၀ိဇၨာတုနဲ႔ ၀ိဇၨာစစ္ခြဲခန္း
ဆရာ။ ။အင္း…ရွင္းျပမည္ နားေထာင္ မွတ္သားေပေတာ့၊ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးထဲမွာ (၀ိဇၨာစရဏ သမၸႏၷ)ဂုဏ္ေတာ္တစ္ပါးပါတယ္၊ ယင္းဂုဏ္ေတာ္ထဲမွာ ၀ိဇၨာတရားမ်ိဳးက ရွစ္ပါးျပားထြက္လာတယ္၊ အဲဒီ၀ိဇၨာရွစ္မ်ိဳး ထဲမွ….. ၁။ အာသ၀ကၡယဉာဏ္ = အာသေ၀ါတရားမ်ားကုန္ခန္းတဲ့ ဉာဏ္၀ိဇၨာ တစ္ပါး။ ၂။ မေနာမယိဒၶိဉာဏ္ = မိမိကိုယ္ကို ပံုအမ်ိဳးမ်ိဳးဖန္ဆင္းႏိုင္ တဲ့ ဉာဏ္၀ိဇၨာ တစ္ပါး။ ၃။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ = ၀ိပႆနာဉာဏ္ဆယ္ပါးတရားေတာ္ ထင္ျမင္သူ ၀ိဇၨာတစ္ပါး။ အဲဒီ ၀ိဇၨာဉာဏ္ ၃ ပါးကို ႏုတ္ပယ္ၿပီး၊ ခုျပဆိုခဲ့တဲ့ေလာကီစ်ာန္ အဘိညာဥ္ ၀ိဇၨာ ၅ ပါးရွိထားသူကို ေလာကီ၀ိဇၨာဓိုရ္ႀကီးေတြလို႔ ပါဠိေတာ္မွာ လာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရသူမွ ၀ိဇၨာအစစ္ျဖစ္ကာ၊က်န္တာ ေတြမွန္သမွ် ၀ိဇၨာအတုေတြခ်ည္းပဲ၊ကဲ… ၀ိဇၨာစစ္နဲ႔ ၀ိဇၨာတုကြဲၿပီ လား၊ ဒကာႀကီးတို႔ဆုေတာင္းတဲ့ အဆံုးနားမွာ စ်ာန္တရားမဂ္ တရား ဖိုလ္တရား နိဗၺာန္တရားေတာ္ျမတ္ကို ရ ရပါလို၏လို႔ ဆုေတာင္းတယ္ မဟုတ္လား၊ စ်ာန္လည္းအျမတ္တရား တစ္ပါး ပဲေနာ္၊ ဒါေၾကာင့္ သမထစ်ာန္ အစစ္ရဖို႔ဟာလည္း အလြန္ပဲခက္ခဲ တယ္ မလြယ္ကူဘူးလို႔ အစကေျပာခဲ့တာေပါ့။ ဒကာ။။ ဒီလိုဆုိေတာ့အခုေခၚေခၚေနၾကတဲ့ထြက္ရပ္ေပါက္ ၀ိဇၨာ ဓိုရ္ ပထမံ ေအာင္ သိဒၶိ မေနာမယိဒၶိဆရာႀကီးေတြဟာ ၀ိဇၨာအစစ္ ဘယ္ျဖစ္ေတာ့မွာလဲ ဆရာေတာ္၊ သူတို႔ရဲ႕ ႐ုပ္ ပံုေတြေရးဆဲြထု လုပ္ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ေနလို႔ေကာဘာအက်ိဳးရွိမွာမို႔လဲ မိန္႔ၾကား ပါဦးဘုရား။
ပါရမီရွင္ ၀ိဇၨာဓိုရ္ အစစ္မ်ား ဆရာ။ ။အင္း… ေတာ္ေတာ့၊စကားေၾကာရွည္မလာနဲ႔၊ ဒီကေျပာ ေနတာက သီလမဂၢင္ သမာဓိမဂၢင္ ပညာမဂၢင္ဆိုတဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို အက်ယ္ပြားကာ သမၼာသမာဓိ မဂၢင္ တရားထဲက ေပၚထြက္လာတဲ့ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရ ၀ိဇၨာဓိုရ္မ်ိဳးကိုသာ ေျပာျပေနတာ၊ ခုလို သာသ နာေတာ္ တြင္းမွာ စ်ာန္ရသူတို႔ကုိသာ အဟုတ္ကိုးကြယ္ဆည ္းကပ္ ပူေဇာ္စရာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္နဲ႔ နီးကပ္ ေနတဲ့ ၀ိဇၨာဓိုရ္အစစ္ေတြ ျဖစ္တယ္ ဒကာႀကီးတို႔ရ။မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို လုပ္တတ္ယူတတ္ရင္ သာသနာ ေတာ္အတြင္းက ၀ိဇၨာေတြဟာ အလြယ္ကေလးနဲ႔ ေလာကဒုကၡထဲ ကထြက္ႏိုင္တဲ့ ဉာဏ္ႀကီးရွင္ ထြက္ရပ္ေပါက္ေလာကရဲ႕ ဟိုဘက္ ကမ္းကို ေရာက္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူးပါရမီရွင္ ၀ိဇၨာဓိုရ္အစစ္ႀ ကီးေတြေပါ့။
ေရွ႕ ေနာက္ မညီေသာ စကား ဒကာ။။ ဆရာေတာ္ ေစာေစာက စ်ာန္မ်ိဳးအျပား၄ ပါး၀င္စားပံုနည္း မ်ားကို ေျပာၾကားသြားတဲ့သိဒၶိတန္ခိုးရွင္အခန္းမွာတုန္းကေတာ့ ခုေျပာခဲ့တဲ့ သမထဘာ၀နာ သမာဓိဂိုဏ္း သက္သက္ သိဒၶိရွင္ ၀ိဇၨာ လုပ္ငန္းဟာ ဒုကၡဆင္းရဲ မကင္းတဲ့ေသမင္းကိုလိုက္ရွာၿပီး သခ်ဳႋင္း ကုန္း အပို႔ခုိင္းေနတာခ်ည္းျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္ရမည္ဟု မိန္႔ၾကားလ်က္ မွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ၿပီးမွ ခုေတာ့ တစ္ဖန္မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္နဲ႔နီးကပ္ေနတဲ့ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္စရာ ပါရမီရွင္ ၀ိဇၨာဓိုရ္ႀကီးေတြေပါ့ လို႔ ေျပာလာ ျပန္တယ္၊ေရွ႕ေနာက္မညီတဲ့ သည္ျပႆနာႏွစ္ရပ္ဘယ္ဟာကို အမွန္ယူရ မွတ္ရမွာလဲ ဘုရား၊ မိန္႔ၾကားရွင္းျပပါဦးဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။အင္း….အရွင္းႀကီးပဲဟာ ဟုိတုန္းက ဆိုထားတာက (သမထဘာ၀နာ သမာဓိ သက္သက္ဟာ ဆင္းရဲမကင္းတဲ့ ေသ မင္းကိုရွာၿပီးသခ်ဳႋင္းကုန္းကိုအပို႔ခုိင္းေနတယ္ခ်ည္း ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုခဲ့တယ္ေလ)သာသနာပ ကာလ သမထဘာ၀နာ ၀ိဇၨာ ဂိုဏ္း သမားမ်ားနဲ႔ သာသနာတြင္းကာလေလာကီ၀ိဇၨာလိုင္ းသက္သက္ ကို အေခ်ာင္လိုက္ေနတဲ့ သမထဂိုဏ္းသားသိဒၶိရွင္ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီး ခ်င္၊နာမည္ေက်ာ္ၾကားခ်င္တဲ့ ၀ိဇၨာဓိုရ္မ်ားကိုေျပာတာ ဒကာႀကီးတို႔ရ။
သခ်ဳႋင္းကုန္းက ၀ိဇၨာမ်ား ဆိုလိုရင္းမွတ္ခ်က္က ၀ိပႆနာဉာဏ္မပါ မဖက္တဲ့ သမထဘာ၀နာ သက္သက္နဲ႔ ရာထူးတက္ေအာင္၊ ေစ်းေရာင္းေကာင္းေအာင္၊ ခ်မ္းသာ တိုးပြားေရႊေငြေတြမ်ားလာေအာင္၊ အမႈႏိုင္ေအာင္လု ပ္ေပးႏိုင္တဲ့ ၀ိဇၨာ ဂိုဏ္းသား သိဒၶိရွင္မ်ား အတြက္ကေတာ့ သခ်ဳႋင္းကုန္းသြား လမ္းထြင္ တဲ့ ၀ိဇၨာတို႔ရဲ႕ျပင္ဆင္ခ်က္လုပ္ငန္း ဉာဏ္ သက္သက္ေတြသာ ျဖစ္ တယ္လို႔မွတ္ပါတဲ့၊ ကဲ….ကြဲျပားလာၿပီလားဒကာႀကီးတို႔၊ သခ်ဳႋင္း ကုန္း၀င္ဖို႔ အေပါက္ရွာတဲ့ ထြက္ရပ္ေပါက္ ဆရာ ၀ိဇၨာႀကီး လုပ္ခ်င္ ေသးသလား။ ဒကာ။။ သည္စ်ာန္ကုသိုလ္ သမထလမ္းသက္သက္ လုပ္ငန္းက ဆင္းရဲဒုကၡသမားမ်ားရဲ႕ သခ်ဳႋင္းဘက္သြားတဲ့ ထြက္ရပ္လမ္း ေၾကာင္းႀကီးဆိုေတာ့ ေၾကာက္လြန္းလို႔ပါ ဘုရား၊ သြားခဲ့ ေသခဲ့တဲ့ ဘ၀ေတြလည္း မေရမတြက္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူးဆရာေတာ္။
ေသတာေလာက္ ေၾကာက္စရာမဟုတ္ ဆရာ။ ။အင္း….ေသတာေလးသာ ထည့္ေျပာေနတယ္၊ စိုးရိမ္ရ ပူေဆြးရ ငိုေႂကြးရ အိုရ နာရ ငတ္ရ ျပတ္ရ ကြဲရ ၿပဲရ စားေသာက္ ေနထိုင္ေရးရွာရေဖြရလို႔ ဆင္းရဲေဘးမ်ိဳးစံုဘ၀ေတြေတာ့ ထည့္မ ေျပာ မေတြးေတာ မစဥ္းစား မပူပန္ဘူး၊ ေသရတဲ့ စုတိစိတ္ကေလး ကဘယ္ေလာက္ၾကာလို႔လဲ တစ္ခဏေလးရယ္၊ မေသခင္ အသက္ ရွင္ေနတုန္း ရွာေဖြလုပ္ကိုင္ျပဳျပင္ေပးရ ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာ ေဘးရန္ေတြက သာလို႔ဆိုးတာ ဒကာႀကီးတို႔ရ။ အဲသည္မေကာင္းဆိုး၀ါးခံစားေနရလို႔ အပ်က္အနိစၥ၊ ဘ၀ေတြဟာ ေရတြက္ျပလို႔ ေတာင္ မဆံုးႏိုင္ဘူးပဲ၊အဲဒါေတြကို ၾကပ္ၾကပ္ေတြးၿပီး ေၾကာက္မွေပါ့။
အနိစၥကို နိစၥျဖစ္ေအာင္ လုပ္နည္းရွိသေလာ ဒကာ။။ မွန္ပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ အနိစၥကို နိစၥျဖစ္ေအာင္ ခုိင္ၿမဲေန ေအာင္ကို ဘယ္လို လုပ္ျပဳျပင္လို႔မွ မရႏိုင္ဘဲ ထပ္တလဲလဲစီမံျပဳ ျပင္ လုပ္ကိုင္ေနရလို႔သခၤါရ ဒုကၡေတြကေတာ့ ေန႔ရွိသမွ် အခ်ိန္ရွိသမွ် ေတြ႔ႀကဳံခံစားေနရလို႔ ဒုကၡဆင္းရဲလို႔ေတာင္ မထင္၊ မမွတ္ႏိုင္ေတာ့ ဘူး၊႐ိုးေနပါၿပီ ဆရာေတာ္၊ အဲဒါေလာက္ဒကာႀကီးတို႔ဘ၀ဟာ မိုက္ မဲေမွာင္က်ေနပါတယ္၊ အသိေခါက္ခက္ အ၀င္နက္ေတြပါဘုရ ား၊ ဒါေၾကာင့္ သမထ ဘာ၀နာ ၀ိဇၨာရဲ႕ ထြက္ရပ္လမ္းကို စံုစမ္းေမးျမန္း ေနတာပါ။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ
No comments:
Post a Comment