သတိ ဝီရိယ သမာဓိ။
ဝင္ေလထြက္ေလ အာရု ံက ေက်းဇူးျပဳမႈျဖင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာ သတိနွင့္ ဝီရိယ အစြမ္ းေၾကာင့္ ထိုအာရုံကို ကပ္၍ တည္ေသာ သမာဓိသည္ျဖစ္တည္လာေပမည္။ မိမိသည္ သတိ၊ ဝီရိယဆိုေသာ အေၾကာင္းတရားကိုသာ ျဖည့္ဆည္းရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။အေၾကာင္းတရားျပည့္စုံပါက သမာဓိဟူေသာ အက်ဳိးတရားသည္ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ကာ ျဖစ္ေပၚလာေပမည္။
ဝီရိယရွိေသာ သမာဓိသည္ ပ်င္းရိျခင္း၊ငိုက္မ်ဥ္းျခင္း မရွိသလ္ို သမာဓိရွိေသာ ဝီရိယသည္လည္းပ်ံ႕လြင့္ျခင္းမရွိပါ။
သတ္ိသည္ အပို အလို မရွိေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းနိုင္ ၿပီးသတိဦးေဆာင္မႈျဖင့္ရုပ္နာမ္ အေၾကာင္းအက်ဳိး၊ ျဖစ္ေၾကာင္းပ်က္ေၾကာင္းနွင့္ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းစသည္တို႔ကို အေျချပဳ၍ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာတို႔ကို ဉာဏ္မွာ (ေရွးရႈထင္ရွား) ေစျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ တခ်ဳိ႕တြင္သတိသည္ အားနည္းေနၿပီး သမာဓိ အားႀကီးေနေသာေၾကာင့္ ၿငိမ္ၿငိမ္ႀကီးအခ်ိန္ၾကာၾကာ ထိုင္နိုင္ၾကပါသည္။ထိုသို႔ (သမာဓိၿငိမ္း) ၿငိမ္းေနသည္ကိုပ င္ တရားရၿပီဟု ထင္ေနတတ္ၾကပါသည္။
အမ်ားအားျဖင့္ ထိုသူတို႔သည္ ပတ္ဝန္းက်င္နွင္ ကင္းကြာတတ္ၾကပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္သမထနွင့္ဝိပႆနာကို ပိုင္းျခားနိုင္ေအာင္ အထူးသတိထားရေပမည္။
ဤသို႔ျဖင့္ သတိသည္ ဝီရိယနွင့္ သမာဓိတို႔၏ အေထာက္အပံ့ျဖင့္ ရုပ္နာမ္ အရႈခံတရားတို႔ကိုဉာဏ္မွာ (ေရွးရႈထင္ျခင္း)ကို ျဖစ္ေစပါသည္။
ဉာဏ္မွာ ေရွးရႈထင္လာေသာ ရုပ္နာမ္တို႔ကိုသာ ပညာမဂၢင္ျဖစ္ေသာ သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼာသကၤပၸတို႔ျဖင့္ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာတို႔ကို ရႈပြားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ယင္းသို႔ ႏွလုံးသြင္းရႈပြားျခင္းကိုပင္ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာ အားထုတ္သည္ဟု ေခၚျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေဒါက္တာစိုးလြင္(မႏၲေလး) ၏ လက္ေတြ႔ေလွ်ာက္လွမ္း ဓမၼလမ္းစာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ ပူေဇာ္ပါသည္။
ဓမၼ မိတ္ေဆြမ်ားသတိပ႒ာန္ ပြားမ်ားရာတြင္ ရွိထားရမည့္ သတိ၊ ဝီရိယ၊ သမာဓိတို႔ႏွင့္ျပည့္စုံႏိုင္ၾက ပါေစ။ —
No comments:
Post a Comment