Monday, May 06, 2013

ပုဂံျပည္ ေရႊမိ ုးေငြမို းရြာျခင္း

ပုဂံျပည္ ေရႊမိ ုးေငြမို းရြာျခင္း


ပုဂံျပည္မွာ သိဒၶိရွင္ထြက္ရပ္ေပါက္ ဆရာႀကီးေတြက ေစာင့္ေရွာက္ မ,စေရႊမိုးေငြမိုးေတြ ရြာခ်ေပးလို႔ ဆင္း ရဲသူ မုဆိုးမ ကေလးကအစ၊ဘုရားတန္ေဆာင္း ေက်ာင္းကန္ေစတီ ေတြမႈိလိုေပါက္ေအာင္ တည္ ေဆာက္ၿပီးဟီးဟီးေတာက္ သာသနာျပဳသြားၾကတာ ေတြ ယေန႔အထိရွိေနၾကပါေသးတယ္။ ဒကာႀကီးတို႔လည္းသိဒၶိရွင္ ထြက္ရပ္ေပါက္ဆိုသူ ရဟန္း၊ ရွင္လူ ဘိုးေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ရေသ့မွအစ ဂိုဏ္းဆရာမ်ိဳးစံုလိုက္ရွာေမးျမန္းၿပီးသူတို႔ရဲ႕ပညာ ရည္ကို စံုစမ္းကာ တပည့္ခံ ကိုးကြယ္ေပါင္းမ်ားလွၿပီ၊ ေတြ႕ရတဲ့သိဒၶိရွင္ေပါက္ဆရာတိုင္းသူတုိ႔တန္ခိုးနဲ႔ေျမ လွ်ဳိးမိုးပ်ံတာ လည္းမေတြ႕ရ၊ ေရႊမိုးေငြမိုး ရြာခ်ကာလည္း မေပးၾကဘဲ သူမ်ားဆီမွာရွိတဲ့ ေရႊေငြကေလးေတြ ကိုသာ ရသမွ်အလွဴခံယူၿပီး(သူတို႔လည္းစား၊လူတကာအထင္ ႀကီးၿပီး ၾကည္ညိဳေလးစား လူမ်ားမ်ားလာေအာင္ ဘုရား ေစတီေတြ တည္၊ တန္ေဆာင္းေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးေတြ လည္းေဆာက္ေပး)တခ်ိဳ႕ဆရာႀကီးေတြကလည္းလိမ္ ညာၿပီးရသမွ်ေရႊေငြေတြယူထြက္ေျပးနဲ႔ ျပဳလုပ္ေနၾက တာသာ ေတြ႕ရလို႔ သူတို႔ရဲ႕ တပည့္ခံယူခ်င္စိတ္ေတြ လည္းမရွိေတာ့ပါဘူးဆရာေတာ္။


ကိုယ္တိုင္ မထမံ သိဒၶိရွင္ႀကီးျဖစ္ေအာင္လုပ္နည္း ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္တိုင္ တရားေသာစစ္မွန္တဲ့ ပထမံ သိဒၶိရွင္ေပါက္ဆရာႀကီး ျပဳလုပ္ၿပီးေတာ့ လူမ်ားစြာတို႔ကို ေရႊေတြ ေငြေတြ ေဖြးေဖြးလႈပ္ ထုတ္ထုတ္ေပးကာ သာ သနာေတာ္ ျပဳခ်င္လြန္းလို႔သိဒၶိေပါက္ တန္ခိုးရွင္အျဖစ္ ေရာက္ကာ လုိရာရာကို ဖန္ဆင္းမစ ေပးႏိုင္တဲ့ နိႆ ရည္းနည္းလမ္းမွန္မ်ားကို ၫႊန္ၾကားျပသေပးပါရန္ ထပ္မံ ေလွ်ာက္ထားေနတာပါဆရာေတာ္၊စကားတန္ ရွည္တဲ့ ဒကာႀကီးမဟုတ္ပါဘူး၊ တရားသံျမည္တဲ့ ဒကာႀကီးလို႔ မွတ္ပါ ဆရာေတာ္။ ဆရာ။ ။အင္းေလ…ဒကာႀကီးတို႔႔ရဲဲ႕ လိုလားေတာင့္တ ခ်က္ ဆႏၵကိုသိပါၿပီ၊ ဒကာႀကီး တို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးေမးျမန္း လာရင္းနဲ႔ မူလာအစက သမၼာဒိ႒ိအဘိဓါန္ပုဒ္ရဲ႕အနက္ အဓိပၸါယ္ သိဖို႔ အေရးေမးေျဖခန္း တစ္ခုတည္းသာျဖစ္ တာ၊ ယင္းကေနၿပီး သမၼာဒိ႒ိမ်ိဳးကြဲ အမ်ားအျပား မွတ္ သားစရာ အႏွစ္သာရေတြေရာ က်င့္စဥ္လုပ္ရပ္ေတြပါ မ်ိဳးစံုကုန္စင္ေအာင္ ေမးယူမွတ္သားၿပီးတဲ့ေနာက္ ဆက္ၿပီးေတာ့ စကားတန္ရွည္ကာ……


ဒီလိုလုပ္ၾကစို႔ဒကာႀကီးတို႔ မဂၢင္ရွစ္ပါးနဲ႔ နိဗၺာန္သြားလမ္းကို တစ္ဆင့္တက္ ေမးျပန္ လို႔ နိဗၺာန္လမ္းက်င့္စဥ္ မဂၢင္ ရွစ္ပါးန႔ဲ အနက္အဓိပၸါယ္ မ်ိဳးကြဲအျပားျခားနားပံုေတြကိုပါ စံုလင္စြာထုတ္ဆိုေျဖ ၾကားလာ လိုက္တာ ခုေနာက္ဆံုးရွစ္နံပါတ္ သမၼာသမာဓိ မဂၢင္ ၏စ်ာနသမာဓိ၊ ၀ိပႆနာ သမာဓိမ်ိဳး ႏွစ္ပါးျခားနား ကြဲျပားပံု ေျပာၾကားေျဖဆိုေနတဲ့ အထဲကၾကားျဖတ္ကာ တိုးတိုးၿပီးအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ေလာကီရတနာတို႔ကိုစီမံဖန္ ဆင္း ေပးျခင္းနဲ႔ ေျမလွ်ဳိးမိုးပ်ံပထမံသိဒၶိရွင္ႀကီးျဖစ္ခ်င္ လာ ျပန္ေတာ့ကာ ဒီလိုလုပ္ၾကစို႔ဒကာႀကီးတို႔ရာ။ ဒကာ။။ မွန္ပါ့ ဘယ္လိုမ်ားလုပ္ခ်င္လို႔လဲ မိန္႔ၾကားပါ ဆရာေတာ္။


သာသနာ့ဘက္လိုလိုဟုိဘက္လိုလိုနဲ႔ ဆရာ။ ။စကားေၾကာ ရွည္လ်ားလာေတာ့ အေျပာအဆို ေတြ မွားမွားၿပီးအျငင္းပြားတတ္တယ္၊တကယ္အမွန္ ေျပာျပန္ေတာ့လည္းမွန္တာေျပာမခံႏိုင္လို႔ မုန္းတီးျခင္းခံ ခဲ့ရတယ္၊မေကာင္းဘူးဒကာႀကီးတို႔ရဲ႕။ ကိုယ့္စိတ္ရွိဆႏၵကို တိုတိုန႔ဲ ဖြင့္ခ်လိုက္ရင္ အရွင္းရလြယ္ တယ္၊ ခုေတာ့ကာ ပုဂံရာဇ ၀င္ေရာက္လိုေရာက္၊ထြက္ ရပ္ေပါက္ ပထမံဆရာေတြ ပါလိုပါ၊ ေမွာ္ဆရာေတြထည့္ လိုထည့္၊ဒကာႀကီးတို႔၀ါဒကသာသနာဘက္လိုလို ဟုိ ဘက္လိုလိုနဲ႔ စကားေၾကာရွည္ ႐ႈပ္ေထြးကုန္ၿပီ၊ဘယ္ ဟာကိုေမးလို႔ ဘာေျဖရမွန္းေတာင္မသိေတာ့ဘူး၊ ဒါ ေၾကာင့္ သာသနာေတာ္၀င္ မဂၢင္ရွစ္ခန္း သမထ စ်ာန္ လမ္းကို ဒီတြင္ပဲ စခန္းသိမ္းၾကစို႔။


ဘယ္ဆရာမ်ားကိုမွထိပါးပုတ္ခတ္တာမဟုတ္ပါ ဒကာ။။ ဟာ….သည္လိုမလုပ္ပါနဲ႔ ဟိုဘက္က မဟုတ္ ပါဘူးဆရာေတာ္၊ ေလာကမွာ သဟာမ်ိဳးေတြရွိေနတာ ဘယ္သူမွ မျငင္းမပယ္ႏိုင္ပါဘူး၊ အရွိကိုအရွိအတိုင္း ေလွ်ာက္တင္ျပ တာပါ၊ဒကာႀကီးကိုယ္တိုင္ ေဘးတီး (ဒလံ)တို႔က အေျပာအဆြယ္သ႐ုပ္ျပေကာင္းတာနဲ႔ ပါသြားၿပီး အထက္ဆရာႀကီးတို႔ရဲ႕ မ စမႈကို ရႏိုးႏိုး ယံုၾကည္ကာ ကိုယ့္ဆီကသာ ထုတ္ကာ ထုတ္ကာနဲ႔ လိမ္ညာခံထိဘူးတဲ့အေၾကာင္းအမွန္အရွိတို႔ကို ဆရာ ေတာ္သိရေအာင္ ထုတ္ေဆာင္ျပျခင္းမွ်သာပါ ဆရာ ေတာ္၊ ဘယ္အဖြဲ ဘယ္ဂိုဏ္းဆရာကိုမွ ထိပါးပုတ္ခတ္ တာ မဟုတ္ပါဘူး။


ေျမလွ်ဳိး မိုးပ်ံ သိဒၶိရွင္ႀကီး လုပ္နည္း ဒါေၾကာင့္ အလြန္တန္ဖိုးရွိတဲ့ သာသနာေတာ္၀င္ မဂၢင္ ရွစ္ပါးမွာလာတဲ့သမၼာသမာဓိနဲ႔ ပၪၥမစ်ာန္တန္ခိုးနဲ႔ ေျမ လွ်ဳိးမိုးပ်ံ လိုရာရာၿပီးႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းမ်ားမ်ားကို ဒကာ ႀကီးတို႔နားလည္ ႏိုင္႐ံု အတိုဆံုးအက်ဥ္းဆံုးသေဘာမွ် သာ ေျပာျပပါဆရာေတာ္၊ဒကာႀကီးဉာဏ္နားန႔ဲ မိ ေအာင္ ေထာင္ဖမ္းၿပီး ေနာင္လာေနာင္သားတို႔အတြက္ မွတ္တမ္းတင္ထားပါမည္၊ဒကာႀကီးက သာသနာေတာ္ ဘက္သက္သက္ပါ ေယာဆရာ မဟုတ္ပါဘူးဆရာေတာ္။


ဆရာ။ ။ကိုင္း… ေယာဆရာ မဟုတ္ရင္ ေျပာတာကိုလုပ္ ရေအာင္ ေဟာကာထုတ္ လိုက္မည္ နားစိုက္ကာ ေထာင္ပါ၊ စ်ာန္ခန္းတုန္းက ပထမစ်ာန္၊ ဒုတိယစ်ာန္၊တတိယစ်ာန္၊ စတုတၳစ်ာန္လို႔ ေလးမ်ိဳးအျပားခြဲျခားေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ၊ သိတယ္ မဟုတ္လား။ ဒကာ။။ မွန္ပါ့၊စ်ာန္မ်ိဳးေလးမ်ိဳးတြင္မက ယင္းေလးပါးတို႔ တြင္ တစ္ပါးတစ္ပါး၌ယင္းစ်ာန္ရဲ႕အဂၤါ ငါးပါး၊ သံုးပါး၊ ႏွစ္ပါး၊ ႏွစ္ပါးတို႔ကိုပါျခားနားစြာ မွတ္သားခဲ့ပါတယ္ ဆရာေတာ္။ ဆရာ။ ။အဲဒီ စ်ာန္ေလးပါးထဲက ခ်မ္းသာသုခကို လ်စ္ လ်ဴ႐ႈႏိုင္ျခင္းဥပကၡာနဲ႔ စိတ္ထားစူးစိုက္စိမ္ႏွစ္တည္ၿငိမ္ ျခင္းဧကဂၢတာ၊အဂၤါႏွစ္ပါးရွိ စတုတၳစ်ာန္သမာဓိကို ရရွိ ထားတဲ့ ေယာဂီဟာ ယင္းစတုတၳစ်ာန္ကိုပင္၊ သို႔မဟုတ္ ပၪၥမစ်ာန္ကိုပင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ အခါခါ အထပ္ထပ္ သံုးသပ္၀င္စားေနထုိင္ေသာအခါ အလြန္႔အလြန္ ၾကည္ လင္သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္၍လာတဲ့သူရဲ႕စိတ္ကိုျမင္ေတြ႕ သိရွိ၍လာေတာ့တာပဲ တဲ့။


