၾကတာကေတာ့ အလကားပဲ၊သူမ်ားရဲ႕ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အခ်ိန္ကာလကို လာေရာက္ဖ်က္ဆီးရာ က်တယ္ေနာ္။


ဒကာ။။ ဒကာႀကီးတို႔ကို တပည့္ဒကာအရင္းသားလို သနားေသာ သေဘာထားျဖင့္ ၫႊန္ၾကားျပသ ဆံုးမေပးဖို႔ ႐ိုေသစြာ ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္ဆရာေတာ္၊ ဒီလိုအတိုင္းမသိတန္ဖိုးရွိတဲ့ တရားစစ္မွန္ ဓမၼခန္ ထြက္ရပ္လမ္းေတြကို႐ိုေသေလးစား တန္ဖိုး ထားၿပီးနာယူမွတ္သားေနတာပါ၊ ဆရာေတာ္၏တန္ဖိုးရွိလွတဲ့ အခ်ိန္ကာလေတြကိုလည္းဒကာ ႀကီးတို႔က သိထားၾကပါတယ္ ဘုရား။


ဒိဗၺစကၡဳျဖင့္ နိဗၺာန္လမ္းစျမင္ပံု ဆရာ။ ။ကိုင္း… သည္လိုဆိုရင္လည္းေကာင္းပါတယ္၊ လိုလို လားလားနဲ႔သာ မွတ္သားေပေတာ့၊စာမ်က္ႏွာ ၆၃ ၌ ေစာေစာက ေျပာျပခ့ဲၿပီးတဲ့ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္စ်ာန္သမာဓိက႑ကို ျပန္ၾကည့္ ျပီး သတိရလိုက္ပါေနာ္။ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးဟာ ကိုယ့္ေစတနာ ကံအလိုက္ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္ရစတမ္းပဲ ဟူေသာ သခၤါရနဲ႔ ကမၼ ဘ၀ေခၚတဲ့ ေလာကီကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ေစတနာကံတို႔ ျခယ္လွယ္ ျပဳျပင္ စီမံေပးမႈတို႔ရဲ႕သေဘာဓမၼတာျဖစ္စဥ္ကိ ု ေပါေလာ ေပၚလာ ေအာင္ သိျမင္လာေတာ့တယ္ဆိုတဲ့စာပုိဒ္၀ါက်တိုကေလးကို ေျပာ ေနတာ ေနာ္၊အဲသည္ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္နဲ႔ပဲ ဒုကၡမွလြတ္ရာ ေလာက၏ ထြက္ေပါက္ကိုရွာၿပီး ထြက္သြားပံု ကို နည္းယူစရာ တိုတုိတုပ္တုပ္ နဲ႔ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္း လိုရင္းက်က် အႏွစ္သာရေတြခ်ည္း ေဆာင္ၾကဥ္း ထုတ္ယူကာ အလင္းဉာဏ္ရေအာင္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အစစ္တို႔အ တြက္ေရာ၊ ဒကာႀကီးတို႔ အတြက္ပါၫႊန္ျပသင္ၾကားေပ းသြားမည္။ ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ္အခန္းမွာေျပာျပခဲ့တဲ့အတိုင္း အဲဒီဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ ရ ေလာကီသိဒၶိရွင္ ေယာဂီဟာ သူျဖစ္ရွိခံစားခဲ့ရတဲ့ ဘံုဘ၀ရဲ႕စည္းစိမ္ ဥစၥာ အထူးထူး အဆင္း၊ အသြင္၊ ပံုသဏၭာန္၊ထီး၊မ၊ နပံုး၊ ဇာတ္မ်ိဳး ႏြယ္အထူးထူး၊သံုးေဆာင္မွီ၀ဲ ၀တ္ဆင္ေနထိုင္ခဲ့ရတဲ့ အစာ အဟာရ၊ အ၀တ္တန္ဆာ၊အိုးအိမ္တိုက္တာ၊ဘံုဗိမာန္၊ ေတာ၊ေတာင္၊ ျမစ္၊ ေခ်ာင္း၊ ပင္လယ္ သမုဒၵရာ၊ လိုဏ္ဂူ၊တြင္းက်င္း၊ ေခ်ာက္ၾကား စတဲ့ ၀တၳဳပစၥည္း အထူးထူးတို႔ကို ေသခ်ာျပတ္ သားစြာ သိျမင္ေတြ႕ရွိလာ တယ္။ ထိုအခါ ယင္းဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ရွင္က အင္း…. အခုေတြ႕ျမင္သိရွိခဲ့ ရတဲ့ ေကာင္းျမတ္ ထည္၀ါ သာယာစရာေတြနဲ႔ မေကာင္းဆိုး၀ါး ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္မ်ား အားလံုးေသာျမင္ကြင္း ေတြဟာ ဘာ့ေၾကာင့္ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလဲလို႔ တစ္ဖန္ဆက္လက္ ဆင္ျခင္စိတ္ ညြတ္ လိုက္ေသာအခါ…… ကမၻာေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးဟာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ရစတမ္းပဲ ဟူ ေသာ ကမၼနိယာမ အေၾကာင္းကံ ဓမၼတာျဖစ္စဥ္ကို ျဖတ္ဆိုမွန္ကန္ စြာ သိျမင္လိုက္ရတယ္၊ခု… ေျပာေနတာေတြ ကို ဒကာႀကီးတို႔ စိတ္ ထဲ၀င္စားေက်နပ္ယံုၾကည္မႈမ်ား ရွိရဲ႕လား။ ဒကာ။။ ဆရာေတာ္ ေျပာရက္ေလျခင္း ဘုရား၊ စိတ္၀၀္စားယံုၾကည္ ေက်နပ္ႏွစ္သက္တဲ့ဟိုမွာဘက္ကိုေတာင္ ေရာက္ေနပါတယ္၊ ဆက္ လက္မိန္႔ၾကားပါ ဆရာေတာ္၊ ကံအ ေၾကာင္းကို သိပါၿပီ။ ဆရာ။ ။အင္း… ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးဟာ အေၾကာင္းကံဟူေသာ ေစတနာစိတ္၏ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာေစ့ေဆာ္တိုက္တြန ္းႀကိဳးစားအားထုတ္ မႈပင္ျဖစ္၍ ယင္းေစတနာကံ၊ စြမ္းအင္အလိုက္ ေကာင္းျခင္းႏွင့္ မေကာင္း ျခင္းေတြ ထိုက္သလိုျဖစ္ပြားကာ ခံစားေနၾကရတာေတြပဲ… ဟု ေလာက ျဖစ္ရပံု၏ မူလအေၾကာင္းကံကိုေကာင္းမြန္စြာ သိျမင္လာတယ္၊ တန္ခိုး ရွင္ နတ္၊၀ိဇၨာ တို႔က ဖန္ဆင္းေပးလို႔ ရတယ္ဆိုတဲ့ အယူအမွားေတြကို ေတာ္လွန္ပစ္လိုက္ၿပီ။ မွတ္ခ်က္။။ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္ျမတ္ သဗၺညဳတဉာဏ္ ရယူေရးက်င့္စဥ္ ၌ ပထမ ပုေဗၺနိ၀ါသ ဉာဏ္ေတာ္ျမတ္ကို ရယူေတာ္မူသည္၊ ဒုတိယ ဒိဗၺ စကၡဳဉာဏ္ေတာ္ျမတ္ကို ရေတာ္ မူသည္။တတိယ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ ႏွင့္ ထူးျမတ္ေသာ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္မွ ဖိုလ္ဉာဏ္ကို ကူးလ်က္ ေလာက ထဲက ထြက္ေျမာက္သြားပံုကို သိရေသာအားျဖင့္ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ရဲ႕ တန္ဖိုး ဂုဏ္ကိုအထူးမွတ္ၾကရသည္။


ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္မွ သစၥဉာဏ္သို႔ ယင္း…ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ပိုင္ရွင္သည္ ဤမွာတြင္ ရပ္မေနဘဲ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ညြတ္ၾကည့္ျပန္ ေသာအခါ အင္း..ေလာကထဲမွာ ငါေတြ႕ျမင္သိရွိရတဲ့ အရာ၀တၳဳ ျမင္ကြင္းအားလံုးဟာ ခုိင္ၿမဲေနတာ ဘာတစ္ခုမွ်မရွိဘဲ ေျပာင္းလဲပ်က္စီးျပဳန္း တီးကုန္ခန္းေၾကာက္ခမန္းလိလိ ဆင္းရဲ ဒုကၡနဲ႔ ေဘးႀကီး အတိ အျပစ္ရွိတဲ့အရာေတြခ်ည္းပါတကားဟု ဒုကၡသစၥာအမွန္တရား ကို ေတြ႕ ျမင္ရျပန္တယ္ ဒကာႀကီးတို႔ရဲ႕။ ကဲ… ေလာက၏မခုိင္ၿမဲျခင္းအနိစၥနဲ႔ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ပ်က္သြားလို႔ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ မြမ္းမံ ျဖည့္စြက္ေပးရတဲ့သခၤတဒုကၡတရားဆိုးေတြကို သူရထား တဲ့ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္က မွန္ကန္စြာျပလို႔အၾကမ္းဖ်င္းေတြ႕ ေနရၿပီေနာ္၊ တိုတုိ တိတိကေလးနဲ႔ မိေအာင္ ေျပာျပေနတာကို ေသခ်ာစြာမွတ္ ပါ ဒကာႀကီး တို႔၊ သူရဲ႕အသိဉာဏ္ဟာ သစၥဉာဏ္ပိုင္းထဲကို ၀င္ေရာက္ေနၿပီ၊ ဆင္းရဲ တာအမွန္ ေတြ႔ေနရၿပီ၊ဒုကၡ သစၥာေတြ႕ပံုကို ေျပာေနတာ။ ဒကာ။။ မွန္ပါ့ ထိုသိဒၶိရွင္ရဲ႕ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္အျမင္က အင္မတန္ခရီးေရာက္ ၿပီး တန္ဖိုးရွိလွပါကလား ဆရာေတာ္၊ အမွန္ျမင္တဲ့ သစၥာရွင္ႀကီးျဖစ္ေနပါ ပေကာလားဘုရား။


ခုေခတ္ ဒိဗၺစကၡဳဆရာႀကီးေတြ ခု ဒကာႀကီးတို႔ ေတြ႕ႀကံဳေနတဲ့ ဒိဗၺစကၡဳ ဆရာႀကီးေတြကေတာ့ နင္တို႔ အေမေသၿပီးေတာ့ ဘာမႀကီးျဖစ္ေနတယ္၊ နင့္အေဖကေတာ့ ဘယ္ဘ၀ ေရာက္ေနတယ္၊ လြတ္ေျမာက္ခ်င္ရင္ ပြဲကိုးပြဲျပင္ ေငြကိုးက်ပ္စီထည့္ စတဲ့ ကိုယ့္စားေပါက္ကိုယ္ထြင္ထြင္ၿပီး….. ဆရာ။ ။ကဲ…ကဲ ဒကာႀကီးတို႔ ဒီတြင္ရပ္ေတာ့၊ စကားမရွည္ပါနဲ႔လို႔ေျပာ ထားလ်က္သားနဲ႔ တိုးတိုးၿပီးတက္လာေသးသကိုး၊ဒီမဂၢင္ရွစ္ပါးန ဲ႔ သစၥာ ေလးပါးတရားျမတ္ကိုတက္ယူသြားၾကမည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အစစ္အ ထက္တန္းစား ထြက္ရပ္ေပါက္ သိဒၶိရွင္မ်ားကိုေျပာၾကား ေနတာ သာ ျဖစ္တယ္။(ဆက္ရန္)


အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ


No comments: