ိဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ ္ ၀င္စားပံု
ဆရာ။ ။အင္း… အဲဒီ စတုတၳစ်ာန္ရပုဂၢိဳလ္က ပုေဗၺနိ၀ါသအဘိညာဥ္က ဆက္ၿပီး မိမိ ရရွိခံစားေနထိုင ္ခဲ့ဖူးေသာ ဘ၀ထိုထိုတို႔၏ဆင္းရဲခ်မ္းသာ အယုတ္အျမတ္ အနိမ့္အျမင့္ ပံု သဏၭာန္ အဆင္းအေရာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အေထြေထြတို႔ကိုေရာ ယင္းျဖစ္ရမႈအေပၚ၌အေၾကာင္းတရားႏွင ္ အက်ိဳးတရားမ်ားကိုပါ ခြဲျခမ္းျမင္သိခ်င္တဲ့ အလိုစိတ္ဓါတ္ ၫြတ္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္ နက္ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာတာပဲ။ အဲဒီဉာဏ္ျဖင့္ ၎ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ္စိတ္ ပိုင္ရွင္ဟာ အေ၀းအနီး အႀကီးအေသးအဆင္းအေရာင္ ပံုသဏၭာန္ အထူးထူးအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို သူသိခ်င္သလို ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး ေတြ႔ျမင္ရသိရေတာ့တာပဲ၊အဲဒါဟာ အက်ိဳးခံစားခြင့္ေတြေပါ့။ ဒကာ။။ ေအာ္… အဘိညာဥ္ကုသိုလ္စိတ္ရဲ႕ တန္ခိုးအက်ိဳးခံ စားခြင့္ေပးပံုက တယ္လဲ ထူးျခားဆန္ၾကယ္ အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္း ပါကလားဘုရား၊ကမၼ၀ိပါေကာ အစိႏၲိေယာ ဘုရားေဟာ ေဒသနာမွန္ပါဘိ ဆရာေတာ္။ ဆရာ။ ။ဟာ -ဒကာႀကီးတို႔ႏွယ္ အဲဒီ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ စိတ္က ပံုအသြင္အဆင္းအေရာင္ အႀကီးအေသးအမ်ိဳးအျပား အစားစားတို႔ကို သိျမင္႐ံုတင္မကေသးဘူး၊ သူျဖစ္လာခဲ့ရတဲ့ ဘ၀အထူးထူးက ျပဳလုပ္ ခဲ့ဖူးတဲ့ ေကာင္းလုပ္ဆိုးလုပ္ ႐ုပ္၀တၳဳျဒပ္အထူးထူးေတြကိုပါသိျမင္ႏုိင္ေသးတယ္ ဒကာႀကီးတို႔ရ။ အဲဒီ ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ေကာင္းလုပ္ မေကာင္းလုပ္(ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံ) ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း အလုပ္ကံအထူးထူးတို႔ေၾကာင့္ ေကာင္းျမတ္ခ်မ္းသာေသာ ဘ၀နဲ႔ ယုတ္နိမ့္ဆင္းရဲေသာ ဘ၀အက်ိဳးေပး အထူးထူးေတြ ျဖစ္ေပၚရရွိလာတာကိုလည္းသိျမင္လာေသးတယ္။ ဒကာ။။ ဟာ.ဒိဗၺစကၡဳတစ္ခုတည္းနဲ႔ တယ္လည္း ခရီးေရာက္ပါကလားဆရာေတာ္၊ ဆက္လက္မိန္႔ၾကားပါဦး ဘုရား။
ေလာကထဲမွာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္ရစတမ္းပဲ ဆရာ။ ။အင္း….ယင္းကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ ေကာင္းလုပ္ မေကာင္းလုပ္ ကံအထူးထူးအလုိက္ ဘံုဘ၀အထူးထူး ဇာတ္အမ်ိဳးအႏြယ္အထူးထူးစည္းစိမ္ဥစၥာ အထူးထူး ဗိမာန္အေဆာက္အအံုအထူးထူးအဆင္းပံုသြင္ အထူးထူးတို႔ကို ေသခ်ာစြာ သိျမင္ ဆင္ျခင္ေလ့လာ သံုးသပ္ျခင္းအားျဖင့္ သူ႔ဉာဏ္ထဲမွာ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးဟာ ကိုယ့္ေစတနာကံ အလုပ္အတုိင္းကိုုယ္ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္ရစတမ္းပဲ ဟူေသာ သခၤါရနဲ႔ ကမၼဘ၀ေခၚတဲ့ ေလာကီကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံေစတနာတို႔ ျခယ္လွယ္ျပဳျပင္စီမံေပးမႈရဲ႕သေဘာဓမၼတာ ျဖစ္စဥ္တို႔ကို ေပါေလာေပၚေအာင္ သိျမင္လာေတာ့တယ္တဲ့၊ ကဲ… ဒကာႀကီးတို႔ရဲ႕ဉာဏ္ထဲ မိစြဲ ထိေရာက္ ရဲ႕လား။ ဒကာ။။ မွန္ပါ့ ဆရာေတာ္ မိန္႔ၾကားခ်က္ေတြဟာ ဒကာႀကီးတို႔ ေထာင္ထားတဲ့ဉာဏ္နားရြက္ထဲ ကြက္ခနဲ ကြက္ခနဲ မိလုိက္ ထိလိုက္ သိလုိက္တာ ဆရာေတာ္၊ ဒိဗၺစကၡဳတန္ခိုးရွင္ ရဲ႕ သိဒၶိစြမ္းအင္ ဉာဏ္အျမင္ေတြဟာ ႀကီးက်ယ္ျမင့္မားလွပါကလား ဆရာေတာ္၊ တျခား အဘိညာဥ္ေတြမ်ားရွိေသးသလား၊ မိန္႔ၾကားပါဦးဘုရား။ ဆရာ။ ။အင္း…မွန္တယ္၊ ဒိဗၺစကၡဳရဲ႕ စြမ္းအင္က ေနာက္ေနာက္ကျပဳျပင္စီမံေပးတဲ့ ကိုယ္ရဲ႕ အလုပ္အကိုင္ ကံကိုထိေအာင္ သိျမင္ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ႏိုင္တယ္၊ဒါေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္းဟာ ဒုတိယယံမွာ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ကဆက္ၿပီး အာသ၀ကၡယဉာဏ္ တက္သြားတာေပါ့။
ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္ခန္း ယင္းမွက်န္တဲ့ ဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္ကလည္း ဘယ္ေလာက္ပဲေ၀းတဲ့အသံျဖစ္ပ ေလေစ၊ဘယ္ေလာက္ပဲ တိုးတဲ့ ေသးတဲ့ အသံကေလးျဖစ္ပေလေစ၊ သူရဲ႕စတုတၳစ်ာန္ သမာဓိ တန္ခိုးနဲ႔ ၾကားလိုစိတ္ၫြတ္လိုက္တာနဲ႔ နတ္မ်ားရဲ႕နားကဲ့သို႔ သူၾကားလိုတဲ့ အသံေတြကို ၾကားႏိုင္စြမ္းေ တာ့တာပဲ။
ဣဒၶိ၀ိဓ အဘိညာဥ္ သိဒၶိရွင္လုပ္ငန္း အခုေျပာျပေပးမွာကဒကာႀကီးတို႔ လိုခ်င္ေတာင့္တေနတဲ့ ဆႏၵမ်ိဳးေျမလွ်ိဳးမိုးပ်ံ ထူးေထြ အံ့ဆန္းလိုခ်င္သလို ျပ႒ာန္း စီမံဖန္ဆင္းေပးႏိုင္တ့ဲ သိဒၶိရွင္ႀကီးဆိုတဲ့ ဣဒၶိ၀ိဓ အဘိညာဥ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္၊။သူကလည္း မိုးေပၚပ်ံခ်င္ရင္ မိုးေကာင္းကင္ကိုေျမျပင္ျဖစ္ ေအာင္ ပထ၀ီ ကသိုဏ္း၀င္စားဖန ္ဆင္းၿပီး နင္းတက္သြားကာ သူ႔ကိုယ္ကို ၀ါေယာကသိုဏ္း ေလမုန္တိုင္းနဲ႔ဖန္ဆင္းတိုက္ခတ္လြင့္ပ်ံသြားတာပဲ၊ ေျမလွ်ိဳးခ်င္ေတာ့လည္း ေျမျပင္ကို ဟင္းလင္းျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီး အာကာသကသိုဏ္းနဲ႔ခုန္ဆင္းသြားေတာ့တာပဲ၊ သူလိုသလို စီမံဖန္ဆင္းႏိုင္တဲ့ တန္ခိုးသိဒၶိရွင္ႀကီး ျဖစ္ေနေတာ့တာပဲ။ ေလာကမွာ အလြန္အမင္း ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းျမင့္ျမတ္တည္တံ တ့ဲ စိတ္စြမ္းအင္သတၱိဟာ ေျပာျပလို႔ မယံုႏိုင္ေအာင္ တန္ခိုးဣဒၶိရွိတယ္ေနာ္၊ ဒကာႀကီးတို႔ မယံုမရွိနဲ႔၊ စိေတၱန နိယေတ ေလာေကာ လို႔ ဘုရားေဟာထားတာ ရွိတယ္။ ဒကာ။။ မွန္ပါ့ ဒကာႀကီးျဖင့္ နားေထာင္လို႔ မၿငီးႏိုင္ေအာင္ စိတ္၀င္စားလြန္းလို႔ ဆက္လက္ မိန္႔ၾကားပါဦးဆရာေတာ္။
ပရစိတၱ ၀ိဇာနန ဉာဏ္စခန္း ဆရာ။ ။ပရစိတၱ ၀ိဇာနနအဘိညာဥ္ဆိုတာကလည္း သူတစ္ပါး၏စိတ္အစဥ္ကို လိုက္၍ သိႏိုင္တဲ့ တန္ခိုးသတၱိထူးတ စ္မ်ိဳးကို အဲဒီစတုတၳစ်ာန္ သမာဓိဉာဏ္နဲ႔ပဲ ၿပီးေစႏိုင္တယ္၊ ယင္းကို ေစေတာပရိယ ၀ိဇာနနဉာဏ္ လို႔လည္း တခ်ဳိ႕ေနရာမွာ ေခၚဆိုၾက ေသးတယ္။
ေလာကီစ်ာန္ အဘိညာဥ္ ၀ိဇၨာ ၅ ပါး ၁။ ပုေဗၺနိ၀ါသဉာဏ္ = ေရွးဘ၀အစဥ္ကို ေအာက္ေမ့သိျမင္ႏ ိုင္ေသာဉာဏ္။ ၂။ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ =နတ္မ်က္စိကဲ့သို႔အထူးျမင္သိေသာဉာဏ္။ ၃။ ဒိဗၺေသာတဉာဏ္ = နတ္တို႔နားကဲ့သို႔ အထူးၾကားတတ္ေသာ ဉာဏ္။ ၄။ ဣဒၶိ၀ိဓဉာဏ္ = တန္ခိုးသိဒၶိအထူးထူးကို ျပစြမ္းဖန္ဆင္းႏ ိုင္ေသာဉာဏ္။ ၅။ ပရိစိတၱ ၀ိဇာနန ဉာဏ္ = သူတစ္ပါး၏စိတ္အစဥ္ျဖစ္ေနပ ုကိုလုိက္၍သိႏိုင္ေသာ ဉာဏ္။ အဲဒီ ငါးပါးကို ေလာကီစ်ာန္ အဘိညာဥ္မ်ိဳးလို႔လည္းေခၚတယ္၊ ဘုရားမရွိမပြင့္တဲ့ သာသနာပ အခါမ်ိဳးမွာလည္းသမထဘာ၀နာ သမာဓိတရားအားထုတ္ၿပီး ရယူႏိုင္တာပဲ၊ဒကာႀကီး တို႔မွာ ရယူႏိုင္တဲ့ ဥပနိႆယဉာဏ္ခံ ပါရမီရွိရင္ ခုဘ၀မွာရႏိုင္တယ္၊ အားထုတ္ႀကိဳးစားပြားမ်ားေပေတာ့၊ အဟုတ္ႀကိဳးစားအာ းထုတ္ရင္ ရႏိုင္ပါတယ္၊ ခုဘ၀မရရင္ ေနာက္ဘ၀အတြက္ပါ ပါရမီရင့္တာေပါ့။ ကဲ…သိဒၶိရွင္ ၀ိဇၨာလုပ္ခ်င္တဲ့ဒကာႀကီးတို႔ဟာ အဲဒီဉာဏ္မ်ိဳးေတြရမွ ၀ိဇၨာဓိုရ္အစစ္ ျဖစ္မွာ၊ အဲဒီ ၀ိဇၨာဓိုရ္ထြက္ရ ပ္ေပါက္ ဆရာႀကီးမ်ိဳးကမွေသရင္ျဗဟၼာ့ျပည္လားမွာ၊ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ျဗဟၼာႀကီးရဲ႕ေနာက္ဆံုးသြားလမ္းက သခ်ဳႋင္းကုန္းသြ ားလမ္းပဲ ျဖစ္တယ္၊ အေကာင္းမ်ား ထင္မေနနဲ႔ေနာ္။ ဒကာ။။ ေအာ္…ဒီလို စ်ာန္ပ်ံသူမ်ိဳးကို ၀ိဇၨာဓိုရ္လို႔လည္း ေခၚရေသးသလားဆရာေတာ္၊ စ်ာန္ရပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ၀ိဇၨာဓိုရ္ ဘယ္လိုထူးပါသလဲ၊ဗုဒၶဘုရားေဟာရွိပါသလားမိန္႔ၾကားပါဦး ဆရာေတာ္။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ
No comments:
Post a Comment