ပုေဗၺ နိ၀ါသ အဘိညာဥ္ ဘယ္ေလာက္မ်ားသန္႔ၾကည္စင္ၾကယ္ေနသလဲဆိုရင္ အဲဒီအခုိက္မွာ ေယာဂီသူျမတ္ ရဲ႕ စိတ္ထဲကေရွးေရွး ဘ၀မ်ားစြာ၌ ေနခဲ့ဖူးေသာ သူရဲ႕ျဖစ္စဥ္ ဘ၀အထူးထူး တို႔ကို သိလိုစိတ္ ေပၚကာ အာ႐ံုျပဳၫြတ္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ ၿပိဳင္နက္ သူေရွးေရွးက ျဖစ္ခဲ့ေနခဲ့ဖူးတဲ့ ဘ၀အထူးထူး အဆက္ဆက္မ်ားစြာတို႔ကို တစ္ခါတည္းထင္ျမင္ကာ သိလာေတာ့တာပဲ၊ အဲသည္လို စတုတၳ စ်ာန္ သမာဓိ စိတ္ ဉာဏ္ရဲ႕ တန္ခိုးနဲ႔ ထင္ျမင္သိလာတာကိုပင္ (ပုေဗၺ နိ၀ါသာႏုႆတိ အဘိညာဥ္ပိုင္) ေရွးဘ၀ေတြကို သိျမင္ ်အာက္ေမ့ႏိုင္တဲ့တန္ခိုးသိဒၶိရွင္ႀကီးလို႔ေခၚရမွတ္ရ တယ္။


စ်ာန္ အဘိညာဥ္ ပုဒ္ခြဲခန္း ဒကာ။။ စ်ာန္၊ အဘိညာဥ္ ဆိုတာကို ဒကာႀကီးတို႔ နား လည္ေအာင္ ခြဲျပေပးပါဦးဆရာေတာ္။ ဆရာ။ ။အင္း….စ်ာန၊အဘိ၊ ဉာဏ ဆိုတဲ့ ပါဠိပုဒ္ကိုပင္ စ်ာန္ အဘိညာဥ္လို႔ ေခၚေန ၾကာတာ စ်ာန ကတစ္ပုဒ္၊ အဘိ က တစ္ပုဒ္၊ ဉာဏ က တစ္ပုဒ္ ေပါင္းသံုးပုဒ္ရွိတယ္။ ၁။ စ်ာန = ကမၼ႒ာန္း အာ႐ံုတစ္ခုတည္း၌စူးစိုက္ စိမ္ႏွစ္ ေနေသာစိတ္။ ၂။ အဘိ = လြန္လြန္ က်ဴးက်ဴးထူးထူး ေထြေထြ။ ၃။ ဉာဏ = သိရွိေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေသာ စြမ္းအင္ သတၱိ။ အဲဒီ အသိဉာဏ္ထူးရရွိထားသူဟာ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရသူ တန္ခိုးသိဒၶိရွင္ႀကီး ျဖစ္ေန ေတာ့တာပဲ၊ အဘိညာဥ္က ေျခာက္မ်ိဳးရွိတယ္၊ သိခ်င္ရင္ ဆရာေတာ္ေရးသားထားတဲ့ “သုေတသနသ႐ုပ္ျပအဘိဓါန္ က်မ္းႀကီးမွာ ရွာၾကည့္ေပ ေတာ့၊ ကဲ….ဘယ္ႏွယ့္လဲ၊ ဒကာႀကီးတို႔ဉာဏ္ထဲ စ်ာန္၊ အဘိညာဥ္ပုဒ္ခြဲအဓိပၸါယ္ရွင္းလင္းရဲ႕မိရဲ႕လား။ ဒကာ။။ တပည့္ေတာ္ ဉာဏ္ထဲ ရွင္းလိုက္ လင္းလိုက္တာ ဆရာေတာ္၊ ေအာ္…စ်ာန္၊ အဘိညာဥ္ ၀င္စားတယ္ဆိုတာ သဟာမ်ဳိးကို ေခၚတာကိုး၊ အႏို႔ ဒိဗၺ စကၡဳ ဆရာႀကီးေတြဆို တာကေကာ ဒီသေဘာပဲလားဆရာေတာ္။(ဆက္ရန္)


အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ


No comments: